Microsoft ökar klockfrekvens i Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maysay:

Om ni inte har sett denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=G6VLvKHAeXQ

Där jämför de hur stor skillnaden blir i olika tester. Jag tror inte att folk kommer märka någon skillnad så länge som de inte sitter och spelar bredvid varandra med 2 tv-apparater.

Stor skillnad på 20 och 30fps.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Sluta nu Microsoft endast en väldigt sjuk människa skulle köpa eran skitkonsoll, gör operativsystem istället då det är det enda ni faktiskt kan lyckas med.

The amount of fanboy in this one is too damn high.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Du måste tänka på att du får med kinect kameran i det priset, och du får inte Sonys motsvarighet i deras pris. Där har du några 100lappar.

Inte bara hundralappar.. Kinect i sig kostar nästa lika mycket som konsolen att tillverka.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Högre klockfrekvenser, låter ju bra Det är inte som att Microsoft har haft problem med värme innan *host*RROD*host*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av s0sdaf:

Den heter faktiskt inte Slim heller, bara i folkmun. Den heter bara Xbox360, precis som den tidigare modellen.

Fel det stod Xbox 360 Slim när jag köpte den

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=639031

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebskiii:

Inte bara hundralappar.. Kinect i sig kostar nästa lika mycket som konsolen att tillverka.

Tvivlar jag starkt på. Hur mycket tror du tex en 8mpx kamera som kan spela in i 1080p på en telefon kostar? Den typen av komponenter går ju på typ 25 spänn i Kina. PS4 + Eye kostar förresten lika mycket som Xbox One + Kinect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Är du trög på riktigt? Varför förbättra något, onödigt eller hur? Jävla stenåldersmänniska.

1 fps mer är bättre än inget så vida det klarar av att kyla det okej. Så sluta klaga.

Mogen man kan vara då. Klaga måste man göra för att saker ska hända,
Xbox One hade inte förbättrats ang. säljandet av beggade spel osv osv
om det inte vore för att folk klagade. Man är snarare bakåtsträvare om man inte gör det.

Japp, jag är stenåldersmänniska för att jag inte bryr mig om 53MHz mer på integrerade gpu'n
i ett fiasko till konsol (alltså nu talat till hur dom framförde den osv, konsolen i sig
är inte alltför dålig). Låt mig göra en vild gissning, du letar efter uppmärksamhet eller hur?
För tänkte verkade du inte göra när du skrev det där i alla fall, den saken är säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Tvivlar jag starkt på. Hur mycket tror du tex en 8mpx kamera som kan spela in i 1080p på en telefon kostar? Den typen av komponenter går ju på typ 25 spänn i Kina. PS4 + Eye kostar förresten lika mycket som Xbox One + Kinect.

http://www.extremetech.com/gaming/161365-xbox-one-dev-claims-...

En av MÅNGA källor, det är bara att kolla igenom google. Det är ju så mycket mer än en 8 megapixel kamera som kan spela in i 1080P, det är ju 3-4 olika avancerade kamerasystem i kinect som används i spelen.

*EDIT* De olika kamerasystemen i action. http://www.youtube.com/watch?v=Hi5kMNfgDS4

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Finns väl en anledning varför Xbox One chassit är större än PS4? För att ha bättre luftflöde?

Ja ur den aspekten så ser xbox'n ut att kunna bli tystare. Fattar inte riktigt hur Sony tänkte där. Deras konsoll ser inte direkt ut att vara byggd ur fuktions synpunk (likt PS3). Och speciellt snygg är den ju inte heller (imo). Tycker xbox'n ser bra mycket bättre ut faktiskt, men det är ju helt tycke och smak.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Vänta Vänta...dom erkänner indirekt att dom ljög innan om ESDRAM bandbredden då dom var tvungna att klocka ner det för att det skulle funka?

Eller vad? bah bryr mig egentligen inte Microsoft har aldrig varit något jag gillat eller velat använda frivilligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Intressant. De förstod att x1 inte hade en chans mot ps4 hårdvarumässigt så de använder andra knep för att locka köpare, nämligen möjligheten att använda burken som element och att skrämma bort alla grannar med oväsen.

liten överdrift men det är ändå patetiskt

Dold text

Förstår inte riktigt hur du tänker. En i princip identisk hårdvara fast något långsammare (och utvecklar mindre effekt) blir plötsligt ett "element" jämfört med PS4?

Hur som helst, dessa maskinerna är ju mumma för att porta till emulatorer på x86 PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag visste nästan att du skulle svara så, men du ville veta varför den är dyrare. Dessutom har den inbyggd mic så att de inte skickar med skit headset (som originalet på 360) gör knappast så mycket.
Och sen finns det fördelar med att alla har en kinect. Vet spelskaparna att alla sitter med en kinect till sitt xbox är det mer troligt att de skapar spel som använder det på ett bra och smart sätt, istället som på denna generationen där det mer känns påklistrat.
Om det blir så märker vi om några år.

