Skrivet av shogun-r:
Tror du själv på det du skriver? Eller är det Aftonbladet som är din "lärobok"?
Åt vilket håll vänds befolkningspyramiden om tillskottet av unga individer ökar? Rätt eller fel?
Vi har redan nött igenom det tillräckligt många gånger för att du ska inse att du inte kommer komma någon vart med det spår du vill dra igång.
Skrivet av shogun-r:
För det första så du ser ingen skillnad på när Svenskar åkte till USA mot den invandringen som är idag från MENA-länder? Eller för all del den invandring som Sverige hade under 60- och 70-talet?
Invandringen är fortfarande uppbyggd kring arbetsmöjlighet och anhörighet, då såsom nu.
Vad du talar om är Flyktingmotttagande och det gode Shogun är inte samma sak som invandring.
Skrivet av shogun-r:
USA är populärt att ta upp som ett "lyckat" integrationsprojekt. För det första, är det verkligen så lyckat? För det andra så skiljer sig förutsättningarna radikalt. USA har inte det skyddsnät som Sverige har så antingen så anpassar man sig eller så går man under. Kommer du till USA i slöja och säger, "jag skall kunna få jobba överallt annars så anmäler jag" - då får du ett stort långfinger upptryckt i ansiktet och därtill frasen FUCK YOU!!! "Kommer du till USA och säger "I must have etableringsersättning, etableringstillägg, bidrag för att lära mig språket och gärna en dator och iPad också" vad händer då tror du? Jo.... då får du ett stort långfinger upptryckt i ansiktet och därtill frasen FUCK YOU!!!
Fuck You själv vad ful i munnen du är. Nej din invändning håller inte ty precis som det du anklagar den du citerar så väljer du och vrakar mellan effekter och orsaker, system och möjligheter.
Givetvis ska vi inte använda USA som ett exempel i förhållande till Sverige men det har inget med Bidrag eller dylikt att göra. USA har en stor låglönesektor som förvisso inte mår särskilt bra idag likväl kan hantera inflödet av invandrare. Det ska dock sägas att USA inte har något större inflöde av Flyktingar att hantera, vilket är Sveriges stora grej.
Så jämför Sverige med Jordanien istället och fråga dig om Sverige är bättre på att ta emot flyktingar än Jordanien.
Skrivet av shogun-r:
Kommer du till USA och valfri skola, fängelse, ålderdomshem eller vad som helst och säger. "Must have halal, halal, everybody must eat halal" Vad händer då? -då får du ett stort långfinger upptryckt i ansiktet och därtill frasen FUCK YOU!!!
Det är dock en effekt av den höga antimuslimska stämningen i USA. Amerikaner överlag har inga problem med att äta Skäktat kött äts frisk av Amerikanerna, det är nämligen billigare än vanligt slaktad mat. Nu ska vi ju också tillägga att Judiska församlingar i stor utsträckning inte accepterar att djuret bedövas innan slakt, något som de Svenska Muslimerna emellertid gör.
Skrivet av shogun-r:
Populärt är att ta upp Jugoslaverna som kom hit på 90-talet, över lyckad integration. Ja i stora drag har det varit lyckat. Utan tvekan. Men sen skall man komma ihåg att Juggar är Européer och är faktiskt inte så olika oss.
Populärare än så är att tänka efter och försöka förstå vad man säger. Jugoslaverna kom till ett land en redan etablerad Jugoslavisk befolkning.
Men framförallt Shogun, när blev Jugoslaverna etablerade?
Och vad heter gen uppsättningen som gör att Europeiska folk är bättre på att anpassa sig till andra Europeiska folk än Icke-Europeer? Eller är det som vanligt så att du menar på att det är muslimerna som brister i integrationsförmåga? Jag har en viss aning om att du tidigare inte ifrågasatt integrationen av personer från Fjärran Östern. Hur gick det förresten med Bosnierna och Kosovo-Albanerna som kom till Sverige? De var väl Judar också?
Ska vi säga så att när du i framtiden ska dra fram dina integrationsteorier så benämner du vars förmåga att integreras som: Semitiska, iranska, turkiska och Afrikanska folkslag.
