Permalänk

Små små Svarta ramar runt skärmen.

Dom små små linjerna runt skärmen började igår när jag spelade Battlefield 3 och Windows som vanligt bad mig att sätta på Windows basic temat.

Trodde det var fine dandy och gick till baka in i spelet men till min förvåning hade jag fått små små linjer runt min skärm som är ganska irriterande då man ser dom till 100% i spel,surfande och youtube filmer.

Jag har både kollat i nvidias kontroll panel att inte det inte är något galet med upplösningen och det var det inte sedan kollade jag på en sak som heter "StorleksÄndra" och där såg jag att bilden inte fyllde tillräckligt, Då tog jag upp jakten vad detta kunde vara genom Google och alla möjliga Forum inklusive detta Goa Forumet men jag hittade inga med liknade problem med Nvidia kort.

Skulle uppskatta hjälp! SPECS, Se sign!

//Sebastian!

Edit: Har testa flera olika Drivrutiner och till och med återställt datorn till ett klockslag jag vet att linjerna inte fanns.

Permalänk
Medlem

Kan du ta en bild så man får se exakt vad som är problemet?

Permalänk
Medlem

Brukar finnas i drivrutinerna för grafikkortet.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=us&lc=en&dlc=e...
Testa om det går att lösa sådaär.

Visa signatur

Chassi: FD Arc || PSU: EVGA G2 750W || MB: ASUS B350M-A || CPU: RYZEN 5 1400 || GPU: HD 6870 || RAM: 8GB|| HDD: 1TB WD || SSD: Intel 330 120GB||

Permalänk
Skrivet av Ziddie:

Kan du ta en bild så man får se exakt vad som är problemet?

Där, Bara klicka på den så ska du se den lilla svarta linjen.

Permalänk

Ser bara ut som att du måste välja auto adjust eller justera "vertical position" på skärmens meny. Prova också att ställa tillbaka skärmens inställningar till factory settings.

Permalänk
Skrivet av Kattfisken:

Ser bara ut som att du måste välja auto adjust eller justera "vertical position" på skärmens meny. Prova också att ställa tillbaka skärmens inställningar till factory settings.

Får jag då fråga, Vart ställer man in skärmens inställningar?

Permalänk
Skrivet av Kattfisken:

Ser bara ut som att du måste välja auto adjust eller justera "vertical position" på skärmens meny. Prova också att ställa tillbaka skärmens inställningar till factory settings.

allt är tillbaka satt till fabrik inställningar. i nvidias kontrolpanel

Permalänk
Medlem

Ser ut som overscan
Kolla i nvidia kontrolpanelen efter inställningar för overscan

Permalänk
Medlem
Skrivet av someonekill:

allt är tillbaka satt till fabrik inställningar. i nvidias kontrolpanel

Skärmens inställningar hittar du i skärmen, dvs tryck på den lilla knappen det står menu på.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Skärmens inställningar hittar du i skärmen, dvs tryck på den lilla knappen det står menu på.

Inget konstigt i skärmens inställningar.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Ser ut som overscan
Kolla i nvidia kontrolpanelen efter inställningar för overscan

Jo, Har provat båda av dom 2 alternativen jag får, Överskann och underskann men inget av dom hjälper.

Permalänk
Skrivet av Wully:

Ser ut som overscan
Kolla i nvidia kontrolpanelen efter inställningar för overscan

Det är Överskann,Underskann, men nvidia låter mig inte mig förstora bilden då allt redan är på 100%.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av someonekill:

Det är Överskann,Underskann, men nvidia låter mig inte mig förstora bilden då allt redan är på 100%.

Det år väl sorgekanter du ser helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Skuggan74:

Det år väl sorgekanter du ser helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmmmm, Nu när du säger det så är det nog det. Finns det något sätt att få bort "Sorgekanter"?

Edit: Permanent*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av someonekill:

Hmmmmm, Nu när du säger det så är det nog det. Finns det något sätt att få bort "Sorgekanter"?

Edit: Permanent*

Nej, inte utan att man bygger ut så ramem täcker mer av dom. Alla skärmar har sådär i princip.

Skickades från m.sweclockers.com