Förhandsboka download spel

Permalänk
Medlem

Förhandsboka download spel

Hej jag undrar om det går att förhandsboka spel som man laddar ner via en CD-key. Jag ska förhandsboka GTA V och BF4 men hittar bara där man får en skiva.

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av abbe99:

Hej jag undrar om det går att förhandsboka spel som man laddar ner via en CD-key. Jag ska förhandsboka GTA V och BF4 men hittar bara där man får en skiva.

Steam och origin bör ju kunna ha förhandsbokningar i sin shop? Vet inte på just de spelen dock

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Hejsan abbe99,

Skrivet av abbe99:

Hej jag undrar om det går att förhandsboka spel som man laddar ner via en CD-key. Jag ska förhandsboka GTA V och BF4 men hittar bara där man får en skiva.

Visst går det!
Gå till producenternas hemsidor (Steam, Origin, Battle.net etc) så hittar du digitala versioner som du kan förhandsboka.
Men innan du du bokar, ta gärna en titt på följande video från den totala kakan:

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan abbe99,

Visst går det!
Gå till producenternas hemsidor (Steam, Origin, Battle.net etc) så hittar du digitala versioner som du kan förhandsboka.
Men innan du du bokar, ta gärna en titt på följande video från den totala kakan:
http://www.youtube.com/watch?v=mf5Uj4XIT1Y

Att förhandsboka på producenternas hemsidor är ju alltid mycket dyrare än från någon affär. Jag såg videon och jag håller med till viss del men tex BF4 vet man ju att det kommer bli najs för dom har gjort många bra BF spel dom senaste åren och dom blir alltid bättre imo.

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk
Medlem

det går att förboka download på http://www.greenmangaming.com/ och https://www.spelbutiken.se/
finns säkert fler, men det är hos dom jag brukar handla mina spel... anledningen till att du inte hittar GTA V är antagligen för att Rockstar inte gått ut och sagt att det faktist ska släppas till PC ännu

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

det går att förboka download på http://www.greenmangaming.com/ och https://www.spelbutiken.se/
finns säkert fler, men det är hos dom jag brukar handla mina spel... anledningen till att du inte hittar GTA V är antagligen för att Rockstar inte gått ut och sagt att det faktist ska släppas till PC ännu

VA! Varför skulle dom inte släppa det till pc?

Edit: om man förhandsbokar ett spel får man det 00.01 på releasedagen då?

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic

Permalänk

dom har inte gått ut med det ännu

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Åtminstone om man förhandsbokar på Origin/Steam så kan man ladda ner spelet någon dag innan det släpps. Men man kan börja spela först när det låses upp vilket brukar vara precis på klockslaget.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe99:

VA! Varför skulle dom inte släppa det till pc?

Edit: om man förhandsbokar ett spel får man det 00.01 på releasedagen då?

ingen har sagt att dom INTE ska det, samtidigt är det ingen som sagt att dom ska det... jag tror personligen att dom kommer göra det, skulle bli förvånad annars

det får du kolla upp på spelets hemsida, ibland är det olika beroende på vilken region du bor i, tex splinter cell: blacklist släpptes i USA den 20:e medans det släpps inte i europa förrns den 23:e. FFXIV: ARR släpps däremot samtidigt oavsett vilken region du bor i.

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icepeak:

ingen har sagt att dom INTE ska det, samtidigt är det ingen som sagt att dom ska det... jag tror personligen att dom kommer göra det, skulle bli förvånad annars

det får du kolla upp på spelets hemsida, ibland är det olika beroende på vilken region du bor i, tex splinter cell: blacklist släpptes i USA den 20:e medans det släpps inte i europa förrns den 23:e. FFXIV: ARR släpps däremot samtidigt oavsett vilken region du bor i.

Nvidia har sagt att gta iv ska komma till pc. Men det är dock inget officielt utlåtande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oddfellow:

Nvidia har sagt att gta iv ska komma till pc. Men det är dock inget officielt utlåtande.

GTA IV finns redan...
skämt åsido. Ja, det har dom, men dom fick snabbt gå ut och ta tillbaka sitt uttalande. Så det är inget konfirmerat ännu.

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Skrivet av abbe99:

Att förhandsboka på producenternas hemsidor är ju alltid mycket dyrare än från någon affär. Jag såg videon och jag håller med till viss del men tex BF4 vet man ju att det kommer bli najs för dom har gjort många bra BF spel dom senaste åren och dom blir alltid bättre imo.

Tror du missade poängen lite. Det finns egentligen ingen anledning att förhandsboka BF4, eller hur? Förhandsbokningar kom för att folk ville garantera att de skulle få sitt fysiska spel på dag 1. Om du nu köper det digitalt så kan spelen aldrig sälja slut och du kan lika gärna vänta. Det kanske kommer en gamebreaking bug som förstör hela spelet och då är det väl lika bra att vänta och sen köpa det när det blivit fixat.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FinApelsin:

Tror du missade poängen lite. Det finns egentligen ingen anledning att förhandsboka BF4, eller hur? Förhandsbokningar kom för att folk ville garantera att de skulle få sitt fysiska spel på dag 1. Om du nu köper det digitalt så kan spelen aldrig sälja slut och du kan lika gärna vänta. Det kanske kommer en gamebreaking bug som förstör hela spelet och då är det väl lika bra att vänta och sen köpa det när det blivit fixat.

Det finns väl visst anledning att förhandsboka. Ett mappack fast iofs kanske man köper premium sen ändå.

Visa signatur

GPU: MSI GTX 970 4G Gaming CPU: i5 4690k Mobo: Asus Z97-a RAM: Corsair Vengenace LP DDR3 1600MHz 8GB SSD: Kingston SSDNow V300 120GB PSU: XFX ProSeries Core Edition 550W Chassi: Cooler Master CM 690 II Basic