Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Annonsjuridik

Hej,

jag håller på att sälja ett föremål på blocket och jag får ett mejl av en intresserad, jag erbjuder att skicka föremålet innan ens pengarna gått in på mitt konto om personen kan bevisa att den skickat pengarna. Efter många mejl där personen ifrågasätter varför hon skall skicka en bild så drar sig personen ur och jag blir lack efter många oseriösa köpare.

Jag kollar på hitta.se och personens email namn och adress finns ej på hitta och jag blir sjukt lack och skrev ett mejl där jag förklarade mitt avsky mot scammers och kallade även personen ifråga för "slampa". Denna personen förklarade sedan att hennes pojkvän var polis och jag trodde henne ej så jag forsatte mala på, dock ej med några svärord utan jag förklarade bara min synvinkel på det hela och tjejen var väldigt upprörd över att jag sa att hon lurade mig osv.

För några minuter ringde hennes pojkvän upp mig och förklarade att han tänkte göra en anmälan, jag sade aldrig ett ord under samtalet när han sade att jag "skulle lägga av med det jag höll på mig, polisanmälan ska göras ikväll" osv.

Det är nu jag undrar, kan 14 email skickade av mig där jag kallar henne för lögnare flertalet gånger och slampa en enda gång resultera i en polisanmälning och att jag fälls? Jag erkänner själv mitt fel, skulle inte lackat sönder på tjejen men till mitt försvar var jag övertygad om att det var lurendrejeri och att tjejen inte ens var en riktig person så att säga. Ännu mindre att hennes pojkvän faktiskt var polis.

Tacksam för svar, är lite skrajj.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej,

jag håller på att sälja ett föremål på blocket och jag får ett mejl av en intresserad, jag erbjuder att skicka föremålet innan ens pengarna gått in på mitt konto om personen kan bevisa att den skickat pengarna. Efter många mejl där personen ifrågasätter varför hon skall skicka en bild så drar sig personen ur och jag blir lack efter många oseriösa köpare.

Jag kollar på hitta.se och personens email namn och adress finns ej på hitta och jag blir sjukt lack och skrev ett mejl där jag förklarade mitt avsky mot scammers och kallade även personen ifråga för "slampa". Denna personen förklarade sedan att hennes pojkvän var polis och jag trodde henne ej så jag forsatte mala på, dock ej med några svärord utan jag förklarade bara min synvinkel på det hela och tjejen var väldigt upprörd över att jag sa att hon lurade mig osv.

För några minuter ringde hennes pojkvän upp mig och förklarade att han tänkte göra en anmälan, jag sade aldrig ett ord under samtalet när han sade att jag "skulle lägga av med det jag höll på mig, polisanmälan ska göras ikväll" osv.

Det är nu jag undrar, kan 14 email skickade av mig där jag kallar henne för lögnare flertalet gånger och slampa en enda gång resultera i en polisanmälning och att jag fälls? Jag erkänner själv mitt fel, skulle inte lackat sönder på tjejen men till mitt försvar var jag övertygad om att det var lurendrejeri och att tjejen inte ens var en riktig person så att säga. Ännu mindre att hennes pojkvän faktiskt var polis.

Tacksam för svar, är lite skrajj.

Om det hade varit så lätt för något att hända så hade nog nästan alla i detta land haft problem. Det är ju inte precis ovanligt att folk gör som du gjorde av x eller y anledning. Man blir helt enkelt förbannad, man kanske har haft en dålig dag, man kanske är less, man kanske inte orkar med det helt enkelt. Och då händer detta. Tvivlar på att något kommer hända även om en anmälan görs. Jag menar, är ju nog med att kolla på forumet och hur ofta det här hänt här

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Någon större risk att du blir fälld för lite näthat, njä.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Ta det som en läxa och lär dig att bete dig som folk.

Skrivet av Elitist:

Wow, din avatar passar perfekt.

Jag förstår att det kan låta som om jag är en hemsk människa, men tänk på vad du själv gjort och du kommer snart inse att detta inte var så illa. Speciellt med tanke på att jag var förbannad och övertygad om att personen ifråga var en scammer då alla möjliga kriterier för en scammer var uppfyllda.

Det är inte det att jag inte ångrar mig, men jag har fortfarande ändå viss förståelse för mitt agerande.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Någon större risk att du blir fälld för lite näthat, njä.

