Varför borde jag spela ArmA III?

Permalänk
Medlem

Varför borde jag spela ArmA III?

Hej!

Jag har suttit och tittat/läst lite om ArmA III, men jag blir dock inte helt övertygad av spelet och varför jag borde köpa det och spela. Så jag tänkte fråga er här i forumet om ni har lust att dela med er om era positiva och negativa erfarenheter av spelet här? Övertala mig, varför är det ett bra och roligt spel? Eller tvärtom...

Vad jag har sett så verkar det vara ett ganska slow-paste spel, i jämförelse med t.ex. Battlefield. I de videos jag sett så har det varit mycket ensamt spel, mkt spring och extrema vyer. Ingen direkt action. Men jag har ju som sagt ingen erfarenhet!

Berätta gärna vad ni tycker!

edit: Jag vet att spelet är väldigt nytt/inte släppts ordentligt än.

/zipmiX

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Grejen med ARMA är att det är realism. Man kan inte kalla BF för realistiskt. Gillar du realism så ska du definitivt testa!

Gillar du spel där det händer mycket hela tiden så är det inte något du kommer gilla.
Klagar du när du dör av HS i andra spel så är det inget för dig

Vi kan börja där

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Det är väldigt långsamt, beroende på vad du spelar för läge, om du spelar med ett gäng polare och kör väldigt serriöst så kan det ta upp emot 1-1½ timmar för att det ska bli en stor strid med mycket action, men saken är den, 10 minuter action i Arma är roligare är 10 timmar Battlefield, för du har helt enkelt mycket mer att förlora.

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Skrivet av Malawie:

10 minuter action i Arma är roligare är 10 timmar Battlefield, för du har helt enkelt mycket mer att förlora.

Så sant så! Även fast jag är ett stort fan av Arma 2 så tror jag det tar ett bra tag innan Arma 3 blir lika bra. Anledningen till det är olika moddar som jag inte kan klara mig utan helt enkelt. Skulle helt klart rekommendera spelet och köpa det så fort som möjligt om jag var du då det kommer gå upp i pris när det lämnar beta fasen.

Permalänk
Medlem

Om du tror ArmA ska ge dig en enormt grym upplevelse när allt händer och typ det är episkt å du tömmer mag efter mag så kommer du nog bli besviken.
ArmA är ett spel som blir det du gör det till, med hjälp av editorn.

Vill du exploita allt och alltid vill ha max kills osv då kan du göra det om du gillar sånt.
Vill du flyga en grym flygstrid med en polare du kan du göra det.
Vill du spela en advancerad radio kommunikation med många andra spelare kan du göra det med ett gäng som ssg-clan

Jag t.ex spelade mycket med en polare förr i arma2 jag kanske spenderade en kväll att bygga ett mission och vi kunde smyga omkring som ett reacon team på natten och navigera efter karta och kompass utan gps, i 6 timmar utan att ens skjuta ett skott, och det va en sån episk känsla hela tiden.

Brukar iallafall alltid yrka på det att arma kanske är känt för att va lite buggigt och vissa saker kan kännas "dumma" men om du har fantasin och lär dig editorn så är det det enda spelet du behöver, för det blir vad du gör det till.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat runt 60 tmmar på ARMA III alphan/betan och 300 timmar på BF3. Likheterna slutar efter att vi kan konstatera att båda två är krigsspel. ARMA III är en simulator. I ARMA III sänker dom inte ett vapens dödlighet för att det skulle vara 'OP', sådant gör dom däremot i BF. I ARMA III är det realism som gäller. Du dör så lätt som du gör i verkligheten, det är också så svårt att pricka någon då rekylen är verklig (?). I Battlefield 3 finns där ett laget som heter "Hardcore" som ska tydligen vara realistiskt och svårare. Det är inte ens i närheten av hur realistiskt ARMA III är.

En stor fördel med ARMA III är att du kan modda till spelet. Det finns en editor där du kan göra dina egna uppdrag på den 270 km2 stora ön eller på den "lilla" 20 km2.

Jag spelar multiplayer i alphan här nedanför, mer intensivt blir det svårt att få det till.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för era inlägg, det har gett mig en större bild av vad spelet egentligen handlar om! Jag kommer nog köpa spelet nu och känna efter lite själv!

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

.. och har du några synpunkter på hur det är ZipmiX?