Skrivet av shogun-r:
Sedan när du skriver att svenskar stöter bort invandrare så kanske du borde tänka lite bredare och att det i minst lika hög utsträckning är invandrare som stöter bort svenskar. Du kan även passa på och fundera på den rasismen som råder mellan olika invandrargrupper. DET är ett stort problem , men det tar man inte upp eftersom det inte gagnar ens agenda att göra svenskarna till syndabockar.
Nej Shogun det är inte ett problem i någon som helst utsträckning annat än i ditt huvud. Vita Svenskar har makt, invandrare har det inte. Att invandrare inte är inklusiva i sin gemenskap är olyckligt men det är inte det som orsakar utanförskapet. Du får gärna besvara mig här men du ska bygga upp ditt resonemang till en vettig nivå, inget trams.
Skrivet av shogun-r:
Sen att jag inte varit i Tensta. Nej jag har inte varit i Tensta men jag har varit i andra förorter väldigt mycket. Har även arbetat på flyktingförläggning. Så jag har varit med om det mesta och sett det mesta.
Det spelar ingen roll hur mycket man ser när man tolkar det man ser fel. I ditt inlägg återfinns en kavalkad av pseudovetenskap och trams, ordna upp.
Skrivet av shogun-r:
Så ser jag på saken. Men alla får givetvis tycka vad dom vill.
Jag håller med dig här Shogun, alla får tycka vad dem vill. Det betyder dock inte att alla har rätt.
Skrivet av Valiumballong:
Du tror inte att det hade något att göra med att USA ville sälja varor till Europa igen?
Det är väl rätt krasst att skylla Marshall hjälpen på något så enkelt.
Det Amerikanska försvaret ville nog ha en buffert mot Sovjet, Den Amerikanska allmänheten kände nog solidaritet och den amerikanska industrin ville kränga prylar.
Skrivet av Valiumballong:
Först och främst så är det en sak att påstå att man har en läkarexamen, en annan att faktiskt ha en läkarexamen. För det andra så är det fullt rimligt att vi inte godkänner u-länders utbildningar om de inte kan styrkas att de håller samma kvalitet som våra egna. Jag ställer upp på förslag om att kompetenstesta den som påstår sig ha en utbildning och sedan låta dessa komplettera där det behövs.
Nu är det så att vi godkänner vissa U-lands utbildningar rätt fort:
Polen, Ungern, Bulgarien, Rumänien, Lettland, Litauen, Indien, Kina, Singapore, Malaysia, Argentina, Chile till och med Iran.
Visst som du säger, kan vi styrka utbildningens "kvalité" vilket är ett felaktigt ord eftersom det som framförallt styrks är kursplaner. Kvalitén kan det vara si och så med i utland såsom i Sverige.
Det stora antalet av flyktingar borträknat Somalia och Afghanistan kommer från tämligen välutvecklade ekonomier med tämligen väl fungerande utbildningssystem som under en lång period försörjdes av Sovjet och gagnades av den hemska ryska vetenskapstraditionen.
Det är inte främst kompetensproblemen eller språkproblemen som är problematiska annat än hos humaniora utbildade. De stora problemen är bristen på samarbete och i många fall: bristen på ett idag fungerande universitetsväsen i flyktingarnas hemländer. För att vi i Sverige ska kunna godkänd en individs betyg så krävs det en kontaktperson på universitet där individen utbildades och det är inte det lättaste när landet befinner sig i krig eller när universitet sedan länge är demolerat av en B2a.
Nu tror jag att de flesta här har blivit behandlade av en utrikisk läkare eller till och med kirurg och om vi sitter här så har vi nog överlevt ingreppet.
(Vill man ha kul så kan man kolla upp vad det kostar ett Svensk Sjukhus att inte fråga om den nyanställde läkaren är läkare.)
Som den Hemske kulturmarxist är så vill jag hävda att det inte är en statliga fråga, det är en fråga för företagen att "kompetens testa" sina nyanställda och att komplettera deras utbildning vid behov. Det är orimligt att kräva att Staten ska sköta rekryteringsprocess och internutbildning åt det privata.