Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

Hurra! Nu är inte varje fordon fylld med mp5or eller bizon
Nu återfinns bara problemet att runt halvtid på servern (eller vad man ska kalla det) så kan vissa städer vara toktomma på fordon. Dock så förstår jag att detta är ett ganska så svårt problem att lösa...så pojkar och flickor (av er som spelar på servrarna) börja samåk lite mer *höhö*

//På återseende ute i skogen någonstans

Vilka städer är det som blir tomma? vi kan nämligen öka/minska antal fordon i städerna.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Vilka städer är det som blir tomma? vi kan nämligen öka/minska antal fordon i städerna.

Eeehm, ska försöka hålla koll på vilka. Men vill minnas städer som vybor (om det inte blir krig där), msta etc (städer längst kanterna) då alla vill röra sig in mot mitten.

Men som sagt, kan försöka hålla koll på vilka som blir tomma snabbt ^^

Permalänk
Medlem

Helt enkelt en vanlig dag för Pangarna och mig(DrMengBrandt)..

Permalänk

Härligt med nya uppdateringarna, fungerar grymt bra :)! Kul att det fortsätt byggas och utvecklas.

Några små förslag till gunstoren:
- Vanliga Sa-58 (som man även hittar i bilar) kostar $475, medan Sa-58 ACOG/CCO kostar runt $275. Det förstnämnda borde kanske korrigeras till det förstnämndas pris. Det bör nog inte vara högre i alla fall då vapnet klassas som "sämre"
- Lägga till rena Sa-58 mag (nu är det AKM som gäller)
- Handgranater i gunstoren. Ett vapen som är riktigt svår att använda och inte är "OP" på något sätt. Behöver nog inte vara dyr heller, är ingen risk att det skulle bli överanvänt.

Detta kanske också tagits upp, men går det att göra någonting åt destruction? För någon dag sedan hade vi en kär helikopterpilot som hade towat fast en ammo-truck under sig. Denna pilot spenderade någon timme på att bara skjuta ner i städer, vilket förvisso inte är något problem alls. Bekymret blev snarare att hus rasar, vilket leder till:
* Är man i närheten så förlorar man skada eller dör helt random. Det går alltså inte att spela i en stad där ett hus har rasat.
* Servern börjar desynca mer och mer ju fler hus som rasats. I detta fall var det inte längre spelbart och servern behövdes startas om.

Finns det någon serverinställning för att plocka bort destruction? Jag tycker inte det fyller någon funktion i ett spel som sådan. Jämfört med BF3 där det fyller en helt annan funktion.

En annan sak angående främja basbyggande. Kanske ett mission där det spawnar in två lastbilar (towade i varandra) med massa byggnadsdelar? Då är det bara för laget att gå på dessa, vinna missionet och sedan ha mycket av jobbet färdigserverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Härligt med nya uppdateringarna, fungerar grymt bra :)! Kul att det fortsätt byggas och utvecklas.

Några små förslag till gunstoren:
- Vanliga Sa-58 (som man även hittar i bilar) kostar $475, medan Sa-58 ACOG/CCO kostar runt $275. Det förstnämnda borde kanske korrigeras till det förstnämndas pris. Det bör nog inte vara högre i alla fall då vapnet klassas som "sämre"
- Lägga till rena Sa-58 mag (nu är det AKM som gäller)
- Handgranater i gunstoren. Ett vapen som är riktigt svår att använda och inte är "OP" på något sätt. Behöver nog inte vara dyr heller, är ingen risk att det skulle bli överanvänt.

Detta kanske också tagits upp, men går det att göra någonting åt destruction? För någon dag sedan hade vi en kär helikopterpilot som hade towat fast en ammo-truck under sig. Denna pilot spenderade någon timme på att bara skjuta ner i städer, vilket förvisso inte är något problem alls. Bekymret blev snarare att hus rasar, vilket leder till:
* Är man i närheten så förlorar man skada eller dör helt random. Det går alltså inte att spela i en stad där ett hus har rasat.
* Servern börjar desynca mer och mer ju fler hus som rasats. I detta fall var det inte längre spelbart och servern behövdes startas om.