Permalänk
Medlem

Jag har både arma 2 och arma 3 och jag kan direkt säga att man ska spela det i grupp över ts3 eller liknande. Spelet blir 10 gånger roligare om man spelar med ett gäng buds.
Som folk har nämt så är det extremt realistiskt, ingen jävla arcade här inte.
Det kan vara långsamt från stund till stund men det kommer ögonblick när du tömmer 5 magasin på en minut.

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T

Permalänk
Medlem

Men hur är animationer etc.? Ser rätt oslippat och "fult ut".
Hur ofta är det man "går" i spelet, ser flera YT-klipp där soldater går i spelet. Är det för att spara "stamina" eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Men hur är animationer etc.? Ser rätt oslippat och "fult ut".
Hur ofta är det man "går" i spelet, ser flera YT-klipp där soldater går i spelet. Är det för att spara "stamina" eller liknande?

Det är ju beta fortfarande så hittar man saker man inte tycker ser riktigt rätt ut så kommer det nog rättas till. Dock får jag säga att animationer och sådär är helt underbara, riktigt snyggt.
Hur menar du med går mycket? Det är inte ett springa-runt-och-skjuta-rambo-spel, det är mer ett ligga-i-en-buske-i-ett-par-timmar-tills-kusten-är-klar-spel. Men för att svara på din fråga så går man fruktansvärt mycket, 90% av arma är nog just gå/jogga runt.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus: Logitech PRO X Superlight 2 |

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Är det för att spara "stamina" eller liknande?

Man går i verkligheten, därför går man i ARMA också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Men hur är animationer etc.? Ser rätt oslippat och "fult ut".
Hur ofta är det man "går" i spelet, ser flera YT-klipp där soldater går i spelet. Är det för att spara "stamina" eller liknande?

Tja... ska man någon längre sträcka (typ +2km) så hoppar man väl in i en HMMWV eller något... lite smidigare och snabbare

Vill man slippa dödsfällan (aka Humvee) så kan man alltid luta sig tillbaka i en MRAP, så slipper man oroa sig över IED's

Sen om man vill uppleva Arma 2 (och snart Arma 3) till fullo så ska man ju modda spelet tills det nästan inte startar

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Det är ju beta fortfarande så hittar man saker man inte tycker ser riktigt rätt ut så kommer det nog rättas till. Dock får jag säga att animationer och sådär är helt underbara, riktigt snyggt.
Hur menar du med går mycket? Det är inte ett springa-runt-och-skjuta-rambo-spel, det är mer ett ligga-i-en-buske-i-ett-par-timmar-tills-kusten-är-klar-spel. Men för att svara på din fråga så går man fruktansvärt mycket, 90% av arma är nog just gå/jogga runt.

Jag menar det faktiska mekaniska "gå". Alltså inte "sprint" eller liknande. Gör man det i ARMA III och i så fall, varför? Blir man uttröttad och därav rekommenderas att "gå" istället för att springa längre sträckor (och man ej har tillgång till fordon).

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Jag menar det faktiska mekaniska "gå". Alltså inte "sprint" eller liknande. Gör man det i ARMA III och i så fall, varför? Blir man uttröttad och därav rekommenderas att "gå" istället för att springa längre sträckor (och man ej har tillgång till fordon).

Nej.
Man kan gå för att det är realistiskt.
Och man kan tänkas gå när man t.ex. bara chillar med sina kamrater.

Förutom att gå så kan man sitta också, borde du inte fråga varför man kan sitta ner också?
Och göra honnör, och och..

Permalänk
Medlem

Arma är mer eller mindre en tom stomme som spelare/moddare själva gör vad dom vill med. Arma har fantastiskt stora kartor som gör nästan vad som helst möjligt. Jag har aldrig själv spelat basic Arma 2, vet inte ens om det går, men Arma 2 har varit mitt huvudspel i mer än ett år nu. Det finns tonvis av mods till Arma 2, och troligtvis kommer dessa inom kort flyttas till Arma 3. Dom flesta mods funkar nästan att copy-paste'a och köra direkt i Arma 3 från vad jag läst, och det finns även Arma 2 Emulator mods tills Arma 3 som gör att man kan köra Arma 2 mods direkt, även om det inte funkar helt 100 alltid.
Mina favorit mods:

