KLARNA betala i augusti är det säkert ?

Permalänk
Medlem

KLARNA betala i augusti är det säkert ?

tjenare jag ska köpa en ny dator och hade tänkt att göra det med betalnings alternativet betala i augusti pga att jag ska sommarjobba ihop pengarna! Och dom säger att det tillkommer bara en avgift som är på 29kr upplägnings avgiften och sen så är det 0% ränta osv. och det jag undrar är om det går att lita på detta att det bara är + 29 kr och inge mer på fakturan i slutet på augusti ? någon som har testat detta förut ?

Tack i förhand !

Visa signatur

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt på det iår. Sålänge man betalar i tid så är det säkert

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tanken med detta är att många som går på den här typen av erbjudanden inte lyckas betala i tid. De blir då utöver avgiften på 29kr även debiterad för en hutlös ränta. I stort sett är det affärsidén. Betalar du i tid så är det inga konstigheter

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk

Kört med klarna i flera år och funkar perfekt..

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Jag har tagit vara på flertalet liknande kampanjer från Klarna, det enda som händer är att din faktura kommer senare.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnos:

tjenare jag ska köpa en ny dator och hade tänkt att göra det med betalnings alternativet betala i augusti pga att jag ska sommarjobba ihop pengarna! Och dom säger att det tillkommer bara en avgift som är på 29kr upplägnings avgiften och sen så är det 0% ränta osv. och det jag undrar är om det går att lita på detta att det bara är + 29 kr och inge mer på fakturan i slutet på augusti ? någon som har testat detta förut ?

Tack i förhand !

Jag hade sparat till augusti om det inte är någon rea. Det är säkert billigare då.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

eller vänta till mellandags Rean fynda då! Eller köp nu betala sen. Klarna funkar bra för mig inga konstigheter.

Permalänk

För varje köptillfälle vid Klarna kommer det en avgift på 29kr (pappersfaktura avgift)

Se bara till att inte köpa för mycket på massa ställen som har Klarna.
Blir snabbt mycket pengar.
Använt Klarna själv många år nu, bästa betalningssättet som finns.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Säkert ja, däremot gör de en kreditkoll, så du kan ju bli nekad detta betalsätt.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NiV3Rt:

Tanken med detta är att många som går på den här typen av erbjudanden inte lyckas betala i tid. De blir då utöver avgiften på 29kr även debiterad för en hutlös ränta. I stort sett är det affärsidén. Betalar du i tid så är det inga konstigheter

Nja, ränta blir det faktiskt sällan.

Men ja, det är ok att köpa via köpnubetalasenare. OM man vet att man har pengarna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LightForz:

För varje köptillfälle vid Klarna kommer det en avgift på 29kr (pappersfaktura avgift)

Se bara till att inte köpa för mycket på massa ställen som har Klarna.
Blir snabbt mycket pengar.
Använt Klarna själv många år nu, bästa betalningssättet som finns.

Du får ju en samlingsfaktura, så det spelar ingen roll om du köper från Dustin, Inet och Komplett samtidigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dvd/cd för ca 300kr från CDON.com i December när dom hade "köp nu betala i februari".
Någon faktura fick jag aldrig, varken via epost eller brevlåda. Tills det en dag nyligen kom ett epost om att mitt klarna konto blivit spärrat, eftersom jag inte betalt en faktura.
850kr blev det med all försening etc
Inte mycket att göra åt det, det är ju egentligen "mitt fel" eftersom jag skulle hört av mig om vart fakturan tagit vägen. Men eftersom det bara var 300kr glömmer man lätt bort det efter 3 månader

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Sommarjobba och spara ihop pengarna och köp datorn sen annars...

Tänk om det kör ihop sig med sommarjobbet och så står du där med en rejäl kredit som skall lösas och inga cash ?

Visst, morsan/farsan kan säkert hjälpa till, men att göra det för egna pengar känns alltid bäst!

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Du får ju en samlingsfaktura, så det spelar ingen roll om du köper från Dustin, Inet och Komplett samtidigt.

Jag vet. Men man får ju en avgift varje gång man använder något erbjudande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

bästa rådet jag fått någonsin är "Köp aldrig för pengar du inte har än, ta aldrig lån om det inte är för en investering som kommer ge mer i slutändan"

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Sommarjobba och spara ihop pengarna och köp datorn sen annars...

Tänk om det kör ihop sig med sommarjobbet och så står du där med en rejäl kredit som skall lösas och inga cash ?

Visst, morsan/farsan kan säkert hjälpa till, men att göra det för egna pengar känns alltid bäst!

Håller helt klart med! Om du blir sjukt t, ex så får du ju ingen ersättning då man oftast är timanställd när man sommarjobbar.

Det är också en väldigt bra sporre när man jobbar att ha ett mål med det!

Annars är klarna inget problem alls! Har ett antal gånger använt klarna som betalningssätt.

Permalänk
Medlem

Ja det är säkert, men handla med pengar du inte har är nog bland det dummaste du kan göra.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrTowle:

Håller helt klart med! Om du blir sjukt t, ex så får du ju ingen ersättning då man oftast är timanställd när man sommarjobbar.

Det är också en väldigt bra sporre när man jobbar att ha ett mål med det!

Annars är klarna inget problem alls! Har ett antal gånger använt klarna som betalningssätt.

