Min kringutrustning går sönder hela tiden! Gör jag något fel?

Permalänk
Medlem

Min kringutrustning går sönder hela tiden! Gör jag något fel?

Jag är så jävla trött på att lägga ut 800 kr för kringutrustning när de ska fucka ur inte efter inte ens 1 år. Min skit rat 7 pajade för 1 månad sedan, den höll i lite mer än 1 år.

nu så har, out of nowhere, mitt jävla headset cpat. har ett corsairs 1500 som jag köpte i jul, det är ju för fan bara 6 månader sedan!!! och nu funkar det inte längre..... Ena dagen funkade det perfect och andra så började jag höra lite smatter i hörlurarna när jag spelade och sånt. inget jag störde mig på men nu så, 2 dagar efter när jag är på skype, så försvinner jag helt ibland. min röst hackar och ibland hör polaren inte mig längre men jag hör honom. Jag måste då koppla ut och koppla in headsetet igen från usbporten för att min röst ska komma tillbaka. Visst verkar det ändå oket? Helvete heller. Det tar inte slut där. När jag gör det så fryser hela jävla datorn. Kan inte röra musen, den till och med slocknar, jag är kvar i spelet och hör min kompis prata men kan inte ens trycka ctrl alt del, och då är det åt helvete.

är så trött på att lägga ut upp emot 1000kr varannan månad på skitsaker som inte håller och som jag tar väl hand om..

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Okej

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Vad vill du dikutera? hur värdelösa vissa grejer är?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Släng skiten genom fönstret och tag en paus

Permalänk
Medlem

vart vill du föra diskussionen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Vad problemet är. Ett headset kan ju för helvete inte frysa en hel dator bara för att jag trycket på mute knappen på den... något är fel

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Garanti?

Permalänk
Medlem

"cpat", "fucka"... Du kan väl ändå försöka att hålla dig till svenska.. Och sedan att du "får lägga ut upp emot 1000kr varannan månad på skitsaker som inte håller" är väl inte vårat problem.. Så min fråga till dig är: Vart vill du komma??

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

är så trött på att lägga ut upp emot 1000kr varannan månad på skitsaker som inte håller och som jag tar väl hand om..

Har en känsla av att du faktiskt inte tar hand om dina prylar om du måste köpa nytt varannan månad.

Permalänk
Medlem

Lägg inte 1000 spänn på "skitsaker" då?. Ärligt talat, varför köper du ett headset från ett företag som har minnen som huvudprodukt? Lite som att köpa högtalare från en biltillverkare eller en båt från en möbeltillverkare. De tillverkas inte utav Corsair utan de tar en halvfärdig design från någon OEM-tillverkare, ger det sen egen prägel med logga och så vidare som de säljer vidare.

Köp headset från Sennheiser eller liknande företag som sålt ljudprodukter i mer än två år och har ett hum om vad det är för något de sätter sin logga på.

Btw: Du kan väl försöka skriva vettigt i alla fall?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Entusiast

Ett ord: Garanti.

Har haft flera Siberia V2's för att de är billiga och sköna (Ljudkvaliteten kan man ju dock diskutera), livslängden är cirka 6 månader och jag har ägt cirka 7 stycken de senaste åren och endast köpt 3st för 500kr var. Inte så illa om du frågar mig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Du har ju garanti kvar om saker går sönder varje månad!?

Permalänk
Skrivet av YamahaDGX630:

"cpat", "fucka"... Du kan väl ändå försöka att hålla dig till svenska.. Och sedan att du köper saker som går sönder är väl inte vårat problem, så min fråga till dig är: vart vill du komma?

Det är ett forum, inte en uppsats i Svenska. Det är skillnad om man klagar på att man inte fattar pga dålig meningsuppbyggnad eller liknande, men om han pratar hyfsat informellt och lite slang här och var, vad spelar det för roll? Du fattar precis vad han menar, onödigt att klaga på det.

OT: Nästa gång du köper något så kan du väl ta dig en titt på SweClockers och se ifall någon har några bra rekommendationer på kringutrustning. När jag köper saker så sitter jag hur länge som helst och googlar upp info på internet. Viktigt är att inte gå in på till exempel NetOnNet och se vad de har för kringutrustning och köper vad som verkar vara bra där, utan att gå in på Prisjakt och leta upp topprankade produkter med bra omdömen och sedan googla upp dem på SweClockers eller liknande.