DayZ - Rätt självförklarat då dom flesta troligtvis vet om denna moden. Fantastisk mod som var extremt kul dom första 6 månaderna när man lärde sig kartan och spelet etc. Efter man spelat det ett tag så blir det mer av en High-end PvP mod där din squad går runt och letar efter andra squads att döda för att få deras gear etc. Det kan ta timmar, till och med dagar mellan fights. Men när väl fightsen sker är det en grym adrenalin kick för man vet att man är 1 skott ifrån att förlora ALLT som man spenderat dagar på att bygga upp.
Wasteland - Wasteland är en mod där bilar står utspridda i alla städer och innehåller basic vapen. Det finns ett penga system som gör att du även kan köpa bättre vapen, och du får pengar av att döda andra spelare. Detta kan spelas antingen i lag eller som independant. Det spawnar även missions på kartan som innehåller nice rewards i form av fordon och vapen, som ofta bli en samlingspunkt för action. Här har du 10-30 minuter mellan action och inte lika mycket att förlora.
Escape Chernarus - Riktigt häftig coop vs AI mod. Du spawnar helt random på kartan i ett fångläger med din polare, och erat mål är att fly och skicka ett meddelande till US och be om extraction, och sen ta er till extraction zonen. Riktigt välgjord med intelligent AI som letar efter en, och man får se till att smyga sig genom skogen och slå ut camps mm för att få bättre vapen på vägen.
CityLife RPG - En helt Role-Play mod som använder Arma's karta för att rollspela IRL. Du kan göra massor med saker för att tjäna pengar, köpa hus, köpa bil etc. Där finns poliser och där finns criminals.

För ett exempel på hur en fight kan se ut I Arma (även om det är DayZ som spelas är det väldigt likt övriga mods): http://www.youtube.com/watch?v=oWGqRQ9TOYQ
Som du ser tar oftast fighter upp emot någon timme.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Nej.
Man kan gå för att det är realistiskt.
Och man kan tänkas gå när man t.ex. bara chillar med sina kamrater.

Förutom att gå så kan man sitta också, borde du inte fråga varför man kan sitta ner också?
Och göra honnör, och och..

Ja, det hade jag säkert frågat också, om jag sett det i en video. Större delen av alla spel har en funktion med en handling. Du kan gå i spel för att inte framkalla allt för mycket ljud. Men jag förstår ditt resonemang. Problemet är om det finns en massa funktioner (som kostat pengar att ta fram/tidsmässigt för utvecklarna) OM det inte fyller någon funktion annat än estetiskt.

Det är ju synd om man har trettioelva funktioner och ingen någonsin använder dem då de inte ger en någon "edge", funktions-wise.

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Ja, det hade jag säkert frågat också, om jag sett det i en video. Större delen av alla spel har en funktion med en handling. Du kan gå i spel för att inte framkalla allt för mycket ljud. Men jag förstår ditt resonemang. Problemet är om det finns en massa funktioner (som kostat pengar att ta fram/tidsmässigt för utvecklarna) OM det inte fyller någon funktion annat än estetiskt.

Det är ju synd om man har trettioelva funktioner och ingen någonsin använder dem då de inte ger en någon "edge", funktions-wise.

Kan säga att jag har suttit ner, gått, gjort honnör, sänkt ner mitt vapen, osv. en himla massa gånger.
Bara för att det ser ut och känns realistiskt, och ger en viss chill känsla, etc.
Du hajar nog när du spelar det själv.
Men honnör gör jag bara när jag larvar mig med folk.

Permalänk
Medlem

Har kört ARMA3 sen det kom ut för allmän beskådning, och det är verkligen ett spel i en klass för sig. Har man spelat Operation Flashpoint i tidigare år så vet man på ett ungefär vad det handlar. Det är ett spel där du går omkring i skogen, det är natt, alla är tysta, spänningen är olidligt, och helt plötsligt så ligger du ner, och straxt efter att du börjat falla mot marken så hör du ett dovt knack. En krypskytt har sett dig med infrarött, och plockat dig.

Älskar ARMA, och det har en av dom bästa team-känslorna online. Folk spelar som piloter och förare, och är inte galna fraghunters, utan spelar enbart för att du ska kunna göra ditt jobb som soldat. Sjukt bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Kan säga att jag har suttit ner, gått, gjort honnör, sänkt ner mitt vapen, osv. en himla massa gånger.
Bara för att det ser ut och känns realistiskt, och ger en viss chill känsla, etc.
Du hajar nog när du spelar det själv.
Men honnör gör jag bara när jag larvar mig med folk.

Nu är jag med. Kan faktiskt tänka mig att köpa det här.
Tack Blackbird!

