Permalänk

Ebay äkta grejer?

Hejsan jag har hittat ett "skal" eller vad man ska säga till min s4 för 45 kr på ebay

Är detta äkta, är den begagnad eller nåt? Är det säkert att köpa den?

http://www.ebay.com/itm/S-View-black-Cover-Case-Cover-for-Sam...

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Säljaren har 98,7% Positive Feedback vilket verkar bra? + att jag har köpt många skal till min Iphone 5 från ebay för runt 30-50:- vilket kostar ca 200:- i butiker här i Sverige. Så skulle inte säga att det är nå scamming.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Skrivet av lome:

Säljaren har 98,7% Positive Feedback vilket verkar bra? + att jag har köpt många skal till min Iphone 5 från ebay för runt 30-50:- vilket kostar ca 200:- i butiker här i Sverige. Så skulle inte säga att det är nå scamming.

tack för snabbt svar!! tar och beställer den där jag

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk

Det är nog äkta, vill du köpa inom Sverige finns det massvis med billiga skal till Iphone på Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Hejsan jag har hittat ett "skal" eller vad man ska säga till min s4 för 45 kr på ebay

Är detta äkta, är den begagnad eller nåt? Är det säkert att köpa den?

http://www.ebay.com/itm/S-View-black-Cover-Case-Cover-for-Sam...

När jag köpt skal så har det alltid funkat bra. Plus. Det kostar ju inte så mycket så man kan ju alltid chansa. Den håller kanske inte riktigt lika länge men då kan man ju köpa ett nytt.

Permalänk

Köper aldrig sånt utanför ebay. Köper även hörlurar, iprincip alla sladdar till allt etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusKvist:

Hejsan jag har hittat ett "skal" eller vad man ska säga till min s4 för 45 kr på ebay

Är detta äkta, är den begagnad eller nåt? Är det säkert att köpa den?

http://www.ebay.com/itm/S-View-black-Cover-Case-Cover-for-Sam...

Beror på vad du menar med äkta. Det är ju inte samsung orginal men det är ju inte en "fake" som utger sig för att vara det heller. Det är en onamnad tillbehörstillverkare som gjort den.

Är inte säker men tror att just denna modell innebär att du ska ta bort orginalbaksidan på mobilen och ersätta med denna...

Permalänk
Medlem

Kanske ska kolla på frakten innan du beställer, verkar vara nästan 300kr till Sverige.

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk

On a side note så är det där skalet asnajs. Man kan ha den stängd och svara i telefon samt snacka i telefon.

Permalänk
Medlem

Frakten är ju tokdyr sett till vad skalet kostar. Leta vidare tycker jag. Kolla www.ebay.co.uk eller www.ebay.de så blir frakterna lägre och man slipper "moms risken".

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Den är fejk men de funkar lika bra som orginalet

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Skulle säga att Ebay f*n 'r säkrare att bjuda och handla ifrån än svenska Tradera (ja, jag vet att dom ägs av Ebay). Detta för att man framför allt inte vill få negativa omdömen som säljare på ebay i lika stor utsträckning jämfört med Tradera, självklart finns det undantag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag har ett nytt sådant fejk utan plast i rutan, du kan få det för 40:- om du vill

Visa signatur
Permalänk
Medlem

feedbackscore över 66 tusen och nära 100%. Känns helt okej faktiskt.
Själv köper jag nästan bara när det är gratis frakt. Man får vänta två veckor ibland, men jag har sällan bråttom för nåt som kostar 30 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Frakten är ju tokdyr sett till vad skalet kostar. Leta vidare tycker jag. Kolla www.ebay.co.uk eller www.ebay.de så blir frakterna lägre och man slipper "moms risken".

OOJ, haha tror ingen av oss kollade vad frakten låg på ^^ ca 300:- i frakt var inte någon höjdare

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Det mesta som kommer från Kina är fake, men fungerar lika bra som real deal. T.eks smart covers for ipad, kostar upp mot 400kr här i Swe, men du får en lika bra på dx.com för 8$. Leverans tar en stund, men du får det du betalar för.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiG|ISbit:

feedbackscore över 66 tusen och nära 100%. Känns helt okej faktiskt.
Själv köper jag nästan bara när det är gratis frakt. Man får vänta två veckor ibland, men jag har sällan bråttom för nåt som kostar 30 spänn.

Samma här!

Ebay är en guldgruva för många reservdelar. Macbook pro 17" skärm bytte jag för 1000:- .
skruvar kondesatorer från china gratis frakt.

Åååh ebay jag älskar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Det är nog äkta, vill du köpa inom Sverige finns det massvis med billiga skal till Iphone på Tradera.

Nja i en del fall visst MEN i en del andra fall så handlar det om dropshippments.
Dropshipments är när en person/företag tar en beställning på en vara av kund x för att sedan gå till tex dx.com aliexpress.com och köpa varan men välja en dropshipment med adress,namn,etc till kund x.
Och det är då kund x som får stå för eventuella kostnader som tull/moms är det under 1400:- så tas ej tull ut men moms tas ut från första öret har själv åkt på moms för varor som kostade under1$ (dvs det var då endast en sak i det paketet).

Dvs det hade varit samma sak (fast oftas billigare) att gå direkt till denna butiken och köpa varan själv för kund x.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Frakten är ju tokdyr sett till vad skalet kostar. Leta vidare tycker jag. Kolla www.ebay.co.uk eller www.ebay.de så blir frakterna lägre och man slipper "moms risken".

Blir ingen tull på en sån billig pryl. (från mina egna erfarenheter) Just "hans" fraktpris är ovanligt dyrt också.

ebay.de och ebay.co.uk är ju nånstans man bör gräva i först innan man går ut i vida världen.

Citat:

Very sheap copy of the s view case. Very dissapointed.
S View black Cover Case Cover for Samung Galaxy S4 fast shipping (#141000717916)

Fanns inte så långt ned bland omdömena, under negativt.

Dessutom verkar den där säljaren f.ö. vara en skitstövel.

Permalänk
Medlem

Det gar ofta att hitta battre deals (inklusive frakt osv) pa ali for smatt skrap, tex:
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=view+black+cov...

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Avstängd

Med tanke på att originalet kostar 399:- så är det helt safe att säga att det rör sig om en väldigt billig kopia, och den lär ju ha passform efter det oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kolla aliexpress.com och leta folk med bra feedback och mycket försäljningar + free shipping, alternativt betala lite extra och beställ från dx.com (alltid gratis frakt på allt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Med tanke på att originalet kostar 399:- så är det helt safe att säga att det rör sig om en väldigt billig kopia, och den lär ju ha passform efter det oxå.

Skickades från m.sweclockers.com

jasså det tror du ? ...
jag tycker dom har väldigt bra passform dom som kommer från "kina" skulle gissa på att dom flesta skal som säljs här i sverige på diverse sidor är exakt likadana som dom som går köpa från kina.

(Har inte provat just detta skal men flera liknande)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fax110:

jasså det tror du ? ...
jag tycker dom har väldigt bra passform dom som kommer från "kina" skulle gissa på att dom flesta skal som säljs här i sverige på diverse sidor är exakt likadana som dom som går köpa från kina.

(Har inte provat just detta skal men flera liknande)

Du utgår från andra skal när just detta kina-skal har fått dålig kritik just för passformen?
Varsågod och köp skräpet då.

Skickades från m.sweclockers.com