Tips på enkla saker att göra med Pi

Permalänk
Medlem

Tips på enkla saker att göra med Pi

Tja, jag har haft min pi ett bra tag men har inte lyckats få något bra att göra med den. Först hade jag xbmc på den men det fungerade inte speciellt bra och det var bra krångligt och onödigt när jag redan har en bra lösning. Så nu undrar jag vad jag kan göra med den utan att köpa till massor med saker, och om jag ska köpa till något som vill jag bara ha någon enstaka sak för ett billigt pris.

Att köra en emulator känns lite onödigt för min del och något jag knappt kommer att använda ändå.
Så jag skulle vilja ha lite tips, vad för OS eller program borde jag installera och köra?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa till någon motor eller så som du kan styra och t.ex. rulla ner gardiner?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Du kan ju köpa till någon motor eller så som du kan styra och t.ex. rulla ner gardiner?

Antar att man behöver programmera? Eller hur ska man styra den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av banan3n:

Antar att man behöver programmera? Eller hur ska man styra den?

Japp, finns dock bra guider för det etc så man behöver inte kunna så mycket programmering. Perfekt sätt att lära sig lite programmering annars för övrigt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.