"Microsoft betalar utgivare för att inte visa PS4-spel"

Permalänk
Medlem

Fortfarande förlorar Microsoft massvis med pengar på piratkopiering. Bra det att man måste vara uppkopplad minst en gång per 24h. Hatar snåla människor, tur att de hamnar hos Sony istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Kallade folk tröga av en anledning, läs igenom tråden en gång till om du inte fattar.
Jag skrev ren sanning ur majoritetens (läs på varenda ställe där det står om Xbox)
perspektiv, alltså vad för bra saker har den kommit med? Inte något verkar det som...

Du är förvånad då, för PS4 har inte dessa krav och att sälja begagnat är samma som förr tydligen.

Jag vill bara påpeka att bara för att det är en majoritet som inte tycker om Xbox One i denna tråden eller på samtliga forum världen över så gör det inte så stor skillnad då om denna konsollen säljer hälften så bra som 360.
Säg att det är 100000 (etthundratusen) personer som gapar och skriker på Microsoft om deras Xbox One... Det är fortfarande bara 0.1% av den potentiella marknaden om man ser till hur bra den förra Xboxen sålde.

EDIT: Ni är den vokala minoriteten.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Jag vill bara påpeka att bara för att det är en majoritet som inte tycker om Xbox One i denna tråden eller på samtliga forum världen över så gör det inte så stor skillnad då om denna konsollen säljer hälften så bra som 360.
Säg att det är 100000 (etthundratusen) personer som gapar och skriker på Microsoft om deras Xbox One... Det är fortfarande bara 0.1% av den potentiella marknaden om man ser till hur bra den förra Xboxen sålde.

EDIT: Ni är den vokala minoriteten.

Precis, därför(tror jag) att Microsoft kommer dra strået vassare med alla media funktioner(om fler än de som finns nu kommer till Europa)!

Nördarna representerar ändå 0.1% som du säger..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Jag vill bara påpeka att bara för att det är en majoritet som inte tycker om Xbox One i denna tråden eller på samtliga forum världen över så gör det inte så stor skillnad då om denna konsollen säljer hälften så bra som 360.
Säg att det är 100000 (etthundratusen) personer som gapar och skriker på Microsoft om deras Xbox One... Det är fortfarande bara 0.1% av den potentiella marknaden om man ser till hur bra den förra Xboxen sålde.

EDIT: Ni är den vokala minoriteten.

Skrivet av RepZi:

Precis, därför(tror jag) att Microsoft kommer dra strået vassare med alla media funktioner(om fler än de som finns nu kommer till Europa)!

Nördarna representerar ändå 0.1% som du säger..

Därför att dom flesta vet inte om detta alls. Man vet bara att en ny konsol kommit, inget mer.
Samma sak gällande allt i princip, folk köper grejerna och får reda på dåliga saker av att faktiskt uppleva
dem och inte veta om dem innan.

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

EDIT: Ni är den vokala minoriteten.

Det är säkert sant, och gäller inte bara xbox, men det är faktiskt tråkigt att den förkrossande majoriteten användare accepterar precis vad som helst.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Jag vill bara påpeka att bara för att det är en majoritet som inte tycker om Xbox One i denna tråden eller på samtliga forum världen över så gör det inte så stor skillnad då om denna konsollen säljer hälften så bra som 360.
Säg att det är 100000 (etthundratusen) personer som gapar och skriker på Microsoft om deras Xbox One... Det är fortfarande bara 0.1% av den potentiella marknaden om man ser till hur bra den förra Xboxen sålde.

EDIT: Ni är den vokala minoriteten.

Nu krävs det ju iofs ofta bara en förhållandevis liten (men kunnig) grupp människor för att bestämma huruvida en produkt blir lyckad eller ej. Så länge "den vokala minoriteten" inte bara består utav fanboys utan av "respekterade opinionsbildare" (vilket faktiskt är fallet) så är det inte alls osannolikt att Xbox one blir en flopp utanför USA. Bollen ligger helt klart hos Microsoft just nu. Det återstår att se om det finns något som de kan göra något med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Nu krävs det ju iofs ofta bara en förhållandevis liten (men kunnig) grupp människor för att bestämma huruvida en produkt blir lyckad eller ej. Så länge "den vokala minoriteten" inte bara består utav fanboys utan av "respekterade opinionsbildare" (vilket faktiskt är fallet) så är det inte alls osannolikt att Xbox one blir en flopp utanför USA. Bollen ligger helt klart hos Microsoft just nu. Det återstår att se om det finns något som de kan göra något med den.

Menar du att vi vanliga svenssons på Sweclockers (ett land som står för en väldigt liten del av den totala försäljningen av konsoller) har en otroligt stor makt att styra över hurvida Xbox eller PS4 väljs på hyllorna världen över?

