Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation 4 förbi Xbox One i förbokningstoppen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Taft:

Tycker synd om dem som inte vågar på nånting nytt. Det kanske ligger i mer än bara att vara online. Kanske fungerar konsolen mycket bättre. Svaret får man väl när det kommer recension av konsolen.

Kommer säkert att sälja som smör bara för att. Det tragiska är att fler tar efter när dem ser att det hela fungerar.

Men jag vågar på något nytt. Jag köper mig ett PS4. En helt ny konsol. Det microsoft gör är inte nytt.. Det är något Ubisoft har kört med tidigare. Även EA Games med sitt Sim city. Med andra ord så går PS4 mot strömmen medan Xbox One mer eller mindre glider med. Om vi ser det så här.. Genom att köpa Xbox One så stödjer du att företag som Microsoft bestämmer mer och mer vad du ska göra med din konsol. Du får inte sälja vidare spel utan att betala extra. Du får inte dela med dig av spel utan att betala extra. Du kan inte bestämma vad du ska ha i sin konsol utan tvingas ha deras Kinect. Du stödjer alltså att företag låser in kunden i ett hörn. Du stödjer indirekt den stängda marknaden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu köper iof folk inte mobiler för att ha som spelplatform direkt. Sedan finns det inga krav att mobilerna ska vara internetuppkopplade och framförallt krävs det inte att man ska ha kameran på hela tiden. Du kan helt enkelt skita i att gå in på internet så loggas inte allt. Du slipper DRM och Spotify är inte "Always on". Du kan välja att inte helt enkelt ladda ner spotify. Hela din "lista" är ganska skev för att den tar upp saker som det inte är något krav ALLS på att du måste ha på.

Så du köper en smartphone utan att använda internet? Spotify måste man koppla upp sig mot internet hela tiden. Annars får man inte offline listorna. Du kan välja att stänga av Kinect också. Eller dra ut kontakten om du är riktigt paranoid. Du kan ju bara ringa om du inte använder en uppkoppling på din telefon och jag vet så räkanar t.o.m. Intel en smartphone som en PC nu.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Varför är handkontroller så dyra??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Playstation 4 är förbi Xbox One för att svenskar är snåla. Ska bli kul att se när folk går över från PS4 till 360 precis som folk gjorde med PS3 till 360 pga av 360n har bättre och större community

Edit: Förstår även inte hur folk kan missa att man kan vara ett gäng som köper spel tillsammans och delar dom med sina kompisar på One. Tex köpa 1spel var och sedan dela fritt mellan sig

Hittils har 360 varit bättre än PS3 på i princip alla punkter. Tror dock inte detta gäller längre. Sony har förmodligen lärt sig en del va det gäller online tjänster. Sen har PS4 ett bra övertag i prestanda, och med en såpass lik arkitektur, så blir jag väldigt förvånad om det inte kommer märkas i spelen. Lägger utvecklarna samma krut på att utveckla till båda plattformarna, och man jämför ett spel som finns till båda så tvivlar jag inte en sekund på att det kommer att vara bättre på PS4. Det behöver inte se bättre ut, men garanterat ha ett bättre flyt i form av jämnare fps. Sedan nämde de ju att även PS4'an kommer kunna utnyttja molnet (för ytterliggare beräkningskraft) nån gång under 2014. Så det argumentet håller ju inte heller till fördel för Xbox One. I förra generationen var det inte lätt att påvisa vilken maskin som egentligen hade bäst prestanda. Cell kanske var bättre på pappret, men det flesta utvecklare hade ju problem att nyttja kraften i den. Idag ser situation väldigt annorlunda ut. Utvecklarna har fått en plattform som stämmer med deras önskemål, och som förmodligen är rätt lätt att utnyttja kraften i, och där PS4 (iallafall på pappret) verkar ha klar fördel.

