Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Shockwave:

Skaffa ett PS 4 till honom istället, bättre o billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, hade sett fram emot Xbox. Men "köp Xbox 360 om du inte har lust och koppla upp konsolen" så blir jag förbannad.

ändras det inte innan släpp så blir det garanterat ett annat alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Vill veta vad som händer ifall du sitter hemma, lirar Halo 5 på din XboxOne och strömmen går, hur fungerar det då ifall du är av med ström i 2-3 dagar? Eller om du byter internetleverantör/flyttar?

Framgår väl ganska bra ur filmen. Du får inte spela om du inte kopplat upp dig på 24h.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av H4nsson:

Cloud Gaming?

Och varför skulle det vara exklusivt för X1?

Skrivet av JesperDa:

Vem faaaan har inte tillgång till en internetuppkoppling idag?! Det finns ju genom varenda smartphone....
Förmodligen är den skara som inte har internetuppkoppling tillgänglig (eller tar med den nånstans där det saknas) en piss i havet och således inget att bry sig om i det stora "penga" havet.

Sen istället för att säga "Köp en Xbox360 om du saknar uppkopplingn", det blir nog snarare "Köp en PS4 om du saknar uppkoppling", skjuter sig själv i foten där.

En stor mängd människor har inte en kontinuerlig tillgång till Internet idag, men många klagar snarare av principskäl, då det är en helt idiotisk idé med "always-online"-DRM.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Bara att "dela" din 3G/4G uppkoppling så fungerar telefonen som ett modem och router, typ.

Finns på dom flesta om inte alla android telefoner samt Iphone

Under förutsättning att det finns täckning där du är, vilket inte är en självklarhet i glesbebyggda områden.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Det verkar som det är någon slags mänsklig rättighet för vissa att kunna spela på sin konsol utan något som helst motkrav på att verifiera den över nätet med hiskeliga en gång per dygn.

I ärlighetens namn kan jag inte se vad som är problemet. Så är det ju redan idag med t.ex steam, och startar jag min xbox i så vill den med automatik logga in på live. De få gånger det inte lyckats kan jag räkna på ena handens fingrar.

Så jag tycker nog microsoft har rätt när dom säger som dom gör. Håller man inte med så ska man nog fråga sig vad man ska med en konsol till överhuvud taget.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Skrivet av Poppu-chan:

Det hände mig faktiskt förra månaden. Internet lade av i 6 dagar på grund av att något aggregat eller liknande pajat någonstans i Sverige.

Ja, men då kunde du väl ändå dela internet från din/annans smartphone en gång om dagen?

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Suck... Microsoft verkar ha tappat allt förstånd.
Har haft båda krysslådorna eftersom de passat bättre för just mig, inte för att det är något fel med PS utan mer för att kontrollerna passar bättre i mina händer och att de exlusiva spelen varit bättre i mitt tycke. Men nu trots att jag tycker att de verkar ha bättre line-up på de exklusiva spelen så väcker X0 stor avsky.
Jag fattar verkligen inte varför microsoft ger sony så fruktansvärt mycket gratisreklam, uttalanden som detta m.fl. gör att jag funderar på att helt nobba xbox nästa generation.

Om man nu bryr sig om spelen och sin kundbas så borde man kanske lyssna till vad de verkligen vill ha. Tror ingen någonsin har sagt att de vill ha kinect som standard på bekostning av priset. Jag menar, vill jag ha den sortens spel så köper jag ett Wii. Köper jag ett Xbox eller PS så vill jag sitta med en vanlig jävla handkontroll. Hur ska man kunna slöspela om man hela tiden måste hålla på att släppa kontrollen och vifta med armarna och skrika ut kommandon.
Dessutom dröjer det nog inte länge innan kinnect blir hackat och där sitter någon och övervakar mig så fort jag har ström till lådan.

