21:9 skärm, kan inte bredda bilden (AMD)

Permalänk

21:9 skärm, kan inte bredda bilden (AMD)

Har precis köpt AMDs A6 6400K processor med inbygt grafik, samt ett moderkort som stödjer det och pluggat i i TVn. Nu kan jag inte få rätt skala då på TVn då jag har en TV som är 21:9.

Har provat allt i AMD Vision center, men får inte bilden tillräckligt bred.

Med min stationära som har Nvidia går det utan problem.

Tips?

Permalänk
Medlem

Har du glömt installerat om Windows, drivrutiner mm EFTER att du köpte dina nya delar?

Hur går det om du höger klicka på skrivbordet och istället använder Windows bild/grafik kontroll panel för att ställa in?

Har du kollat om Windows Uppdate har nån uppdatering?
Tex till min gamla skärm fick jag en skiva med nån drivrutin eller nått som gjorde att man fick rätt upplösning. Den hittade jag också i Windows uppdate om skärmen kopplats till en dator som den inte lagts in.

Har du kollat TV manualen?
Bruka finnas några kapitel på hur man kopplar och ställer in som man bör läsa vid problem.

Permalänk
Medlem

Lite off topic men Vilken tv har du köpt?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=964344

Här är Tv:n.

Jag har löst problemet men 2 nya har dykt upp.

Lyckades iaf bredda med hjälp av lite inställningar på tv:n och datorn. (kör breddat 1888x1064).

Nu får jag dock svarta kanter i XBMC och lagg när jag kollar film. Kör jag vlc får jag också smålagg, ska prova med nån annan mediaspelare. Men nu kanske dessa problem borde postas i en annan del av forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InferNoll:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=964344

Här är Tv:n.

Jag har löst problemet men 2 nya har dykt upp.

Lyckades iaf bredda med hjälp av lite inställningar på tv:n och datorn. (kör breddat 1888x1064).

Nu får jag dock svarta kanter i XBMC och lagg när jag kollar film. Kör jag vlc får jag också smålagg, ska prova med nån annan mediaspelare. Men nu kanske dessa problem borde postas i en annan del av forumet.

Tja
Kan du inte slänga upp lite bilder eller nån video på hur det ser ut med den tvn? Är själv väldigt intresserad av just den modellen men det som suger lite är att den lanserades 2011..

Permalänk
Rekordmedlem

Hur har du anslutit tvn? det krävs duallink för att köra över en 2560 bred bild.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InferNoll:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=964344

Här är Tv:n.

Jag har löst problemet men 2 nya har dykt upp.

Lyckades iaf bredda med hjälp av lite inställningar på tv:n och datorn. (kör breddat 1888x1064).

Nu får jag dock svarta kanter i XBMC och lagg när jag kollar film. Kör jag vlc får jag också smålagg, ska prova med nån annan mediaspelare. Men nu kanske dessa problem borde postas i en annan del av forumet.

Jag är otroligt nyfiken på hur det funkar att koppla en dator till den.
Hur kopplar du för att få 2560x1080 signal till den? Kör du HDMI?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Hej igen!

Ursäkta jag är så sen på svara.

Jag lämnade tillbaka allt och köpte en i5:a samt en GeForce 610. Allt fungerar klockrent nu.

Och svar på hur jag får 2560x1080:

Det går inte även om det står att den ska, har försökt läsa mig till det men hittar bara att det inte går.
Kanske är som "mrqaffe" säger.

Permalänk
Skrivet av Jonathanknet:

Tja
Kan du inte slänga upp lite bilder eller nån video på hur det ser ut med den tvn? Är själv väldigt intresserad av just den modellen men det som suger lite är att den lanserades 2011..

Den är verkligen till att rekomendera, skitbra bild, härligt att slippa svarta kanter.

Den kom 2011 men den kosta 40 000 då, den står sig lika bra mot kompisens nya samsung. Och nu kostar den betydligt mindre och ser bara jävligt snygg ut.

Ska se om jag kan filma/ta bilder nått i helgen om det blir bra från en iphone, om du fortf vill ha det?