Citat:

Har kört ARMA3 sen det kom ut för allmän beskådning, och det är verkligen ett spel i en klass för sig. Har man spelat Operation Flashpoint i tidigare år så vet man på ett ungefär vad det handlar. Det är ett spel där du går omkring i skogen, det är natt, alla är tysta, spänningen är olidligt, och helt plötsligt så ligger du ner, och straxt efter att du börjat falla mot marken så hör du ett dovt knack. En krypskytt har sett dig med infrarött, och plockat dig.

Älskar ARMA, och det har en av dom bästa team-känslorna online. Folk spelar som piloter och förare, och är inte galna fraghunters, utan spelar enbart för att du ska kunna göra ditt jobb som soldat. Sjukt bäst.
__________________

Ännu en säljspitch som, för mig, funkar.
Vad betalade ni för spelet?

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Jag menar det faktiska mekaniska "gå". Alltså inte "sprint" eller liknande. Gör man det i ARMA III och i så fall, varför? Blir man uttröttad och därav rekommenderas att "gå" istället för att springa längre sträckor (och man ej har tillgång till fordon).

Eftersom ingen annan verkar kunna svara på detta så gör jag det, Som sagt så går man för att till exempel spara stamina, Du kan alltså inte sprinta hur länge som hellst och genom att gå så återhämtar du dig snabbare, Men största anledningen är att du blir anfådd när du springer och då är det mkt svårare att sikta om du skulle bli beskjuten eller liknande.

Sen att man kan sitta ner är helt enkelt för att du ska kunna hämta andan snabbare efter att ha sprungit. Såg så många dumma svar så jag var tvungen att kommentera

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Eftersom ingen annan verkar kunna svara på detta så gör jag det, Som sagt så går man för att till exempel spara stamina, Du kan alltså inte sprinta hur länge som hellst och genom att gå så återhämtar du dig snabbare, Men största anledningen är att du blir anfådd när du springer och då är det mkt svårare att sikta om du skulle bli beskjuten eller liknande.

Sen att man kan sitta ner är helt enkelt för att du ska kunna hämta andan snabbare efter att ha sprungit. Såg så många dumma svar så jag var tvungen att kommentera

Tack H4ansson!

Jag har dock sett bilder på hur soldaterna går med vapnen säkrade och med dem riktade neråt, ungefär "at ease soldier". Att sitta ner, menar du huka dig eller mer sitta ner, med benen i kors, som framför en lägereld?

Permalänk
Medlem

Till att börja med, om du inte är en fraghunter som dreglar framför COD, BF3 etc, lär du älska Arma.
Jag har spelat Arma II sedan kanske 3 år tillbaka.
Till 99% online, och Warfare.
Två lag som krigar mot varandra, tar över städer, utplånar dessa på AI samt motståndarsoldater.
Letar och förstör motståndarens baser och vinner rundan som har hållit på i lite över 3 timmar.

Du kämpar intensivt med en polare för att ta över en liten by, där en motståndartank stått och dödat er gång på gång.
Ni kappar (capture) en bunker för att kunna respawna i byn och inte behöva respawna i egen bas (kanske flera mil bort).
Efter 25 minuter har ni lyckats komma på hur ni spränger tanken och tar över byn, något som gör att er Commander får in mer pengar att uppgradera saker till er ute på fält. Bland annat flyg, helis, vapen, tanks, bilar, paratroopers etc etc..

När flygbaser byggs så spawnar du där och köper dig en liten Little Bird och flyger till andra sidan kartan och börjar ta över städer från den sidan.
Du är Medic och din polare du spelar med är Engineer, en perfekt kombo ifall ni är långt borta från er huvudbas och inte vill dö under några som helst villkor.

Efter många om och men får ni ett tips av en annan spelare att han hittat fiendebasen som ni skall utplåna, ni smyger sakta liggandes på marken uppför berget, fullpackade med ammo och bazookas.
Plockar fram allt ni har och börjar spränga barracker och flygfält, för att sedan även spränga heavy factory (HF) samt Light (LF).

Ni vinner rundan, du pustar ut och pratar om rundans highlights med polaren över Teamspeak, ni garvar och kör igång nästa runda.
Denna gång i skogen på banan Chernaruz och inte i den oändliga öknen som ni precis har krigat i tre timmar i.

Spelet är underbart. Hela konceptet och folket är underbara.
Trean lär inte bli sämre.

