Lite-On DVD (LTD163) problem

Permalänk
Hedersmedlem

Lite-On DVD (LTD163) problem

Fick hem en Lite-On LTD163 DVD-ROM förra veckan och direkt när jag packade upp den märkte jag att den verkade vara defekt, det skrammlade något otroligt om den! Det låter som det ligger en hög med grus i den. Tog kontakt med företaget jag köpte den av men de visste inte om det skulle låta så här eller inte och rådde mig att testa den i datorn. Har nu gjort det och den klarar av att läsa alla skivor jag sätter i den, men den avger en hel del konstiga ljud. T.ex. när jag skickar in släden låter det *KLONK* (typ) när den kommer in, det gnisslar när skivan varvar upp o.s.v. Har en Lite-On CD-RW som inte uppvisar något av dessa "defekter" vilket får mig att tro att den är fel. Någon annan här som har en Lite-On LTD163 som kan bekräfta att enheten INTE skall låta så här. Företaget jag köpte den av hävdar att den är hel eftersom den kan läsa skivor utan problem...

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk

Den låter lite konstigt när du lutar den från sida till sida?
Det är bara kullagerna isåfall. LITE-ON's spelare/brännare/dvd låter så.
Klonk-ljudet skall också vara där...

Visa signatur

1400@1050

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.

Permalänk
Hedersmedlem

ja, det är när jag lutar den från sida till sida, eller när jag vänder på den så låter det som det är kulor som rullar i den. min lite-on brännare låter iaf inte så men den skall alltså låta på detta sätt? vore trevligt om ngn mer kunnde bekräfta detta men tack för informationen än så länge!

Visa signatur

Permalänk

Det är mitt jobb att veta detta....;)

Visa signatur

1400@1050

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadådå?
Det är mitt jobb att veta detta....;)

kan du förklara dig?

Visa signatur

Permalänk

Mitt jobb..

Visa signatur

1400@1050

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vadådå?
Mitt jobb..

ok, då antar jag att jag kan lite på dig och förutsäta att det inte alls är något fel på min dvd-läsare

Visa signatur