Råkade förstöda magnetlänkarna.

Permalänk
Medlem

Råkade förstöda magnetlänkarna.

Jag skulle ladda ner en grej från piratebay. när jag tryckte på ladda ner så kom det upp en sån där liten ruta där det stod ifall jag ville göra det. då markerade jag kom ihåg mitt val och sen råkade jag trycka på nej istället för ja hur fan ändrar jag? kan inte trycka på ladda ner grejen längre:(

Permalänk
Medlem

Du borde nog inte diskutera sådana problem.. Iallafall inte på detta forum. Testa att Googla.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oxindor:

Jag skulle ladda ner en grej från piratebay. när jag tryckte på ladda ner så kom det upp en sån där liten ruta där det stod ifall jag ville göra det. då markerade jag kom ihåg mitt val och sen råkade jag trycka på nej istället för ja hur fan ändrar jag? kan inte trycka på ladda ner grejen längre:(

Vilken webbläsare och torrentprogram använder du?

Står detta på Piratebay: (Problems with magnets links are fixed by upgrading your torrent client!)

Skrivet av Wrathborn771:

Du borde nog inte diskutera sådana problem.. Iallafall inte på detta forum. Testa att Googla.

Inga problem att diskutera sånt (fildelningsteknik), finns massor lagligt material som går att ladda hem från Piratebay.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Du borde nog inte diskutera sådana problem.. Iallafall inte på detta forum. Testa att Googla.

Han har all rätt till att ställa denna fråga här, och bryter inte mot någon regel så vitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Det är inte olagligt att ladda ner, varken via torrents eller magnetlänkar från piratebay.
Det är däremot olagligt att ladda ner matrial som någon annan har upphovsrätt på.

Det är inte emot forumreglerna att fråga om hjälp med en webläsare...

Om du t.ex använder firefox kan du söka på t.ex duckduckgo.
Använd t.ex "firefox change default action" som sökord.
Första länken jag fick upp var en länk till mozillas supportforum. Där hänvisade de till en sida där de förklarar hur man ändrar default action (vad det nu heter på svenska (orkar inte DDGa)).

edit: fyllde på med info om hur man söker och var man kan hitta info om hur man ändrar inställningarna i webläsaren.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Moderator
Moderator

Anser att TS frågeställning i sin nuvarande form är ok.

Vilken webbläsare använder du? Troligtvis får du gå in och grotta lite under applications / file types eller motsvarande och ändra alternativt nollställa.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Google chrome. utorrent har dock inget med detta att göra
Har självklart prövat att googla porblemet men hittar inget som hjälper mig. Har även tittat igenom inställningarna på Google Chrome utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Du borde nog inte diskutera sådana problem.. Iallafall inte på detta forum. Testa att Googla.

Såklart han får diskutera fildelning (laglig) här också. Fildelning i sig är inte olagligt.

Lösning på problemet:

Gå till C:\Users\Användarnamn\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\

- Där hittar du en fil som heter Local State (filtyp "file").
- Öppna filen med t.ex. Notepad.
- Scrolla drygt halvvägs ner tills du kommer till en undergrupp som heter "protocol_handler".
- Borde finnas en rad som ser ut så här: "magnet": true,
- Radera hela den raden.
- Spara filen (via Spara som) genom att dubbelklicka på Local State-filen, så att den sparas som en "file".
- Starta om Chrome

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag löste det genom att installera om Chrome