FPS drop Total War Rome 2

Permalänk

FPS drop Total War Rome 2

Jag har längtat så enormt mycket efter att rome 2 skulle släppas. Jag trodde också att min dator skulle klara det utan problem, men jag hade tydligen fel. Jag har ställt in grafiken på high men ändå så får jag massiva fps drop i krigets hetta. Jag undrar var det är som jag behöver byta ut i datorn för att få spelet att flyta på utan en massa fps drop? Jag misstänker att det är processorn men jag är inte helt hundra.

Specifikationer:
Processor: Intel Core i5-3450 CPU 3.10GHz
Grafikkort: GeForce GTX 670
Ram: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB

Permalänk
Inaktiv

Det är otroligt dåligt optimerat än så länge, efter ett par uppdateringar och lite nya drivrutiner ska du se att de funkar bättre. Jag har ett gtx 680 +i7 och kan inte köra ultra det kommer fixas.

Permalänk

Okej, då förstår jag! Då får man bara hoppas på att det blir fixat så snart som möjligt. Tack för svar.

Permalänk
Skrivet av hjalmarlol:

Okej, då förstår jag! Då får man bara hoppas på att det blir fixat så snart som möjligt. Tack för svar.

Samma problem här. Spelet går lika slött på high, extreme och ultra. Spelet är USELT optimerat och gameplay är också uselt. Vänta 2-3 år när patcharna har lagat allt och tw-center fixat mods.

Permalänk

Samma för mej också, väldigt dåligt optimerat. Efter andra patchen sen nya drivrutiner från AMD/Nvidia så kommer den nog på fötter igen.