Permalänk
Medlem

Asus G75vw skärm beter sig konstigt

Hej allihopa

Vet inte om det är bara jag som inbillar mig eller inte

Men varje gång jag startar min bärbara så är det nått flimmer ... Väldigt svagt flimmrar i svart du kan knappt se det men det är där

Som när man har typ ställt in fel Hz på en skärm

Det varar typ i 5 min sen försvinner det ..

Är det normalt eller är det något som garantin bör hantera?

Samt ibland så slutar T bordet fungera å jag måste starta om den men sen går det primus

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

Gå och lämna in den innan din Garanti försvinner kan väldigt väl vara fel från fabriken.

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Gå och lämna in den innan din Garanti försvinner kan väldigt väl vara fel från fabriken.

Det var ju inte så från början , har haft den sen februari ..

Hur är Dustinhome när det gäller sånna här saker ?

tänk så ser dom inte problemet eller att det inte uppstår =(

då får man stå för kostnaden va?

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

vet inte exakt hur det är . Men om tangentbordet fryser upp sig och du måste re-boota samt att de där med skärmen händer så borde dom nog se det också och inse att du behöver en ny eller att den behövs fixas! eller skicka den till själva MSI ! ring dom när deras kundtjänst har öppet

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

vet inte exakt hur det är . Men om tangentbordet fryser upp sig och du måste re-boota samt att de där med skärmen händer så borde dom nog se det också och inse att du behöver en ny eller att den behövs fixas! eller skicka den till själva MSI ! ring dom när deras kundtjänst har öppet

^^ Ok får göra så men tror MSI inte skulle upskatta om jag ringde dom angående min "Asus" dator

Skojja förstod vad du menade !

Det är inte så att det är någon drivare eller nått som strular?

å det dära med flimmret händer ju bara 1/10 ggr testar dom den väl å inte bara knäpper på den en gång

å sen är det kajun biff av det hela .

Kanske formulerade mig fel men angående T bordet så är det bara vid uppstart det sker

När datorn kommer in på windows så funkar det inte å då måste man starta om.

inte så att jag sitter å skriver på facebook å det bara slutar funka ^^

utan bara vid uppstart

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

Händer inte min G75.a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Al3xswe:

Händer inte min G75.a

Ok då är det antagligen något fel då

Men råkade se att Asus finns här på forumet

Finns det någon snäll moderator som skulle kunna flytta min tråd till
den dära Asus sektionen

vill inte göra en dubbel topic ^^

kanske kan få svar där hur jag ska bära mig åt !

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem

oj menar Asus hehe sry!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska lämna in den

Permalänk
Skrivet av Berrich:

Hej allihopa

Vet inte om det är bara jag som inbillar mig eller inte

Men varje gång jag startar min bärbara så är det nått flimmer ... Väldigt svagt flimmrar i svart du kan knappt se det men det är där

Som när man har typ ställt in fel Hz på en skärm

Det varar typ i 5 min sen försvinner det ..

Är det normalt eller är det något som garantin bör hantera?

Samt ibland så slutar T bordet fungera å jag måste starta om den men sen går det primus

har flimmrandet på skärmen men inte tangentbords felet du har, märker bara av flimmret när det är mycket mörka färger på skärmen

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Inaktiv

prova installera den här nvidia drivrutinen, http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=479&...
och även den här G750 patchen http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=521&...
blir de fortfarande inte bättre tycker jag du ska kontakta Dustin eller våran Asus support.
och om tangentbordet strular så är de nog värt att göra det ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

har flimmrandet på skärmen men inte tangentbords felet du har, märker bara av flimmret när det är mycket mörka färger på skärmen

aa tror det stämmer bra ^^

Skrivet av Asus.David:

prova installera den här nvidia drivrutinen, http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=479&...
och även den här G750 patchen http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&p=3&s=521&...
blir de fortfarande inte bättre tycker jag du ska kontakta Dustin eller våran Asus support.
och om tangentbordet strular så är de nog värt att göra det ändå.

Drivaren är installerad å funkar fint fint - är det någon skillnad på Asus nvidia drivare å dom du kan ladda ner från nvidia?.

