BF4 Beta Spelupplevelser / spelerfarenheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Visst ser det ut som en expansion till BF3 på ytan men det är en annan spelkänsla i detta vilket jag gillar.

Precis vad jag också tycker + att det är nyare menyer och anpassningsbara grejor.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Jag hittar dock inga HC server i betan? Stämmer det att de sket i det bästa gametypen?

Du kan välja Hardcore i filter i alla fall

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

jag har testat det, och det ändrar bara HUD inget annat... hoppas det är en bugg!

Såklart :s
Tack för info, så slipper jag testa

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Om man tycker att BF3 var skräp superarkadigt/konsolligt CoD-lir med blåfilter, men gillade 2:an och älskade 1942 och Desert Combat.. kommer man gilla BF4 då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Du kan välja Hardcore i filter i alla fall

Jo men finns inga servrar.

Sedan verkar servrarna från Fragnet.se sjukt ostabila, de norska och tyska är inte alls lika illa så gissar de har någon skum inställning eller så.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om man tycker att BF3 var skräp superarkadigt/konsolligt CoD-lir med blåfilter, men gillade 2:an och älskade 1942 och Desert Combat.. kommer man gilla BF4 då?

Med tanke på att jag är ungefär samma, jag gillade 1942, BF2 och jag älskade 2142 men hatade BFBC2 och gillar inte heller BF3.

Jag gillar INTE BF4 men det behöver ju inte betyda att du inte gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Okej, det som fixar fps dropsen har med CPUn att göra.
Allt hack mer eller mindre försvinner om ni går in i task manager medans ni har spelet igång och högerklickar på bf4 och ändrar prioritet till low. Detta fixar alla hack etc. Ifrågasätt inte logiken för det finns ingen logik det fungerar bara.

Gick från 100% cpu till 90% cpu. Och tyckte det flöt på bra under en Domination match

Permalänk
Medlem

Varför i helsike finns det ingen dedikerad knapp för lean?

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Varför i helsike finns det ingen dedikerad knapp för lean?

Troligen för att folk inte ska springa och köra lean

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Någon annan som har problem med joystickstödet? Alla knappar funkar inte i spelet, trots att de går att mappa, och dead zone på styrutslagen är nära 50%.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Jag gillade verkligen 1942 när det kom, men jag testade igen nu i somras när det blev gratis och det kändes verkligen gammalt och stelt. Utvecklingen har gått framåt. Samtidigt som man ju inte är samma person i samma livssituation som när det släpptes för 11 år sedan.

Men BF4 är ju mer BF3 än de tidigare spelen, så gillar man absolut inte BF3 av någon anledning så är BF3 ju ett tveksamt köp. Mitt tips är väl att inte döma för mycket av betan. Jag tycker BF3 blev betydligt bättre i slutändan än vad det kändas som i den betan.

Permalänk
Medlem

Spelet crashar precis när banan har laddat klart... Gråter en skvätt.

Visa signatur

Burken: 3900x / ASUS RTX 2080Ti OC / G.Skill 16GB RAM 3600Mhz / ASUS ROG STRIX X570-F GAMING / BeQuiet 680W 80+ Gold / 500D RGB SE / Corsair iCUE H150i RGB PRO XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av don_dolarson:

krrjon, spelet har problem med ojämna antal kärnor/moduler och med bara 2 kärnor och 2 threads som t ex Pentium har och deras användare får inte ens starta spelet. Försök stänga av en modul. FX-43xx presterar i detta fallet bättre än 63xx.

Har nu testat med en modul avslagen, behöll samma klock sänkte dock spänningen. Får ungefär samma FPS alltså 40-45avg dock har jag nu istället fått samma som många andra med fyra kärnor. den slår i taket på 100% och varje gång drops ner till 10-15FPS för att sen komma upp i fantastiska 40-45avg på 768p low.

Graffekortet gäspar å vill bara sova då det knappt används :/

EDIT: Aldrig tittat ordentligt på den byggnaden tydligen, visste inte att vi var på Söder

Permalänk
Medlem

Helt ospelbart för mig med EVGA 570 SLI och en i5 2500K på 4,2 ghz. Borde köpt ett 590 för två år sedan istället för SLI nu när det verkar spela så stor roll med minnet på grafikkortet. Kommer inte ens ihåg vad som var bra med SLI? Aja blir väl bara till att testa ett nytt AMD kort om dom nu kommer ut i tid

Enligt CPU testen som gjorts så klarar jag väl mig bra på min i5 fortfarande? Kan förvisso klocka upp den mer. Men enligt testerna var det ju inte mycket skillnad mot nya i5.

