Rekommendera ett bra nysläppt pc spel.

Permalänk
Medlem

Rekommendera ett bra nysläppt pc spel.

Kan ni rekommendera ett bra nysläppt pc spel. Jag tänkte köpa Batman: Arkham Origins men efter att ha läst flera recensioner så avstår jag.

Permalänk
Medlem

Varför måste det vara nysläppt?

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivaadam:

Varför måste det vara nysläppt?

För att jag har spelat det mesta och jag vill ha ett nytt spel.

Permalänk

Han vill väl inte ha tips på spel han spelat alternativt redan dissat. Jag lägger mitt tips på:

The Stanley Parable

Ett spel för oss som tycker spel är kul och har spelat en hel del

Visa signatur

[5900x][MSI-B550-Tomahawk][RTX-3700][32GBRam3200CL14]

Permalänk
Medlem

Splinter Cell: Blacklist är relativt nytt och lär ska vara bra.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Tycker du kan testa Batman ändå. Det är grymt.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Hedersmedlem

The Stanley Parable

Edit: Redan tipsat, men jag bidrog med en länk, så det får stå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Outlast har fått en del bra kritik om du gillar skräckspel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Definiera "nysläppt".

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Payday 2. Dock några månader gammalt men snart kommer DLC.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Carmageddon 2
Släpptes nyligt på GOG

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Payday 2. Dock några månader gammalt men snart kommer DLC.

Det blev dessutom nyligen utnämnt till årets bästa multiplayer spel.
http://www.computerandvideogames.com/435281/golden-joysticks-2013-full-list-of-winners/

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk

Gillar du de tidigare Batman-spelen så är Batman Arkham Origins mer av samma sak, nu har jag inte kört ut hela än men det är väldigt likt Arkham Origins vilket jag tycker är positivt då combaten inte kan bli så mycket bättre.

Splinter Cell: Blacklist rekommenderar jag varmt om du gillar stealth-spel.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan ni rekommendera ett bra nysläppt pc spel. Jag tänkte köpa Batman: Arkham Origins men efter att ha läst flera recensioner så avstår jag.

Varför avstår du från det? Vad har recensenterna sagt?

Du har ju Assassins Creed Black flag som kommer nu och det verkar nice!
Sen kommer ju Watch dogs början av 2014.
Sen kommer ju battlefield 4 också.

Sen finns det också Rome 2 som är ute nu.

Permalänk
Skrivet av oddfellow:

Varför avstår du från det? Vad har recensenterna sagt?

Du har ju Assassins Creed Black flag som kommer nu och det verkar nice!
Sen kommer ju Watch dogs början av 2014.
Sen kommer ju battlefield 4 också.

Sen finns det också Rome 2 som är ute nu.

Jag undrar samma sak, nu har jag inte läst några recensioner men jag har sett att den har fått 8/10 från en hel del rescensenter. Det är ju inga dåliga betyg direkt och jag antar att dom är lägre än Arkham City då dom kanske inte har gjort så mycket nytt.

Och om du inte har spelat de tidigare Batman-spelen. Så är det en no-brainer att köra alla tre.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Payday 2. Dock några månader gammalt men snart kommer DLC.

Ser ut som att de släppt ett demo på steam.

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonlundin:

Jag undrar samma sak, nu har jag inte läst några recensioner men jag har sett att den har fått 8/10 från en hel del rescensenter. Det är ju inga dåliga betyg direkt och jag antar att dom är lägre än Arkham City då dom kanske inte har gjort så mycket nytt.

Och om du inte har spelat de tidigare Batman-spelen. Så är det en no-brainer att köra alla tre.

Jag har spelat dem första Batman spelen och jag tyckte väldigt mycket om Asylum men inte city. Origins har fått 6 av tio på gamespot.

http://www.gamespot.com/reviews/batman-arkham-origins-review/...

Permalänk
Skrivet av landahl:

Jag har spelat dem första Batman spelen och jag tyckte väldigt mycket om Asylum men inte city. Origins har fått 6 av tio på gamespot.

http://www.gamespot.com/reviews/batman-arkham-origins-review/...

Jag tycker faktiskt att det är ganska märkligt att du inte tycker om Arkham City, det är ju bättre på nästan allt än Arkham Asylum. Och jag tror att om man gillar Arkham Asylum så gillar man Arkham City, så ge Arkham City en chans till.