DÄRFÖR skall du spela Arma III.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Till att börja med, om du inte är en fraghunter som dreglar framför COD, BF3 etc, lär du älska Arma.
Jag har spelat Arma II sedan kanske 3 år tillbaka.
Till 99% online, och Warfare.
Två lag som krigar mot varandra, tar över städer, utplånar dessa på AI samt motståndarsoldater.
Letar och förstör motståndarens baser och vinner rundan som har hållit på i lite över 3 timmar.

Du kämpar intensivt med en polare för att ta över en liten by, där en motståndartank stått och dödat er gång på gång.
Ni kappar (capture) en bunker för att kunna respawna i byn och inte behöva respawna i egen bas (kanske flera mil bort).
Efter 25 minuter har ni lyckats komma på hur ni spränger tanken och tar över byn, något som gör att er Commander får in mer pengar att uppgradera saker till er ute på fält. Bland annat flyg, helis, vapen, tanks, bilar, paratroopers etc etc..

När flygbaser byggs så spawnar du där och köper dig en liten Little Bird och flyger till andra sidan kartan och börjar ta över städer från den sidan.
Du är Medic och din polare du spelar med är Engineer, en perfekt kombo ifall ni är långt borta från er huvudbas och inte vill dö under några som helst villkor.

Efter många om och men får ni ett tips av en annan spelare att han hittat fiendebasen som ni skall utplåna, ni smyger sakta liggandes på marken uppför berget, fullpackade med ammo och bazookas.
Plockar fram allt ni har och börjar spränga barracker och flygfält, för att sedan även spränga heavy factory (HF) samt Light (LF).

Ni vinner rundan, du pustar ut och pratar om rundans highlights med polaren över Teamspeak, ni garvar och kör igång nästa runda.
Denna gång i skogen på banan Chernaruz och inte i den oändliga öknen som ni precis har krigat i tre timmar i.

Spelet är underbart. Hela konceptet och folket är underbara.
Trean lär inte bli sämre.

DÄRFÖR skall du spela Arma III.

Om än något ungbroderligt, så har du mig såld. Dock lär jag vänta tills det droppar i pris något.
Någon som ser likheter med nysläppta Total War: Rome II? Att det, pga. dålig optimering, funkar och känns lite sämre (innan finputsningen kommer till handa) än föregångaren? Alltså ARMA II vs ARMA III.

Permalänk

Varför man ska spela ARMA? Enkelt, köp spelet och se det som en liten investering. Alla mods som kommer ut kommer att förlänga spelglädjen i flera år. Dessutom kommer du att vara så klistrad och kommer att spara en massa pengar. Har du ARMA 3 så skiter du i alla andra spel och behöver inte lägga pengar på andra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Varför man ska spela ARMA? Enkelt, köp spelet och se det som en liten investering. Alla mods som kommer ut kommer att förlänga spelglädjen i flera år. Dessutom kommer du att vara så klistrad och kommer att spara en massa pengar. Har du ARMA 3 så skiter du i alla andra spel och behöver inte lägga pengar på andra spel.

Kanske sämsta motiveringen ever.
Detta skulle ju kunna passa in på vilket spel som helst som man subjektivt gillar.
Men tack iaf

Permalänk

Tack, ett svar är ett svar oavsett om man gillar det eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kanske sämsta motiveringen ever.
Detta skulle ju kunna passa in på vilket spel som helst som man subjektivt gillar.
Men tack iaf

Nja, säg inte det.
Han har rätt till viss del.
Arma är så öppet för ändringar att ett uppdrag kan skilja sig totalt från ett annat.
Det är det som gör det så jävla häftigt. Just att du själv har tillgång till i princip allt du kan tänka dig, och därför är du själv det enda
som kan begränsa dina spelupplevelser.

Det kommer släppas brutalt häftiga missions, och just jag, föll för warfare. Rent krig liksom.
Och just då, när jag spelade som mest, köpte jag inte ett endaste spel.
Märktes även på kontot kan lovas.

Permalänk
Medlem

på tal om priset så kommer det gå up när spelet släps på torsdag, så om någon är sugen så slå till nu

betan kostar 35 euro, fulla spelet kommer kosta 45 euro, http://www.arma3.com/buy/

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

ingen borde köpa spelet just nu, iaf till fullpris, då det inte är klart och ganska buggigt, ooptimerat och saknar innehåll

vänta tills det blir någon rea och spelet får ett mer passande pris

är ni osäkra och har aldrig spelat tidigare så köp arma 2 och testa det, eller demot av arma 2

annars finns också red orchestra 2