Det är det väl inte heller? Finns folk som HOTAT folk och inte blivit fällda, folk som trakaserat folk dagligen liksom. Om jag svär EN gång så finns väl inga underlag för detta? Jag menar hur många skulle inte blivit fällda då.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

neka bara till allt. Säger dom att ditt namn står på din hotmail så säg "ja men jag kan ju göra en hotmail med ditt namn och sedan maila massa folk o sedan blir den riktiga personen anmäld". Inte svårare än så väl?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Om det hade varit så lätt för något att hända så hade nog nästan alla i detta land haft problem. Det är ju inte precis ovanligt att folk gör som du gjorde av x eller y anledning. Man blir helt enkelt förbannad, man kanske har haft en dålig dag, man kanske är less, man kanske inte orkar med det helt enkelt. Och då händer detta. Tvivlar på att något kommer hända även om en anmälan görs. Jag menar, är ju nog med att kolla på forumet och hur ofta det här hänt här

Precis, skönt att du har lite förståelse iallafall och inte tror att alla är perfekta som resten av folket i tråden tror. Men det jag undrar är om någon med juridiska kunskaper kan säga om detta går att fällas för eller inte, jag menar om killen nu är ihärdig och verkligen gör en polisanmälan och pushar på.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

neka bara till allt. Säger dom att ditt namn står på din hotmail så säg "ja men jag kan ju göra en hotmail med ditt namn och sedan maila massa folk o sedan blir den riktiga personen anmäld". Inte svårare än så väl?

Ja jag är inte speciellt rädd för att fällas, men smart tänkt skall använda mig av det om tillfälle kommer upp. Det jag är rädd för att detta ska meddelas till mina föräldrar som skulle bestraffa mig antagligen. Kanske kanske om jag förklarar scenariot för dem men de kommer antaligen bli både arga och besvikna till en början och vill bara unvika allt strul.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Precis, skönt att du har lite förståelse iallafall och inte tror att alla är perfekta som resten av folket i tråden tror. Men det jag undrar är om någon med juridiska kunskaper kan säga om detta går att fällas för eller inte, jag menar om killen nu är ihärdig och verkligen gör en polisanmälan och pushar på.

Kommer inte hända nåt, det är ju inte så att du har ringt hennes vänner eller skrivit på Facetube att hon är en slampa. Det du däremot borde bli dömd för är detta:

"jag erbjuder att skicka föremålet innan ens pengarna gått in på mitt konto om personen kan bevisa att den skickat pengarna"

Du tigger ju nästan om att bli blåst.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av klemze:

Ja jag är inte speciellt rädd för att fällas, men smart tänkt skall använda mig av det om tillfälle kommer upp. Det jag är rädd för att detta ska meddelas till mina föräldrar som skulle bestraffa mig antagligen. Kanske kanske om jag förklarar scenariot för dem men de kommer antaligen bli både arga och besvikna till en början och vill bara unvika allt strul.

Risken att en sån här sak går vidare är ungefär noll. Och om det nu gör det är det för att pojkvännen drar i det.
Gör han det istället för att försöka lösa något vettigt så borde han fan anmälas för tjänstefel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kommer inte hända nåt, det är ju inte så att du har ringt hennes vänner eller skrivit på Facetube att hon är en slampa. Det du däremot borde bli dömd för är detta:

"jag erbjuder att skicka föremålet innan ens pengarna gått in på mitt konto om personen kan bevisa att den skickat pengarna"

Du tigger ju nästan om att bli blåst.

Jo jag vet, men det har alltid gått bra om jag får en bild på att pengarna dragits från deras konto osv. Då blir det mer ett omsesidigt litande istället för att köparen skall lita HELT blindt.

Skrivet av lanbonden:

Risken att en sån här sak går vidare är ungefär noll. Och om det nu gör det är det för att pojkvännen drar i det.
Gör han det istället för att försöka lösa något vettigt så borde han fan anmälas för tjänstefel...

Skönt att veta.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Inget att oroa dig för, visst denna polis kan väll dra detta till domstol om han nu orkar det. För du nekar väll eller hur? Säg det till han att du nekar och vill han driva det till rättegång får han väll nu göra det. Löjligt att lägga sån energi på denna sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Inget att oroa dig för, visst denna polis kan väll dra detta till domstol om han nu orkar det. För du nekar väll eller hur? Säg det till han att du nekar och vill han driva det till rättegång får han göra det.

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

Ja, säg att det är alldeles för många scammers där ute, svårt att inte misstänka nån alls.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Jo jag vet, men det har alltid gått bra om jag får en bild på att pengarna dragits från deras konto osv. Då blir det mer ett omsesidigt litande istället för att köparen skall lita HELT blindt.

Skönt att veta.