Patchen G750 Fungerade ej när jag trycker på setup så kommer CMD upp å detta händer (se bild)

är inte dessa för Asus G750JW ? jag har en Asus G75VW

Hur kom det sig att nvidia drivaren funka till 670M ?

Nu hände Tangentbords felet när jag kolla på film : /
bara sluta funka men touch paden fungerar så startade om datorn sen funka det igen

Vad kan det vara ? finns det någon knapp jag kanske kommer åt typ nån ( Lock keyboard ) eller nått sånt?

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Skrivet av Berrich:

är inte dessa för Asus G750JW ? jag har en Asus G75VW

Hur kom det sig att nvidia drivaren funka till 670M ?

Nu hände Tangentbords felet när jag kolla på film : /
bara sluta funka men touch paden fungerar så startade om datorn sen funka det igen

Vad kan det vara ? finns det någon knapp jag kanske kommer åt typ nån ( Lock keyboard ) eller nått sånt?

jo, den patchen är för g750 serien, inte g75.

nvidia drivrutinen funkar pga den är gjord för alla deras grafikkort, finns vissa som behöver speciella från dom ibland men inte direkt ofta det behövs

nej, finns ingen lock-keyboard knapp, finns en för att stänga av touch padden om man sitter med mus och inte vill råka komma åt touch padden

Visa signatur

Stationär: i7 4930k @4.4ghz, GTX 780ti @1219mhz boost, 64GB DDR3 1687mhz, P9X79 Pro
Lan: Asus M VI Impact, i7 4770k, Msi R9 290x gaming, 16GB DDR3 1600mhz, 512gb Crucial m550 m.2
Utrustning:Steelseries Rival 700, Corsair K65 RGB, Sennheiser RS175, Qpad QC-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berrich:

Men varje gång jag startar min bärbara så är det nått flimmer ... Väldigt svagt flimmrar i svart du kan knappt se det men det är där

Det är inte detta du råkat ut för?

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?23419-I-m-the-only-o...

Även G750 är drabbad:
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?36366-Horizontal-Lin...

Alla Asus G75 har detta problemet om de samtidigt använder sig av en LCD-panel från Chi Mei (CMO1720). Detta uppenbarar sig dock enbart tillsammans med Nvidias grafikkretsar och de är väl medvetna om problemet. Det har varit många mer eller mindre lyckade försök att fixa detta i drivrutinerna. 3D-skärmen brukar däremot komma från LG och den har inte samma problem.

Vad du har för någon LCD panel ser du i Device Manager/Monitors där du kan högerklicka på din skärm och välja Properties.
Gå sedan till Details och välj Hardware Ids.

Står det då MONITOR/CMO1720 så är du en av de drabbade.

Själv lämnade jag tillbaka en Asus G75vx i början av året, då skärmen inte höll samma kvalitet som resten av datorn.

Grundproblemet verkar vara att Asus valt att stänga av Optimus för Nvidia och därav är G75:an den modellen på marknaden där problemet är tydligast.
För mig blev datorn fullständigt oanvändbart vid fotoredigering, då svärtan inte gick att lita på. Tacka vet jag IPS-paneler från LG

En temporär lösning är att justera ljusstyrka och gammanivåer på skärmen. Då blir inte problemet lite tydligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

jo, den patchen är för g750 serien, inte g75.

nvidia drivrutinen funkar pga den är gjord för alla deras grafikkort, finns vissa som behöver speciella från dom ibland men inte direkt ofta det behövs

nej, finns ingen lock-keyboard knapp, finns en för att stänga av touch padden om man sitter med mus och inte vill råka komma åt touch padden

Okej då vet jag

Skrivet av walkir:

Det är inte detta du råkat ut för?

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?23419-I-m-the-only-o...

Även G750 är drabbad:
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?36366-Horizontal-Lin...

Alla Asus G75 har detta problemet om de samtidigt använder sig av en LCD-panel från Chi Mei (CMO1720). Detta uppenbarar sig dock enbart tillsammans med Nvidias grafikkretsar och de är väl medvetna om problemet. Det har varit många mer eller mindre lyckade försök att fixa detta i drivrutinerna. 3D-skärmen brukar däremot komma från LG och den har inte samma problem.