Wooow, det är nog dags att jag börjar tjata om hur menlöst det är att köpa någon av dom och istället satsa på rätt från början och skaffa en PC.
...
Vänta nu, det har jag tjatat om sen PS One kom ut... Verkar inte haft speciellt stor effekt faktiskt. Vilket jag varit medveten om hela tiden.
Det är alltid skönt att klaga av sig lite men det minsta man kan göra när man klagar är att hålla sig till fakta, något som denna tråden sällan gjort så långt.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Menar du att vi vanliga svenssons på Sweclockers (ett land som står för en väldigt liten del av den totala försäljningen av konsoller) har en otroligt stor makt att styra över hurvida Xbox eller PS4 väljs på hyllorna världen över?

Wooow, det är nog dags att jag börjar tjata om hur menlöst det är att köpa någon av dom och istället satsa på rätt från början och skaffa en PC.
...
Vänta nu, det har jag tjatat om sen PS One kom ut... Verkar inte haft speciellt stor effekt faktiskt. Vilket jag varit medveten om hela tiden.
Det är alltid skönt att klaga av sig lite men det minsta man kan göra när man klagar är att hålla sig till fakta, något som denna tråden sällan gjort så långt.

Det talar ju snarare bara för du inte är en opinionsbildare, vilket du så elegant visar anledningen till i ditt inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Det talar ju snarare bara för du inte är en opinionsbildare, vilket du så elegant visar anledningen till i ditt inlägg.

Häftigt att jag får citera så viktiga personer, kanske du kan föra vidare min önskan då att dom skall lägga ner hela konsollbranschen och satsa på PC som vettigt folk?
Eller misstog jag dig för någon som faktiskt kan påverka?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Häftigt att jag får citera så viktiga personer, kanske du kan föra vidare min önskan då att dom skall lägga ner hela konsollbranschen och satsa på PC som vettigt folk?
Eller misstog jag dig för någon som faktiskt kan påverka?

Du är nog fri att citera precis vem du vill. Liksom det som är tanken med forum - att föra diskussioner. Misstänker att jag trampade på en öm tå här så därför lägger jag ner diskussionen från min sida. Fortsätter gärna den när den kan föras på ett lite mognare plan, med utgångspunkt i marknadsföringens etablerade teorier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jika:

Du är nog fri att citera precis vem du vill. Liksom det som är tanken med forum - att föra diskussioner. Misstänker att jag trampade på en öm tå här så därför lägger jag ner diskussionen från min sida. Fortsätter gärna den när den kan föras på ett lite mognare plan, med utgångspunkt i marknadsföringens etablerade teorier.

Nej nej nej, du missuppfattar nog helt tror jag. Det enda du kom åt var en skrattretande nerv vilket ledde till en mycket sarkastisk reaktion.
Väldigt synd att en så viktig person i diskussionen anser att den behövde stiga av. Jag fick ju uppfattningen av att du som så många andra hade jättestort inflytande på branschen i sin helhet och kunde ställa Microsoft mot väggen och kräva att dom slutar upp med sina dumheter.
Dom på Microsoft vet ju verkligen inte vad dom sysslar med då dom bara sålt upp mot 100 miljoner exemplar av Xbox 360... Vi hade ju förväntat oss ungefär 1000x mer än så eller hur? Dvs 16-17 Xbox till alla på jorden...

----------------------------

Men okej, om vi skall föra diskussionen på ett mer "moget" plan igen då. Ett plan som faktiskt är realistiskt och inte det minsta sarkastiskt så håller jag fast vid att vi inte har någon påverkan alls på vad Microsoft väljer att göra med sin plattform.
Speciellt inte när de flesta som klagar på Microsoft inte ens kan komma överens om vad som gäller. Där vissa säger att man måste vara uppkopplad 24/7, andra säger en gång var 24:e timme och tredje part påstår en gång i timmen.
Där postare slänger runt uttryck som "mutbrott", "skumma affärer", "Microsoft ligger med regeringen", "Microsoft vill titta på dig när du sitter och spelar" eller kommer med andra helt absurda teorier om varför Microsoft gör si och så.
Det finns väldigt lite postare som har båda fötterna på jorden i denna tråden, hur skall någon kunna ta det seriöst?

Och då kommer du och påstår följande i denna tråd...