Ganska många som har Kinect idag (1/3 om jag inte minns fel), men dom enda som tycks satsa på att göra spel som utnyttjar det är Microsoft, och jag tror inte att det kommer blir nån större skillnad med Xbox One. Röstkommandon har aldrig gjort succé i spelbranschen, och rörelsekommandon känns så himla 2006. Det nya som känns mest aktuellt i spelbranschen just nu är Oculus Rift, och jag är faktiskt lite besviken över att ingen av konsoltillverkarna har antytt att man har något liknande på gång. Släpps det något liknande till Xbox One så kan Kinect bli lite mer intressant. Dock inte så det kan ersätta en vanlig kontroll helt och hållet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ganska många som har Kinect idag (1/3 om jag inte minns fel), men dom enda som tycks satsa på att göra spel som utnyttjar det är Microsoft, och jag tror inte att det kommer blir nån större skillnad med Xbox One. Röstkommandon har aldrig gjort succé i spelbranschen, och rörelsekommandon känns så himla 2006. Det nya som känns mest aktuellt i spelbranschen just nu är Oculus Rift, och jag är faktiskt lite besviken över att ingen av konsoltillverkarna har antytt att man har något liknande på gång. Släpps det något liknande till Xbox One så kan Kinect bli lite mer intressant. Dock inte så det kan ersätta en vanlig kontroll helt och hållet.

om 33% Har kinect och du gör ett spel som använder kinect så integrerat att du inte kan köra utan betyder det att 66% av folket inte ens funderar på spelet. Det kan vara ett skäl till att typ bara MS gör spel som nyttjar den. Sen ska man inte glömma att kinect till one ska vara rätt mycket bättre (som jag förstått det)
Vi får se hur det går men jag tror MS är rätt smarta när de tvingar på alla kameran.
Ska inte säga för mycket innan jag hunnit testa den.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Önskar att redaktionen på Sweklockers hade lite hjärna och förstå att siffror inte betyder något då 96% av alla spel kommer att se likadana ut och flyta på lika bra. Är 100% säker på att det i princip är "same shit, different name" men att One kommer att ha fler nyttiga funktioner

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Bara jag som tycker det är konstigt att folk fanboyar sig när PS4 borde utveckla 40% mer värme I en mindre låda? Xbox kommer troligen att vara tystare....inte för att jag föredrar någon av spelboxarna...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Luftflöde spelar en stor roll i kylning, med andra ord aerodynamik. är fläktarna bara boltade utan någon förstålse var värmen kommer uppstå så är oddsen mindre för en lyckad nerkylning. Sony var väl lite duktigare med att stress testa sina konsoler och åtgärda sina värme problem innan release.

Permalänk
Medlem

knife-fight! jag vill vara med!

Kul o läsa alla spekulationer, speciellt videon där de satt ihop datorer för att "efterlikna" de båda konsollernas prestanda.. allt är ju bara en stor hype för att folk ska köpa det ena eller det andra. PS3'an var ju mycket bättre än 360'n och vad tjänade de på det? inget alls.

Nu tror jag dock att PS4 har en fördel då de båda kör samma plattform, men det återstår ju fortfarande att se. Alla non-exclusive spel kommer ju ändå att göras så att de funkar på den sämre av de två med hög framerate, så den andra konsollen kommer ju få lida ändå.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Förstår inte riktigt hur du tänker. En i princip identisk hårdvara fast något långsammare (och utvecklar mindre effekt) blir plötsligt ett "element" jämfört med PS4?

Hur som helst, dessa maskinerna är ju mumma för att porta till emulatorer på x86 PC.

Psst, öppna spoilern.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Har aldrig ägt en BigBrotherBox och kommer aldrig att göra det...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Hoppas att vi kommer få en ny våg av massa överhettade xbox som pajjar.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Mycket prat om att Xbox One kommer leva om likt Xbox 360. Har ni missat nyheten att den i princip kommer vara knäpptyst?

Skickades från m.sweclockers.com

Påstår Microsoft ja..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Påstår Microsoft ja..

Har du mer och bättre information än Microsoft vad gäller vilken ljudnivå xbox one kommer ha?

Också rätt skoj att se att vi verkar ha flera insiders på forumet som redan nu har testat både ps4 och xbox one iom att de verkar vara bombsäkra på hur konsollerna kommer prestera långt innan ens den slutgiltiga hårdvaran visats upp.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av havoc:

Har du mer och bättre information än Microsoft vad gäller vilken ljudnivå xbox one kommer ha?

Också rätt skoj att se att vi verkar ha flera insiders på forumet som redan nu har testat både ps4 och xbox one iom att de verkar vara bombsäkra på hur konsollerna kommer prestera långt innan ens den slutgiltiga hårdvaran visats upp.

Microsoft påstod även att Xbox 360 slim skulle vara tyst men den lät ändå som ett jetplan. Vi snackar om företaget som tror att DRM och låst konsol är framtiden. Vi som varit med ett tag vet att vad ett företag anser är skapligt och godkänt och vad kunden anser kan vara två helt skilda saker. Dessutom har jag inte sett någon direkt påstå att de sitter med insiderinformation utan de spekulerar utöver de specifikationer som Microsoft redan släppt och dessutom jämför med tidigare projekt etc. En sak är då säker.. Högre klockfrekvenser = högre temperatur. Xbox360 led enormt av för höga temperaturer med RROD som följd. Detta betyder att Microsoft inte direkt har den bästa förtroendegraden när det kommer till temperaturer.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

För 700kr mer än vad PS4 kostar så förväntar jag mig 700kr mer i värde.