DRM känns bara som spiken i kistan. Ok den kollar bara en gång om dagen men ändå, känns bara som en onödig feature som kan krångla (se Sim City, Diablo m.fl. som exempel). Sedan dessa nedvärderande uttalanden om deras egna kunder ger en bara en större inblick av hur microsoft ser på konsollen, det handlar enbart om pengar, de skiter fullständigt i oss konsumenter.
För mig handlar det inte om att dessa saker är direkt svåra för mig att leva med, men jag kan inte se en enda anledning för att frivilligt vilja utsätta mig för det då det finns bättre och billigare alternativ.

Det finns inte en punkt förutom de exklusiva spelen som gör X0 till en bättre konsoll.
Jag fattar inte hur de dessutom har mage att ta ut 499$ för denna konsoll då den är sämre på alla punkter än PS4.

Nej det blir en PS4 om det blir någon konsoll för mig denna generation.

Nu får jag ta och ge mig men jag blir så förbannad på Microsoft.

Visa signatur

Intel 4790K | Sapphire 380 Nitro 4GB | Kingston HyperX Savage 16GB 2400mhz | Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Ja, men då kunde du väl ändå dela internet från din/annans smartphone en gång om dagen?

Skrivet av Chrester:

Det verkar som det är någon slags mänsklig rättighet för vissa att kunna spela på sin konsol utan något som helst motkrav på att verifiera den över nätet med hiskeliga en gång per dygn.

I ärlighetens namn kan jag inte se vad som är problemet. Så är det ju redan idag med t.ex steam, och startar jag min xbox i så vill den med automatik logga in på live. De få gånger det inte lyckats kan jag räkna på ena handens fingrar.

Så jag tycker nog microsoft har rätt när dom säger som dom gör. Håller man inte med så ska man nog fråga sig vad man ska med en konsol till överhuvud taget.

Det är ju skillnad om produkten har något rimligt krav för konstantuppkoppling eller om det bara är för att tillverkaren gillar att samla bakgrundsdata om hur den används.
Av olika anledningar kan ju dessutom molntjänsten vara nere, och då kan ingen spela, nånstans. Hur bra är det? Vad tillför det mig som kund?

Permalänk

Jag tror de kommer se till att hålla incheckningsservrarna igång vad som än händer. De behöver ju inte gå ner bara för att live gör det.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Medlem

Jag har haft både Ps3 och Xbox 360, jag ville köpa Xbox One. Inte längre, Ps4 here i come Och innan hade man tänkt köpa båda, men Ms floppar ju hårt på Xboxen så det är mer värt att kasta pengarna i en brasa

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Som sjöman utan tillgång till internet halva året är det ganska obvious vilken konsol jag kommer ha ombord

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag är ledsen Microsoft, men jag förstår inte varför jag skulle betala en ansenlig summa mer pengar för en konsoll som sedermera också kommer begränsa mig mer? Jag har aldrig ägt en Playstation, men däremot X360, som jag också var nöjd med då det begav sig.. Men nästkommande generation blir ett jätteenkelt val för min del - vi ses snart PS4!

Tycker dessutom hela karusellen kring Xbox One och Microsoft har varit dåligt skött, från uttalanden till första "revealen", det har varit ignorant som fan rent ut sagt. Det vinner man inga pluspoäng på.

Permalänk
Medlem

Microsoft får mer och mer av en "Our way or the highway"-attityd. Det är för helvete kunderna som ska ha Microsoft i koppel, inte tvärt om.

Nu har ju i och för sig de flesta internet, men själva principen att kunna använda det man köpt känns viktig. Det är ju inget verkligt krav, utan bara en artificiell begränsning. Man behöver inte internet för singleplayer-spel.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AtomicPunk:

Märkligt argument. Alla har inte smartphones (t ex inte jag), och långt ifrån alla familjer har den tekniska kompetensen att göra något sådant om situationen skulle uppstå.

Routern sönder? Inget spelande, av rent artificiella skäl.