Finns det någon serverinställning för att plocka bort destruction? Jag tycker inte det fyller någon funktion i ett spel som sådan. Jämfört med BF3 där det fyller en helt annan funktion.

En annan sak angående främja basbyggande. Kanske ett mission där det spawnar in två lastbilar (towade i varandra) med massa byggnadsdelar? Då är det bara för laget att gå på dessa, vinna missionet och sedan ha mycket av jobbet färdigserverat.

yes vi kommer fixa priserna, och även kanske fixa handgranater. angående den massiva förstörelsen så kommer vi snarare göra så att det ej kommer att gå att ladda om helikoptern när den flyger, den är helt klart OP när man parar ihop den med ammo truck.

Ang. bas byggandet så har vi bra idéer kring hur vi kan motivera/skapa teamwork. De är bara att han som kodar mission filen har själv sagt att han inte har tid/orket att göra de. Om det finns någon där ute som har erfarenhet med arma 2 mission skapandet och kanske har redigera tidigare wasteland missions, skicka gärna ett PM om du vill hjälpa till!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Har spelat på #1 ett par dagar nu. Gillar den ganska mycket Bra server. Men dock vill inga polare hänga med och lira den. Någon som vill ta in en extra i sitt "team" ? Har mic, gillar att lira sniper. 20+ gammal, Spelar mest på kvällarna efter 21:00-00:00.

Permalänk
Skrivet av fimp3n:

Har spelat på #1 ett par dagar nu. Gillar den ganska mycket Bra server. Men dock vill inga polare hänga med och lira den. Någon som vill ta in en extra i sitt "team" ? Har mic, gillar att lira sniper. 20+ gammal, Spelar mest på kvällarna efter 21:00-00:00.

Pröva hoppa in på deras teamspeak; ToyBear.tk/swec-wasteland.tk (adressen). Brukar vara en del folk som sitter i öppna kanaler och spela, är nog bara att hoppa in där och heja

Permalänk
Medlem

http://i.imgur.com/qs6W3VN.jpg
(Chatten)
Efter en månads uppehåll så kommer man in och möter detta, blev en liten nostalgitripp

Permalänk
Medlem

Ute och glider runt lite grann och så händer det här :'|

Permalänk
Medlem
Skrivet av asabla:

http://www.youtube.com/watch?v=EkRRVvZvVDg

Ute och glider runt lite grann och så händer det här :'|

Gotta love the physics of arma

Permalänk

Varför blir min FOV så extrem när jag sitter som driver i detta fordon? Har inga bekymmer i andra fordon eller på andra positioner i detta fordon.

Ett annat förslag som någon fällde teamspeaken. Att helikoptern på stary-tornet respawnar igen efter 5 timmar (halva tiden). Gör att någon annan får chansen igen och det samlas lite action på nytt i centrum av kartan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

http://i.imgur.com/FWKB1dp.jpg

Varför blir min FOV så extrem när jag sitter som driver i detta fordon? Har inga bekymmer i andra fordon eller på andra positioner i detta fordon.

Ett annat förslag som någon fällde teamspeaken. Att helikoptern på stary-tornet respawnar igen efter 5 timmar (halva tiden). Gör att någon annan får chansen igen och det samlas lite action på nytt i centrum av kartan.

Samma för alla med bilen

Ang helikoptern så tycker jag att det var en bra idé Får se om jag lyckas slänga med det i nästa update! Den kommer nog inte än på ett tag då jag har mycket att göra i skolan och sen är det ju DH

Permalänk
Medlem

här har vi en galant 3xflipp med en SUV 10/10 från domarna, kolla bara på formen den har!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av olle360:

här har vi en galant 3xflipp med en SUV 10/10 från domarna, kolla bara på formen den har!

http://www.youtube.com/watch?v=ve96idaJKOA

Så ska det se ut ;)! Avdrag på landningen dock...