För mig är iallafall valet redan gjort, men det kan ju hända att man byter konsoll om nu Xbox mot all förmodan ändå skulle vara bättre på nåt sätt, (bättre online/tv tjänster, mer tid på optimering av spel etc).

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Så du köper en smartphone utan att använda internet? Spotify måste man koppla upp sig mot internet hela tiden. Annars får man inte offline listorna. Du kan välja att stänga av Kinect också. Eller dra ut kontakten om du är riktigt paranoid. Du kan ju bara ringa om du inte använder en uppkoppling på din telefon och jag vet så räkanar t.o.m. Intel en smartphone som en PC nu.

Det gyllene ordet är VAL. I Xbox Ones fall krävs det att du ska ha internet för att den ska fungera ordentligt. En mobil behöver inte ha internet på för att fungera. Sedan att Intel väljer att räkna Smartphones som en PC bara i statistik syften får väl de stå för.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det är långt kvar till release. Jag är ingen Xbox-fanboy men med de generella åsikter runt Xbox One vs PS4 tror jag nog att Microsoft kommer att ändra sina inställningar till något som kan effektivt konkurrera med PS4. I dagsläget skulle jag köpa PS4!

Visa signatur

Intel i5 2500k | Asus p8p67 EVO | Radeon 270 + 290 | Corsair Vengeance 24gb | Corsair TX850 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Det finns redan här.

Ta en Samsung Galaxy S4 eller iPhone som man har med sig 24/7

Jag har en gammal Samsung från 2003-2004.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Efter att ha läst igenom kommentarerna här så känns det som att många inte förstår hur många som berörs av av Xbox online krav.
Här i Sverige har många möjligheten att koppla upp konsolen till internet. Visst, det finns flera som inte kan (jag kan inte t.ex eftersom jag har mobilt bredband i form av en usbsticka) och många gillar att ta med konsolen för exempelvis regniga dagar på landet mm.

Men problemet är att många länder i världen, varav flera i Europa inte kommer få xbox live stöd vilket betyder att de inte kan använda Xbox One även om de har internet. Exempel på länder är Polen, Portugal, Rumänien. Här är en länk som visar vilka som inte har stöd:
http://www.vg247.com/2013/06/12/xbox-one-supported-xbox-live-...

Och för de som tror att länderna som inte supportas knappt har internet mm så har exempelvis Totalbiscuit (känd youtuber för de som inte vet)
släppt en bild på vilka av länderna från hans "Top 25 viewing demographics by country" som inte får Xbox One support.
https://twitter.com/Totalbiscuit/status/344897776364158977/ph...

Så Microsoft dissar inte bara de som inte har internet, utan även hela länder. Lite osjysst kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melcinitan:

Efter att ha läst igenom kommentarerna här så känns det som att många inte förstår hur många som berörs av av Xbox online krav.
Här i Sverige har många möjligheten att koppla upp konsolen till internet. Visst, det finns flera som inte kan (jag kan inte t.ex eftersom jag har mobilt bredband i form av en usbsticka) och många gillar att ta med konsolen för exempelvis regniga dagar på landet mm.

Men problemet är att många länder i världen, varav flera i Europa inte kommer få xbox live stöd vilket betyder att de inte kan använda Xbox One även om de har internet. Exempel på länder är Polen, Portugal, Rumänien. Här är en länk som visar vilka som inte har stöd:
http://www.vg247.com/2013/06/12/xbox-one-supported-xbox-live-...

Och för de som tror att länderna som inte supportas knappt har internet mm så har exempelvis Totalbiscuit (känd youtuber för de som inte vet)
släppt en bild på vilka av länderna från hans "Top 25 viewing demographics by country" som inte får Xbox One support.
https://twitter.com/Totalbiscuit/status/344897776364158977/ph...

Så Microsoft dissar inte bara de som inte har internet, utan även hela länder. Lite osjysst kanske?

