Hej,
För två månader sedan byggde jag ihop en ny dator med moderkort från er (Asus Z87-Pro).
En vecka efter montering upptäckte jag att den led av coil whine. Först misstänkte jag grafikkortet, det visade sig att det inte var något fel på det. För säkerhets skull prövade jag även med ett annat nätaggregat, felet låg inte där heller.
Då en rad med problem uppstod, som att ingen bildsignal skickades från varken grafikkort eller det integrerade och att coil whine kvarstod, misstänkte jag moderkortet, då de problem som senare uppkom pekade på det. Kolla in min tråd om problemen jag har haft (bilder och videos finns upplagt):
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1238632-cdo...
Jag skickade iväg moderkortet till service och fick RMA nekad pga "fysisk skada" (se bild).
Pinsen på CPU-socket är böjda. Dock var jag varsam vid montering av CPU (följde manual för CPU och moderkort).
Vet inte om det kan ha varit så från fabrik eller om jag orsakat det själv under monteringen (igen, jag var varsam). CDON skriver så här till mig:
"Hej
Då detta räknas som yttre åverkan så gäller tyvärr inte garantin på produkten, garantier täcker fabrikationsfel, det är inget fabrikationsfel. Vi kan därför inte byta ut kortet åt er. "
Eftersom CDON inte kan hjälpa mig mer och jag vet inte vad jag ska göra, vänder jag mig till er.
Kan ni hjälpa mig med att få moderkortet utbytt? Eller är det upp till mig att reparera moderkortet/böja tillbaka pinsen själv?