Kan nämna att 30000+ hushåll i centrala Göteborg hade det strömlöst igår, och åtminstone en stor ISP i området hade >24 h uppehåll i vissa områden innan de fixat all sin utrustning. Då snackar vi inte ens "landet" där det kan ligga ett träd på en ledning i en vecka innan det fixas, och vi snackar fortfarande Sverige som har ett av de mest välutbyggda bredbandsnäten i världen.

Det är ju inte jordens undergång att inte kunna spela på sin konsol under en tidsperiod, men det är ändå dels en rent praktisk begränsning som folk naturligen ser som ett minus, och det är kanske framför allt en ideologiskt störande begränsning. Microsoft säger klart och tydligt: vi litar inte ett iota på våra kunder.

En ytterligare aspekt är att detta känns som något pirater kommer knäcka snabbt och därmed kunna skapa offline-konsoler, samtidigt som de som betalar och "sköter sig" i Microsofts ögon får den sämre funktionaliteten i detta avseende. Det är ett av de stora problemen med DRM: att företag spenderar mycket tid och stora pengar på lösningar som begränsar legitima kunder, men som regel knäcks av de som piratkopierar, som då helt plötsligt har den överlägsna produkten. Se film, musik, etc.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

För de är la häftigt att skriva la lixom, det får ju la alla stå ut med

Jo jag tänkte på det själv faktiskt men skrev på mobilen så orkade inte omformulera mig. Men ja det får ni stå ut med.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Jag har tillgång till nät ungefär överallt jag är med bra hastighet men det är inte det som stör utan att man måste vara uppkopplad som är störande det som irriterar mest är att har jag köpt en konsol som är min så ska jag för fan kunna använda den när jag vill även om jag inte har nät och har jag köpt ett spel och vill sälja det begagnat eller byta spelet med en kompis så ska jag kunna ha valet att göra det

det är ungefär lika efterblivet som att jag köper en bil och inte kan sälja original fälgarna för dom ska fabriken ha tillbaks när jag köper mina 19 tummare och att jag måste ratta in en radio station en gång per dygn för annars kommer blien inte starta så det finns inte en chans att jag kommer köpa en xbox jag skulle inte ens ta i skiten med tång utan köpt ps4 om jag vill ha en konsol

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av phz:

Märkligt argument. Alla har inte smartphones (t ex inte jag), och långt ifrån alla familjer har den tekniska kompetensen att göra något sådant om situationen skulle uppstå.

Routern sönder? Inget spelande, av rent artificiella skäl.

Kan nämna att 30000+ hushåll i centrala Göteborg hade det strömlöst igår, och åtminstone en stor ISP i området hade >24 h uppehåll i vissa områden innan de fixat all sin utrustning. Då snackar vi inte ens "landet" där det kan ligga ett träd på en ledning i en vecka innan det fixas, och vi snackar fortfarande Sverige som har ett av de mest välutbyggda bredbandsnäten i världen.

Det är ju inte jordens undergång att inte kunna spela på sin konsol under en tidsperiod, men det är ändå dels en rent praktisk begränsning som folk naturligen ser som ett minus, och det är kanske framför allt en ideologiskt störande begränsning. Microsoft säger klart och tydligt: vi litar inte ett iota på våra kunder.

En ytterligare aspekt är att detta känns som något pirater kommer knäcka snabbt och därmed kunna skapa offline-konsoler, samtidigt som de som betalar och "sköter sig" i Microsofts ögon får den sämre funktionaliteten i detta avseende. Det är ett av de stora problemen med DRM: att företag spenderar mycket tid och stora pengar på lösningar som begränsar legitima kunder, men som regel knäcks av de som piratkopierar, som då helt plötsligt har den överlägsna produkten. Se film, musik, etc.