För att komma med ännu mer jobbigt; Har någonting förändrats med fordonspawnsen? De senaste dagarna så känns det som varenda stad är tom. Kanske två-tre bilar om man har tur. Det känns även som att det spawnar sämre vapen i fordonen igen, som tidigare. Kanske bara är maximal otur vi råkar på under dessa dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Så ska det se ut ;)! Avdrag på landningen dock...

För att komma med ännu mer jobbigt; Har någonting förändrats med fordonspawnsen? De senaste dagarna så känns det som varenda stad är tom. Kanske två-tre bilar om man har tur. Det känns även som att det spawnar sämre vapen i fordonen igen, som tidigare. Kanske bara är maximal otur vi råkar på under dessa dagar.

allt bör vara som vanligt vi har inte gjort nått med fordonspawnsen eller vapenspawnsen. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Senaste tiden då jag har varit inne har det varit 3/4 Idep och några få Blå/Röda vilket leder till att ingen bygger bas längre och det bara blir randoms som springer omkring eller ligger vid någon butik och snipar. Går det att begränsa antal Indep eller kanske göra dom till ett riktigt team?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Senaste tiden då jag har varit inne har det varit 3/4 Idep och några få Blå/Röda vilket leder till att ingen bygger bas längre och det bara blir randoms som springer omkring eller ligger vid någon butik och snipar. Går det att begränsa antal Indep eller kanske göra dom till ett riktigt team?

Tror inte lösningen ligger i att begränsa indep, då jag (och de andra som jag spelar med) brukar vara placerade i samma grupp där vi många gånger också möter andra indep som är i grupp. Grejen blir istället att man slås vid en stad (*host host* guglovo, novy, stary *host host) eller vid något uppdrag. Men å andra sidan så kan jag hålla med om att det inte skulle skada om det fanns fler baser eller rent av inspawnade baser som man kan ta över och hålla.

Och skulle där finnas käk, dryck och lite basic ammo (kanske några få vapen), så tror jag det skulle bidra till att folk har baser. Dessa baser kanske då kan vara placerade på fasta punkter (så man alltid vet vart de finns, som med helin). Några exempelplatser skulle kunna vara: altar, green mountain och factoryn vid dolina hållet.

Permalänk
Skrivet av Coca:

Ja, jag håller med dig, det är tråkigt. Däremot tror jag som asabla nämnde att lösningen inte är att begränsa indipendent. Anledningen till varför fler och fler väljer att spela indipendet är:
- Folk som spelar i lag är efterblivna. Jag ber om ursäkt hur jag använder det ordet, men folk är kort sagt dumma i huvudet. Ingen tänker själv, alla ska bara ha och ha.
- Andra spelare ser att du/ni har bra vapen. Man börjar följa efter och bara väntar på att du ska dö, för att sedan kunna loota prylarna och springa iväg.
- Folk TK:ar utan bekymmer för vapen.
- Du är på ett objekt, och din "grupp" lyckas ta över allting själv. Då kommer det något lyshuvude i laget som t ex tar fordonet eller lådan själv. Testa exempelvis att sammarbeta med några att ta en capture base. ALLA springer på lådan för att ta första bästa vapen och alla magasin. Alla tänker bara på sig själva.
- Du ligger i någon buske/skog för att skjuta ner mot en stad och Kalle ser din blåa prick ute i skogen. Tar sin MTVR, gasar fullt, tutar och parkerar bredvid dig.
- Småungar som sitter och skriker i side-chatt och bara klagar på människor.

Detta skulle jag tippa på varför många nu mera spelar indie istället för lag. Det är för många idioter som vägrar sammarbeta och uppför sig som tolvåringar. Jag har endast upplevt någolunda sammarbete under en omgång som varade två timmar. Folk tröttnar. Den enda fördelen med att spela lag idag är att man ofta har spawn i området man dog i, och att man får lite mer feedback på scoreboarden om man är intresserad av det.