"Nu krävs det ju iofs ofta bara en förhållandevis liten (men kunnig) grupp människor"
Jag ser bara en förhållandevis liten grupp människor som saknar kunskap här. (De som inte passar in på den beskrivningen skall inte känna sig träffade)

"för att bestämma huruvida en produkt blir lyckad eller ej."
Om vi bortser från okunskapen av denna minoriteten och istället ponerar att dom visste vad dom pratade om... Ingen av dessa besitter mig veterligen en position där dom kan "bestämma" någonting alls om huruvida Xbox One blir lyckad eller ej.
Denna tråd är knappast första stoppet för samtliga utanför USA som vill veta vad Xbox One har att erbjuda.
Och den lilla kakan av potentiella Xbox One köpare som läser denna tråden kommer skapa sig en egen uppfattning och besöka många sidor både för och emot Xbox One.
Det som slutligen kommer väga tyngst dock är hur Microsoft själva väljer att marknadsföra sin produkt och hur stor exponering den får. För att inte tala om den stora skaran människor som bara vill ha nästa generations konsoll och inte alls bryr sig om svamlet på internet.

Det finns en ganska logisk förklaring till varför CoD fortfarande säljer såpass bra. Det är inte kvaliteten på produkten som säljer i det fallet, det är varumärket i sig.

"Så länge "den vokala minoriteten" inte bara består utav fanboys"
Du hade mig intresserad där ett tag, fanns ju en gnutta logik och realism i det påståendet så långt... Men...

"utan av "respekterade opinionsbildare" (vilket faktiskt är fallet)"
Vilka skulle dessa respekterade opinionsbildare vara? Sitter dom i denna tråden just nu och påverkar hela marknaden utanför USA's gränser?
Du kommer med ett ganska tungt påstående men kan du backa upp det också? För jag tvivlar starkt på att någon i denna tråden faktiskt har nämnvärd påverkan på marknaden för Xbox One.
Att göra så att t.ex 50000 potentiella köpare avstår från att köpa är fortfarande en droppe i havet. Om Xbox One säljer lika bra som Xbox 360 så utgör dessa 50000 fortfarande bara 0.05% av den potentiella marknaden.
Det är så långt inom den statistiska felmarginalen att man lika gärna kunde säga att dessa 50000 inte skulle köpa Xbox One även utan dessa felaktigheter.
Om vi tiodubblar antalet till 500000 (femhundratusen) så är det ändå knappt märkbart med 0.5% av marknaden. Microsofts aktie gick upp med 0.5% och ner med 0.5% de senaste 6 timmarna. Det är bara statiskt brus...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så tror du fortfarande att en liten skara "Crapbox" hatare här har någon världsomfattande påverkan eller kan vi hålla oss till lite mer realistiska former och faktiskt också hålla oss till ämnet?

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Text

----------------------------

Text

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så tror du fortfarande att en liten skara "Crapbox" hatare här har någon världsomfattande påverkan eller kan vi hålla oss till lite mer realistiska former och faktiskt också hålla oss till ämnet?

Alla vet väl att det bara är Illuminati som kan påverka *blink blink*

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av TheCadde:

Så tror du fortfarande att en liten skara "Crapbox" hatare här har någon världsomfattande påverkan

Personligen tror jag att inläggen på en site som denna inte är opinionsbildande, men inläggen är uttryck för en redan existerande opinion.

Däremot går det inte att säga hur stor den opinionen är, eftersom antalet inlägg inte är proportionellt mot hur många som tycker samma sak, utan proportionellt mot hur starkt de tycker.

Personligen tror jag inte att tekniska detaljer kring XBox eller PS4 kommer att påverka försäljningen alls, och jag tror Microsoft gör rätt i att mestadels betona hur bra XBox är på att streama TV, eftersom över 90% av alla konsoller köps av föräldrar till sina barn. Målgruppen för Microsofts reklam är alltså inte gamers, utan föräldrar som letar presenter till sina barn, och reklamen ska övertyga föräldern att det är vettigt att spendera flera tusen kronor på en XBox.

Men det är förstås bara min personliga åsikt.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Fortfarande förlorar Microsoft massvis med pengar på piratkopiering. Bra det att man måste vara uppkopplad minst en gång per 24h. Hatar snåla människor, tur att de hamnar hos Sony istället

hahaha

ja för det är ju jättestora problem med piratspel på PS3.......

dumheten hos en del är förstummande....

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Finns det något den är bättre än PS4 i?
Inte vad jag vet. Vet att sånt här, eller liknande har inträffat men nu görs det i samband med nya
konsoler och oavsett vem som gör det så är det fult spel och oacceptabelt i min mening.

Att alla spel kommer släppas digitalt samtidigt med fysisk media är något jag anser vara en mycket viktig sak som Xbox One är bättre på? Att den sedan kommer med Kinect är en annan sak som gör den bättre då det betyder att spelutvecklare kan utgå ifrån att alla har en kamera och mikrofon tillgängliga. Se på Dead Rising 3 t.ex. där Kinect används på helt nya sätt som inte alls är lika gimmick-a som tidigare, om du smyger förbi en skara zombies och råkar hosta eller röra på dig i soffan märker spelet detta och AIn skickar zombierna efter dig oavsett hur gömd du var i spelvärlden.

