Jag och en kompis hade beställt lite fläktar från G-Tek och ville såklart prova dem så fort som möjligt. Vi gick då hem till mig, rev upp paketet som nyss hade hemtats på posten, tog av sidoplåten och kopplade in en fläkt med lysdioder i (Sunbeam) i en molexkontakt.
Nu gick den på 12 volt och lät ganska mycket, så vi ville prova hur den skulle funka på lägre volt. Sagt och gjort, min kompis klippte av fläktsladden på sin fläkt och stoppade in den i molexkontakten så att den gick på 5 volt. Då lyste den inte så mycket så han tänkte att han provar på 7 volt istället.
Jag sitter och kollar på mina saker jag beställt då datorn helt plötsligt stängs av... Kompisen har förmodligen lyckats sätta in båda fläktkablarna i samma kontakt på molex:en.
Vi försökte starta datorn, först så gick det inte alls och vi trodde då att nätaggregatet var trasigt. Men efter att jag hade tagit ur strömsladden och satt i den igen så funkade datorn. Nu hittade den ingen hårddisk dock. Inte bra. Efter ett antal omstarter hittade den fortfarande inte hårddisken...
Då tog min vänlige vän hem den till sig och provade, funkade inte. Jag är ganska säker på att den är trasig, vad tror ni?
Datorn ingår väl inte i hemförsäkringen eller hur är det? Eftersom jag beställt den från ITbutikken är jag inte alltför hoppfull över att få en ny... Kan man kanske skicka den någon annanstans för att laga den?
Kom på en sak. Hittade denna sida: http://support.wdc.com/warranty/selection.asp?custtype=END men jag förstår inte riktigt vad de vill att man ska göra. Om någon kunde förklara allt som behöver göras för att kunna skicka in hårddisken till dem för att få den reparerad så skulle jag bli otroligt tacksam. Det står något om att man ska ladda ner ett program som kollar om hårddisken är trasig eller ej, och om den är det så får man ett nummer av något slag. Men jag förstår som sagt inte riktigt vad de menar.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.