Ptja, har man ingen ström kan man ju inte spela på sin konsol ändå? Såvida man inte har en egen generator hemma för just det syftet..
='D

Playstation 4 är helt klart den bättre konsolen iallafall, så är det bara.
Får se om Microsoft kontrar med att sänka priset.. Man kan ju hoppas

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte varför man ska behöva sitta och rättfärdiga varför man tycker att det är en dålig idé att man ska behöva vara uppkopplad för att ens kunna nyttja sin konsoll? Ja, det är 2013, ja, i princip alla har internet - Ser det fortfarande bara som ett onödigt hinder. Vari ligger mervärdet hos kund i att vara så illa tvungen att koppla upp sig en gång om dygnet för att kunna använda sin konsoll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Jag har tillgång till nät ungefär överallt jag är med bra hastighet men det är inte det som stör utan att man måste vara uppkopplad som är störande
det som irriterar mest är att har jag köpt en konsol som är min så ska jag för fan kunna använda den när jag vill även om jag inte har nät
och har jag köpt ett spel och vill sälja det begagnat eller byta spelet med en kompis så ska jag kunna ha valet att göra det

Håller med om att det handlar om principen. I praktiken kanske det är så att internetuppkopplingen är nere 1 timme på de 5-7 (eller 10+) år man använder konsolen. Sedan är Microsoft osmidiga när de vet hur känsligt ämnet är.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Spelar ingen roll. Många kommer välja PS4 när dom får reda på att sälja beggade spel och låna
spel är som förr medan det är krångligt att låna och oklart om man ens kan sälja det spel man har
på Xboxet. Sen om nu PS4 kommer vara billigare (ska ju vara ca 1000kr skillnad men osäkert
om det är så stor skillnad i Sverige)
så är det också något som bidrar till att PS4 kanske säljer som smör.

Gällande piratkopieringen så är det ju på sätt och vis bra, men då vill man ju gärna ha billigare spel.

BTW läst att det där med "molnet" kommer vara mest för spel med större världar då detta "moln"
kan ladda upp dom delar du inte ser i förtid så det inte behöver ladda när du förflyttar dig.
Nackdelar är om antingen det blir server crash/fel eller något för dom eller om ens eget nätverk
stängs ner så man kan väl säga att det inte är en kraftkälla man kan lita på på samma sätt som
att ha hårdvaran själv, och eftersom PS4 är kraftfullare utan något moln så är den därmed bättre.

Sa aldrig att xbox var bättre. Bara obefogat med allt gnäll.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av quattro-2.6:

Nej, köp en ps4.. Borde det vara.
Jag är inbiten xbox fanboi.. Men inte total stolpskott, det blir bojkott av nästa M$ kompostlåda.

Har inga problem med internet och jag köper mina spel, men ogillar tvång, för deras skit servrar lär bli hackade och då är det lite svårt att spela.

Nej, ps4 blir det.

Om jag inte minns fel så var det Sonys servrar som blev hackade tre gånger på kort tid.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Grattis till årets dummaste kommentar! Det är väl för fan självklart att man ska ha rätt att spela på en konsol man köpt för egna pengar utan några som helst motkrav!? Jösses..vissa människor asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om jag inte minns fel så var det Sonys servrar som blev hackade tre gånger på kort tid.

Lulzsec gjorde det. Alla kreditkort spreds. Flera kompisar fick skaffa nya.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtomicPunk:

Äger ingen smartphone. Min gamla trogna T610 lever ännu Och att ringa upp polarna och be dem åka över halva stan för att aktivera min Xbox för dagen känns som en riktigt osmidig lösning i längden.

Tack och lov så brukar uppkopplingen fungera större delen av året, men när det väl händer att den går ner under en längre period så brukar jag passa på att nöta igenom spelsamlingen. Så Xbox blir ingenting för mig eftersom den inte kommer fungera när jag "behöver" den mest, bara för att MS bestämt sig att tvinga på oss online DRM som inte tillför någonting över huvud taget.

Visa signatur

Burk: 6650 XT, 5700X, 32GB, Dell G2724D
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk

Jag vill kunna vara ute på landet i 3 veckor där jag ej har internet och kunna spela mina singleplayer spel.. Men nej microsoft fuckade upp detta och FUCK YOU MICROSOFT!
Det blir en PS4!

