Snabbtitt på Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag är oerhört nöjd nu. Det är en viss skillnad även från 8.1 preview som jag kört, mycket har blivit uppdaterat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Windows 8.1 när man väl har vant sig kommit in i det så är det ett ritkigt gött OS snabbt och smidigt.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RzrTrek:

Windows 8.1 bjuder på fortsatt dåligt stöd för äldre applikationer som spel, mer påtvingad DRM och SkyDrive.

Skydrive verkar det gå att plocka bort iallafall: http://www.howtogeek.com/167058/how-to-disable-skydrive-integ...

Resten är det värre med.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat ISO download? Provade windows 8.1 install grejen men den ville inte ha min nickel.

Permalänk
Medlem

Enda jag stör mig sjukt mycket på är att var enda j**la grej man trycker på så startas det i helskärmsläge och så är det typ bara 2 knappar och lite text vid sidan om. Varför måste allt köras i helskärm?!?!?!

Permalänk
Medlem

Går det att få den att visa Engelska nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Windows 8.1 bjuder på fortsatt dåligt stöd för äldre applikationer som spel, mer påtvingad DRM och SkyDrive.

Säkerheten ser annorlunda ut och stöder för 16-bitars applikationer är nu nästan obefintlig, däremot 32 borde fungera fint det emuleras fortfarande genom WOW64.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Skydrive verkar det gå att plocka bort iallafall: http://www.howtogeek.com/167058/how-to-disable-skydrive-integ...

Resten är det värre med.

Under installationen valde jag att avmarkera alla SkyDrive inställningar och molnrelaterade tjänster, för att sedan på nytt tvingas avmarkera mina SkyDrive inställningar via bildspelet (Modern UI) – hyckleri på högst nivå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Då väntar vi med spänning på "Snabbtitt på Ubuntu 13.10".

Använder själv Ubuntu på en av datorerna (dock inte uppdaterat än), men jag får en känsla av att en snabbtitt på Ubuntu 13.10 skulle få reaktioner i stil med "vem fan bryr sig?" och att Sweclockers inte har tid att enbart tillfredsställa 14 av sina tusentals medlemmar (taget från luften, men ni förstår). Windows är ju trots allt ett betydligt större OS. Men visst fan hade det varit trevligt om dom tog sig en snabbtitt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

kommer fortfarande bara till startsidan i store när jag klickar på "uppdatera nu" på microsofts hemsida, någon som vet varför det blir så?

Permalänk

Går det att avinstallera 8.1 ? Så jävla mycket som är helt fucked up. Hittar det inte nånstans

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goikoi:

Går det att avinstallera 8.1 ? Så jävla mycket som är helt fucked up. Hittar det inte nånstans

blir nog svårt... Vad funkar inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hmmm ok fick ner 8.1pro via store - men om jag nu skulle vilja formatera och ominstalera win8.0 pro som jag har på skiva måste jag då sedan betala för att uppgradera till 8.1pro efter denna fredag ???? eller kommer jag alltid kunna upgradera till 8.1pro gratis ?

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Men vaaaaa? Cepe microsoft. CounterStrike global offensive och andra spel är helt fucked up. Gult och askass grafik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goikoi:

Men vaaaaa? Cepe microsoft. CounterStrike global offensive och andra spel är helt fucked up. Gult och askass grafik

Installera om grafikdrivers? fungerar för mig utan probs.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Dags för en nyinstallation av Windows 7 – är riktigt trött på Bildspel 8!

Permalänk
Medlem

Windows 8 nyckeln funkar inte I Windows 8.1 installern och tydligen kommer det bara gå att få Windows 8.1 genom Store om man inte har en 8.1 nyckel.

"av8rboi - thank you for the comment! We're not releasing the ISO images to folks who don't have MSDN and TechNet subscriptions. Best way for everyone else is to update through the Windows Store."

"Enes - it is only free if you update your device already running Windows 8 to Windows 8.1 via the Windows Store. You can buy a copy of Windows 8.1 and do a clean install that way."

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Går inte att jämföra pekskärm med mus+tb. http://www.razorianfly.com/wp-content/uploads/1318854995-sony...

Att sitta så i en halvtimme är långt mycket jobbigare än att bara använda mus och tangentbord.
Det är en självklarhet, jag vinner ingenting på att köpa en pekskärm till min dator, kostar bara mer pengar.
Hoppas du förstår hur sjuk skillnad det är mellan det där och att sitta med en platta eller en mobil i handen.
Och musarm? Har jag faktiskt inte upplevt, det är nog snarare något du kan få om du sitter vid en dator
hela dagarna extremt länge, kanske om man på jobbet sitter mycket vid en dator till exempel.
Skulle pekskärm vara bättre då? Nej, vore att förvärra situationen bara

Vem sa att du skulle sitta så i en halvtimme? Touch är till för att komplettera tangentbord (och mus), inte för att ersätta. Och jag använder i princip aldrig, förutom eventuellt i vissa spel, musen i en halvtimme.

Självklart hävdar jag inte att en stationär dator är samma sak som en telefon, var får du allt från?

Jag har inte heller haft problem med musarm, kanske för att jag helst undviker att använda musen, men det är ett erkänt problem som många har. Kanske får man liknande skador om man använder touch, men det är ingenting som jag hört talas om (förmodligen för att det inte är så många som använder någon touch-lösning idag).

Jag vet inte om det kommer bli stort eller inte med touch input, men jag tycker det känns sjukt olämpligt att direkt avfärda det. Det jag kan tro däremot är att om det skulle få stort genomslag skulle det inte se ut som på bilden du visade, utan snarare att man har skärmen "halvt liggande" istället för helt vertikal som de flesta har idag (och som det är på bilden du visade). Jag vet inte, men det känns mest ergonomiskt på något sätt. Fast jag kan tänka mig att det kan funka hyfsat med en traditionell setup också.

Permalänk
Medlem

Windows må du brinna i helvetet.
När du återuppstår är du värdig att vara min vän igen!

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Windows 8 nyckeln funkar inte I Windows 8.1 installern och tydligen kommer det bara gå att få Windows 8.1 genom Store om man inte har en 8.1 nyckel.

"av8rboi - thank you for the comment! We're not releasing the ISO images to folks who don't have MSDN and TechNet subscriptions. Best way for everyone else is to update through the Windows Store."

"Enes - it is only free if you update your device already running Windows 8 to Windows 8.1 via the Windows Store. You can buy a copy of Windows 8.1 and do a clean install that way."

Förlåt, men vad var problemet? Har man Windows 8 får man Windows 8.1 gratis, har man inte Windows 8 kan man köpa Windows 8.1 och får då både nyckel och operativsystem.

Permalänk
Medlem

Slängde i 8.1 & direkt sket sig 6 olika drivare, inte illa... Hur f*n kan man lyckas släppa dynga som detta?

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Tack MS...Alla mina inställningar+program blev nollade...underbart..underbart. Vet inte vad som blir smidigast ominstallera eller gå igenom aktivera/ställa in alla program igen.

Troligen pga att jag kör lokalt konto vilket inte fungerade vid 8.1 upd utan tvingade mig till ms konto som skrev över mitt befintliga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X, 32GB@6000MHz DDR5 & Nvidia RTX 5070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goikoi:

Ladda ner och installera nya grafikdrivrutiner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Förlåt, men vad var problemet? Har man Windows 8 får man Windows 8.1 gratis, har man inte Windows 8 kan man köpa Windows 8.1 och får då både nyckel och operativsystem.

Problemet var att har man Windows 8 måste man installera Windows 8 sen uppdatera till Windows 8.1, du kan inte ladda ner och installera Windows 8.1 direct vilket är ett problem, så mycket .old filer och annat skit kvar efter uppdatering.

Permalänk

Lol, cs:go laggar och hackar med nya 8.1, likaså musen! UNDVIIIIIIIIIIIIIIK!

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Problemet var att har man Windows 8 måste man installera Windows 8 sen uppdatera till Windows 8.1, du kan inte ladda ner och installera Windows 8.1 direct vilket är ett problem, så mycket .old filer och annat skit kvar efter uppdatering.

Okej, du har en poäng (eller jag har ingen aning om hur mycket .old som sparas, men jag får väl lita på dig). Hur har det varit förut med typ 7 vs 7 SP1?

Permalänk
Medlem

Går det att installera 8.1 direkt över ett 8 utan att behöva formatera? Typ som patch?

Permalänk
Medlem

ASSÅ KÖR WINDOWS XP GRABBAR

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rekl3M:

Går det att installera 8.1 direkt över ett 8 utan att behöva formatera? Typ som patch?

Ja det gör det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...