PS4 kommer också till stor del få smaka på samma DRM som XBone då det är helt upp till utvecklarna på bägge platformerna, med andra ord, om Studio X börjar ta betalt för att aktivera begagnade spel på XBone kommer de också göra det på PS4. Tittar man närmare på PS4 presentationen ser man också att Sony speciellt framhäver att 1st party spel på disk kommer kunna säljas vidare utan problem, det betyder med andra ord att digitalt köpta spel ej kan vidaresäljas och att det inte gäller huvudparten av spel eftersom de är 3rd party...

Skrivet av TAG9217:

En högupplöst kamera i konsollen parat med Always-Online. För Micro$oft säljer inte information till tredje part eller så...

Att dem bara kommer att använda informationen till riktad marknadsföring tvivlar jag starkt på, speciellt i USA.

Sen har vi ju allt folk som har antingen väldigt dålig eller begränsad (cappad av ISP) bandbredd, kommer bli helt olidligt för dem att spela online med skyhög latens.

Jag skulle i alla fall inte vilja ha en högupplöst kamera som är uppkopplad 24/7 mot en tredje part (dvs. skickar information utanför hemnätverket).

Så koppla ut den, ställ den mot väggen, släng en filt över den eller liknande. Har du en smartphon, surfplatta eller dator med kamera och mikrofon utgör de ett lika stort hot som en högupplöst kamera i ditt vardagsrum - om inte mer på grund av att de andra enheterna i större grad är portabla.

Skrivet av Friterad:

När jag är borta på en campingplats där jag inte har internetåtkomst hur ska jag då kunna
spela Offline om det krävs Online för att spela överhuvudtaget?

Två saker slår mig här;
1. Hur ofta och länge är du på campingplatser varje år?
2. Hur många campingplatser har, idag, inte en bra utbyggd WiFi infrastruktur som del av sina tjänster?

Alltså, seriously, har du en XBone har du givetvis också en smartphone och/eller surfplatta och/eller MiFi enhet som kan ge Internetåtkomst nästan överallt.

§1.
Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Att alla spel kommer släppas digitalt samtidigt med fysisk media är något jag anser vara en mycket viktig sak som Xbox One är bättre på? Att den sedan kommer med Kinect är en annan sak som gör den bättre då det betyder att spelutvecklare kan utgå ifrån att alla har en kamera och mikrofon tillgängliga. Se på Dead Rising 3 t.ex. där Kinect används på helt nya sätt som inte alls är lika gimmick-a som tidigare, om du smyger förbi en skara zombies och råkar hosta eller röra på dig i soffan märker spelet detta och AIn skickar zombierna efter dig oavsett hur gömd du var i spelvärlden.

PS4 kommer också till stor del få smaka på samma DRM som XBone då det är helt upp till utvecklarna på bägge platformerna, med andra ord, om Studio X börjar ta betalt för att aktivera begagnade spel på XBone kommer de också göra det på PS4. Tittar man närmare på PS4 presentationen ser man också att Sony speciellt framhäver att 1st party spel på disk kommer kunna säljas vidare utan problem, det betyder med andra ord att digitalt köpta spel ej kan vidaresäljas och att det inte gäller huvudparten av spel eftersom de är 3rd party...

Så koppla ut den, ställ den mot väggen, släng en filt över den eller liknande. Har du en smartphon, surfplatta eller dator med kamera och mikrofon utgör de ett lika stort hot som en högupplöst kamera i ditt vardagsrum - om inte mer på grund av att de andra enheterna i större grad är portabla.

Två saker slår mig här;
1. Hur ofta och länge är du på campingplatser varje år?
2. Hur många campingplatser har, idag, inte en bra utbyggd WiFi infrastruktur som del av sina tjänster?

Alltså, seriously, har du en XBone har du givetvis också en smartphone och/eller surfplatta och/eller MiFi enhet som kan ge Internetåtkomst nästan överallt.

Det kanske är häftigt det där med Dead rising men inget jag tycker
vore kul att ha i spel där man bara vill köra med kontrollen och inget annat.
Kan man väl stänga av men för mig en helt onödig sak.

Gällande camping så har hur många som helst redan sagt det du sa flera gånger.
Kan du inte låta bli att upprepa något som upprepats gång på gång bara för att
få mig att se ut som någon idiot så kanske du borde lägga ner med Sweclockers.
Det är inte en så stor grej men faktiskt har inte alla campingplatser Wifi,
den campingen är inte stor och består av ett fåtal platser för tält/husbil/husvagnar
och några stugor. Och bara för att man har en konsol betyder det inte att man
har ett internet abonnemang till mobilen, bara för att du har det har inte alla det,
sluta tänk i din egen lilla bubbla. Det påverkar också mer i andra länder det där med
internet och att stödja det leder förmodligen också till mer begränsningar i framtiden.
Tänk längre än näsan räcker är ett tips från mig och öppna den där lilla bubblan.

