Permalänk
Medlem

Define R4, Vilken färg?

Tja!

Ska köpa ett Fractal Design Define R4 och behöver lite hjälp med färgvalet.

Vilket är egentligen snyggast? Black Pearl, Arctic White, eller Titanium Grey.

Den ska stå på detta skrivbord: http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/287278/images/2010/micke-skrivbo...
I ett rum som har vita väggar och ett väldigt ljust golv.

Vill gärna höra synpunkter!

Permalänk
Medlem

Ja du, vit klarar ju bara av 4gb RAM, men å andra sidan har den ju överliggande kamaxlar.

Skämt åsido.
Jag tycker vit eller titanium. Det beror lite på var den ska stå.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vart den ska stå...

Om den ska stå under ett skrivbord i ett mörkt hörn = svart (Mest diskret oavsett var den ska stå)
Om allt annat i rummet är vitt = vit (kan även passa med svart utifrån hur möbleringen ser ut)
Om man inte har något av det där eller ska ha den ovanpå skrivbordet = titan (är enligt mitt tycke snyggast)

Alltså jag tycker det beror på hur rummet ser ut men min personliga favorit är Titanium grey

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk

Tycker definetivt Titanium Grey. Har en på mitt rum och den är så jävla snygg! Den fungerar lite som en spegel Om man bara har svart så blir det så tråkigt...

Visa signatur

#Framtiden

Permalänk
Medlem

Jag har titanium grey på min, rummet är lime grönt och skrivbordet är röd/brunt, står under bordet men tycker den är så jävla snygg!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av cediop:

Om den ska stå under ett skrivbord i ett mörkt hörn = svart (Mest diskret oavsett var den ska stå)
Om allt annat i rummet är vitt = vit (kan även passa med svart utifrån hur möbleringen ser ut)
Om man inte har något av det där eller ska ha den ovanpå skrivbordet = titan (är enligt mitt tycke snyggast)

Alltså jag tycker det beror på hur rummet ser ut men min personliga favorit är Titanium grey

Den ska stå på detta skrivbord: http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/287278/images/2010/micke-skrivbo...

Permalänk
Medlem

Jag valde det vita då det ligger i tiden med vitt samt att det är snyggt. Titanium är säkert också snyggt men för mig blev valet vitt och så långt är jag nöjd. Dock är jag lite besviken på chassit i sig då det är ganska skrangligt samt släpper igenom betydligt mer ljud än mitt förra chassi som var ett Lian-Li.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av cediop:

Har mun under ett skrivbord som är brun ( ljusbrunt trä) och svart (svart ram och ben) och chassit är vitt:) funkar hyfsat bra faktiskt.

Skrivet av oscar_p:

Jag har ljusgråa väggar, men trägolv och det vita chassit fungerar hyfsat bra. Största andningen jag tog det var för det vita matcha komponenterna i

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av oscar_p:

Tycker det i så fall att vit om det ska vara diskret eller titanium eftersom att det är snyggt.

Visa signatur

Mb: Asus ROG maximus Gene V Z77 CPU: Intel i5 3570k @4,6ghz CPU kylning: Corsair H80 RAM: Corsair vengeance 8 gb (Red) 1866 MHz GPU: Asus geforce gtx 670 top oc PSU: Corsair AX 750 SSD1: A-Data 510 120gb SSD2: Corsair force gt 60gb HDD: seagate Barracuda 1tb Chassi Cooler master Storm trooper. Citera för svar! Inet Fri Frakt Mina uttalanden är högst mina egna åsikter och bör tas med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyPakt:

Jag valde det vita då det ligger i tiden med vitt samt att det är snyggt. Titanium är säkert också snyggt men för mig blev valet vitt och så långt är jag nöjd. Dock är jag lite besviken på chassit i sig då det är ganska skrangligt samt släpper igenom betydligt mer ljud än mitt förra chassi som var ett Lian-Li.

Håller med dig att vitt ligger i tiden och att jag måste tyvärr hålla med dig om vissa kvalitets missar som Fractal design har gjort:(

Edit: ursäkta dubbel post...

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam

Vit är lättast att motivlacka...lite sugen på det själv ..trots att jag inte gillar R4 alls

Permalänk
Medlem

Orange

Permalänk
Avstängd

Jag tycker själv att vita chassin ofta ser rätt häftiga ut på produktbilder från återförsäljare osv, men att de ibland blir lite malplacerade när de faktiskt hamnar i rummet det ska stå i.

Svart är ett säkert kort, Titanium Grey kan jag inte utala mig om då jag inte sett den färgen "irl" :).

Permalänk
Medlem

håller med Sim0nT , även lite risk för att en vit känns lite som en "vitvara", typ ett litet kylskåp

Edit:

Sitter å spanar på en svart själv, för mitt nya bygge

Permalänk
Medlem

Om det inte vore för dom grejerna dom satt på hade det chassit varit något. Men hade jag målat så hade jag försökt bryta av den orangea, med svart.

Skrivet av Rikardfr:

håller med Sim0nT , även lite risk för att en vit känns lite som en "vitvara", typ ett litet kylskåp

Edit:

Sitter å spanar på en svart själv, för mitt nya bygge

Det är möjligt men jäkligt snyggt på insidan Svarta delar och vit bakgrund Funderar på om man inte skulle ha sleevade kablar i orange För mig är den inte allt för malplacerad under skrivbordet. Svart ram och träskiva, var nästan mer malplacerat att ha svart där (som jag hade innan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag har 3st vita Define. 2st R3 med fönster & en R4 utan fönster.
Jag rekommenderar den vita R4 med fönster, jag har dessutom bytt alla svarta detaljer mod de som följer med ARC.
Då blir den vita R4 helt vit, samt att jag har helt svarta delar i mina svarta FD lådor, det blir bra mycket snyggare...
Eftersom alla andra datorer är svarta, så är det friskt med en annorlunda färgsättning som vit.
Om ett par år kanske det är lika många svarta som vita lådor på marknaden.
Men en svart låda med orange inslag, skulle vara snyggt...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Funderar på vit faktiskt.. men är fortfarande inte riktigt säker, om någon fler har någon synpunkt så uppskattas det!

Permalänk

Har i alla tider haft svart chassi, köpte ett vitt r4 och är riktigt nöjd hittills!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har en titanium. Skitsnygg!!

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Skrivet av KeyPakt:

Vilket Lian Li chassi var det?

Permalänk

Har aldrig fingrat på dem IRL men den i titanium har jag alltid velat ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Night Prowler:

Vilket Lian Li chassi var det?

Lian-Li A10A

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS RTX 3080 Ti TUF Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q