Bra grafikspel under 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Det tycker jag absolut inte, det är nog många "jag är snart 18 så jag kan bestämma själv'are" som har svarat här.
Dock är det ju bra att ta ett riktigt snack som gamingpandahq sa, och inte bara blå neka utan att ge en anledning.

Och förövrigt tycker jag att det är riktigt bra av tre_glödlampor att stå emot trycket och följa föräldrarnas regler.
Fortsätter du i denna takt kommer dom kanske inse att du är mognare än dom tror, och rent av tummar lite på regelverket

edit:

Det är väl snarare så att hans föräldrar verkligen bryr sig efter som dom sätter lite regler, eller?
Föräldrar som inte bryr sig, gör ju just det inte bryr sig vad man gör.

Vist sedan kan det ju vara regler som man tycker är fjantiga m.m, men nu har ju redan TS försökt få dom att ändra sin syn på det hela utan framgång. Och kuta om kring och köpa spel bakom ryggen på dom kommer ju inte hjälpa honom så mycket då/om han blir påkommen (jag vet att du sj6 har sagt att han ska göra det, men andra i tråden har).

Klart de bryr sig men i detta fall känns det som de lägger sig i lite för mycket... Kommer och tänka på ett avsnitt i säsong tre av South Park: Chinpokomon E11

Klicka in till 3:10

http://www.southparkstudios.se/full-episodes/s03e10-chinpoko-...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av banan3n:

Den saken har ju ingen betydelse nu när han inte får för sina föräldrar....

Läste du ens vad jag skrev? läs om, läs rätt

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Vissa åldersgränser är ju alldeles knäppa som Rome Total War 2
Fattar inte varför det är 16 enligt mig borde vara typ sju eller något liknande det ända brutala våldet är när man vinner en strid och sätter ett svärd genom fiendens mage

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon134512:

Idioti. Vettig regel?

till TS:
PM:a mig gärna dina föräldrars nummer så ringer jag gärna och kör en diskussion

Regeln i sig är helt OK, de nekar sitt barn att spela barnförbjudna spel. Frågan är inte om han blir skadad av dessa spel eller inte.

Det som är viktigt i detta sammanhanget är att föräldrarna är närvarande sätter tydliga regler och att grabben vill följa dem. Tydliga och konsekventa regler tillsammans med ömsesidig respekt ger en trygg barndom och lägger grunden för en trygg och stabil identitet.

Om det är våld och splatter i spelen eller ej är inte det jag hyllar utan en tydlig och trygg uppfostran som dessutom ungdomen är villig att följa.

Någon annan skrev här att han spelar GTA tillsammans med sin son, det är fine med, han umgås med sitt barn på lika villkor och så länge det är tydliga regler om när/hur det skall spelas ser jag inga problem i det. Det viktiga är att sätta gränser och hålla dem.

Det är när föräldrarna inte är delaktiga i sin barns uppfostran utan lägger allt jobb på uppfostran på dagis, skolan med mera samt saknar tydliga regler och gärna mutar sig ur situationer (ledsen att jag inte han kolla på din fotbollsträning, här är en leksak i stället) som det skiter sig högaktningsfullt för barnen.

Vad hade du tänkt att argumentera med för föräldrarna för att de skall ge sin son en bättre uppfostran? Vad har du för rätt att lägger dig i deras absolut viktigaste ansvar här i livet?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

GuildWars 2 både ser bra ut och är roligt

Permalänk
Skrivet av tre_glödlampor:

Hej!

Nu är det så att jag byggde en gamingdator för ungefär någon månad sen. Jag hade tänkt att spela spel som bf4 och liknande men det gick inte för sig för mina föräldrar. Jag har varit ganska spänd inför de nya spelen med sin fantastiska grafik och för tillfället har jag inte hittat något spel som verkligen uppmärksammas inom spelvärlden som kan mäta sig med de andra nya spelen över 16 eller 18+. Vet inte varför, kanske jag bara sökt fel sökningar? Jag uppmärksammar er då i vilket fall. Känner ni till några spel? Tänk på att jag gillar bra grafik och liknande. Tänk även på att det ska vara för pc. Tack på förhand

Hur gammal är du?

City-builders är roligt. Anno serien kommer nog fängsla dig rejält..

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tre_glödlampor:

Skyrim var ett undantag (fantasktiskt spel), men det har jag tröttnat på eftersom att alla quests börjat kännas likadana.. än så länge har jag inte hittat något :/. Gällande åldersgränserna så tycker mina föräldrar att de (PEGI) måste ha sett alla anledningar till att spela 16+spel under 16 och ändå fortsatt för att de inte tycker att de har rätt, och att de har skäl till att sätta dessa åldergränser.

Har lite svårt att förstå hur 16+ spel kan vara ett problem för dina föräldrar om du tillåts spela Skyrim, Skyrim har rätt mycket våld och även en del blod och ligger på jämn nivå med de flesta andra 16 och 18 års spel vilket gör att undantaget till denna regel förbryllar mig men jag antar att det har att göra med att våldet inte involverar skjutvapen.