Det är dock en väldig osäker metod. Går lätt att stoppa en överföring om det är mellan 2 olika bankar.

Skrivet av klemze:

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

Så du erkänner i ännu en mejl och sedan säger du att du kommer neka? Du borde bara ha sagt att du ber om ursäkt och hoppas vi kan glömma det.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

Nej, du har ju bett om ursäkt.

Permalänk
Inaktiv

Jag har svårt att tro att det kommer hända på något på riktigt.

Försök behandla folk på internet precis som folk på stan. Jag skulle inte kalla personalen på ICA för slampor bara för att de hade slut på laktosfri mjölk och min cykel blivit stulen, lika lite som jag skulle kalla en tjej som inte vill skicka skärmdumpar på sina kontouppgifter för en slampa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det är dock en väldig osäker metod. Går lätt att stoppa en överföring om det är mellan 2 olika bankar.
Jo det förstås, skall tänka på det i framtiden.

Så du erkänner i ännu en mejl och sedan säger du att du kommer neka? Du borde bara ha sagt att du ber om ursäkt och hoppas vi kan glömma det.

Ja men det är ju som ett sätt att förstöra deras vilja att polisanmäla, om det vet att det är omöjligt att få mig fälld.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Bara för att du inte får upp något på hitta.se betyder inte att de är ute efter att blåsa dig. Hitta.se har faktiskt ett väldigt dåligt register och det händer flera gånger att jag hittar människor på Eniro som inte dyker upp på hitta.se.
Så som du beter dig, så hoppas jag faktiskt du blir anmäld,tar åt dig och växer upp. Du har ett allvarligt problem om du börja förnedra folk sådär, och borde söka lite hjälp hur man beter sig som människa.

Permalänk
Avstängd

Vad spelar det för roll om hennes pojkvän är polis? Folk verkar tro att poliser bara kan gå in i hus och föra bort folk.. Vilket inte är sant.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag förstår att du blir arg när man är uppe i en försäljning så skiter det sig, men det ger dig inte rätt att kalla folk idioter och allt annat otrevligt. Om nu han är polis så är det inte så kul men det var nog inte så kul för henne heller med dina ord. När du lägger annons så skriver man vid skickade paket så ska pengarna överföras och det finns swish som gör det omedelbart oavsett bank. Hoppas du lär dig något av det. Att personen inte finns på hitta.se är kanske för att dem tog bort sig själva pga andra orsaker men jag hade aldrig skickat till en sån person utan pengarna först.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara, men du borde lära dig lite vanligt hyfs.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av klemze:

Det är nu jag undrar, kan 14 email skickade av mig…

Varför skicka inte ett, två eller ens fem, utan 14 email? I ärlighetens namn så börjar du nog närma dig "trakasserier" när du inte slutar utan fortsatt upprepar aggressiva email.

Skrivet av klemze:

…där jag kallar henne för lögnare flertalet gånger och slampa en enda gång resultera i en polisanmälning och att jag fälls?

Den fetstilade biten låter oerhört överdriven, felaktig, barnslig, etc. Jag kan inte tänka mig ett enda scenario där det skulle vara rimligt att slänga ut detta ord. Hur resonerade du när du skrev det? Du verkar ju kunna formulera dig i denna trådstart, så ditt ordförråd verkar ju vara helt OK; något bättre avpassat än "slampa" måste du väl ändå ha kunnat få fram?

Du ligger inte i riskzonen för "förtal", då det innefattar att sprida uppgifter till tredje part (isf skulle det vara denna forumtråd, då ). Det du skulle riskera är att bli undersökt för "trakasserier", iom den repetitiva naturen av kommunikationen, och det hjälper ju sannerligen inte ditt fall att ha tagit till ett ord som "slampa". Beroende på övrig kontext av dina email (som jag antar inte är speciellt rumsren) så ser jag det inte som omöjligt att du skulle kunna bli fälld. I praktiken så vill säkerligen den andra parten också främst lämna detta bakom sig, men efter ett tag hamnar personen i situationen att denne inte kan släppa det om ärendet inte får gå sin laga gång. Det är en funktion av rättssystemet.

Skrivet av klemze:

Jag erkänner själv mitt fel, skulle inte lackat sönder på tjejen men till mitt försvar var jag övertygad om att det var lurendrejeri och att tjejen inte ens var en riktig person så att säga. Ännu mindre att hennes pojkvän faktiskt var polis.

Det är helt och hållet frånskilt från frågan.

Om det hade varit en "riktig" scammare, tror du de hade tagit åt sig av mailen? Mådde du bättre av att skriva nedsättande saker om den andra i dina ögon anonyma personen? Vad ville du få ut ifrån dina 14 email?

Du säger att du erkänner ditt fel i den specifika situationen. Förhoppningsvis inser du även den allmänna problematiken i att reagera på detta sätt mot en annan person, anonym eller inte, på internet eller IRL. I ärlighetens namn så låter det som att just "hotet" om polisanmälan var det enda som lyckades "väcka" dig, och att det behövde gå så långt att en tredje part fick ringa dig för att klargöra detta gör att man lätt misstänker att de detaljer som din trådstart inte innehåller är relativt grova.

Det bästa du kan göra nu, och allmänt, är att göra något positivt av situationen, och faktiskt ta åt. Nästa gång du känner för att göra samma sak: tänk efter om det faktiskt hjälper någon part. Att säga ifrån kan vara berättigat i många situationer, men att skriva 14 email för att få någon annan att må dåligt känns storleksordningar bortom rimlighet.

En kort utläggning är också att den kommunikation du bedrev när du skrev dessa mail troligen var i "affekt", dvs i ett känslomässigt triggat tillstånd, och du tänkte nog att det skulle vara analogt med att höja rösten mot någon människa öga mot öga. Skriftlig kommunikation är dock vida frånskiljd tal — för den skriftliga kommunikationen klingar inte bort. Mottagaren till mailet kunde läsa detta, läsa det om igen, och även när personen slutar läsa så vet denne att uttalandet finns kvar. Det är ett vanligt problem på forum som exempelvis SweClockers: negativa uttalanden förstärks om och om igen i mottagarens ögon, tills det kanske tar ett uttryck som är långt värre än vad som var menat. Dessutom så kanske man ändrar sig med tiden (kanske redan på någon timme) — men det som står skrivet står kvar. Det måste man ha med i tankarna när man skriver.

Samtidigt så har vi ju inte läst mailen, osv, så vi saknar kontext i ärendet. Det kan vara värre eller mildare än det låter — det är du som får bedöma det som användare skriver i tråden. På din direkta fråga om du har något att vara rädd för juridiskt så skulle jag med de vaga uppgifter vi har fått inte utesluta begreppet "trakasserier".

EDIT:

Skrivet av klemze:

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

Den fetstilade biten hjälper sannerligen inte ditt case. Det är möjligt att du inte menar exakt vad du skriver utan något annat, men så som det står så är det inte smidigt formulerat, och det känns även helt onödigt. Vad har ursäkten för värde om du uttryckligen skriver att du inte tänker erkänna något fel? När det dessutom redan finns dokumenterat för alla parter?

"Man blir arg ibland" ja, men det är likväl du som i lagens ögon har uppgiften att uppföra dig inom dess ramar. Provokation tas hänsyn till, men det är inget generellt "Du slipper ur fängelset"-kort.

Deras motivering att polisanmäla är det du redan har gjort. Att be om ursäkt om du faktiskt menar det är givetvis det bästa du kan göra, men det är bara motparten som kan avgöra om det är tillräckligt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Skickade detta mail nu "Jag ber om ursäkt, om ni vill dra detta till domstol kommer jag att neka. Vill att detta ska vara ogjort då jag var övertygad om att du var en som ville lura mig att skicka min ipod innan pengarna ens gått in och detta fick mig att bli arg då jag haft riktigt många som försökt göra samma sak och det slog slint i mitt huvud.

Jag ber om ursäkt igen, men du ha förståelse för min synvinkel ur det hela. Man blir arg ibland och det kan man inte kontrollera om man inte är en perfekt människa vilket jag tvivlar på att någon människa är." Är det något mer jag bör nämna för att deras motivering att polisanmäla mig skall försvinna?

I mina ögon är detta ingen ursäkt, bara en massa skit med bortförklaringar... Har du verkligen ångrat det du sa till henne så skicka en genuin ursäkt utan en massa friskrivningar. Hon bryr sig knappast om omständigheterna bakom varför du sa som du sa.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

…grundat i §1.6 i reglerna:

Citat:

§1.6  Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar bland annat inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. […]

En annan anmärkning angående tråden: jag har själv skrivit ett inlägg här, men vid närmre inspektion måste jag säga att tråden ligger bortom gränsen för vad som är relevant för denna forumdel, dvs konsumenträtt. Eventuella rättsliga påföljder av efterföljande kommunikation som inte är relaterad till en produkt eller affärsförbindelse överhuvudtaget är inte vad denna forumdel är till för, så:

*Tråd låst*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.