Mmm precis, och hela den avdelningen på MS får förhoppningsvis sparken inom kort.
Jag tror att den avdelningen på Microsoft hade lite OTUR när de tänkte helt enkelt

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men jag vågar på något nytt. Jag köper mig ett PS4. En helt ny konsol. Det microsoft gör är inte nytt.. Det är något Ubisoft har kört med tidigare. Även EA Games med sitt Sim city. Med andra ord så går PS4 mot strömmen medan Xbox One mer eller mindre glider med. Om vi ser det så här.. Genom att köpa Xbox One så stödjer du att företag som Microsoft bestämmer mer och mer vad du ska göra med din konsol. Du får inte sälja vidare spel utan att betala extra. Du får inte dela med dig av spel utan att betala extra. Du kan inte bestämma vad du ska ha i sin konsol utan tvingas ha deras Kinect. Du stödjer alltså att företag låser in kunden i ett hörn. Du stödjer indirekt den stängda marknaden.

Sälja vidare spel, ligger inte det hos utgivare? Har för mig både Sony och MS har samma system där.
Jag köper en konsol för att jag vill spela just det där spelet, sen om det är från Sony eller MS så spelar det ingen roll. Förmodligen kommer jag att skaffa båda två som jag har gjort med 360 och Ps3 bara för att det finns spel som kommer till ena konsol men inte andras. Sen om MS har valt att göra på det här viset så kan man inte göra så mycket åt. Inte när suget finns att spela just det där spelet

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det gyllene ordet är VAL. I Xbox Ones fall krävs det att du ska ha internet för att den ska fungera ordentligt. En mobil behöver inte ha internet på för att fungera. Sedan att Intel väljer att räkna Smartphones som en PC bara i statistik syften får väl de stå för.

Du låter som alla som säger: Varför skaffar du Facebook om du inte tycker om det. Om man ska ha en smartphone så krävs det att man ska internet för att den ska fungera ordentligt. Visst kan man annars köpa en billigare telefon. Fast då kan jag säga köp en Xbox 360 om du vill slippa internet. Det är samma med t.ex internetbanken. Tänk på alla som inte har internet (måste betala 25 sek per faktura m.m.). Det finns hur mycket som helst som folk är tvugna att ha internet för att kunna utnyttja rättvist.

Skrivet av Melcinitan:

Efter att ha läst igenom kommentarerna här så känns det som att många inte förstår hur många som berörs av av Xbox online krav.
Här i Sverige har många möjligheten att koppla upp konsolen till internet. Visst, det finns flera som inte kan (jag kan inte t.ex eftersom jag har mobilt bredband i form av en usbsticka) och många gillar att ta med konsolen för exempelvis regniga dagar på landet mm.

Men problemet är att många länder i världen, varav flera i Europa inte kommer få xbox live stöd vilket betyder att de inte kan använda Xbox One även om de har internet. Exempel på länder är Polen, Portugal, Rumänien. Här är en länk som visar vilka som inte har stöd:
http://www.vg247.com/2013/06/12/xbox-one-supported-xbox-live-...

Och för de som tror att länderna som inte supportas knappt har internet mm så har exempelvis Totalbiscuit (känd youtuber för de som inte vet)
släppt en bild på vilka av länderna från hans "Top 25 viewing demographics by country" som inte får Xbox One support.
https://twitter.com/Totalbiscuit/status/344897776364158977/ph...

Så Microsoft dissar inte bara de som inte har internet, utan även hela länder. Lite osjysst kanske?

Klart det inte är rättvist. Det är ett kommersiellt företag. Alla länder kan inte köpa IKEA möbler. Det finns hur mycket som helst där folk står utanför samhället och ni klagar på att de inte får spela ett spel? Folk ligger fan på gatan och svälter, ska ni ge dem en PS4 så är allt bra? Ja, javisst jag är för en statlig konsol som görs till alla.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Varför är handkontroller så dyra??

För att de skall ha touchskärm, multi force feedback, trådlös rörelsessensor och gps samt inbygg multifunktions smörgåsgrill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Så du köper en smartphone utan att använda internet? Spotify måste man koppla upp sig mot internet hela tiden. Annars får man inte offline listorna. Du kan välja att stänga av Kinect också. Eller dra ut kontakten om du är riktigt paranoid. Du kan ju bara ringa om du inte använder en uppkoppling på din telefon och jag vet så räkanar t.o.m. Intel en smartphone som en PC nu.

Att onlinetjänster kräver uppkoppling höjer nog ingen ögonbrynen över. Att all sådan funktionalitet skulle säga upp sig på en nedkopplad Xbox One vore fullkomligt okontroversiellt. Kruxet är att ett spel utan flerspelarläge inte är en onlinetjänst, men här ändå kräver regelbunden onlineverifiering enbart som del i Microsofts ambition att ta kontroll över andrahandsmarknaden och spelutlåning. Två i grunden konsumentfientliga förändringar. Det finns inget funktionsberättigande utöver DRM. Samtidigt skapar man problem för folk utan tillförlitlig uppkoppling.

Nog är vi många som knappt eller alls påverkas av allt detta, men så svårt är det väl ändå inte att förstå reaktionerna hos andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Du låter som alla som säger: Varför skaffar du Facebook om du inte tycker om det. Om man ska ha en smartphone så krävs det att man ska internet för att den ska fungera ordentligt. Visst kan man annars köpa en billigare telefon. Fast då kan jag säga köp en Xbox 360 om du vill slippa internet. Det är samma med t.ex internetbanken. Tänk på alla som inte har internet (måste betala 25 sek per faktura m.m.). Det finns hur mycket som helst som folk är tvugna att ha internet för att kunna utnyttja rättvist.

Alla dina jämförelser är helt orelevanta förklara för mig hur min upplevelse blir bättre av att behöva ha mitt xbox one uppkopplat, förutom den lilla detaljen att jag inte kan spela på den annars.

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Du låter som alla som säger: Varför skaffar du Facebook om du inte tycker om det. Om man ska ha en smartphone så krävs det att man ska internet för att den ska fungera ordentligt. Visst kan man annars köpa en billigare telefon. Fast då kan jag säga köp en Xbox 360 om du vill slippa internet. Det är samma med t.ex internetbanken. Tänk på alla som inte har internet (måste betala 25 sek per faktura m.m.). Det finns hur mycket som helst som folk är tvugna att ha internet för att kunna utnyttja rättvist.

Klart det inte är rättvist. Det är ett kommersiellt företag. Alla länder kan inte köpa IKEA möbler. Det finns hur mycket som helst där folk står utanför samhället och ni klagar på att de inte får spela ett spel? Folk ligger fan på gatan och svälter, ska ni ge dem en PS4 så är allt bra? Ja, javisst jag är för en statlig konsol som görs till alla.

Så du förutsätter att jag har facebook? En smartphone behöver inte ha en fungerande internet uppkoppling för att "fungera ordentligt". Sedan tycker jag att dina jämförelser haltar en hel del.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Du får tänka på att i USA har man inte moms på samma sätt som här. Så därför blir det ~10ggr beloppet och inte 6,5.

USA har ingenting med saken att göra. Playstation 4 kostar €399 i Europa.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

Att onlinetjänster kräver uppkoppling höjer nog ingen ögonbrynen över. Att all sådan funktionalitet skulle säga upp sig på en nedkopplad Xbox One vore fullkomligt okontroversiellt. Kruxet är att ett spel utan flerspelarläge inte är en onlinetjänst, men här ändå kräver regelbunden onlineverifiering enbart som del i Microsofts ambition att ta kontroll över andrahandsmarknaden och spelutlåning. Två i grunden konsumentfientliga förändringar. Det finns inget funktionsberättigande utöver DRM. Samtidigt skapar man problem för folk utan tillförlitlig uppkoppling.