Permalänk
Medlem

Funkar alldeles utmärkt på min maskin än så länge. Men har ännu inte orkat börja spela... Kollade bara på vad man hade att börja med och insåg att jag skulle vara tvungen att döda en massa folk innan jag ens får något annat än ironsight och då blev det att göra något annat.

Permalänk
Skrivet av robineng:

Funkar alldeles utmärkt på min maskin än så länge. Men har ännu inte orkat börja spela... Kollade bara på vad man hade att börja med och insåg att jag skulle vara tvungen att döda en massa folk innan jag ens får något annat än ironsight och då blev det att göra något annat.

Hur kan du veta att det fungerar utmärkt om du inte spelat?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hur kan du veta att det fungerar utmärkt om du inte spelat?

Börja spela på allvar, jag starta spelet och såg vad man börja med och sprang på ett objective innan jag la ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

Å fan jag hade då red dot och cobra(?typ samma som rödpunktssiktet men tre linjer istället.) innan jag spela första gången.

Permalänk
Medlem

Uppdatera punkbuster!

Nu har jag provat uppdatera pb men samma problem

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Stängde av crossfire. Kör på ett kort, blev genast bättre flyt.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Hmm. Det här var ju konstigt satt och körde bf4 på Fragnets server (battlereport: http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/3858... )
Mitt i matchen så pangade jag ner någon som hoppade fallskärm med AK5-C. Så börjar en jäkla massa "Master dogtags" ramla in till vapen som inte ens finns i betan??

http://gyazo.com/dd846e4cc2ddc766cf84174306b47810

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Hmm. Det här var ju konstigt satt och körde bf4 på Fragnets server (battlereport: http://battlelog.battlefield.com/bf4/battlereport/show/1/3858... )
Mitt i matchen så pangade jag ner någon som hoppade fallskärm med AK5-C. Så börjar en jäkla massa "Master dogtags" ramla in till vapen som inte ens finns i betan??

http://gyazo.com/dd846e4cc2ddc766cf84174306b47810

Exakt det där hände mig

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Synd att det inte finns hardcore i betan. Det är så jävla ruttet att man tål 10 skott, och 3D spotting är så lamt.

Lär dig sikta.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

insåg att jag skulle vara tvungen att döda en massa folk innan jag ens får något annat än ironsight

Oh nej! Tänk att behöva progressa i ett spel så man får nya saker och inte allt bara serverat på ett silverfat.

Stackars dig

Om du kollade runt lite så såg du att alla vapen man börjar med har de mesta upplåst. Alla fall Assult, Engineer och Support. Det är vapnerna man låser upp senare som inte har något från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Oh nej! Tänk att behöva progressa i ett spel så man får nya saker och inte allt bara serverat på ett silverfat.

Stackars dig

Om du kollade runt lite så såg du att alla vapen man börjar med har de mesta upplåst. Alla fall Assult, Engineer och Support. Det är vapnerna man låser upp senare som inte har något från början.

För att jaga unlocks är anledningen till att jag spelar Battlefield. Jag trodde ju att detta skulle vara ett FPS, inte en MMO grind. Men man kanske hade fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robineng:

För att jaga unlocks är anledningen till att jag spelar Battlefield. Jag trodde ju att detta skulle vara ett FPS, inte en MMO grind. Men man kanske hade fel.

Ledsen att göra dig besviken då att unlock systemet fungerar som i BF3.

Själv tycker jag det är roligt med unlocks, det gör att spela med varje vapen är roligt för det blir en progression i sig. Men har inte de flesta fps spel något leveling sett i sig idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galarix:

Ni som det rullar fint för, har ni windows 8?

64 bit pro. Aldrig under 55 fps med allt på high och texturer på Ultra. Låter skumt att människor med titan inte kommer över 40 fps...

Permalänk

Har du ett 660 Ti och ligger aldrig under 55 på High?!

Permalänk
Medlem

Spelade lite nu, CPU användning konstant, blir orolig att cpun ska brinna upp =P

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Min Ligger mellan 50 och 65% i CPU användning. Ganska mkt men som sagt beta fortfarande^^. Får även lite smålagg ibland. Skärmen kan frysa en tiondels sekund någon gång per minut. Kör på medium/high med mitt 580. Tror jag ska satsa på ett 7970ghz snart kanske CF i framtiden

Visa signatur

Volvo!!!