Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bluetooth: Möss och tangentbord - fungerar det bra?

Permalänk
Medlem

Bluetooth: Möss och tangentbord - fungerar det bra?

Funderar på att skaffa mig en mus och tangentbord med Bluetooth för att slippa kablar och USB-adaptrar.

Anser ni att det fungerar bra, är Bluetooth lika bra som "vanliga" trådlösa möss och tangentbord?

Kan man ha flera enheter kopplade till en dator, dvs mus och tangentbord eller kan datorn endast hantera en koppling?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Laban80:

Anser ni att det fungerar bra, är Bluetooth lika bra som "vanliga" trådlösa möss och tangentbord?

Jag kan inte själv rekommendera det. Har alltid haft problem i Windows med att t.ex. musen kopplar ur, och ännu värre är det om både mus och tangentbord tappar anslutningen. Kan fungera bra i några veckor sen plötsligt kopplas allt ur med femton minuters mellanrum. Att koppla Bluetooth-tillbehör till Linux- eller Mac-datorer och Android-telefoner verkar av någon anledning vara mycket stabilare.

När jag köpte min Lenovo Thinkpad provade jag en Bluetooth-mus från Logitech samtidigt, med datorn på fabriksinställningar (borde således inte ha varit något strul med drivrutiner). Tog inte mer än två veckor så var jag så förbannad så jag gav upp.

Skrivet av Laban80:

Kan man ha flera enheter kopplade till en dator, dvs mus och tangentbord eller kan datorn endast hantera en koppling?

Jadå, det är bara att koppla ihop flera enheter.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar istället Logitechs egna gränssnitt Unifying där du kan koppla tangentbord, mus och headset på samma sticka - trådlöst.

Permalänk
Medlem

Alla trådlösa saker jag testat har varit skrot. Kört en logitech combo och tangentbordet började hoppa över tangenter. Vill du minska på kablar så är det helt fel sak att gå på IMO, mus o tangentbord måste fungera klockrent.