Jag vet inte hur man ska lösa problemet för att vara helt ärlig. Det är väl att försöka ge lagspelandet lite fördelar med t ex inspawnade baser (kanske med grundläggande vapenlåda). Få folk att välja lag istället. Att tvinga folk är nog inte rätt väg att gå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

Ja, jag håller med dig, det är tråkigt. Däremot tror jag som asabla nämnde att lösningen inte är att begränsa indipendent. Anledningen till varför fler och fler väljer att spela indipendet är:
- Folk som spelar i lag är efterblivna. Jag ber om ursäkt hur jag använder det ordet, men folk är kort sagt dumma i huvudet. Ingen tänker själv, alla ska bara ha och ha.
- Andra spelare ser att du/ni har bra vapen. Man börjar följa efter och bara väntar på att du ska dö, för att sedan kunna loota prylarna och springa iväg.
- Folk TK:ar utan bekymmer för vapen.
- Du är på ett objekt, och din "grupp" lyckas ta över allting själv. Då kommer det något lyshuvude i laget som t ex tar fordonet eller lådan själv. Testa exempelvis att sammarbeta med några att ta en capture base. ALLA springer på lådan för att ta första bästa vapen och alla magasin. Alla tänker bara på sig själva.
- Du ligger i någon buske/skog för att skjuta ner mot en stad och Kalle ser din blåa prick ute i skogen. Tar sin MTVR, gasar fullt, tutar och parkerar bredvid dig.
- Småungar som sitter och skriker i side-chatt och bara klagar på människor.

Detta skulle jag tippa på varför många nu mera spelar indie istället för lag. Det är för många idioter som vägrar sammarbeta och uppför sig som tolvåringar. Jag har endast upplevt någolunda sammarbete under en omgång som varade två timmar. Folk tröttnar. Den enda fördelen med att spela lag idag är att man ofta har spawn i området man dog i, och att man får lite mer feedback på scoreboarden om man är intresserad av det.

Jag vet inte hur man ska lösa problemet för att vara helt ärlig. Det är väl att försöka ge lagspelandet lite fördelar med t ex inspawnade baser (kanske med grundläggande vapenlåda). Få folk att välja lag istället. Att tvinga folk är nog inte rätt väg att gå.

Har tänkt på det mycket och vi admins har diskuterat det en hel del! Vi tror inte att problemet ligger i någon som helt motivering. För det är jäkligt kul att bygga bas enda till det kommer ett "retard". Detta hände mig och toybear senast vi spelade då vi snällt bad en kille stänga dörren och han sedan på ett j*vligt spydigt sätt påpekade att det inte var en dörr och han inte hade öppnat den.

Efter jag bad honom att stänga "porten" ändå så blev han och hans kompisar arga och sköt mig och toyebar som för tillfället var de enda i basen... Vilket resulterade i att efter vi bannat dessa tre tomtar blev av med basen...

Funderar på om en "report a retard" funktion skulle vara på sin plats där laget kan rapportera "retards" som sedan precis som tkare blir låste till indep. Så kan de mer seriösa och mogna personerna spela i lag?

Håller med dig om anledningarna till att inte spela i lag och jag anser att enda lösningen är en liten rensning på dessa spelare!

Permalänk
Medlem

Förslag #1:
Gör helikopterspawns till ett eget mission var 20e(?) minut, behöver inte vara op-helikoptrar som AH-64 eller så, men en littlebird som kan ta 3 - 4 pers, eller t.ex. UH-1H. Tänkte så det blir mer action i luften och att man vågar köpa sig en stinger att ha med sig ifall man vill ha ner någon helikopter utan att behöva vänta 8 timmar på att en ska spawna.

Förslag #2:
Weapon to backpack, vet att detta scriptet finns redan att hämta någonstans(vart vet jag ej) då jag sett exakt samma script på flera servrar. ( http://i.imgur.com/QXPImtn.jpg )
Funkar helt enkelt så att du scrollar, och då får du upp ett alternativ t.ex. M4A1 to Backpack och när du väljer det så åker din M4A1 in i ryggsäcken och du kan plocka upp ett till vapen t.ex. en DMR, då kan du switcha vapen mellan din M24 och din M4A1 ifall du vill vara lite flexibel och köra assault ibland och sniper ibland, vilket jag ofta gör och då kan det vara bra att ha 2 vapen på sig istället för att ha dom i en bil som dels riskerar att sprängas om en viss person kör(Nämner inga namn.. Kaz) och dessutom kunna switcha vapen när du vill.
Backpacken ska inte vara något fysiskt item utan du har alltid den med dig.