Citat redigerat
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det kanske är häftigt det där med Dead rising men inget jag tycker
vore kul att ha i spel där man bara vill köra med kontrollen och inget annat.
Kan man väl stänga av men för mig en helt onödig sak.

Gällande camping så har hur många som helst redan sagt det du sa flera gånger.
Kan du inte låta bli att upprepa något som upprepats gång på gång bara för att
få mig att se ut som någon idiot så kanske du borde lägga ner med Sweclockers.
Det är inte en så stor grej men faktiskt har inte alla campingplatser Wifi,
den campingen är inte stor och består av ett fåtal platser för tält/husbil/husvagnar
och några stugor. Och bara för att man har en konsol betyder det inte att man
har ett internet abonnemang till mobilen, bara för att du har det har inte alla det,
sluta tänk i din egen lilla bubbla. Det påverkar också mer i andra länder det där med
internet och att stödja det leder förmodligen också till mer begränsningar i framtiden.
Tänk längre än näsan räcker är ett tips från mig och öppna den där lilla bubblan.

Skulle gissa på att sådana grejer skulle gå att stänga av. Dock kan det ju utnyttjas till att ge lite mer atmosfär i exempelvis rollspel och liknande, vilket i sig kan vara väldigt trevligt.

Angående de utan internet i telefonen så är ju det trist för dem helt enkelt. De får väl lägga sina pengar på en PS4 istället och parkera den i sin stuga ute i skogen eller så får man leva med att klara sig utan sin xbox one under semestern, kanske läsa en bok istället eller se en film på netflix (fast vänta nu!...). Det är ju egentligen inte svårare än så om man tänker efter. Förmodligen kan man nog avstå att spela ett ett konsolexklusivt spel de veckorna man är på semester ändå, varför man nu skulle vilja lägga en massa pengar på att åka iväg under semestern för att spela tv-spel hela dagarna. Vad gäller länder utan uppkoppling så är det ju samma sak där, trist för dem. Men det är ju isf bara till fördel för sony och deras ps4, så då får väl folk köpa den istället.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Det kanske är häftigt det där med Dead rising men inget jag tycker
vore kul att ha i spel där man bara vill köra med kontrollen och inget annat.
Kan man väl stänga av men för mig en helt onödig sak.

Gällande camping så har hur många som helst redan sagt det du sa flera gånger.
Kan du inte låta bli att upprepa något som upprepats gång på gång bara för att
få mig att se ut som någon idiot så kanske du borde lägga ner med Sweclockers.
Det är inte en så stor grej men faktiskt har inte alla campingplatser Wifi,
den campingen är inte stor och består av ett fåtal platser för tält/husbil/husvagnar
och några stugor. Och bara för att man har en konsol betyder det inte att man
har ett internet abonnemang till mobilen, bara för att du har det har inte alla det,
sluta tänk i din egen lilla bubbla. Det påverkar också mer i andra länder det där med
internet och att stödja det leder förmodligen också till mer begränsningar i framtiden.
Tänk längre än näsan räcker är ett tips från mig och öppna den där lilla bubblan.

Onödig? Det är något som verkligen kommer förhöja inlevelsen i spelen på ett sätt som PS4 användare inte kommer kunna ta del av (även om de skulle skaffa sig PS camera senare). Ser man det som onödigt kan man lika gärna tycka det är onödigt med baköverkompabilitet som vissa playstation fanbois snackar om eller möjligheten att låna ut spel till vänner man inte har på sin XBL vännlista?!

Du missade också att svara på den verkligen stora skillnaden - jag kan köpa mina XBone spel digitalt och börja spela dem direkt de släpps medans jag blir tvungen att antingen köra till Gamestop eller invänta posten för mina PS4 spel (och ja, jag har givetvis förbokat båda två från Amazon).

Jag är väl medveten om att inte alla campingplatser har WiFi, men anser man det vara en så stor nödvändighet att kunna spela TV spel medans man campar (istället för att, Oh, I dunno, umgås med människor IRL som vi gjorde när jag var yngre) väljer man givetvis en campingplats med WiFi eller införskaffar en 4G MiFi enhet eller ännu troligare köper en husvagn/husbil som är färdigt utrustad med internetmöjligheter för inte fan tar du med dig ditt TV spel om du ska tälta eller hyra stuga?

