Permalänk
Inaktiv

Lösen till router

Hej !

Jag har en d-link router och jag hade admin som lösen och användarnamn förut

men dum som jag var bytte jag lösen och nu minns jag inte mitt lösen

Finns det nån chans att jag kan byta utan att skriva i det gamla?

I fall jag köper ny router kommer jag få gamla lösenordet igen alltså admin//admin som tydligen är standard?

Mvh Adam

Permalänk
Medlem

Hej Adam, Du kan reseta din router till original genom att hålla inne den lilla reset knappen på baksidan i 30sekunder, du måste dock konfigurerar om router sen igen eftersom inga inställningar eller så e kvar men det är då original användarnamn och lösenord igen.

Om du köper en ny router så kommer du beroende på modell och tillverkare få lite olika det brukar finnas dom här kombinationerna:
Admin/inget lösenord
admin/password
admin/admin

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

Shit det funka tusen tack !

Du vet möjligen inte hur man byter lösen på trådlösa nätverket?

Försöker koppla in mig på Wi-Fi men funkar inte har provat numren som står på routern men det funkar inte

minns att min plast pappa bött lösen men jag vet inte till vad och telia kan inte hjälpa mig då jag har egen utrustning och min plast pappa kan ja inte fråga då han bor utomlands

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon212225:

Shit det funka tusen tack !

Du vet möjligen inte hur man byter lösen på trådlösa nätverket?

Försöker koppla in mig på Wi-Fi men funkar inte har provat numren som står på routern men det funkar inte

minns att min plast pappa bött lösen men jag vet inte till vad och telia kan inte hjälpa mig då jag har egen utrustning och min plast pappa kan ja inte fråga då han bor utomlands

Du får ju gå in på den hemsidan och logga in där med admin/admin eller vad du sa det var och så får du gå in sätta upp ditt trådlösa nätverk både vad det ska heta och lösenord osv.
Somsagt reseta du som jag sa du skulle göra så måste du ju ställa in allt igen och det inkluderar det trådlösa.
Kan du säga vilken dlink modell du har kan jag säkerligen hjälpa dig mer.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Inaktiv

Shit va snällt de funka nu så fort ja resetta så försvann lösen men om jag ska skapa lösen hur gör jag då?

Jag har en D-link Wireless N 150 Home Router DIR-600

Om jag ändrar lösen ordet för inloggningen av routern alltså ändrar admin//admin blir det samma lösen för trådlösa nätverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon212225:

Shit va snällt de funka nu så fort ja resetta så försvann lösen men om jag ska skapa lösen hur gör jag då?

Jag har en D-link Wireless N 150 Home Router DIR-600

Om jag ändrar lösen ordet för inloggningen av routern alltså ändrar admin//admin blir det samma lösen för trådlösa nätverket?

Ne hjälper inte ändra lösenord för inloggning av routern.

Logga in på routern du kommer då se den här bilden:

Klicka då på wireless settings du kommer då se det här:

Där ska du klicka ur så wifi protective setup inte är enabled

Sen tar du enable på wireless om den inte redan är de
wireless network name döper du ditt nätverk till vad det ska heta
sen visibility status: visible

Du kommer sen komma ner hit:

Security mode väljer du WPA-Personal
Under wpa mode väljer du WPA2

Längst ner pre-shared key skriver du in lösenord du vill ha 8-63 bokstäver/siffror eller kombination av det.

Spara sedan så ska ditt trådlösa vara upsatt.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Jag fick inte fram så mycket information när ja tryckte på wireless settings

WIRELESS NETWORK SETUP WIZARD

This wizard is designed to assist you in your wireless network setup. It will guide you through step-by-step instructions on how to set up your wireless network and how to make it secure.

Note: Some changes made using this Setup Wizard may require you to change some settings on your wireless client adapters so they can still connect to the D-Link Router.
ADD WIRELESS DEVICE WITH WPS (WI-FI PROTECTED SETUP) WIZARD

This wizard is designed to assist you in connecting your wireless device to your wireless router. It will guide you through step-by-step instructions on how to get your wireless device connected. Click the button below to begin.

MANUAL WIRELESS NETWORK SETUP

If your wireless network is already set up with Wi-Fi Protected Setup, manual configuration of the wireless network will destroy the existing wireless network. If you would like to configure the wireless settings of your new D-Link Systems Router manually, then click on the Manual Wireless Network Setup button below.

det där fick jag fram men tror ja fixa de ändå för nu har nätverket ett lösen och de funka med det ja skrev in

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon212225:

Jag fick inte fram så mycket information när ja tryckte på wireless settings

WIRELESS NETWORK SETUP WIZARD

This wizard is designed to assist you in your wireless network setup. It will guide you through step-by-step instructions on how to set up your wireless network and how to make it secure.

Note: Some changes made using this Setup Wizard may require you to change some settings on your wireless client adapters so they can still connect to the D-Link Router.
ADD WIRELESS DEVICE WITH WPS (WI-FI PROTECTED SETUP) WIZARD

This wizard is designed to assist you in connecting your wireless device to your wireless router. It will guide you through step-by-step instructions on how to get your wireless device connected. Click the button below to begin.

MANUAL WIRELESS NETWORK SETUP

If your wireless network is already set up with Wi-Fi Protected Setup, manual configuration of the wireless network will destroy the existing wireless network. If you would like to configure the wireless settings of your new D-Link Systems Router manually, then click on the Manual Wireless Network Setup button below.

det där fick jag fram men tror ja fixa de ändå för nu har nätverket ett lösen och de funka med det ja skrev in

Då tar du manual network setup och följer de jag skrev så blir det korrekt upsatt:)

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Gjorde de tusen tack sjukt snällt av dig!