Vad du har för någon LCD panel ser du i Device Manager/Monitors där du kan högerklicka på din skärm och välja Properties.
Gå sedan till Details och välj Hardware Ids.

Står det då MONITOR/CMO1720 så är du en av de drabbade.

Själv lämnade jag tillbaka en Asus G75vx i början av året, då skärmen inte höll samma kvalitet som resten av datorn.

Grundproblemet verkar vara att Asus valt att stänga av Optimus för Nvidia och därav är G75:an den modellen på marknaden där problemet är tydligast.
För mig blev datorn fullständigt oanvändbart vid fotoredigering, då svärtan inte gick att lita på. Tacka vet jag IPS-paneler från LG

En temporär lösning är att justera ljusstyrka och gammanivåer på skärmen. Då blir inte problemet lite tydligt.

Jo har CMO1720 ser jag ^^

Men skärmen har inte vart något stort problem å flimmret ser jag typ bara vid uppstart sen verkar det försvinna =(
Men såg tråden du linka verkar vara jätte många som har krångel

Men det jag stör mig på är tangentbordet håller på bli helt sinnes att det bara slutar fungerar =(

Betalade 12.000kr för den kanske inte mycket för en laptop men

nån form av kvalité förväntar man sig ändå

är mest rädd om jag lämnar in den på garanti eller något så hittar dom kanske inte felen för att dom knappt uppstår bara då och då

Visa signatur

Bärbar - [Asus G75VW]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Det är inte detta du råkat ut för?

http://rog.asus.com/forum/showthread.php?23419-I-m-the-only-o...

Även G750 är drabbad:
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?36366-Horizontal-Lin...

Alla Asus G75 har detta problemet om de samtidigt använder sig av en LCD-panel från Chi Mei (CMO1720). Detta uppenbarar sig dock enbart tillsammans med Nvidias grafikkretsar och de är väl medvetna om problemet. Det har varit många mer eller mindre lyckade försök att fixa detta i drivrutinerna. 3D-skärmen brukar däremot komma från LG och den har inte samma problem.

Vad du har för någon LCD panel ser du i Device Manager/Monitors där du kan högerklicka på din skärm och välja Properties.
Gå sedan till Details och välj Hardware Ids.

Står det då MONITOR/CMO1720 så är du en av de drabbade.

Själv lämnade jag tillbaka en Asus G75vx i början av året, då skärmen inte höll samma kvalitet som resten av datorn.

Grundproblemet verkar vara att Asus valt att stänga av Optimus för Nvidia och därav är G75:an den modellen på marknaden där problemet är tydligast.
För mig blev datorn fullständigt oanvändbart vid fotoredigering, då svärtan inte gick att lita på. Tacka vet jag IPS-paneler från LG

En temporär lösning är att justera ljusstyrka och gammanivåer på skärmen. Då blir inte problemet lite tydligt.

Nu gjorde du mig lite svettig om händerna. Har en G75VX och sitter med en 3D skärm. Så den kanske är från LG som du säger.

Inte haft tangentbords problemen. Men däremot när jag lirat D3, har jag sett gröna linjer med ca 1 cm mellanrum över hela skärmen. Det var ändå rätt svårt att se dessa linjer men de fanns.

Får hoppas den håller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berrich:

Okej då vet jag
Betalade 12.000kr för den kanske inte mycket för en laptop men nån form av kvalité förväntar man sig ändå är mest rädd om jag lämnar in den på garanti eller något så hittar dom kanske inte felen för att dom knappt uppstår bara då och då

Svårt val. Jag hann lämna tillbaka datorn under öppet köp, men annars hade det blivit retur till Asus.

ROG-forumet är riktigt bra, så mitt tips är att se om fler har liknande problem som dig med tangentbordet där.

Skärmproblemet ser man som sagt bara i extrema fall (i övergången till svart), men jag är bortskämd med bra IPS-paneler i mina andra datorer.

Permalänk
Medlem

jag har en asus g75vx.

Var 3e, 4e uppstart kan jag inte logga in i windows då mitt tangentbord totalt snear ut - skriver fel tecken, för många vid varje knapptryck, stänger av och startar caps-lock.
reboot fixar.

får aldrig problem med t bordet under en "session" så som TS beskriver