Heroes of might and magic 6

Permalänk

Heroes of might and magic 6

Tjenare, jag har en liten fundering kring Heroes spelet.
Jag brukar köra mot datorn i vanlig multiplayer eller med någon kompis och oftast brukar spelet stänga av sig själv och det står att spelet sluta svara.
Är det någon som har haft detta problem med spelet också och lyckas lösa det ?
Det är så jäkla irriterande för det brukar oftast sluta svara efter man har kört några veckor och varje gång man försöker ladda gamet igen slutat det svara på exakt samma dag som det gamet gjorde

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisg87:

Tjenare, jag har en liten fundering kring Heroes spelet.
Jag brukar köra mot datorn i vanlig multiplayer eller med någon kompis och oftast brukar spelet stänga av sig själv och det står att spelet sluta svara.
Är det någon som har haft detta problem med spelet också och lyckas lösa det ?
Det är så jäkla irriterande för det brukar oftast sluta svara efter man har kört några veckor och varje gång man försöker ladda gamet igen slutat det svara på exakt samma dag som det gamet gjorde

Det fanns i HoMM3 också. Då var det något AI:n gjorde som låste spelet. Lösningen var att göra så att AI:n agerade annorlunda. Laddar man en vecka tidigare och lägger en attack någonstans, skänker lite resurser till dem eller vad som helt som gör att de gör saker i ett lite annorlunda mönster löser det. Tråkigt och omständligt, men det funkar.

Permalänk

Jo jag vet att det fungerar hehe, men det är ju jävligt irriterande att det ska vara på det sättet överhuvudtaget.
Jag vill ju att spela ska flytta på så bra som möjligt & inte sitta & spara för varje dag som går för att eventuellt hitta en lösning för att slutföra det jag spelade haha

Permalänk
Medlem

Haha! Jasså detta felet finns i 6:an också? Jag minns det också bara från 3:an och det var fruktansvärt störande när ett spel som man lirat på över lan i 24 timmar började hänga sig varje runda.

Permalänk

Hahaha jag kommer ihåg det med Men det var riktigt jävla roligt att lira.
Tyvärr så finns detta fel fortfarande & jag fattar inte vad dem sysslar med.