Förslag #3: Mer silenced vapen i gunshop! Bara att lägga till varenda jäkel ni har på lager
Även vapen som Mk17 EGLM RCO, älskar det siktet, tyvärr går den bara att få i vissa vapenlådor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xLas:

Förslag #1:
Gör helikopterspawns till ett eget mission var 20e(?) minut, behöver inte vara op-helikoptrar som AH-64 eller så, men en littlebird som kan ta 3 - 4 pers, eller t.ex. UH-1H. Tänkte så det blir mer action i luften och att man vågar köpa sig en stinger att ha med sig ifall man vill ha ner någon helikopter utan att behöva vänta 8 timmar på att en ska spawna.

Förslag #2:
Weapon to backpack, vet att detta scriptet finns redan att hämta någonstans(vart vet jag ej) då jag sett exakt samma script på flera servrar. ( http://i.imgur.com/QXPImtn.jpg )
Funkar helt enkelt så att du scrollar, och då får du upp ett alternativ t.ex. M4A1 to Backpack och när du väljer det så åker din M4A1 in i ryggsäcken och du kan plocka upp ett till vapen t.ex. en DMR, då kan du switcha vapen mellan din M24 och din M4A1 ifall du vill vara lite flexibel och köra assault ibland och sniper ibland, vilket jag ofta gör och då kan det vara bra att ha 2 vapen på sig istället för att ha dom i en bil som dels riskerar att sprängas om en viss person kör(Nämner inga namn.. Kaz) och dessutom kunna switcha vapen när du vill.
Backpacken ska inte vara något fysiskt item utan du har alltid den med dig.

Förslag #3: Mer silenced vapen i gunshop! Bara att lägga till varenda jäkel ni har på lager
Även vapen som Mk17 EGLM RCO, älskar det siktet, tyvärr går den bara att få i vissa vapenlådor.

#1 Vet inte riktigt om var med i början av servern men då spawnade vi in ganska många helis men då satt folk bara i dom eller så myglade de alla helis och gömde undan dessa. (Om man har heli får man lätt flera)...

#2 Helt enkelt nej eftersom detta kommer främja "oneManArmies" Då man kan bära typ sniper, cqc rifle och en launcher. Kanske kan vara kul men det känns som det kommer hämma teamplay och göra det lite för lätt för en ensam individ att röja sönder!

#3 Självklart! Gärna tips på vapen Tror vi har många (undantag på pistoler), att den mk17 inte finns med var skumt :/ Måste försvunnit på vägen

/gn1p

Permalänk
Medlem

Tjena!

Har ett förslag.

Man ska kunna se vad man får för vapnen man säljer i affären, väldigt irriterande när man säljer ett vapen som man får 0 för.

Jag vet att man inte får nåt betalt för vapen man hittar i bilar men om du dödar en person tar hans vapen och ska sälja det så vet du inte om han har hittat det i en bil

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med att loot ska fösvinna så snabbt? Sjukt jobbigt när man kämpar för att döda några och sen uppstår något som gör att det tar mer än 1 minut för att hinna fram till kroppen och så har det despawnat.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Tjena!

Har ett förslag.

Man ska kunna se vad man får för vapnen man säljer i affären, väldigt irriterande när man säljer ett vapen som man får 0 för.

Jag vet att man inte får nåt betalt för vapen man hittar i bilar men om du dödar en person tar hans vapen och ska sälja det så vet du inte om han har hittat det i en bil

De skulle nog vara fullt möjligt, kanske inte är högst upp på listan men de kommer nog komma!

