Permalänk
Medlem

hur sätta trådlöst på nätverket?

jag köpte nyligen en ny router men har aldrig haft det innan så har ingen aning om hur det funkar. jag kan komma in på nätverket så jag kan surfa osv via ipaden, men jag har inget lösenord. hur sätter man på lösenord? jag har sökt i 192.168.0.1 men hittar inget set network password eller så

Permalänk
Medlem

Det följer väl en manuall med routern? Om inte, googla på modellen och där finns säker info om hur du ska göra.

Permalänk
Rekordmedlem

Det brukar underlätta att hitta manualen (eller i manualen) om man vet vilken produkt det gäller, länka manualen eller skriv åtminstone vilken router det är du har om du behöver hjälp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vi kan säkert hjälpa dig men vi bör veta vilket modem du har (vi är inga tankeläsare).

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Medlem

det är dlink dir-600

Permalänk
Medlem

"1. Plug the power into the router. Connect one of your computers to the router (LAN port) using an Ethernet cable.
Make sure your IP address on the computer is 192.168.0.xxx (where xxx is between 2 and 254). Please see the
Networking Basics section for more information. If you need to change the settings, write down your existing settings
before making any changes. In most cases, your computer should be set to receive an IP address automatically in
which case you will not have to do anything to your computer.
2. Open a web browser and enter http://192.168.0.1 and press Enter. When the login window appears, set the user
name to admin and leave the password box empty. Click OK to continue."

Hoppas att du har kopplat in det med nätvärks kabel för att sen logga in med ovan nämnda egenskaper.
Har du köpt begagnad, så tänk på reseta fabrikinställningarna innan du testar med logga in.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du läst från sidan 27 i manualen?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.