Permalänk

Ojämn internetanslutning

Hej!

Jag har ett problem som jag tycker är svårt att finna lösning på via google.

Dator i sign. Integrerat nätverkskort med passande drivisar från moderkortets hemsida. Trådad anslutning till router Technicolor TG799TSvn v2.

Problem: Oftast fungerar anslutningen utan problem. Ibland fungerr inte anslutningen till internet alls. Ibland fungerar den men att det typ "fryser" och flyter på när jag öppnar en massa flikar i webbläsaren, som att anslutningen vaknar till liv.
Det fungerar jättebra när jag kör WIFI på telefonen och ansluter via den, måste dock inaktivera nätverkskortet då.

Vad kan felet vara?
Behöver jag köpa ett nätverkskort?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Installera pingplotter och sätt igång och testa. Kör det minst i 10 minuter och ladda sedan upp resultatet.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Vad har du för typ av uppkoppling?
Wifi via telefonen? Du menar att trafiken går via ditt data-abonnemang på telefonen då?

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Installera pingplotter och sätt igång och testa. Kör det minst i 10 minuter och ladda sedan upp resultatet.

Skrivet av jocke92:

Vad har du för typ av uppkoppling?
Wifi via telefonen? Du menar att trafiken går via ditt data-abonnemang på telefonen då?

ADSL från Telia. 12-24 tror jag. Det konstiga är att jag kan få "rätt" hastighet även när det "fryser" och inte fungerar normalt.

WIFI via telefonen betyder att jag fortfarande använder mig av samma router, bara trådlöst. Alltså ska det inte vara något fel ut från själva routern. Det är även just bara min dator som har det här problemet, och endast när jag använder mig av trådad anslutning.

Glömde svara.
Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Skrivet av BrusE:

Ser inte ut att vara något problem just nu. Just det som är så drygt, att det är bara ibland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

http://imageshack.us/a/img405/1525/krs8.png

Ser inte ut att vara något problem just nu. Just det som är så drygt, att det är bara ibland.

Kör pingplotter medan du använder datorn. Då kommer du med säkerhet att fånga upp problemet.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |