SweC Emerald Dream - Vanilla WoW Guild

Permalänk
Skrivet av OskarW90:

min första gick på 14 dagar played har jag för mig.

SKriv i första inlägget att streama är väldigt uppmuntrat och isf länka streamen i först inlägget med senare? Vore kanoners!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

min första gick på 14 dagar played har jag för mig.

Kommer inte alls ihåg vad det var för /Played jag hade då jag blev level 60. Men var 8 år sen så lite svårt att komma ihåg.

Det här ska alla fall bli underbar semestersyssla!

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem

Funkar wow-musen i vanilla ?

Permalänk
Medlem

Hoppas det är lika kul som förr, saknar mc, bwl, aq40, naxx, onyxia och faktiskt allt farmande för pots osv, postar nick när jag skapat en char

Permalänk
Medlem
Skrivet av estoffe:

Funkar wow-musen i vanilla ?

vet inte vad du menar med "WoW" musen xD men troligtvis om det är macroknappar bara.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Heter Addezz ingame, bara å skriva om det är något

Permalänk

Innan ni bestämmer om ni ska spela Horde/Alliance kan det ju vara värt att kolla vilken ratio servern har. Blir ju otroligt tråkigt om det är 80% Horde mot 20% Alliance (och vice versa).
Detsamma gäller klassfördelningar. Ni pratar om att raida inom en månad, men har inte ens diskuterat hur många ni förväntar er att ha av varje klass. Vid release var det t.ex. ett overflow av UD rogues. Och paladins. (Självklart berodde dessa problem också på vilken server man spelade på.)
Vore intressant att veta vilken patchnivå de kommer att hålla på servern, dvs. kommer de att släppa patcharna i den ordning de släpptes av Blizzard eller kommer de att ha Naxx ute från start.

Permalänk
Medlem

Nu är klockan i och för sig bara 17:10, men vore bra att skriva vem man ska skriva till så fort som möjligt. Steg upp kl 03:00 imorse, ledig imorgon och börjar bli lagom groggy ;).

Kul att spela lite vanilla - även om jag inte har den blekaste om hur mycket tid jag kommer ha. Hoppas vi blir MÅNGA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cormentia:

Innan ni bestämmer om ni ska spela Horde/Alliance kan det ju vara värt att kolla vilken ratio servern har. Blir ju otroligt tråkigt om det är 80% Horde mot 20% Alliance (och vice versa).
Detsamma gäller klassfördelningar. Ni pratar om att raida inom en månad, men har inte ens diskuterat hur många ni förväntar er att ha av varje klass. Vid release var det t.ex. ett overflow av UD rogues. Och paladins. (Självklart berodde dessa problem också på vilken server man spelade på.)
Vore intressant att veta vilken patchnivå de kommer att hålla på servern, dvs. kommer de att släppa patcharna i den ordning de släpptes av Blizzard eller kommer de att ha Naxx ute från start.

De ska vara 100% blizzlike, patchar och allt släpps i samma ordning och med samma mellanrum, har de sagt iaf

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Kul initiativ!

Märkte att jag redan hade en 1.12 klient nerladdad på datorn och tänkte att det borde räcka att bara byta realmlist men funkar av någon anledning inte. är en annan Feenix server som det är till, al'akir och warsong, och använder launchern när jag startar men av någon anledning så connectar den inte till rätt server iaf. Någon som har någon idé om vad felet kan vara?

EDIT: Var tydligen bara att ladda ner patchen från ED's hemsida så löste det sig! Vem ska man whispra för invite till swec guilden? och antar att det är horde vi lirar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Nu är klockan i och för sig bara 17:10, men vore bra att skriva vem man ska skriva till så fort som möjligt. Steg upp kl 03:00 imorse, ledig imorgon och börjar bli lagom groggy ;).

Kul att spela lite vanilla - även om jag inte har den blekaste om hur mycket tid jag kommer ha. Hoppas vi blir MÅNGA!

Då vi inte har fått reda på vilken faction vi ska köra har jag ingen char än PMa mig så kan jag uppdatera dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Jag vill köra panda!

