Finns nog en hel del däromkring. öppna eller slutna? Enbart användas hemma med förstärkare eller även bäras utomhus med betydligt mindre kraftfulla komponenter till hands etc? Ifall han/hon ingen förstärkare ägen kanske det skall räknas in i slutpriset?
Öppna lurar foinns det ju klassiker som Sennheiser och du märker stor skillnad från 1k och uppåt jämfört med "skitlurar" Tror HD600/650 kan hittas för runt dom pengarna och dom är riktigt fint balanserade i klassen. Beyerdynamik har äved dom några fina lurar ifrån 1-1.5k och uppåt fast jag är partisk och älskar "Beyer ljuded" om man nu får uttrycka sig så.. Gamla modellerna DT770 (stängda), 880, 990 (öppna) kan hittas rätt billigt om man letar lite i tex Tyskland/UK har jag sett fast det var ju nåt år sedan och ny modeller finns ute. Tex DT770 är inte alls balanserad som Senn med gillar min dunka dunka och bas så kan dom va rätt kul och maffiga, finns ifrån 32 el 80ohm och up (bärbar källa?) och får en slant till förstärkare över som i sin tur kan göra stor skillnad i min mening fast det låter ju iaf som att en dac/stärkar kombo bör inhandlas pga laptopen? Fast det är ju så beroende på vad person gillar för musik, skall det användas även för annat som tex TV och annat? Svårt att säga annars, tips är iaf att läsa lite på headfi (sidan) först! Sennheiser är ett säkert kort jag håller med fast dom är öppna och läcker därmed enormt, ifall det är folk runt som stör sig bör du tänka om?
Snälla vad du än gör, kasta inte bort dina pengar på nån Monster lur, har sätt reklamen rulla här i dagarna, "DNA" lol