Nog är vi många som knappt eller alls påverkas av allt detta, men så svårt är det väl ändå inte att förstå reaktionerna hos andra.

Varför har DVD & Bluray-skivor regioner? Det finns inget funktionsberättigande att de ska ha det. Ändå så köper folk dessa utan att direkt reflektera.

Skrivet av jesusbarnet:

Alla dina jämförelser är helt orelevanta förklara för mig hur min upplevelse blir bättre av att behöva ha mitt xbox one uppkopplat, förutom den lilla detaljen att jag inte kan spela på den annars.

Va? Den är ju gjord för internet? För att alla ska veta att det finns internet på den m.m. Du ska använda Skype, Twitch, Multiplayer m.m.

Skrivet av Tumnus:

Så du förutsätter att jag har facebook? En smartphone behöver inte ha en fungerande internet uppkoppling för att "fungera ordentligt". Sedan tycker jag att dina jämförelser haltar en hel del.

Nej, jag förutsätter inte det. Jag menar bara att det finns så många som säger, du har ett val att inte skaffa facebook. Javisst har jag ett val, men t.ex så kommer jag inte kunna kommentera på vissa sidor utan facebook. Eller logga in. Därför är det ett påtvingat val. Antingen skaffar du Facebook eller så får du vara utan dessa saker.

Som jag har skrivit så tycker jag inte om DRM heller, men det finns hur mycket som helst som har DRM men folk skiter i. Och jag kan inte förstå varför detta skulle vara viktigare än alla andra saker som jag har räknat upp.

Jag vill tacka alla för en bra diskussion och att de flesta håller en bra ton.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Varför har DVD & Bluray-skivor regioner? Det finns inget funktionsberättigande att de ska ha det. Ändå så köper folk dessa utan att direkt reflektera.

Va? Den är ju gjord för internet? För att alla ska veta att det finns internet på den m.m. Du ska använda Skype, Twitch, Multiplayer m.m.

Som jag har skrivit så tycker jag inte om DRM heller, men det finns hur mycket som helst som har DRM men folk skiter i. Och jag kan inte förstå varför detta skulle vara viktigare än alla andra saker som jag har räknat upp.

Jag vill tacka alla för en bra diskussion och att de flesta håller en bra ton.

Smartphones är mer eller mindre en upphottad mobiltelefon som är gjord för kommunikation.. Inte för internet enbart. Tex. skulle jag inte använda internet så skulle inte mobilen fungera sämre för det. Xbox One SKULLE det. Alltså jämför du hasselnötter med päron..

Skrivet av Maysay:

Varför har DVD & Bluray-skivor regioner? Det finns inget funktionsberättigande att de ska ha det. Ändå så köper folk dessa utan att direkt reflektera.

Va? Den är ju gjord för internet? För att alla ska veta att det finns internet på den m.m. Du ska använda Skype, Twitch, Multiplayer m.m.

Nej, jag förutsätter inte det. Jag menar bara att det finns så många som säger, du har ett val att inte skaffa facebook. Javisst har jag ett val, men t.ex så kommer jag inte kunna kommentera på vissa sidor utan facebook. Eller logga in. Därför är det ett påtvingat val. Antingen skaffar du Facebook eller så får du vara utan dessa saker.

Som jag har skrivit så tycker jag inte om DRM heller, men det finns hur mycket som helst som har DRM men folk skiter i. Och jag kan inte förstå varför detta skulle vara viktigare än alla andra saker som jag har räknat upp.

Jag vill tacka alla för en bra diskussion och att de flesta håller en bra ton.

Fortfarande är det ett val. Du kan använda din dator utan Facebook. Du kan inte använda din Xbox One TILL NÅGOT utan internet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flostyle:

Mycket gnäll om rena petitesser i den här tråden. Och förresten, alla som tycker det är dåligt att Xbox One kräver internetuppkoppling en gång per dygn kan ju ställa sig frågan: Hur många % av dagens ps3/xbox 360 användare har inte tillgång till internet?