Betalningen med sommarjobbet kommer fungera jag ska jobba åt min farsas företag så. det ska inte vara några större problem.
Men efter som att dom gör en kreditkorts upplysning och jag har ingen riktig lön hur blir det då ?

Visa signatur

Cpu: Intel core i7 7770k med h100i (Noctua NF-F12 fläktar), Gpu: Asus strix 1080 8gb, Mb: ASUS Strix Z270F Gaming, Corsair Vengeance LED 16GB (2x8GB) 3200MHz , Samsung 250 pro ssd, 120gb kingston hyperX.

Permalänk
Medlem

Att betala med pengar du inte har är lika dumt som att hamra fast cpun i socketen..

Permalänk

Avbetalningar har jag använt men jag skulle aldrig våga "köp nu, betala i XXX". "Livsfarligt" om nått skiter sig på vägen så att säga.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Vet att när man ska ta lån på Elgiganten osv ska man ha en taxerad inkomst på minst 100k om året för att bli godkänd, vet inte alls vad Klarna har för krav men jag har svårt att se att de väljer att släppa genom om du inte har någon inkomst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnos:

Betalningen med sommarjobbet kommer fungera jag ska jobba åt min farsas företag så. det ska inte vara några större problem.
Men efter som att dom gör en kreditkorts upplysning och jag har ingen riktig lön hur blir det då ?

Som många andra säger så råder jag dig till att vänta till hösten. Att betala på kredit är aldrig en lyckad affär.
Om du ska sommarjobba och får din lön i augusti så är det inte alls samma känsla att betala en faktura där du redan haft en dator i flera månader. Råder dig till att inte börja så tidigt (du är ung?) med att köpa saker på kredit.
Ser inte på klarna.se hur de ställer sig till din brist på inkomst men man måste vara 18 år.

Tänk på att Haswell går säkert ner i pris till hösten :D, sedan såg vi ju från stora mässan i Taiwan att det kommer mycket nya roliga lådor, m.m. till hösten.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnos:

Betalningen med sommarjobbet kommer fungera jag ska jobba åt min farsas företag så. det ska inte vara några större problem.
Men efter som att dom gör en kreditkorts upplysning och jag har ingen riktig lön hur blir det då ?

Nästan säker på att klarna gör sin kredit upplysning på, ifall du har haft tidigare skulder.. så det borde inte vara något problem!

Förstår att du vill köpa datorn snabbast möjligt, har också alltid samma kli i fingrarna när jag har bestämt mig för att köpa något!

Frågan är, hur mycket kommer du att använda datorn i sommar? Mycket roliga saker som lockar istället. Som de andra sa vänta och se vad som kommer nytt till hösten.. fila på datorn så du blir riktigt riktigt nöjd med delarna du har valt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Avbetalningar har jag använt men jag skulle aldrig våga "köp nu, betala i XXX". "Livsfarligt" om nått skiter sig på vägen så att säga.

Gjorde detta en gång på ett erbjudande på tält! Då man valde att betala med klarna fick man rabatt.

Men jag valde att lägga undan dessa pengarna så jag inte stod där snopen när fakturan kom!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xnos:

tjenare jag ska köpa en ny dator och hade tänkt att göra det med betalnings alternativet betala i augusti pga att jag ska sommarjobba ihop pengarna! Och dom säger att det tillkommer bara en avgift som är på 29kr upplägnings avgiften och sen så är det 0% ränta osv. och det jag undrar är om det går att lita på detta att det bara är + 29 kr och inge mer på fakturan i slutet på augusti ? någon som har testat detta förut ?

Tack i förhand !

läs det finstilta, vilkor osv, inte så svårt att läsa vilkor, eller är det det?

Permalänk
Medlem

Jag har använt Klarna flera gånger och det har funkat hur bra som helst.

Även om jag håller med i mycket av tipsen som andra skrivit i tråden gällande att betala med pengar man inte har - men samtidigt så finns det lagar och regler som reglerar trådskaparens sommartjänst och garanterade lön. Så det är ju lugnt.

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Jag hade sparat till augusti om det inte är någon rea. Det är säkert billigare då.

Du menar så som det blivit med RAM priserna? Billigare....:D?

Köpte dessa åt grabben 2012-11-27 för 483kr...tur att jag inte väntade då;)
http://cdon.se/hemelektronik/kingston_hyperx_genesis_4x4gb_dd...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

bästa rådet jag fått någonsin är "Köp aldrig för pengar du inte har än, ta aldrig lån om det inte är för en investering som kommer ge mer i slutändan"

Hur vet du med säkerhet att en investering kommer att ge mer i slutändan? Synsk?
Ibland måste man våga för att vinna...annars får man aldrig kyssa de snygga tjejerna;)

ooops dubbelpost...sorry Multiman:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Om du vet med 100% säkerhet att du verkligen kommer ha dom pengarna du kommer spendera på datorn...så är det ju lugnt. Har använt ett av deras erbjudanden alldeles nyligen, betala i Augusti. Fast jag tänker betala den nästa vecka iom att skatteåterbäringen har kommit.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Du menar så som det blivit med RAM priserna? Billigare....:D?

Köpte dessa åt grabben 2012-11-27 för 483kr...tur att jag inte väntade då;)
http://cdon.se/hemelektronik/kingston_hyperx_genesis_4x4gb_dd...

Men bara för det ska man inte råda yngre personer utan fast inkomst att handla på kredit, sedan kommer de flesta andra komponenter ha sjunkit i pris!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck