Permalänk

D-link dir 655, G-bit

Har en D-Link dir 655 1Gbit och BBB fiber 250Mbit..

Med kabeln kopplad direkt till uttaget får jag ut 248 Mbit (bredbandskollen) och mellan 25-30 Mb/s i utorrent.
Men kopplar jag via routern får jag exakt samma 248 Mbit (bredbandskollen) men endast 10 Mb/s i utorrent?!?

Varför, är det ngn inställning som måste göras i routern eller. Har hyffsad bra koll när det gäller datorer, men här står det helt still...

Några ideer?

Permalänk
Medlem

Öppna upp någon port i routern och se över inställningarna i din torrentklient så att de överensstämmer med porten du öppnat i din router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicesweden:

Har en D-Link dir 655 1Gbit och BBB fiber 250Mbit..

Med kabeln kopplad direkt till uttaget får jag ut 248 Mbit (bredbandskollen) och mellan 25-30 Mb/s i utorrent.
Men kopplar jag via routern får jag exakt samma 248 Mbit (bredbandskollen) men endast 10 Mb/s i utorrent?!?

Varför, är det ngn inställning som måste göras i routern eller. Har hyffsad bra koll när det gäller datorer, men här står det helt still...

Några ideer?

Torrents med sina mååånga anslutningar tar en hel del kraft för routern.
Och kollar man på http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view så verkar just din router toppa ut på c:a 250mbit WAN-LAN throughput.

Men den borde klara mer än 10MB/s, kolla så att du inte har nån form av trafficshaping påslaget (brukar kallas QoS).