Nu har jag spelat ut Origins och jag tycker aboslut inte att det förtjänar en 6:a, hade inte de tidigare spelen funnits så hade den lätt fått en 9:a. Anledningen till att det får låga betyg är för att det kanske är så stor skillnad från föregångaren.

Personligen litar jag inte på gamespot heller.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

Xcom helt klart

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antonlundin:

Jag tycker faktiskt att det är ganska märkligt att du inte tycker om Arkham City, det är ju bättre på nästan allt än Arkham Asylum. Och jag tror att om man gillar Arkham Asylum så gillar man Arkham City, så ge Arkham City en chans till.

Nu har jag spelat ut Origins och jag tycker aboslut inte att det förtjänar en 6:a, hade inte de tidigare spelen funnits så hade den lätt fått en 9:a. Anledningen till att det får låga betyg är för att det kanske är så stor skillnad från föregångaren.

Personligen litar jag inte på gamespot heller.

Jag hade mycket roligare när jag spelade Asylum än City. City har jag inte ens spelat färdigt, kanske runt 60%, eftersom det kom annat emellan och jag tröttnade. Asylum sträckspelade jag i princip.

Som jag minns det var dialogerna bättre och roligare, storyn och även gameplayet passade mig bättre i Asylum. 9/10 för Asylum, 7/10 för City.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

origins är ju as bra enligt mig. du borde testa det. jag tänkte också avstå när jag såg kritiken men sket i de.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk

Path of exile!
www.pathofexile.com

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kan ni rekommendera ett bra nysläppt pc spel. Jag tänkte köpa Batman: Arkham Origins men efter att ha läst flera recensioner så avstår jag.

Battlefield 4, kommer den 31 okt (Y)

Visserligen inte släppt än men kommer vara nyast snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Jag rekommenderar även Path of Exile. Det är Diablo 3 som vi ville ha det. Bara ladda ner det och kör, du kommer inte ångra dig!

Permalänk
Medlem

Måste också slå ett slag för path of exile, har inte kommit så långt men jädran vilket bra spel för att komma från "nästan ingenstans" iofs 7 års utveckling men det märks, snyggt, bra kontroller, många, många många valmöjligheter med spells/talents..

lycka till med framtida spelande

Permalänk
Medlem

warthunder är kul gratis flyg spel multiplayer. payday 2 är ballt men rekommenderar att du spelar med polare så du får ett team du kan snacka med ,gör det hela 20 gånger roligare.
om du har sc2 kan du testa Kobolt en custom map som börjar bli poppis och alla vet att blizzard trenderna kan bli hur stora som helst ,, Lol *host* tower defense *host*...

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Avstängd

Batman Arham Origins.
Battlefield 4 (släpps om 1h 30m)
How To Survive
Arhklash Legacy
Brothers - A Tale of Two Sons
Contagion
Lego Marvel Super Heroes

Finns mycket mer men det är vad jag kom på just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oddfellow:

Sen finns det också Rome 2 som är ute nu.

Rekommenderar man Rome 2 som ett "bra, nysläppt pc spel" har man antagligen inte testat det. Långt ifrån bra i nuläget, hoppas på att moddarna kommer hjälpa mig inom kort.

OT: Har du en xbox kontroll du kan använda till PC bör du köra Dark Souls om du inte redan har gjort det. Det är väl inte nytt, men oj så bra det är! Annars tror jag (inte testat dock) att det nya Batman ska vara bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Rekommenderar man Rome 2 som ett "bra, nysläppt pc spel" har man antagligen inte testat det. Långt ifrån bra i nuläget, hoppas på att moddarna kommer hjälpa mig inom kort.

OT: Har du en xbox kontroll du kan använda till PC bör du köra Dark Souls om du inte redan har gjort det. Det är väl inte nytt, men oj så bra det är! Annars tror jag (inte testat dock) att det nya Batman ska vara bra!

Jag har det och har spelat det och visst det har sina buggar men för min del så fungerar det bra. Det funkar väldigt bra när man ska kriga men när man e ute på kartan i det strategiska lägen så e det fler buggar.

Permalänk
Medlem

Började spela Splinter Cell - Blacklist idag, riktigt kul hittils. Känns som dom lånat massa från mass effect , vilket inte är negativt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm