Permalänk

Hur mycket minne behöver jag?

Tjena, tänkte dra förbi netonet lite senare idag då jag ändå har vägarna förbi där och köpa lite minne till min burk i sign. då 4GB börjar kännas lite underkant. Det jag funderar på dock är om jag ska köpa till 8 eller 4GB. Prisskillnaden är ju inte jättestor men kommer jag ha någon nytta av 12GB jämfört med 8? Jag spelar sällan krävande spel men det händer, dock brukar jag ha spel som Dota2 och Starcraft 2 i windowed mode och gärna webbläsaren uppe med mycket flikar.

Så vad säger ni, 12 eller 8GB?

Permalänk
Medlem

8 räcker nog, om inte din webbläsare tar mer än 4GB i anspråk.

Skickades från m.sweclockers.com

EDIT: Jag var i en likande situation som dig när jag skulle köpa mer minne. Jag hade 4GB och ville ha minst 4 till. Jag köpte 8GB utifall de nya stickorna inte skulle lira ihop med de äldre (olika märken o.s.v.), så jag skulle minst få 8GB i slutändan. Som tur var passade minnena ihop vilket gav mig 12GB till slut (2x4GB+2x2GB).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Äsch, det fick bli, 8GB till. Kostade ändå inte så mycket, tänkte att jag kanske kunde göra en RAMdisk och leka lite med det nu med mina 12GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Äsch, det fick bli, 8GB till. Kostade ändå inte så mycket, tänkte att jag kanske kunde göra en RAMdisk och leka lite med det nu med mina 12GB.

Blir inte mycket till RAMdisk med 12GB

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Blir inte mycket till RAMdisk med 12GB

Hehe kanske inte, tänkte man kunde göra en på en 4-6GB och lägga in de vanligaste programmen, kanske webbläsaren cachen (går det?).