LG Optimus G2 (Lansering 17.00)

Permalänk
Medlem

LG G2 Review! - http://www.youtube.com/watch?v=WBeFfWUdseI

Han gör bra reviews.

Permalänk
Medlem

Haft den i några dagar

Har själv haft denna nu sen i Måndags och måste säga att jag är grymt imponerad. Har tidigare haft både iPhone och Samsung lurar. Mest imponerad hittills är jag av den fantastiska batteritiden, under en och samma laddning med G2 fick jag ladda min Samsung två gånger. Sen att den dessutom känns otroligt snabb och med den grymmaste skärmen jag sett på en mobil gör det ju inte sämre.

Nackdelar då.... skulle väl möjligen vara plastbaksidan då även om jag inte tycker det stör så mycket, men då kommer jag ju också från en plastig Samsung

Svarar också gärna på frågor om jag kan hjälpa till.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Boss302:

Öppen bootloader eller låst&krypterad?

Låst vid första anblick är jag rädd, har inte lagt nån tid på det än, men det kommer. Gissar att jag inte orkar med LG's "bloatware" så länge till. Anmärkningsvärt är dessutom att de valt att gömma Utvecklarverktygen under Build number och att du måste trycka upprepade gånger på det för att aktivera dem. Känns som ett varnande tecken från LG, men de har ju inte direkt vart kända för att vara tillmötesgående tredjepartsutvecklare. Får se vart det leder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Öppen bootloader eller låst&krypterad?

Tror att den är låst men det jobbas på det och ryktas om att vara på gång. Däremot ska det inte vara några problem med root.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av niclashellberg:

Anmärkningsvärt är dessutom att de valt att gömma Utvecklarverktygen under Build number och att du måste trycka upprepade gånger på det för att aktivera dem. Känns som ett varnande tecken från LG, men de har ju inte direkt vart kända för att vara tillmötesgående tredjepartsutvecklare. Får se vart det leder.

Det är inte LG som gjort det, det är Google. Tycker det är bra. De som vet vad inställningarna gör vet hur man får fram dem och Lisa 17 eller Roger 68 slipper gå in där och klicka i en massa saker de inte känner till.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclashellberg:

Låst vid första anblick är jag rädd, har inte lagt nån tid på det än, men det kommer. Gissar att jag inte orkar med LG's "bloatware" så länge till. Anmärkningsvärt är dessutom att de valt att gömma Utvecklarverktygen under Build number och att du måste trycka upprepade gånger på det för att aktivera dem. Känns som ett varnande tecken från LG, men de har ju inte direkt vart kända för att vara tillmötesgående tredjepartsutvecklare. Får se vart det leder.

Sony mfl. har ju precis samma grej så det är knappast något att anmärka på.

Telefonen är jäkligt trevlig! Hoppas LG gör lite ordentlig marknadsföring för denna nu så den inte överskuggas av Sony och Samsung som med Optimus G.

Permalänk
Medlem

Ok.

Ja det är googles påhitt. Cyanogenmod etc kräver samma procedur för att komma åt dev options.

Permalänk

Här har ni lite snabb information om G2 som jag har fått testa sen i måndags.

http://lgg2testpilot.wordpress.com/

Den fylls på löpande så skriv upp er ifall ni vill veta mer.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av Kimball:

Sony mfl. har ju precis samma grej så det är knappast något att anmärka på.

Telefonen är jäkligt trevlig! Hoppas LG gör lite ordentlig marknadsföring för denna nu så den inte överskuggas av Sony och Samsung som med Optimus G.

Okej, mitt fel, antar att jag blivit van med att de bara ligger under inställningar. Och jag håller med dig det är en underbar telefon, skulle välja den före både Sony och Samsung alla dagar i veckan, men det går inte att blunda för det faktum att LG varit dålig på uppdateringar för sina telefonen. Jag har alltid sagt att LG bygger fantastiska telefoner som ingen använder,men som gammal LG användare själv hoppas jag verkligen att de når ut till mainstream-användarna den här gången och jag tror verkligen, precis som du säger, att G2:an med rätt marknadsföring kan vara telefonen som gör det.

Permalänk

Priset är ju riktigt imponerande. Med tanke på vad man får för 4.500 kr så kan man tycka att intresset för den här telefonen borde vara större än det är.

Kommer garanterat köpa en i slutet utav månaden. Är sugen på en vit, men har beslutsångest :).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Kan meddela att twrp med loki kommer finnas tillgängligt för D802(internationella varianten) imorgon eller så. Borde inte ta lång tid innan vi har fungerande custom roms.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på vad ni som har telefonen tycker om kameran ?

Har själv inte hunnit testa kameran så mycket men har hört rykten om problem vid mörker. Ska se om jag hinner testa den på allvar i helgen när man har lite mer tid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cyberphoto säljer den nu för 3990 kr.

Svart:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Vit:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Rabattkod för den svarta är LG3990 och LG3990V för den vita.

Permalänk
Skrivet av janne:

Cyberphoto säljer den nu för 3990 kr.

Svart:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Vit:
http://www.cyberphoto.se/mobil/?http://www.cyberphoto.se/info...

Rabattkod för den svarta är LG3990 och LG3990V för den vita.

Måste säga att det är ett helt oslagbart pris för vad man får! Bara batteritiden är värd det där.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Var tvungen att beställ för det priset.

Permalänk

Har aldrig ägt en telefon med mer kräm i sig. 5h 20min skärmtid och 27% kvar! Det är otroligt. Hoppas att LG har skapat en trend inom mobilmarknaden.

http://lgg2testpilot.wordpress.com/2013/10/04/lite-kort-om-ba...

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Det var som fasen, sjukt billigt för en sådan grym telefon måste jag säga!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter faktiskt och hovrar över köp-knappen på cyberphoto...
Jag var mer inne mot den koreanska, med tanke på utbytbart batteri och microSD-slot.
Däremot såg jag att den är 32gb default, vilket borde räcka alldeles utmärkt egentligen.. sedan är ju större batteri en klar fördel också.. fan varför ska alla val i livet vara så svåra?

Permalänk
Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp nu!

Har en iPhone 4S just nu, men känt ett tag att jag vill testa Android. Blev väldigt sugen på denna, särskilt för 4000 kr. Vad tycker ni grabbar, är det värt att köpa en och byta från 4S för en användare som alltid använt iOS. Är Android lätt att anpassa sig till och lära sig?

E: Blev lite osäker. Jag har ju en 4S just nu med abonnemang hos 3. Det går bra att bara flytta över SIM-kortet till L2:an va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Behöver lite hjälp nu!

Har en iPhone 4S just nu, men känt ett tag att jag vill testa Android. Blev väldigt sugen på denna, särskilt för 4000 kr. Vad tycker ni grabbar, är det värt att köpa en och byta från 4S för en användare som alltid använt iOS. Är Android lätt att anpassa sig till och lära sig?

Om du är intresserad och är villig att lägga lite tid och energi på att lära dig så tycker jag absolut att det är värt att gå över till android. Jag skulle däremot inte rekommendera det till tex min far som alltid har haft iphone och har ungefär 3 sekunders tålamod med teknikprylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Om du är intresserad och är villig att lägga lite tid och energi på att lära dig så tycker jag absolut att det är värt att gå över till android. Jag skulle däremot inte rekommendera det till tex min far som alltid har haft iphone och har ungefär 3 sekunders tålamod med teknikprylar.

Som sagt, har varit lite intresserad över Android nu ett tag Så jag är definitivt villig att lära mig, saken är bara att jag har för mycket att göra i skolan nu, tar det lång tid innan man vänjer sig, tror du? Beror väl kanske också på användaren... Ska försöka leta upp någon butik som har G2 inne så att jag kan känna lite på den. Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Som sagt, har varit lite intresserad över Android nu ett tag Så jag är definitivt villig att lära mig, saken är bara att jag har för mycket att göra i skolan nu, tar det lång tid innan man vänjer sig, tror du? Beror väl kanske också på användaren... Ska försöka leta upp någon butik som har G2 inne så att jag kan känna lite på den. Tack för svar!

Jag tror inte att det kommer att vara något problem för dig. Om du är någorlunda teknikkunnig och framför allt intresserad av att lära dig så är det inte svårt. Många har dessutom redan många av sina tjänster hos Google, då är en flytt ännu lättare. Det kan tex vara Gmail, Google calendar, docs med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Som sagt, har varit lite intresserad över Android nu ett tag Så jag är definitivt villig att lära mig, saken är bara att jag har för mycket att göra i skolan nu, tar det lång tid innan man vänjer sig, tror du? Beror väl kanske också på användaren... Ska försöka leta upp någon butik som har G2 inne så att jag kan känna lite på den. Tack för svar!

Det går fort att vänja sig. Bytte från ios en gång i tiden. Det som tog någon vecka att få känslan på var tangentbordet.
Att android skulle vara besvärligt är en myt. Fixar min farfar, (89år som inte har dator med internet) en androidlur så gör nog de flesta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag tror inte att det kommer att vara något problem för dig. Om du är någorlunda teknikkunnig och framför allt intresserad av att lära dig så är det inte svårt. Många har dessutom redan många av sina tjänster hos Google, då är en flytt ännu lättare. Det kan tex vara Gmail, Google calendar, docs med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Skönt! Det finns en massa saker från iOS som har gjort att jag hållt fast vid Apple. Bland annat iMessage och Facetime som funkar superbt och att de flesta av mina kompisar också har iPhones. De är dock inte de bästa funktionerna utan de integrerade kalendrarna etc. T.ex. man kan ju skriva in saker i sin kalender på telefonen som sedan synkas med iCloud som du kommer åt även på din windows-dator, vilket är väldigt skönt och praktiskt. Kan man använda Google calendar på liknande sätt?

Skrivet av Boss302:

Det går fort att vänja sig. Bytte från ios en gång i tiden. Det som tog någon vecka att få känslan på var tangentbordet.
Att android skulle vara besvärligt är en myt. Fixar min farfar, (89år som inte har dator med internet) en androidlur så gör nog de flesta det.

