Veckans fråga: Vad tyckte du om Battlefield 6-betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Kan inte spela det pga kasst anticheat.

Vad skedde?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gargamelo:

Finns potential även om det kändes lite CODfield med smala korridorer, ett stort problem för mig är det här med sitta å glo och vänta på matchmaking.
Det var ju redan 64 pers inne i spelet, så skall alla sen dumpas ut i rännstenen när rundan är slut ? Vafan.

Jag accepterar inte att om de väljer bort dedikerade administrerade servrar genom en server browser, tänke inte spela slumpmässigt.
Det blir inte ett köp om de låter EA gå den vägen.

Förstår inte det där att vissa skriver att dom blev utkastade efter match. Jag gick bara vidare till nästa match efter nån minut efter alla poäng mm visats, den frågade om du ville stanna i samma team, sen kom det att man kunde gå vidare till nästa runda.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Vad skedde?

Har inte ens gett det ett försökt med tanke på vilket typ av Anticheat de valt att använda. Vill inte infektera datorn med detta och tänkter inte dualboota bara för bf6..Ser rätt skoj ut dock.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite OS

Permalänk
Skrivet av Andyah:

Förstår inte det där att vissa skriver att dom blev utkastade efter match. Jag gick bara vidare till nästa match efter nån minut efter alla poäng mm visats, den frågade om du ville stanna i samma team, sen kom det att man kunde gå vidare till nästa runda.

Om man inte spelade men en kompis fick man välja om du ville stanna i samma squad, inte team som jag minns det.

Istället för att lagen byter sida på samma karta, eller att nästa bana började laddas i bakgrunden efter matchens slut i en förutsägbar följd som ALLA Battlefield spelen tidigare har gjort.

Fortgick det genom att man satt och vänta ibland flera minuter på ny matchmaking genom ny slumpning.

Sedan, återigen vänta lite till på att tillräckligt mängd nya andra spelare också skulle slumpas in på nytt, kunde vara exakt samma karta igen samt samma lagsida osv.

Helt slumpmässig och ja det är väl exakt det som förväntas av matchmaking samt just det jag inte vill ha dvs. ingen yolo matchmaking överhuvudtaget. Det är ju bara skräp.

Problemet kanske är att med den lösning EA kanske har valt att köra med så finns det i praktiken ingen dedikerad resurs/server som roterar utvalda kartor i en förutbestämd följd som aktivt kan eller ska administreras för den delen.

Vilket brukar vara det man vill ha och förväntar sig som standard i alla multiplayer FPS sedan urminnes tid för en bra spelupplevelse längre än 15-20 minuter. Eller en runda som man brukar säga, bra Battlefield rundor kunde pågå 40-60 minuter.

Istället ligger det väl ett kubernetes skript i ett virtuellt kluster eller liknande som skapar en pod/resurs efter en köad förfrågan istället för att i förväg erbjuda ett förväntat önskemål där spelarna önskas och förväntas bara spela 15 minuter för podden/resursen sen tas ner och stängs av och slänger ut alla spelarna/squads med badvattnet tillbaka i en serveringskö, dvs återgår till matchmaking.

Men finns inget aktivt community så finns det väl förstås ingen anledning till var sig servers eller serverbrowser iofs.

Ungefär som att gå in i en pizzeria och du ser att ugnen är inte ens påslagen, du å dina vänner kommer ändå få en pizza ganska snart men först skall du/ni start ett roulettehjul, alternativt hänvisas till deras portal där du kan gå ut och leta efter en pizzaslice som verkar bra ifrån någon annans tallrik innan den redan hunnit lämna restaurangen.

Kostnadseffektivt till bekostnad på upplevelsen, EA - dina pengar är nu mina, nästa kund.

Permalänk
Medlem

Jag älskade betan!

Fick verkligen BF3/4 vibbar och jag hade otroligt roligt.
En sak som oroar mig lite är dock ”gamefieringen” av ett spel som battlefield. Jag är inget jättefan av dessa ”challanges” för o låsa upp skins och sånt då jag upplever att folk prioriterar ett visst spelsätt för att låsa upp saker över att faktiskt vinna matcherna.

Jag gillar det inte alls.
Tycker det var bättre i BF3 där du hade större tendens till o välja ett vapen o bara köra på och få medaljer var 100-kill.
Sen låste jag visserligen upp alla medaljer för alla vapen (har för mig det var 500kills lr ngt sånt) vilket gjorde att man ibland hade ”fel” vapen för optimalt för banan, men man spelade iallafall objektivet.

Jag upplever att det försvinner när folk bara snabbt vill låsa upp ”dagens skin” och skiter i allt annat

Visa signatur

Fractal Design North XL Svart TG / ASRock X870E Nova WIFI / ASUS GeForce RTX 5090 32GB ROG Astral OC / AMD Ryzen 9 9950X3D 4. 3GHz 144MB / Arctic Liquid Freezer III Pro 360 A-RGB / Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY / ASUS ROG Strix 1200W Platinum / Samsung 9100 PRO M.2 NVMe Gen5 2TB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 4096GB / Windows 11 / Acer Predator X34