Permalänk
Medlem

Boxee Box

Hej!

Har ett irriterande problem. Köpte min Boxee Box för två dagar sedan och sedan första dagen jag försökt se film från Dreamfilm eller swefilmer, så bryts filmen efter ca 10 min hela tiden och hoppar tillbaka till hemsidan från fullskärmsläge och stoppar filmen. Har absolut ingen aning om varför. Någon som kan hjälpa mig?

Permalänk
Inaktiv

Är den uppdaterad?
Kör du trådlöst eller trådat nät?

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade den till senaste versionen i lördag då jag köpte den. Jag kör trådlöst.

Permalänk

Om du har möjlighet, prova att skippa trådlöst och kör med kabel istället, har haft dålig erfarenhet med att streama över trådlöst även fast den står precis bredvid access punkten.

Permalänk
Medlem

Kan vara en glitch. Värsta fall om inget funkar så prova ominstallera fimrwaren. Löste mina problem.

Permalänk
Inaktiv

Prova med kabel nog för det inte är jättekvalite för dreamfilm men ändå, se om det fungerar med kabel

Permalänk
Medlem

Skall prova att köra med kabel. Att ominstallera firmwaren, hur gör man detta?

Det har inget med inställningar att göra?

Permalänk
Medlem

http://support.boxee.tv/entries/328816-Manual-Upgrade

Men prova allt annat först och ha det här som en sista utväg.

Permalänk
Medlem

§7?

Permalänk

funderar på att ersätta min boxee box med little black box :D..

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

funderar på att ersätta min boxee box med little black box :D..

Har ägt boxeebox tidigare men gick över till HTPC, sneglar hela tiden på nya alternativ som typ LBB, men de verkar fortf ha massa strul, långsamma menyer och andra buggar, så det känns som Intel NUC är det man ska ha, men dessa är fortfarande jäkligt dyra. Jag antar att den klara 23.976hz om man kör sync playback to display med drop/dupe audio i XBMC, då har jag inga invändningar förutom priset. BoxeeBox osv klarar ju om jag minns rätt 23.976hz helt perfekt, synd att högkvalité HTPC inte gör det ännu.

Köpte en Actic M001 till brorsan och den fungerar strålande med OpenELEC, lite små buggar ibland, kan kräva omstart men generellt fungerar den väldigt bra - dock inte lika felfritt som en äkta HTPC.

Så det känns som att HTPC problem är perfekt 23.976 och dessa BoxeeBox & little black box är att de är lite buggiga/långsamma i menyer och vid uppspelning kan de hänga sig/frysa osv ibland. Sitter fortfarande och hoppas på att Intel släpper en NUC med perfekt uppspelning, det känns som att det skulle lösa frågan en gång för alla, slippa fundera och slippa väga fördelar mot nackdelar. Men jag antar att gör dem så kommer det väl med en fläkt som låter som bara den - endast för att jävlas ;).

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Supermicro A2SDi-HLN4F | Atom C3758 | Fractal Design Define C | 64GB ECC RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 14 | AP: 2pcs Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

eller wd live play

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/western-digital-tv-play-p2365117...

får kanske bli en sådan i sovrummet.:D. ja det får det bli

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Netflix och Vudu fungerar bra annars....

Permalänk
Medlem

Testat att byta till fast kabel, uppgraderat mjukvaran, bytt mjukvara, gått tillbaka till fabriksmjukvara och samma problem. Inget hjälper. Kan det vara kompatibilitet i mjukvaran på Boxee eller rent av mot min tv?

Permalänk
Medlem

Testa boxeed.in o se om det fungerar bättre att installera hacket.

Permalänk
Medlem

Skall strax testa. Återkommer med svar hur det har gått.

Permalänk
Medlem

Fungerade tyvärr inte bättre. Filmer slutar fortfarande efter 12 min. Om det inte är löst till på lördag, lämnar jag tillbaka den och köper något annat. Tar för mycket tid.

Permalänk
Medlem

har samma problem .....fast enbart på just den sidan

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem

Har provat swefilmer och samma där för mig. Funkar fint på vanlig dator.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av turboprocess:

http://cdon.se/hemelektronik/western-digital-tv-play-p2365117...

får kanske bli en sådan i sovrummet.:D. ja det får det bli

Ser fin ut
Men..stöd för Viaplay? Har du någon aning om denna har en webbläsare så att jag själv kan kolla vad jag vill, eller är det begränsat till just de program som följer med från början? Hulu, AOL HD mfl finns väl inte här i Sverige? Proxy som gäller då?

Permalänk
Medlem

har utvecklat en fobi mot min boxee box... den ger mig så jäkla mkt strul med jämna mellanrum. alltid massa små problem o buggar här o där. ibland hittar den inte wifi nätet alls av oklar anledning. sedan funkar det eventuellt några timmar senare. man vill ju bara att det ska funka hela tiden. tyvärr är så inte fallet med boxee'n... jämna plågor

Permalänk
Medlem

Vad skulle vara ett bättre alternativ. Gillar den annars, då den är enkel, men vill att den skall fungera klockrent

Permalänk
Medlem

Kommande Tizzbird S20T hoppas jag på i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag lämnar tillbaka Boxee Box idag. Trött på en produkt som inte fungerar som den skall.

Permalänk
Medlem

re

Dlink har ju slutat supportera Boxee så att lämna tillbaka den är nog en bra ide.

Idag kör jag med en NUC med Xbmc fungerar perfekt 1000x snabbare kostade dock en del.

Permalänk
Medlem

Kört med min boxee drygt ett år och aldrig haft några problem med mjukvara/hårdvara eller trådlöst, kan ju ha en jäkla tur men den fungerar klockrent och jag är jäkligt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patton:

Kört med min boxee drygt ett år och aldrig haft några problem med mjukvara/hårdvara eller trådlöst, kan ju ha en jäkla tur men den fungerar klockrent och jag är jäkligt nöjd med den.

Jag har haft min sen de släpptes. Alltid fungerat 100%. Aldrig några problem Kanske e för den inte blivit uppdaterat på 1-1,5 år.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Ett bättre alternativ: htpc som kör openelec o xbmc tex... Sen har ja hört bra saker om wd live spelaren

Skickades från m.sweclockers.com