Skrivet av Zer0x:

Vad är grejen med att loot ska fösvinna så snabbt? Sjukt jobbigt när man kämpar för att döda några och sen uppstår något som gör att det tar mer än 1 minut för att hinna fram till kroppen och så har det despawnat.

tror kropparna försvinner efter 3 minuter. Men om antal kroppar på server når 100st så försvinner alla på en gång (för att förhindra lagg), om vi höjer minuterna så finns det risk att de når 100st för ofta.

/ToyBear

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

De skulle nog vara fullt möjligt, kanske inte är högst upp på listan men de kommer nog komma!

tror kropparna försvinner efter 3 minuter. Men om antal kroppar på server når 100st så försvinner alla på en gång (för att förhindra lagg), om vi höjer minuterna så finns det risk att de når 100st för ofta.

/ToyBear

Var kan man se vad ni har gjort för speciellt med servern?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Kör man detta spel online eller vad?

Visa signatur

|| Asus rog strix B560-F Gaming || I5-11600 @4,7 all cores(upplåst via bios) || RTX 2080 || 16 GB RAM @3600 mhz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av cklein:

Tjena!

Har ett förslag.

Alla vapen som du KAN hitta i bilar säljs för 0. Oavsett om det är köpt eller hittat i bil.

Skrivet av Zer0x:

Ofta kan man corpselogga. Men det händer ganska ofta att kroppen deletas direkt när man dör av någon anledning, något jag ska försöka fixa i nästa patch.

Skrivet av Zer0x:

Var kan man se vad ni har gjort för speciellt med servern?

http://swec-wasteland.tk/serverinfo.html Vid changelogen.... Men detta är från 2.0

Här finns en ostädad variant sen innan 2.0

[New] Spawn without cash and only 1 food and 1 water if your life is shorter than 10 minutes.<br/>
[New] Remade the entire gunstore<br/>
[New] Repairkit, money, medkit and spawnbeacon now drop on playerdeath.<br/>
[New] Removed all weaponcrates in towns<br/>
[New] Removed all TWS weapons from all creates and remade some crates<br/>
[New] Added dynamic weather<br/>
[New] Removed armored militairy vehicles from spawntable in towns.<br/>
[Fixed] Bodies get removed 10 minutes after death.<br/>
[Fixed] SUV:s spawn more!<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.1", "
[New] Added random spawn of refuel, ammo and repairtrucks. (low spawnrate)<br/>
[New] Added some static spawns and edited some of the old ones<br/>
[New] Added mk12 sniper into cars<br/>
[New] Added humvee with guns to mission light armored vehicle<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.2", "
[New] Added camo-net and ladders to objectspawning.<br/>
[New] Gunstore, added machineguns, m107 and ksvk.<br/>
[New] Some bugfixes from 404-wasteland version 2.5. (mission bugs)<br/>
[Fixed] Light armored vehicle after messing it up after adding the humvee<br/>
[Changed] Changed the weapons in the crates on aircraftwreck mission. To reduce the amount of snipers.<br/>
[Changed] The price of the aa-12 is now tweaked a bit.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.3", "
[New] removed btr-40 from missions and replaced with HMMWV_M998_crows_M2_DES_EP1.<br/>
[New] Custom prices when selling weapons.<br/>
[New] Changed month ingame to july from january, for longer days.<br/>
[Removed] Removed campfire spawning.<br/>
[Fixed] Ammo to sa-58 in missioncrate is now there ;)<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.4", "
[Removed] Removed dynamic weather to test if we get better performence on the server.<br/>
[Fixed] Fixed buy to crate in gunstore, and the stanagSD bug.<br/>
[Changed] Bodies now dissapear after 15 minutes instead of 10.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.5", "
[Removed] Removed our cleanupscripts, now using other versions included in the vehicle spawn-script..<br/>
[Fixed] Fixed type-o that caused ladders not to spawn..<br/>
[Changed] Hopefully fixed the bug where vehicle did not respawn.<br/>
[Note] The server will probably run even better with updated cleanup-scripts.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.6", "
[New] Added some different kinds of hilux:es.<br/>
[Fixed] Made it so you can place ladders instead of just loading them in/out.<br/>
[Fixed] Fixed type-o where only ammotrucks would spawn in cities; instead of ammo, refuel and repair.<br/>
[Fixed] Added ammo to the m110 in of the crates in aircraft wreck mission.<br/>
[Changed] Bodies get removed after 10 minutes again.<br/>
[Changed] Removed artillerynest from objext spawn.<br/>
[Changed] Weaponcrates are not liftable with choppers anymore.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.7", "
[New] Updated our code to 404-games 2.6 version.<br/>
[New] Player tags when aiming at a player.<br/>
[New] Groupsystem for independent.<br/>
[New] Static boats spawn by the coast.<br/>
[New] Some other tweaks and fixes.<br/>
[New] Yellow tint, falling ash and dust for the map to make the feeling better.<br/>
[New] Vehicles left untouched/unmoved will get removed after 1 hour. Warning stuff inside will disappear aswell!<br/>
[Changed] Remade all the static helispawns.<br/>
[Changed] Re-added dynamic weather with alot of wind.<br/>
[Changed] Changed of the crates at supply-drop mission, to another custom one.<br/>
[Changed] Probably alot that i forgot.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.8", "
[New] Updated groups-version!<br/>
[New] Group Chat Now Accessible, with the arma commands built in!<br/>
[New] Day/night cycle added.<br/>
[Fixed] Group Tags Now Work.<br/>
[Fixed] You don't get kicked on death (groups).<br/>
[Fixed] Opfor and Blufor no longer get green/flickering player tags.<br/>
[Changed] Players spawn without nightvision.<br/>
[Changed] Removed UH1Y and replaced with mi17 (static spawn)<br/>
[Removed] Removed BRDM2_HQ_TK_GUE_EP1 from lightarmoredvehicle.<br/>
[Removed] Removing weather effects due to possible dsync.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.9", "
[Fixed] Fixed the flickering tags (probably).<br/>
[Changed] Remade the warning of hungerlevel.<br/>
[Changed] Lowered the spawn of object from 770 to 600.<br/>
[Changed] Reduced spawning of earthen ramps.<br/>