Låter bra! Tack så mycket för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Skönt! Det finns en massa saker från iOS som har gjort att jag hållt fast vid Apple. Bland annat iMessage och Facetime som funkar superbt och att de flesta av mina kompisar också har iPhones. De är dock inte de bästa funktionerna utan de integrerade kalendrarna etc. T.ex. man kan ju skriva in saker i sin kalender på telefonen som sedan synkas med iCloud som du kommer åt även på din windows-dator, vilket är väldigt skönt och praktiskt. Kan man använda Google calendar på liknande sätt?

Absolut, allt synkas med Googles servrar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Skönt! Det finns en massa saker från iOS som har gjort att jag hållt fast vid Apple. Bland annat iMessage och Facetime som funkar superbt och att de flesta av mina kompisar också har iPhones. De är dock inte de bästa funktionerna utan de integrerade kalendrarna etc. T.ex. man kan ju skriva in saker i sin kalender på telefonen som sedan synkas med iCloud som du kommer åt även på din windows-dator, vilket är väldigt skönt och praktiskt. Kan man använda Google calendar på liknande sätt?

Jag har använt både IOS och Android. Först hade jag en billig android, men bytte till IOS. Jag blev besviken på hur knökigt och otympligt IOS hanterade molnet. Det var en av huvudanledningarna till att jag sedan bytte tillbaka till Android igen. Androids kalenderhantering och molnintergration överhuvudtaget är jäkligt smidig. Bättre än IOS. Det finns nackdelar med Android också, men det här är definitivt inte en av dem. Tror du kommer bli förvånad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

LG G2 Review! - http://www.youtube.com/watch?v=WBeFfWUdseI

Han gör bra reviews.

Recycling conventional wisdom.

Alla attackerar LG's skin, men när han skulle gnälla på det så valde han att bara fokusera på två saker. Launchanimationen(som han gjorde tre olika klipp av) och statusbaren där uppe, som de flesta tycker är ganska bra då den innehåller mer än de flesta.
Annars är det mest "this phone feels faster". Okej. Kom med några konkreta benchmarks.
Samma sak när det gäller brightness. Han kikar på vad andra säger och bara återupprepar.

LG's skin är väldigt subjektivt. Jag föredrar Nexus/stock Android, men det är svårt att övertyga mig att deras skin ser värre ut än t.ex. Samsung's och den har definitivt mindre bloat. Dessutom så har deras gimmicker en viss funktion, t.ex. double tap to open etc. Men han gnäller inte så mycket över TouchWiz.

De bästa reviews görs av Anandtech. Brownlee gör snygga videos men det är sällan/aldrig man får reda på något nytt eller speciellt detaljerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Skönt! Det finns en massa saker från iOS som har gjort att jag hållt fast vid Apple. Bland annat iMessage och Facetime som funkar superbt och att de flesta av mina kompisar också har iPhones. De är dock inte de bästa funktionerna utan de integrerade kalendrarna etc. T.ex. man kan ju skriva in saker i sin kalender på telefonen som sedan synkas med iCloud som du kommer åt även på din windows-dator, vilket är väldigt skönt och praktiskt. Kan man använda Google calendar på liknande sätt?
!

Typ därför jag gillar android, allt syncas med alla googles tjänster jag använder, gmail, kalender, youtube, google drive.
Så allt är alltid uppdaterat med det jag använder dagligen.

Oftast väljer man ju OS efter vad ens nära omgivning använder samt vad man använder för verktyg själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Recycling conventional wisdom.

Alla attackerar LG's skin, men när han skulle gnälla på det så valde han att bara fokusera på två saker. Launchanimationen(som han gjorde tre olika klipp av) och statusbaren där uppe, som de flesta tycker är ganska bra då den innehåller mer än de flesta.
Annars är det mest "this phone feels faster". Okej. Kom med några konkreta benchmarks.
Samma sak när det gäller brightness. Han kikar på vad andra säger och bara återupprepar.

LG's skin är väldigt subjektivt. Jag föredrar Nexus/stock Android, men det är svårt att övertyga mig att deras skin ser värre ut än t.ex. Samsung's och den har definitivt mindre bloat. Dessutom så har deras gimmicker en viss funktion, t.ex. double tap to open etc. Men han gnäller inte så mycket över TouchWiz.

De bästa reviews görs av Anandtech. Brownlee gör snygga videos men det är sällan/aldrig man får reda på något nytt eller speciellt detaljerat.

Jag diggade honom i början men sen efter en tid börjar det kännas samma sak varje gång. Han är väldigt inbiten i vissa grejer och baserar mer på personliga preferenser som du säger.
Jag tror han älskar Google/Android för mycket så det blir lite väl åt ett håll för det mesta om du förstår vad jag menar.
Jag personligen tycker LG skin är relativt snyggt, snyggare än Samsungs version.. inte minst för transparenta knapparna nedan och ikonerna går ju byta ut i original-launchern osv.