Vilken patch av vanilla kör dom med? Är zg öppet osv?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Då vi inte har fått reda på vilken faction vi ska köra har jag ingen char än PMa mig så kan jag uppdatera dig

Då det är 60% mot 40% i omröstningen så ser jag det som ganska självklart vilken faction det blir - även om jag själv röstade Alliance!

Vi får vl se. Hoppas på att kunna ta ett par levlar ikväll, annars får det bli senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag vill köra panda!

Vilken patch av vanilla kör dom med? Är zg öppet osv?

Tror de börjar progressa i mc och bwl nu, ZG är öppet

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är servern hostad i USA? och vad har ni i ms/latency vid primetime?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasser:

47 MS i durotar på en 10/1 lina just nu. Verkar som servern är hostad i Europa, dock osäker på var.

Permalänk

Jag tror att servern är hostad i Holland men är inte 100% säker, Oavsett så har man absolut inget lagg i sverige Dom enda som verkar ha problem är folk i Kanada/USA/Japan. Men skulle gissa att 80-90% av alla på servern bor i Europa

Edit: För er som undrar hur lång tid det tar att levla till 60 så är det inte extremt långsamt trots blizzlike rates, På min 60 Hunter har jag 16 dagar played, Då har jag "casual" levlat till level 60, Farmat bis pre-raid gear och en del T1 samt maxat proffessions osv

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Har ingen lust att börja levla om jag inte får reda på lite regler först..

Vad kommer ni ha för åldersgräns? (är 16)
Vad kommer gälla vid raids osv..

Skulle uppskatta lite mer information

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Jag tvivlar på att det kommer vara någon åldersgräns, Jag tycker att så länge man uppför sig, Är seriös och klarar av att hålla sina känslor i styr så spelar det ingen roll hur gammal man är

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Administrativ avgift

Vafan vill ju vara Human lock </3

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Kör själv alliance och är på G för rank 14. Blir till att ganka er sen då

EDIT: För ser som undrar är servern i Nederländerna och pingen är runt 20ms för min del iaf.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

okej, nu kommer en kanske dum fråga, började lira wow när cataclysm expansionen kom så var ej med från början, men skulle gärna vara med! kan man vara med ändå även fast men ej var med från början?

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av Andreyas86:

okej, nu kommer en kanske dum fråga, började lira wow när cataclysm expansionen kom så var ej med från början, men skulle gärna vara med! kan man vara med ändå även fast men ej var med från början?

Självklart! Bara följd guiden och sedan kör vi på den factionen som flest röstar på

Permalänk
Skrivet av Sasser:

Hostad på EU. Har inte kollat latencyn dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOpertyTeodice:

Hostad på EU. Har inte kollat latencyn dock.

Nederländerna, ca 20ms.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreyas86:

Bara att köra på tycker jag, har svårt att föreställa mig varför det skulle vara ett problem att man inte spelat retail vanilla sen tidigare

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Bara folk kan uppföra sig ser jag anledning till att ha sådana regler tbh.

Vi reder ut raids när det kommer. Först och främst ska guilden startas och folk börja lvla :).

Permalänk

Atäng nuvarnde poll och skriv i trådstart vilken faction det blev!! Gör sedan en ny poll på vilka klasser folk vill spela och får en liten överblick iaf!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av prOpertyTeodice:

Självklart! Bara följd guiden och sedan kör vi på den factionen som flest röstar på

kanon! hade varit skoj å se hur de var från "början". slutar 21.00 så fixar de när ja kommer hem!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Skrivet av Cormentia:

Det är i princip 50/50 mellan raserna. Alliance är lite större. Naxx är inte släppt ännu och ZG är på väg. Det drivs helt idellt då man kan inte förvänta sig att allt ska finnas ännu.
Känns som det är mycket som kommer märkas. Trodde inte att intresset skulle vara så här stort utan vi får ta det som det kommer. Förhoppningsvis så vill inte alla spela rogue ^^