Nvidia släpper Geforce 331.40 inför Battlefield 4 Beta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille_83:

Grafik glitcharna är fortfarande kvar i BF3 i denna drivrutin iallafall.

När jag ändå är på det, någon som vet om man kan få "render.drawfps true" till att alltid vara true alternativt 1

Finns detta tool för att ändra det mesta i BF3.

http://bf3.realmware.co.uk/settings-editor/

Permalänk
Medlem

Någon mer som inte kan förladda spelet på windows 8 för att det står att operativsystemet inte stöds?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D / MSI RTX 5080 Gaming Trio OC / 64 GB DDR5 6000MHz / Asus Prime X870-P / be quiet! Pure Power 12 M 1000W / WD Black SN850X 4TB / Fractal Design North TG / Philips Evnia 49M2C8900

Permalänk
Skrivet av Zaraxor:

Någon mer som inte kan förladda spelet på windows 8 för att det står att operativsystemet inte stöds?

EDIT: Stod visst i din sign

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Nej men vad tur att jag slutar tidigt imorgon då! Blir att dra ner de här drivrutinerna.

Blir att dra ner rullgardinen för min del.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

Ironiskt då detta som sagt är det röda lagets spel.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Blir att dra ner rullgardinen för min del.

Man är ju 18 nu så det är en himla massa tjat om "ansvar" och inte "spela hela dagarna", men man får göra sitt bästa en dag som den här.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Jag förhandsbokar ALDRIG spel nuförtiden och jag hoppas ni andra också slutar upp med detta eftersom det skadar spelindustrin.

Jag orkade inte boka GTA V, köpte det med MediaDyrt istället. Visade sig vara samma utgåva som de som förbokade.

Förboka är som en försämrad men med säker kickstarter, synd bara att de låser delar av spelet till de som inte förhandsbokar (Back to Karkand host host, BF3).

Hoppas mina gamla 314.22 drivisar funkar på spelet för jag vill inte förlora downsamplingen som funkar på dessa drivisar.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Jag håller med, men bara för att man har betan måste man inte ha förbokat. Folk med premium får också denna exklusiva beta (undrar dock hur många av dem som inte har förbokat)

Har inte förhandsbokat för en enda krona.

Permalänk
Medlem

Hur får man tillgång till betan med premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Jag förhandsbokar ALDRIG spel nuförtiden och jag hoppas ni andra också slutar upp med detta eftersom det skadar spelindustrin.

Videon säger allt!

Dold text
Skrivet av addy1995:

Men man kan ju inte få Digital Deluxe Edition om man inte förhandsbokar.

Så du faller alltså för små lockelser som företagen lägger in just för att du ska förhandsboka spelet? Suck...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahti:

Hur får man tillgång till betan med premium?

Syns inte spelet i din spellista på Origin? Har du prövat söka?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Ironiskt då detta som sagt är det röda lagets spel.

varför? Eftersom att det är "det röda lagets spel", tror du inte att AMD redan har jobbat mycket med BF4 i de drivrutiner som redan finns ute?

Permalänk

Sketans amd kommer det några drivrutiner eller är det 13.10 som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Helt rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför?

Permalänk

Vet inte om jag missförstått något men skulle inte betan bara stödja x64 operativsystem så varför släpper Nvidia drivrutiner även för x86?

Permalänk

Nvidia tycks ha glömt Rome II existerar..

Permalänk
Medlem

Gillade inte den här drivrutinen, min skärm överklockning funkar inte :/
http://gyazo.com/6ed5e44863ac7ba5f0a5c8788055b5d7

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoughRamblin:

Vet inte om jag missförstått något men skulle inte betan bara stödja x64 operativsystem så varför släpper Nvidia drivrutiner även för x86?

Kanske tänka lite längre än näsan, det finns flera fixar i betan än stöd för BF4.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Kanske tänka lite längre än näsan, det finns flera fixar i betan än stöd för BF4.

Jag snurrade till det och trodde att man även optimerat bf4 för x86 system när betan bara stödjer x64.

Att drivrutinen var till för fler ändamål vet jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eott:

Missade du vad jag svarade på?

Permalänk
Hedersmedlem

Surround desktop options för 8.1, yay!