player createDiaryRecord["changelog", ["Changes in v1.95", "
[Changed] Players spawn with g17 instead of m9 now when we have night!<br/>

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag och mina polare kan inte ansluta till servrarna, det är röda kryss och står att vi kör version 0.0 när vi klickar på kryssen, det finns ingen info om servrarna etc. Vi spelade utan problem för några timmar sen och det är bara på Swec servrarna det krånglar.

Skrivet av antbob:

Kör man detta spel online eller vad?

Japp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har inte kört på nån vecka nu, men ni borde fixa så man kan sälja hela lådor med vapen

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av gn1p:

#1 Vet inte riktigt om var med i början av servern men då spawnade vi in ganska många helis men då satt folk bara i dom eller så myglade de alla helis och gömde undan dessa. (Om man har heli får man lätt flera)...

#2 Helt enkelt nej eftersom detta kommer främja "oneManArmies" Då man kan bära typ sniper, cqc rifle och en launcher. Kanske kan vara kul men det känns som det kommer hämma teamplay och göra det lite för lätt för en ensam individ att röja sönder!

#3 Självklart! Gärna tips på vapen Tror vi har många (undantag på pistoler), att den mk17 inte finns med var skumt :/ Måste försvunnit på vägen

/gn1p

#1 Jag var med från just före ni bytte till tornet med heli istället för betongklumpen.
Men nu snackar jag inte static helis som är där från server restart utan ungefär som aircraft wreck mission, fast "priset" är en transportheli istället för vapenlåda. Jag tycker det är alldeles för lite luftburna fordon iallafall.

#2 Gör det till ett fysiskt item som du kan köpa för ca 400 - 500 kanske? Som t.ex. DayZ, att det fråntar dig tillgången till en launcher men att du kan ha 2 primary weapons? Det känns inte op såsom jag ser det iallafall. Kan dock bli problem med t.ex. M107, M240 etc som tar upp både primary och launcher slot, vet inte riktigt hur mycket det går att modifiera.

#3 Oj, måste återkomma till detta efter jag hittat en komplett vapenlista.