Precis det du får med kinetc...
Hur många "FPS" tror du skillnaden mellan xbox och ps4 utgöra då?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Romoes:

Precis det du får med kinetc...
Hur många "FPS" tror du skillnaden mellan xbox och ps4 utgöra då?

Runt 40% teoretiskt. Troligen blir det väl 15-20% men snyggare på PS4 utöver FPS:n.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Microsoft påstod även att Xbox 360 slim skulle vara tyst men den lät ändå som ett jetplan.

Jetplan? Har både ett Xbox 360 slim och ett Ps3 Slim och jag tycker båda låter likt.

Skrivet av Tumnus:

Vi snackar om företaget som tror att DRM och låst konsol är framtiden. Vi som varit med ett tag vet att vad ett företag anser är skapligt och godkänt och vad kunden anser kan vara två helt skilda saker.

Så du menar att en konsol som släpper helt fritt där man kopiera spel till höger och vänster är bättre? Lycka till att få på nya utvecklare av spel när det inte får in några pengar.

Skrivet av Tumnus:

Dessutom har jag inte sett någon direkt påstå att de sitter med insiderinformation utan de spekulerar utöver de specifikationer som Microsoft redan släppt och dessutom jämför med tidigare projekt etc.

Folk får gärna skriva att det är deras egna uppfattning istället för att presentera sina egna åsikter som fakta.

Skrivet av Tumnus:

En sak är då säker.. Högre klockfrekvenser = högre temperatur. Xbox360 led enormt av för höga temperaturer med RROD som följd. Detta betyder att Microsoft inte direkt har den bästa förtroendegraden när det kommer till temperaturer.

Problemet var väl inte direkt temperaturen, utan först var det problem med grafikchippet och senare en teori om att lodet som användes vid lödningen var av dålig kvalité. Men inget av detta kan bekräftas för Microsoft har aldrig gjort ett uttalande om detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sprite:

Jetplan? Har både ett Xbox 360 slim och ett Ps3 Slim och jag tycker båda låter likt.

Så du menar att en konsol som släpper helt fritt där man kopiera spel till höger och vänster är bättre? Lycka till att få på nya utvecklare av spel när det inte får in några pengar.

Folk får gärna skriva att det är deras egna uppfattning istället för att presentera sina egna åsikter som fakta.

Problemet var väl inte direkt temperaturen, utan först var det problem med grafikchippet och senare en teori om att lodet som användes vid lödningen var av dålig kvalité. Men inget av detta kan bekräftas för Microsoft har aldrig gjort ett uttalande om detta.

Problemet var att lödningen hade en tendens att släppa pga. temperaturer iaf i originalutförandet av xbox 360. Ibland hjälpte en bakning. I bland inte. RDM i sig är det inget fel på men ska man börja göra det så det går ut över spelupplevelsen och helt enkelt ger tusan i att tänka vad det ev. får för konsekvenser så ska man ha sig en känga. Ubisoft försökte med resultatet att pirater spelade spelet felfritt medan personer som köpt spelet inte ens kunde starta det. Samma gäller Microsoft som riskerar att vid problem få en tegelsten som konsol. Att sedan Microsoft inte uttalar sig om saker är ingenting nytt. Se bara hur de behandlade det faktum att Xbox Live var nere. De mörkade och förnekade in i det sista. Har själv ett Xbox 360 slim och det låter som ett jetplan. Har inget PS3 slim däremot en normal PS3 konsol och den låter inte ens i närheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lägg ner skiten istället.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen ge överhettnings problem. En ny version av "red ring" skulle vara det värsta tänkbara... en ny anledning att hålla sig till ps4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av livetsgoda:

Räcker med att folk ser en högre siffra för att de ska tro att det är bättre.

Bättre än vad?

PS4 har GDDR5 minne vilket innehar en högre siffra än DDR3 som Xbox har. PS4 innehar 4 och Xbox One innehar One (1).

Är inte det här löjligt lågnivå snack?

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Bättre än vad?

PS4 har GDDR5 minne vilket innehar en högre siffra än DDR3 som Xbox har. PS4 innehar 4 och Xbox One innehar One (1).

Är inte det här löjligt lågnivå snack?

Det är väldigt löjligt lågnivå snack, men tyvärr så är det så det funkar. Personer som inte är insatta och inte förstår innebörden så går alltid på "ju högre nummer, ju bättre". Speciellt om en sådan person jämför mellan 2 till synes lika produkter.

Edit: IRL Exempel; Häromdan var jag på el-giganten där en unge och hans farsa stod och kollade på skärmar. Ungen utbrast till förtjusning "Kolla pappa, den här har högre sån där ms än den andra, och dessutom är den billigare" Och farsan ger nästan ifrån sig ett glädjetjut och säger "Fan va nice, den tar vi"

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer