Ambidextruösa möss. Vad är det som gäller i dagsläget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstripe:

Skriv gärna vad du tycker om musen sen! Drar förmodligen förbi Inet på fredag.

Självklart! ska försöka hinna med det ikväll, mitt uppe i en flytt men det här är viktiga saker

Permalänk
Medlem

Så, nu har ja kommit hem och testat den!
Kan ju börja med att säga att den är väldigt lätt, känns knappt som att du håller nåt i handen ens!
Hänger med bra på min svarta steelseries mjuka tunna musmatta, dock finns det en nackdel och det är fasta CPI inställningar på 400, 800, 1600 och 3200 och du kan enbart sätta dom värdena, så det drar ner betyget lite för min egen del.
Man "känner" att den inte accelerar alls, långt ifrån min 5k som jag hade innan och jag tycker den ligger mycket bättre i handen också!
Så, ja hoppas de hjälper något!

Permalänk
Medlem

Min kana hamnade på hyllan fort.
TTC switcharna på musknapparna var i mina ögon helt värdelösa.
TTC är mer mushy än omron.
Typ rubberdome VS mekanisk i känsla/Respons.

Men detta är ju såklart en smaksak. Allt över 800dpi på kana är också värdelöst då pixart sensorn inte klarar mer utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Min kana hamnade på hyllan fort.
TTC switcharna på musknapparna var i mina ögon helt värdelösa.
TTC är mer mushy än omron.
Typ rubberdome VS mekanisk i känsla/Respons.

Men detta är ju såklart en smaksak. Allt över 800dpi på kana är också värdelöst då pixart sensorn inte klarar mer utan problem.

Ja ja vet inte riktigt hur ja känner för den än, alltså, den e ju skön o så, men knapparna är lite "tröga" så att säga...

Permalänk
Medlem

Som tur är är det billigt och lätt att byta switchar
Har en kompis som kör med en Kana och är väldigt nöjd, jag själv tycker också att det känns som en riktigt nice mus. Problemet är som sagt om man kör över 800dpi. Sidoknapparna var inte alls ivägen så som de ser ut att vara.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT