Bärbar med högupplösning (5000-7500:-)

Permalänk

Bärbar med högupplösning (5000-7500:-)

Hej!
Är ute efter en ny bärbar, kraven är minst 1920*1080 eller högre.
Vet dock inte säkert vilket som är bäst med blank eller matt skärm för utomhusbruk men skulle tro IPS är ett måste.
Gärna av det tunnare slaget typ ASUS nyare varianter.
Har ni några tips eller är det något nytt banbrytande på g inom en snar framtid så att man bör vänta med inköp ett tag till?

Ska inte spela spel, helt ok utan cd/dvd & OS hellre plats för större batteri alternativt extra HD.
Någon som har erfarenhet av System76 datorerna?

Permalänk

Vill du ha något i stil med en ultrabook? Annars tycker jag lätt att du ska ta en titt på denna.
Snackar vi ultrabook tycker jag du ska kolla på denna som har IPS skärm med touch samt bra batteri.

Edit: Pga. den grymma rean på Asusen så kommer inga andra ultrabooks ens i närheten av den. Det närmsta jag hittade var detta, det ska dock sägas att ssd:n och 4gb mer ram gör den snäppet bättre.

Permalänk
Skrivet av albindubech:

Vill du ha något i stil med en ultrabook? Annars tycker jag lätt att du ska ta en titt på denna.
Snackar vi ultrabook tycker jag du ska kolla på denna som har IPS skärm med touch samt bra batteri.

Edit: Pga. den grymma rean på Asusen så kommer inga andra ultrabooks ens i närheten av den. Det närmsta jag hittade var detta, det ska dock sägas att ssd:n och 4gb mer ram gör den snäppet bättre.

Helst i stil med ultrabook men inte 13" och inte heller dom höga priserna dom oftast innebär.
Funderar på denna.
http://www.dustinhome.se/product/5010747757/asus-n56vz-ci7-2-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelkiller:

Helst i stil med ultrabook men inte 13" och inte heller dom höga priserna dom oftast innebär.
Funderar på denna.
http://www.dustinhome.se/product/5010747757/asus-n56vz-ci7-2-...

Jag har också börjat fundera på den! Har kollat på en Acer med som har snäppet bättre specs men ärligt talat känns Asus bättre byggda och 2 års garanti är värt...

Men nån som vet vad det är för panel i den Asusen?

Permalänk
Skrivet av Kaxc:

Jag har också börjat fundera på den! Har kollat på en Acer med som har snäppet bättre specs men ärligt talat känns Asus bättre byggda och 2 års garanti är värt...

Men nån som vet vad det är för panel i den Asusen?

Nackdelen är att man tydligen inte skall kunna plocka itu den. Vet dock inte om det stämmer, på något sätt borde det ju gå att få itu den.
Tänker om man skulle vilja byta hd eller liknande.

Någon som vet om man kan byta DVD läsare mot en HD slot eller extra batteri på denna modell?

Permalänk
Medlem

Verkar vara TN i den iaf. Vad fan måste man ge för en IPS full hd quad core i7 egentligen?:D Som inte är lika plastig som Acers? Nej, ska inte sno din tråd..

Men ang det där med garanti så är det väl mkt möjligt att garanti inte gäller om man håller på och öppnar o byter ut grejjor?

Permalänk
Skrivet av Kaxc:

Verkar vara TN i den iaf. Vad fan måste man ge för en IPS full hd quad core i7 egentligen?:D Som inte är lika plastig som Acers? Nej, ska inte sno din tråd..

Men ang det där med garanti så är det väl mkt möjligt att garanti inte gäller om man håller på och öppnar o byter ut grejjor?

Ajdå, ingen fara, letar vi efter samma sak är det bara bra att hålla det i en tråd.
Ja du det var en bra fråga, Själv skulle jag faktiskt kunna nöja mig med en i5 då jag bara ska använda den till daglig surf och lite smått annat dvs inga spel eller krävande 3d applikationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Angelkiller:

Ajdå, ingen fara, letar vi efter samma sak är det bara bra att hålla det i en tråd.
Ja du det var en bra fråga, Själv skulle jag faktiskt kunna nöja mig med en i5 då jag bara ska använda den till daglig surf och lite smått annat dvs inga spel eller krävande 3d applikationer.

Man kanske kan klara sig utan IPS, tänkte ju iaf köra på separat större skärm för seriöst fotojobb och film ser man helst på teven.. Skärmen verkar ändå vara riktigt bra i denna för att vara TN: Kolla test på: http://www.notebookcheck.net/Review-Asus-N56VZ-S4044V-Noteboo... (inte exakt samma undermodell men väldigt liknande. bör vara samma skärm...)

Permalänk

Har hittat några fina lenova datorer också nu men hur är lenova rent kvalitets mässigt?
Känslan direkt är lite tråkiga arbetsdatorer, men den känslan kanske dom lyckats få bort?