Permalänk
Medlem

Det jag har mest roligt åt är väl detta att om ditt nät går ner på grund av hårdvaru problem (åskan slår sönder ditt ADSL-modem eller vad fan du nu använder), hur lång tid tar det att få ett nytt? Och jag vet att jag skulle spela mer om det inte fanns chans till slösurf....

När det gäller stadsnät kan det ta ännu längre tid, vad gör du om något skulle döda fibern och det tar din fastighetsvärd en vecka att få tag på någon som kan blåsa ny? Hoppas på att din xbox one kan ansluta sig genom din mobils trådlösa nätverk? Och vill du verkligen ansluta hur som helst på det viset utan brandvägg?

Edit: kan komma på en till.
Känner folk som tappar sin telefon (och därmed ADSL) minst en gång per år på grund av att bävrar gillar att fälla träd över deras luftledning. Kan ta ett tag innan någon kommer ut och fixar. Och de bor så långt ut på vishan att det är väldigt svårt att ens få täckning ibland (detta är några mil norr om örebro).
Ingen ide med xbox one där. Eller för deras grannar heller varav en jag fått indikationerna är grymt teknik och spelintresserad.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Hur kommer det sig att så många här verkar TVINGADE att skaffa dessa produkter som de inte gillar?

Verkar inte som någon är tvingad? Däremot verkar det som många är upprörda över att uppföljaren till deras favoritkonsol har blivit så mycket sämre på många vis så de tvingas byta till konkurrenten som tyvärr kanske inte har just de exklusiva titlarna de vill åt..bland annat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Håller med om att det handlar om principen. I praktiken kanske det är så att internetuppkopplingen är nere 1 timme på de 5-7 (eller 10+) år man använder konsolen. Sedan är Microsoft osmidiga när de vet hur känsligt ämnet är.

Vilken ISP har du? Jag hadde telia när jag bodde i sverige, och det kan jag rapportera betyder rasslig mottagning i mobilen, över hela sverige (ja, alla dom andra näten är bättre) och deras "fiber" är väl att gämnställa med signalkvaliteten på röksignaler en stormig och mulen natt.

Såå.. Även om jag inte motsäger mig kontentan av ditt inlägg, så är jag mycket skeptisk till att det skulle vara så låg nertid, oavsett operatör/isp osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

Det är väl anslutet till wifit ändå? 24 timmar spel, sen kan du bara kör en snabb wifi share på nallen och så är det löst..
Om inte plocka ner ett PS4

Ska nog köpa ett PS4 och sen ett Xbox One när den blir billigare och det släppts lite exklusiva titlar. Tänkte kanske köpa en 360 nu när den är rätt billig och köra lite Gears of War och det där nya zombie liret.

Skrivet av rmd:

Vilken ISP har du? Jag hadde telia när jag bodde i sverige, och det kan jag rapportera betyder rasslig mottagning i mobilen, över hela sverige (ja, alla dom andra näten är bättre) och deras "fiber" är väl att gämnställa med signalkvaliteten på röksignaler en stormig och mulen natt.

Såå.. Även om jag inte motsäger mig kontentan av ditt inlägg, så är jag mycket skeptisk till att det skulle vara så låg nertid, oavsett operatör/isp osv.

Beror på var i Sverige du befinner dig. I norra delen av Sverige kan du inte ha annat än Telia och Halebop (som går på telias nät).

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Alltså vad ni gnäller....... ni får det låta som att konsollen blir obrukar bara för det måste verifieras. det gäller BARA för att kunna spel. Det blir precis samma sak som med xbox360. bara att det krävs internet veriifering för att stoppa pirat kopiering av spel och kunna håll spel/OS uppdaterat för ha en stabil maskin. Dom gör det ju inte för att jävlas. Tänk såhär: skulle ni köpa en dator och aldrig koppla internet till den?...... PS4 o Xbox One klassas ju som media/dator maskiner.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2