För mig är det inte om internet, Det är kravet..som en kontroll varje 24h.

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Smartphones är mer eller mindre en upphottad mobiltelefon som är gjord för kommunikation.. Inte för internet enbart. Tex. skulle jag inte använda internet så skulle inte mobilen fungera sämre för det. Xbox One SKULLE det. Alltså jämför du hasselnötter med päron..

Klart mobilen fungerar sämre för att du inte har internet. Du skulle klara dig med en 150 SEK Nokia annars. Som jag skrev, då kan jag säga köp en Xbox 360 istället. Ja, du förlorar funktioner men du kan fortfarande spela på den. Speciellt en hel del indie titlar.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Klart mobilen fungerar sämre för att du inte har internet. Du skulle klara dig med en 150 SEK Nokia annars. Som jag skrev, då kan jag säga köp en Xbox 360 istället. Ja, du förlorar funktioner men du kan fortfarande spela på den. Speciellt en hel del indie titlar.

Denna diskussion är helt meningslös. Du har valt att använda samma haltande resonemang gång på gång och vägrat ta in vad man skrivit åt dig. Så det är ingen ide att försöka.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Denna diskussion är helt meningslös. Du har valt att använda samma haltande resonemang gång på gång och vägrat ta in vad man skrivit åt dig. Så det är ingen ide att försöka.

Men du har ju inte skrivit något emot detta resonemang? Förutom det är ett dåligt resonemang. Du vägrar ju också ta in något. Det är som att prata med en vägg.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Varför har DVD & Bluray-skivor regioner? Det finns inget funktionsberättigande att de ska ha det. Ändå så köper folk dessa utan att direkt reflektera.

Nåja, funktionen är regional prissättning. När det blev enkelt nog att köpa hemvideo internationellt så blev regionsfria spelare också en populär produktgrupp. Din poäng undgår mig dock. Om Xbox One är som regionslåst hemvideo, vad är så anmärkningsvärt med att folk föredrar ett olåst alternativ från en konkurrent?

Permalänk
Medlem

Känns som att Ps4 kommer sälja som smör, tar väl lång tid innan man kan gå in till en butik utan pre-order och köpa en maskin^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scab:

Nåja, funktionen är regional prissätning. När det blev enkelt nog att köpa hemvideo internationellt så blev regionsfria spelare också en populär produktgrupp. Din poäng undgår mig dock. Om Xbox One är som regionslåst hemvideo, vad är så anmärkningsvärt med att folk föredrar ett olåst alternativ från en konkurrent?

Klart får folk får köpa den. Det är bra med konkurrens, det är detta kommersialism bygger på (jag skulle vara helt mot monopol av ett företag). Men samtidigt att kalla folk idioter för att de väljer en annan produkt som bygger på liknande saker som så många använder tycker jag är dubbelmoral. Saker som man har kämpat för så länge och ingen bryr sig om tills det blir trendigt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Nuff said

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

S
Fortfarande är det ett val. Du kan använda din dator utan Facebook. Du kan inte använda din Xbox One TILL NÅGOT utan internet.

Även om det om det är ett val att skaffa t.ex facebook & Spotify så väljer folk att göra det och stödja det. Precis, som vissa väljer att stödja Microsoft. Varför ska ett av dessa är det valen bättre än det andra?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Ifall det e samma pris på grejerna så e det ju klart att man väljer sony! Alltid bra hårdvara och byggkvalitet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Ifall det e samma pris på grejerna så e det ju klart att man väljer sony! Alltid bra hårdvara och byggkvalitet!

Nä Sony var billigare så klart man väljer sony ändå .

Permalänk

Till alla som fortfarande inte fallit för ps4... http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/pre-order-xbox-one/disclai...
Kan ni argumentera FÖR xbox efter att ni läst det så kommer jag bli amazed.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33