Permalänk
Jacob Fanboy

1. Starta om datorn.
2. Fungerar det fortfarande inte? Gör om steg 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det är ett forum, inte en uppsats i Svenska. Det är skillnad om man klagar på att man inte fattar pga dålig meningsuppbyggnad eller liknande, men om han pratar hyfsat informellt och lite slang här och var, vad spelar det för roll? Du fattar precis vad han menar, onödigt att klaga på det.

OT: Nästa gång du köper något så kan du väl ta dig en titt på SweClockers och se ifall någon har några bra rekommendationer på kringutrustning. När jag köper saker så sitter jag hur länge som helst och googlar upp info på internet. Viktigt är att inte gå in på till exempel NetOnNet och se vad de har för kringutrustning och köper vad som verkar vara bra där, utan att gå in på Prisjakt och leta upp topprankade produkter med bra omdömen och sedan googla upp dem på SweClockers eller liknande.

Spelar ingen roll om jag förstår vad TS menar eller inte. Jag anser att ord som "cpat" och "fucka" inte hör hemma här.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ett ord: Garanti.

Har haft flera Siberia V2's för att de är billiga och sköna (Ljudkvaliteten kan man ju dock diskutera), livslängden är cirka 6 månader och jag har ägt cirka 7 stycken de senaste åren och endast köpt 3st för 500kr var. Inte så illa om du frågar mig.

Köpte ett par HD555 för 700 kr och de har hållt i fyra år och håller säkert ett par år till. Hur kan du kalla något som håller i 6 månader för "inte så illa"?

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

jaha, själv har jag nog använt detta G11 tangentbord flitigt i 6-7 år i alla fall inget problem, (färgem 'r bortnött från många tangenter som kommit ner till den transparanta plasten)

bytte nyligen ut noname A4 mus som hade en 3-4-5 år på nacken väääldigt använd, inte för att den var trasig men kände att jag ville ha en ny.

headsets har väl pajat sådär ibland men det är nog mest för att jag köper billiga och dom åker i marken ;)?

är du aggressiv med dina grejer eller köper du konstiga märken / saker kända för att gå sönder? verkar ju som det händer regelbundet för dig

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Zpiritual:

Köpte ett par HD555 för 700 kr och de har hållt i fyra år och håller säkert ett par år till. Hur kan du kalla något som håller i 6 månader för "inte så illa"?

För att det är jag som äger headseten
Skulle en vanlig dödlig äga dem så skulle de hålla upp emot 2 år och detta vet jag på grund av polare med samma headsets.

Fast vad vet jag, jag kanske inte ens skulle kunna slita ut ett par HD555 på flera år.
När mitt nuvarande Siberia V2 går sönder så planerar jag faktiskt att köpa ett Sennheiser-headset men garantin skall utnyttjas.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Sluta köp skit då.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Det gäller ju att söka rätt på de "good stuff", själv har jag haft mina g35 sen de släpptes och har inte haft ett problem med dem än, fast jag väldigt försiktig då. Men jag ser själv att hörlurarna är dåligt byggda och att jag borde gjort ett bättre köp. Det gäller att leta reda på saker som är byggda för att hålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ett ord: Garanti.

Har haft flera Siberia V2's för att de är billiga och sköna (Ljudkvaliteten kan man ju dock diskutera), livslängden är cirka 6 månader och jag har ägt cirka 7 stycken de senaste åren och endast köpt 3st för 500kr var. Inte så illa om du frågar mig.

Vad gör ni med era prylar egentligen?
Haft mitt V2 i 2-3 år och de är fortfarande klockrent

Edit: läste vad du skrev längre upp , glöm mitt inlägg.

Permalänk
Proffsmobbare

Brukar vara bättre att köpa entusiastprylar (ej gaming) i längden. Riktiga hörlurar, en lös boom-mic, ett påkostat tangentbord utan alla effekter och en betrodd datormus, tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

jaha, själv har jag nog använt detta G11 tangentbord flitigt i 6-7 år i alla fall inget problem, (färgem 'r bortnött från många tangenter som kommit ner till den transparanta plasten)

bytte nyligen ut noname A4 mus som hade en 3-4-5 år på nacken väääldigt använd, inte för att den var trasig men kände att jag ville ha en ny.

headsets har väl pajat sådär ibland men det är nog mest för att jag köper billiga och dom åker i marken ;)?