24-timmars regeln är absolut ingenting som kommer påverka någon som helst i något som helst (officiellt) lanseringsland negativt. Tvärt emot för det enbart med sig positiva saker då det ger dig möjligheten att ta med hela din spelsamling till polare utan att plocka med en enda installationsdisk, ge bort spel till vänner utan att fysiskt behöva ge dem en skiva eller inte förlora hela din spelsamling när någon bryter sig in i din husvagn på den häran lilla campingplatsen som mest troligt saknar vakter och snor din spelkonsol.

Att jag skulle bo i någon bubbla får du väl tro men verkligheten är nog den att jag har en mycket bättre uppfattning av saker än dig då jag bott i många olika länder både i och utanför Europa och jobbat i ännu fler även i s.k. utvecklingsländer där de har en otroligt bra internet infrastruktur relativt jämfört med t.ex. elektricitet eller rent rinnande vatten. Än sålänge har jag inte sett några bra argument för varför always-on är något negativt, folk pratar om att det hindrar begagnade spel men det gör det bevisligen inte, andra pratar om att man inte kan spela när elektriciteten är utslagen p.g.a. storm och man använder ett dieselaggregat för hushållselen men REALLY, vid en så kritiskt tidpunkt ska man bestämma sig att spela spel? Andra igen pratar dynga om att man inte kan spela spelen när Microsofts serverhallar går ned, och visst, det kan hända, men under de 10+ (?) åren jag varit medlem har XBL nätverket gått ned två eller tre gånger i längre tid, dvs, en halv dag eller tre (vilket dock fortfarande är långt ifrån så länge som PSN var nere efter hacken här om året...). Kan du ge mig ett bra exempel (dvs ett exempel som kommer störa majoriteten av användare) på varför always-on är mer negativt än positivt vad gäller de fördelarna jag listat ovan?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Onödig? Det är något som verkligen kommer förhöja inlevelsen i spelen på ett sätt som PS4 användare inte kommer kunna ta del av (även om de skulle skaffa sig PS camera senare). Ser man det som onödigt kan man lika gärna tycka det är onödigt med baköverkompabilitet som vissa playstation fanbois snackar om eller möjligheten att låna ut spel till vänner man inte har på sin XBL vännlista?!

Du kan inte låna ut spel ALLS På Xbox One i HUVUD taget, du kan gå till din kompis, logga in på dit Xbox konto och spela förvisso men då måste du låna ut ditt konto om din vän ska kunna fortsätta.

Sedan kameran är en pryl som kommer med som standard till PS4. Inte något du behöver köpa, den kan tracka bland annat din handkontroll.

Skrivet av emigrating12:

24-timmars regeln är absolut ingenting som kommer påverka någon som helst i något som helst (officiellt) lanseringsland negativt.

Roligt att du har perfekt internet, själv har inte ens Micrsoft detta, bara för 1,5 månad sedan hade de ca 2 dygns downtime, för ett par år sedan hade de två veckors downtime. Du accepterar detta att deras tjänster kan vara nere en längre stund och ser inte detta som ett problem?

Xbox One har också ett krav på 1,5Mbit för internet trafik av någon udda anledning, köra över Mobilt må väl hända gå, men du når 0,5GB i timmen med denna hastigheter, och de flesta abonnemang har en 1-5GB limit i månaden.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du kan inte låna ut spel ALLS På Xbox One i HUVUD taget, du kan gå till din kompis, logga in på dit Xbox konto och spela förvisso men då måste du låna ut ditt konto om din vän ska kunna fortsätta.

Sedan kameran är en pryl som kommer med som standard till PS4. Inte något du behöver köpa, den kan tracka bland annat din handkontroll.

Roligt att du har perfekt internet, själv har inte ens Micrsoft detta, bara för 1,5 månad sedan hade de ca 2 dygns downtime, för ett par år sedan hade de två veckors downtime. Du accepterar detta att deras tjänster kan vara nere en längre stund och ser inte detta som ett problem?

Xbox One har också ett krav på 1,5Mbit för internet trafik av någon udda anledning, köra över Mobilt må väl hända gå, men du når 0,5GB i timmen med denna hastigheter, och de flesta abonnemang har en 1-5GB limit i månaden.

Du kan låna eller ge bort ett spel till en person som varit på din vännlista i minst en månad, du kan också ge tillägg till hela ditt spelbibliotek till tio personer (förslagsvis familj och nära vänner) helt utan kostnad. De kan spela dina spel när som helt även om du inte är påloggad.

Kameran till PS4 följer inte med som standard.

Som sagt, XBL har varit nere ett par gånger, dock fortfarande inte alls lika mycket eller länge som PSN. Och även när XBL varit nere har det inte nödvändigtvis berört alla medlemmar. Givetvis är det ett problem om nätverket skulle vara nere flera dagar varje år, men historiskt sett har XBL haft väldigt lite downtime.

