Problem med cod4 när flera skärmar är inkopplade

Permalänk
Medlem

Problem med cod4 när flera skärmar är inkopplade

Tjena! När jag spelar cod4 på min dator när jag har flera skärmar inkopplade så känns det som att spelet laggar även fast jag har väldigt hög fps (cappat på 250). Det känns som jag får framedrops och liknande hela tiden även fast fpsen är långt över det min skärm kan visa. Felet uppstår endast när jag har flera skärmar inkopplade, om jag inaktiverar en av skärmarna går spelet mjukt och bra igen, men direkt när jag aktiverar den andra skärmen igen börjar spelet bli laggigt. Jag har testat att aktivera vsync men det funkar inte. Några tips på hur jag kan lösa problemet?

Permalänk
Skrivet av Gurfie:

Tjena! När jag spelar cod4 på min dator när jag har flera skärmar inkopplade så känns det som att spelet laggar även fast jag har väldigt hög fps (cappat på 250). Det känns som jag får framedrops och liknande hela tiden även fast fpsen är långt över det min skärm kan visa. Felet uppstår endast när jag har flera skärmar inkopplade, om jag inaktiverar en av skärmarna går spelet mjukt och bra igen, men direkt när jag aktiverar den andra skärmen igen börjar spelet bli laggigt. Jag har testat att aktivera vsync men det funkar inte. Några tips på hur jag kan lösa problemet?

Dator specs?

Permalänk
Medlem

Det första vore att berätta vad det är för dator vi pratar om? Är det en Microsoft Surface Pro?
Läs klistrade trådar vad du behöver skriva.

Operativsystem, samt drivrutinversion är också något du skall ta upp. Hur är skärmana kopplade etc....

Kontrollera sedan om du får framedrops istället för att säga "känns som". En annan sak är att kontrollera grafikkortet i fall den går ner i prestanda profil under tiden du spelar eller om användingen går neråt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Specs:
i5 3570k 4,2GHz
7970 @ 1100Mhz
8Gb 1600MHz Ram
Windows 8

senaste drivrutinerna på allt (har testat äldre drivrutiner på grafikkortet, nuvarande stable och senaste beta, alla samma problem)

Skärmarna jag har är en 2560 x 1440 skärm inkopplad med DL DVI, och en standard 1080p inkopplad med HDMI. Som jag skrev tidigare är fpsen långt över det min skärm kan visa (kan visa 60, spelet kör på 250 och droppar inte långt under det, absolut aldrig under 60). Felet uppstår endast när jag har båda skärmarna inkopplade, om jag kopplar ur den andra 1080p skärmen ser spelet hur ,mjukt och bra ut som helst men fpsen är de samma.