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Handla bara!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 | ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi |
| MSI MPG A850G 850W | Corsair Vengeance DDR5 32GB CL30 @6000Mhz |
| NZXT H7 Flow 2024 RGB | ASUS Prime GeForce RTX 5080 OC | Kingston KC3000 M.2 2TB |

Permalänk
Skrivet av aMp:

Lol, då känns det som att du är lite lurad. Inte bara för att det var dyrt, men för att du faktiskt förhandsbokat. Det finns ju ingen anledning att boka då betan är öppen för alla efter några dagar.

Jag har inte bokat och köper bara spelet om jag gillat det. BF3 är kul om man hittar en server utan fuskare och har en vettig squad. Men det är inte så ofta nu för tiden...

Skickades från m.sweclockers.com

Har förhandsbokat några andra spel utan att ens ha testat det x) Dyrt är det, gjort är gjort
Har inte stött på nån hackare på ett tag utan folk kallar mig för hacker och sen blir man kickad av admin för man sköt ner honom xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyBunny:

Nvidia tycks ha glömt Rome II existerar..

Jag vill också glömma att Rome II existerar...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Första gången win och lin har en nvidia release samtidigt. /me anar bättre linux stöd.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

I ett spel som BF3 och upp så är det nästan bara GPU den handlar om, du måste upp till 3x titan eller mer för att en optimerad CPU ska göra någon större skillnad.

HAHA! Ja eller hur va? BF3/BF4 är EXTREMT cpu krävande i multiplayer!

Varför skall folk som inte vet ett skit om saken utala sig hela tiden på denna siten??

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Sh/\rK=-:

HAHA! Ja eller hur va? BF3/BF4 är EXTREMT cpu krävande i multiplayer!

Varför skall folk som inte vet ett skit om saken utala sig hela tiden på denna siten??

Var skrev jag att Battlefield 3/4 inte var CPU-krävande, när ska folk lära sig att läsa?

Om du faktiskt hade tagit dig tid att läsa den personen som jag citerade så kanske du hade förstått, men för att förklara det på ett lite mer simpelt sätt för dig.

Om du sitter på ett GTX 780 och en 4770k så har du helt okej FPS. Skulle du, som i detta fallet, slänga in en optimerad AMD 8-kärnig CPU så skulle du inte fått en prestandaboost, och ifall du skulle fått det så skulle den vart minimal.

Sitter du på 3 stycken titan och en 4770k och gör samma sak, då skulle du antagligen få en prestandaboost, eftersom att GPU inte länge är en bottleneck. Det var därför jag svarade på sättet jag gjorde, här har du lite listor som stärker mina argument.

Som vi ser här så skiljer det 1FPS mellan 4770k och Intel pentium G2020.

Mupp

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Var skrev jag att Battlefield 3/4 inte var CPU-krävande, när ska folk lära sig att läsa?

Om du faktiskt hade tagit dig tid att läsa den personen som jag citerade så kanske du hade förstått, men för att förklara det på ett lite mer simpelt sätt för dig.

Om du sitter på ett GTX 780 och en 4770k så har du helt okej FPS. Skulle du, som i detta fallet, slänga in en optimerad AMD 8-kärnig CPU så skulle du inte fått en prestandaboost, och ifall du skulle fått det så skulle den vart minimal.

Sitter du på 3 stycken titan och en 4770k och gör samma sak, då skulle du antagligen få en prestandaboost, eftersom att GPU inte länge är en bottleneck. Det var därför jag svarade på sättet jag gjorde, här har du lite listor som stärker mina argument.

http://www.sweclockers.com/image/diagram/3834?k=0d6f15fdbebf1...

Som vi ser här så skiljer det 1FPS mellan 4770k och Intel pentium G2020.

Mupp

"Singleplayer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

"Singleplayer"

Det ger dig en indikation, har du något att motbevisa med eller tillföra så kan du gärna skriva det? Skulle man få massiva mängder mer FPS av att gå från en 4770K Till något bättre? Nae... men visa gärna att man får det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte köra fullscreen sen saknas det massor av texturer, ser det ut som iallafall. Eller är spelet verkligen så fult?
jao det är ju en beta så....