Verifieringscyclen behöver absolut inte några 1.5mbps och jag tvivlar på att detta gäller engång XBL i sig för jag har tidigare kört Xbox uppdateringar över EDGE utan ... "problem".

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Du kan låna eller ge bort ett spel till en person som varit på din vännlista i minst en månad, du kan också ge tillägg till hela ditt spelbibliotek till tio personer (förslagsvis familj och nära vänner) helt utan kostnad. De kan spela dina spel när som helt även om du inte är påloggad.

Du kan som sagt va inte låna spel, Du kan ja GE ett spel till en vän som har varit vän i över 30 dagar om publishern tillåter detta, Ett spel kan enbart ges bort en enda gång. Du kan med andra ord, aldrig få tillbaka det. Dvs detta handlar inte om att låna utan snarare ge eller sälja till vänner.

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.

Sedan kan du enbart dela dina spel med familjen, sedan att det kanske är tekniskt möjligt att få ditt vän konton det är en sak men de kan nog banna dig på studs ifall de kommer på dig då du bryter mot avtalet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Onödig? Det är något som verkligen kommer förhöja inlevelsen i spelen på ett sätt som PS4 användare inte kommer kunna ta del av (även om de skulle skaffa sig PS camera senare). Ser man det som onödigt kan man lika gärna tycka det är onödigt med baköverkompabilitet som vissa playstation fanbois snackar om eller möjligheten att låna ut spel till vänner man inte har på sin XBL vännlista?!

Du missade också att svara på den verkligen stora skillnaden - jag kan köpa mina XBone spel digitalt och börja spela dem direkt de släpps medans jag blir tvungen att antingen köra till Gamestop eller invänta posten för mina PS4 spel (och ja, jag har givetvis förbokat båda två från Amazon).

Jag är väl medveten om att inte alla campingplatser har WiFi, men anser man det vara en så stor nödvändighet att kunna spela TV spel medans man campar (istället för att, Oh, I dunno, umgås med människor IRL som vi gjorde när jag var yngre) väljer man givetvis en campingplats med WiFi eller införskaffar en 4G MiFi enhet eller ännu troligare köper en husvagn/husbil som är färdigt utrustad med internetmöjligheter för inte fan tar du med dig ditt TV spel om du ska tälta eller hyra stuga?

24-timmars regeln är absolut ingenting som kommer påverka någon som helst i något som helst (officiellt) lanseringsland negativt. Tvärt emot för det enbart med sig positiva saker då det ger dig möjligheten att ta med hela din spelsamling till polare utan att plocka med en enda installationsdisk, ge bort spel till vänner utan att fysiskt behöva ge dem en skiva eller inte förlora hela din spelsamling när någon bryter sig in i din husvagn på den häran lilla campingplatsen som mest troligt saknar vakter och snor din spelkonsol.

Att jag skulle bo i någon bubbla får du väl tro men verkligheten är nog den att jag har en mycket bättre uppfattning av saker än dig då jag bott i många olika länder både i och utanför Europa och jobbat i ännu fler även i s.k. utvecklingsländer där de har en otroligt bra internet infrastruktur relativt jämfört med t.ex. elektricitet eller rent rinnande vatten. Än sålänge har jag inte sett några bra argument för varför always-on är något negativt, folk pratar om att det hindrar begagnade spel men det gör det bevisligen inte, andra pratar om att man inte kan spela när elektriciteten är utslagen p.g.a. storm och man använder ett dieselaggregat för hushållselen men REALLY, vid en så kritiskt tidpunkt ska man bestämma sig att spela spel? Andra igen pratar dynga om att man inte kan spela spelen när Microsofts serverhallar går ned, och visst, det kan hända, men under de 10+ (?) åren jag varit medlem har XBL nätverket gått ned två eller tre gånger i längre tid, dvs, en halv dag eller tre (vilket dock fortfarande är långt ifrån så länge som PSN var nere efter hacken här om året...). Kan du ge mig ett bra exempel (dvs ett exempel som kommer störa majoriteten av användare) på varför always-on är mer negativt än positivt vad gäller de fördelarna jag listat ovan?

Jag sa att den är onödig för min del, hur är det med läsförmågan egentligen?
Eller läser du bara vad du vill läsa?
Som jag skrev tidigare så finns det något som kallas splitscreen. Spel är något man
kan göra tillsammans om du nu inte visste om det och det är inte alltid det finns
aktiviteter alla vill vara med på osv. Du känner varken mig, min familj, känner till stället
vi campar på eller någonting överhuvudtaget så din trut kan du hålla igenstängd när
det handlar om den saken.
Ang. PSN blev hackade är för att dom var måltavlan, tror du att MS hade klarat det bättre?
Nej det tror jag inte, har man kunskapen och kanske använder sig av DoS attacker
med många enheter så har du inte en chans att skydda dig.
Och du tror säkert att jag är så dum att jag har mina saker synligt i en liten stuga (inte husvagn)?
Har haft med mig bärbara datorer dit nästan varje gång och det finns inte en chans att någon
skulle bryta sig in om inget av värde är synligt samt att ägarna bor i en villa precis intill (som vi även känner).
Köpa spel Online funkar på PS4 med, vet inte vad det är för fördel på just Xbox.