är du aggressiv med dina grejer eller köper du konstiga märken / saker kända för att gå sönder? verkar ju som det händer regelbundet för dig

funderar också ifall han gör det har själv köpt skitgrejer (plexgear sbv 400 headset)
det har glapp på varsin ände av kabeln och där har jag satt stripe på ena sidan och tejp i den andra samt så har ena sidan gått sönder (det första som gick sönder och de går fortfarande och använda till musik och spelande men micken är också glapp som ts men då har mitt headset hållt i nästan 1,5 år och de åker i backen typ nästan dagligen heh ^^)

kommer ta kort på headsetet med min potatis till telefon och lägga upp på sweclockers dagen det byts ut...

min mus trust gxt 14 den började spöka för ungefär tre veckor sedan och då tänkte jag *kanske är något skit i musknapparna och vill inte hålla på o köpa nytt och inte försöka felsöka själv bara för att hitta ett simpelt fel när man har trökigt och rengör den ett halvår senare...
sagt och gjort så plockade man isär den och dränkte musknapparna i WD40 nu funkar den bättre än när jag köpte den XD

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Skit i allt och ta en promenad eller något istället, det gör jag. Shit sucks, alot.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ett ord: Garanti.

Har haft flera Siberia V2's för att de är billiga och sköna (Ljudkvaliteten kan man ju dock diskutera), livslängden är cirka 6 månader och jag har ägt cirka 7 stycken de senaste åren och endast köpt 3st för 500kr var. Inte så illa om du frågar mig.

Vad gör du med dina headsets? Sliter isär dom?
Har haft ett Siberia för ena datorn i ca ett halvår,
möjligen lite mer, aldrig haft problem.
Köpte ett par till för den andra datorn då mitt Gamecom 780
bara sådär slutade fungera. Lämnade in skiten (inte obekväm
eller dåligt ljud dock så blev ju lurarna fulla av damm efter en dag).
Skaffade ett till Siberia V2. Aldrig haft problem med något tillbehör
om det inte handlat om att den/det ramlat i golvet eller varit fabriksfel.
Så något skumt måste ju ni som köper 5 headset, möss och tb om året
göra med era grejer ändå.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle prova med att returnera grejorna...om dom nu går sönder efter var och varannan månad?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag gjorde tidigare idag en tråd om att få en Razer-mus/ att funka i linux.

Den uppför sig på ett sätt som min g400 inte gör i linux, nämligen led:en slocknar och hela musen är inaktiv. Muspekaren går inte att flytta förrän jag trycker på en knapp. Skitmus Diamondback 3G jag betalade 500 för en gång. Tyckte den var det mest ergonomiska jag sett då, men det var innan jag såg logitechs möss. G400 är den bästa jag ägt, jag provade g500 med men mitt ex var knasigt och eventuellt trasigt. g400 gick på runt 250 kr har jag för mig på webhallen tack vare någon rea som var då. Mycket nöjdare med den

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Vad gör du med dina headsets? Sliter isär dom?
Har haft ett Siberia för ena datorn i ca ett halvår,
möjligen lite mer, aldrig haft problem.
Köpte ett par till för den andra datorn då mitt Gamecom 780
bara sådär slutade fungera. Lämnade in skiten (inte obekväm
eller dåligt ljud dock så blev ju lurarna fulla av damm efter en dag).
Skaffade ett till Siberia V2. Aldrig haft problem med något tillbehör
om det inte handlat om att den/det ramlat i golvet eller varit fabriksfel.
Så något skumt måste ju ni som köper 5 headset, möss och tb om året
göra med era grejer ändå.

De faller i golvet, inte mycket mer.
Det vanligaste sättet mina headsets går sönder på är att ena sidan i headsetet slutar spela något ljud, den blir helt stum. Detta har hänt 80% av fallen och oftast har det hänt "out of the blue", endast en gång hände det direkt efter att det fallit på marken så jag antar att det har med långt slitage att göra.

Annars har bara micen gått sönder helt random på 2 headsets.

Jag har en tendens att vara lite vårdslös med mitt headset av någon anledning men för övrigt så är jag ganska försiktig med allting jag äger och speciellt min mobiltelefon som jag inte fattar hur andra kan tappa så ofta men alla har vi väl våra mörka sidor

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Har också en "skit rat 7" men min har funkat i över 2 år nu och visar inga tecken på att dö än så länge. Corsair går på USB? kanske är någon kortis någonstans då? Hade du musen och headsetet kopplat till moderkortet eller via en hub?

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Jag hade min mus i 2,5 år innan jag råkade tappa den i backen så att scrollhjulet pajade, varpå jag bytte det och musen fungerar perfekt igen.

Mitt headset har jag haft i snart 2 år, och det visar inga som helst tecken på att gå sönder!

Som någon tidigare sa, vad i hela gör du med grejerna för att de ska paja? Om du köper "skitgrejer" så får du väl ta och vara försiktig med dem så att de inte pajar, eller va?