Skrivet av Zicsoen:

Skulle gissa på att sådana grejer skulle gå att stänga av. Dock kan det ju utnyttjas till att ge lite mer atmosfär i exempelvis rollspel och liknande, vilket i sig kan vara väldigt trevligt.

Angående de utan internet i telefonen så är ju det trist för dem helt enkelt. De får väl lägga sina pengar på en PS4 istället och parkera den i sin stuga ute i skogen eller så får man leva med att klara sig utan sin xbox one under semestern, kanske läsa en bok istället eller se en film på netflix (fast vänta nu!...). Det är ju egentligen inte svårare än så om man tänker efter. Förmodligen kan man nog avstå att spela ett ett konsolexklusivt spel de veckorna man är på semester ändå, varför man nu skulle vilja lägga en massa pengar på att åka iväg under semestern för att spela tv-spel hela dagarna. Vad gäller länder utan uppkoppling så är det ju samma sak där, trist för dem. Men det är ju isf bara till fördel för sony och deras ps4, så då får väl folk köpa den istället.

Ännu en person som saknar förmågan att läsa riktigt.
Får jag inte spela spel på kvällar med min familj då tycker du när det ändå
inte finns något speciellt att göra för det mesta. Vi brukar se på TV men det går knappt
då täckningen är så sjukt kass att det knappt funkar alls ibland. Samma med mobilt internet osv.
Ganska korkat att du påpekar att bara för att man vill spela lite grann på semestern så spelar
man hela dagarna. Som att säga att bara för att man är en gamer så har man inget liv och spelar
non-stop 24/7. Riktigt, riktigt korkat.
Och som sagt så vill man kanske inte stödja något som inte är positivt, även om det är få fall det är
negativt då i framtiden det kan påverka och begränsas ännu mer.

Edit: Verkar som en stor del MS-älskare inte kan acceptera när folk kritiserar Microsoft.
Kritik behövs för utveckling och är det okej att Sony får kritik varför får inte MS det?
Kan förstå om det är något som inte gäller er och då behöver ni inte heller bry er
eller diskutera om det med dom som det faktiskt påverkar eller kanske inte vill
stödja ett företag som gör massa dåliga saker som kan förvärras om det stöds.
Sluta med att säga att vi gnäller när det endast är kritik, det är snarare ni som
gnäller på att vi kritiserar MS. Tycker ni att jag/vi är bölande 2 åringar för att vi
faktiskt bryr oss så kanske Sweclockers inte är något för er.
Ni är lika mycket bölande 2-åringar som oss när ni gnäller på det sättet.
(notera att jag inte pekar ut någon specifik individ)

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Du kan som sagt va inte låna spel, Du kan ja GE ett spel till en vän som har varit vän i över 30 dagar om publishern tillåter detta, Ett spel kan enbart ges bort en enda gång. Du kan med andra ord, aldrig få tillbaka det. Dvs detta handlar inte om att låna utan snarare ge eller sälja till vänner.

Give your games to friends: Xbox One is designed so game publishers can enable you to give your disc-based games to your friends. There are no fees charged as part of these transfers. There are two requirements: you can only give them to people who have been on your friends list for at least 30 days and each game can only be given once.

Sedan kan du enbart dela dina spel med familjen, sedan att det kanske är tekniskt möjligt att få ditt vän konton det är en sak men de kan nog banna dig på studs ifall de kommer på dig då du bryter mot avtalet.

"your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games"

samt

"loaning or renting games won’t be available at launch, but we are exploring the possibilities with our partners"

Att man inte kan låna ut ett spel till en flyktig kompis ser jag inte som något problem då man som sagt kan ge tillgång till 10 personer.

Förövrigt är det flera som läser "man kan ge bort ett spel en gång" som att betyda att spelet inte kan ges till flera personer samtidigt och inte nödvändigt vis att ett spel man fått som gåva inte kan ges vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Topic försvann någonstans på första sidan. Som det är nu handlar denna tråd om onlinekravet, vilket det finns flera andra trådar som behandlar för tillfället; se t ex kommentarstråden Microsoft: "Inget internet? Köp Xbox 360". Då ämnet är tappat, och många inlägg har varit över forumets regelgränser och det finns andra trådar som behandlar det som faktiskt diskuteras här så låser jag tråden.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.