Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jyyhan:

Tack för informationen?

Varsågod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Varsågod.

Glöm inte frågetecknet. Han har en egen form av svenska

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Testat SoftEther utan nån framgång.. Det går nå fruktansvärt segt om man ens får connection. Sen ska man försöka köpa på origins shop som är = 1/100 pga deras problem jämt.... efter 1½h kämpande så ger jag fan upp. det blir svensk release vilket fiasko =/ .... (testade Korea/Thai/Viet)

Visa signatur

Gigabyte Windforce III GTX760 OC Edition 2Gb || 3570k -4.22GHz || Kühler 620/Corsair AF120 || Vengence 16Gb 1600GHz || Force 120Gb SSD || Cooler Master GX 650W || Asus P8Z77-V || Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Annars kan man ju köpa spelet i Svensk Origin shop vettu preloada det och sedan aktivera det med VPN o spela redan nu..

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Skrivet av AndiOne:

Annars kan man ju köpa spelet i Svensk Origin shop vettu preloada det och sedan aktivera det med VPN o spela redan nu..

hur aktiverar jag spelet med vpn?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

I 331.58 var 3d-vision aktiverat som default för mig i Bf3, kanske det som en del beskriver som alla regnbågens färger?

Permalänk
Skrivet av CebitZeros:

hur aktiverar jag spelet med vpn?

-_-

Visa signatur

Intel core i7 3770k(4,3ghz)--corsair hydro h80i--msi geforce gtx 680 2gb--asus sabertooth Z77--Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP--corsair HX850--nzxt switch 810--nzxt sentry 2--steelseries 6gv2--razer mamba 2012--razer kabuto--razer megalodon 7.1--philips "22" LED TN--1TB samsung HDD--ocz agility 3 60GB bootdrive

Permalänk
Medlem

Nu fungerar grafiken o spelet BRA med senaste drivers, MEN nu crashar det hela tiden och får nåt "DirectX error" hela tiden.. Har installerat om PB/DirectX.. Vad kan va felet?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Skrivet av Freakwenzz:

Istället för att skriva -.-

så kan du säga du gör så här: bla bla bla

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Skrivet av CRHASH:

Hej ville dela med mig hur man kan "preloada" bf4 med vpn och troligtvis köra via vpn imorgon!

Original sida

http://oi43.tinypic.com/14o395g.jpg

Jag spelade redan igår kväll

Körde med VPN till Korea så körde alla banor igår redan.

Gör så här:

1: Koppla upp dig med en VPN till Korea eller USA.

2: Starta om Origin, detta gör så att Origin tror att du är i Korea/USA och kommer att låsa upp BF4.

3: Gå in i ett game och hoppa sedan ur när du har anslutit. Du kommer se att du inte har någon Ping detta är förmodligen PGA användningen av en VPN.
(Att spela via VPN till Korea gav mig lite massa lagg i spelet och Hitboxen, för att ta bort detta lagg gör enligt punkt 4)

4: Stäng av VPN uppkopplingen via kopplat land så att du är ansluten via ditt vanliga nät. Starta INTEom Origin!! (Det kan kräva att du avinstallerar VPN:en från din dator för att du skall avsluta uppkopplingen)

5: Anslut till en server, Ifall du har gjort rätt så kommer du att se att du åter fått en Ping, detta betyder att allt fungerar som det skall och du kommer inte uppleva något Lagg eller problem med Hitboxen

Ifall du har följt alla punkter så skall du kunna spela innan spelet är släppt i EU

Visa signatur

[CENTER]
Rigg: Asus Maximus V Formula - i7-3770K 4.4Ghz - Ripjaws 16GB - GeForce GTX970 G1 Gaming - RM850 - NZXT S340
Networking: Unifi Dream Router + Unifi LR wifi6 x2 - Synology DiskStation DS1817+ + 5x3TB Raid5 + 120GB Cash SSD.

#Playstation 5 + Playstation 4 PRO

Permalänk
Medlem

jag behöver bara slå av origin, ansluta till korea vpn, 2 öppna origin igen o starta spelet så du hamnar i battlelog, stäng av vpn sök servrar (får refresha några ggr så pingen syns tillslut) sen spela.. kanske funkar bättre att joina med korea vpn men har aldrg testa de

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Allt detta går bara med en spelnyckel från Amerika eller Asien? Det går inte att göra samma process fast med en nyckel man köpt från t.ex. Komplett.se? I alla fall SP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluff3n:

Allt detta går bara med en spelnyckel från Amerika eller Asien? Det går inte att göra samma process fast med en nyckel man köpt från t.ex. Komplett.se? I alla fall SP?

jag har gjort detsamma och spelat lite idag, köpt från svenska origin, så det borde inte vara några problem

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av CebitZeros:

Istället för att skriva -.-

så kan du säga du gör så här: bla bla bla

Du skriver i tråden med en guide på hur man gör, frågandes hur man gör.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om man har förladdat spelet med vanligt ip kan man endå sepela om man kör vi vpn?

Permalänk
Skrivet av Aroessa:

Om man har förladdat spelet med vanligt ip kan man endå sepela om man kör vi vpn?

Ja, funkar utmärkt för mig

Visa signatur

Chassi: Cooler master centurion 5 II Cpu: I5 4670k Gpu: Gtx 680 Ram: Corsair 8GB Mb: Asus Z87-A Psu: Fractal design integra r2 550W SSD: Samsung ssd basic 840 120gb HDD: Wd 1.5tb
Skärm: Asus vg248qe 144hz

Permalänk
Medlem

Jag får inte riktigt rätt på det där med vpn.. jag får upp en error ruta varje gång jag ska den försöker ansluta.

http://img585.imageshack.us/img585/2719/yem6.png

Permalänk
Medlem

Om jag aktiverar spelet nu via VPN, kommer spelet då funka "som normalt"? jag behöver inte använda VPN igen efteråt för att lira ?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Varför skulle det ha varit det?
Kan inte komma på någon anledning till att man vill sitta och spara på sina battlepacks, utan hellre bara öppnar dem och får de diverse skinsen / alternativa unlocksen.

Om dem av nån anledning skulle göra en stat wipe.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om jag aktiverar spelet nu via VPN, kommer spelet då funka "som normalt"? jag behöver inte använda VPN igen efteråt för att lira ?

Varje gång du startar origin på nytt behöver du VPN.
Bara starta bf4 sen kan du stänga av VPN.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Varje gång du startar origin på nytt behöver du VPN.
Bara starta bf4 sen kan du stänga av VPN.

Tror frågan var om han kunde spela spelet normalt efter den 31:a okt utan att hålla på och koppla upp sig mot kina och så:-)

Undrar jag med för övrigt!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chichin:

Tror frågan var om han kunde spela spelet normalt efter den 31:a okt utan att hålla på och koppla upp sig mot kina och så:-)

Undrar jag med för övrigt!

då släpps ju spelet här så de kan du nog göra

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

jag behöver bara slå av origin, ansluta till korea vpn, 2 öppna origin igen o starta spelet så du hamnar i battlelog, stäng av vpn sök servrar (får refresha några ggr så pingen syns tillslut) sen spela.. kanske funkar bättre att joina med korea vpn men har aldrg testa de

Du behöver vara ansluten till vpn första gången du startar ett spel för att "aktivera" spelet
därefter kan man göra som du beskrev

Edit: Förresten så har det kommit en uppdatering till bf4 på ca 700 mb

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem

Finns ju bara 2 vpn serverar man kan joina, och båda är konstant fulla Nån som vet ett annat program som funkar?! mvh

Permalänk

Såfort jag ska starta med koreansk server så är mitt orgin offline vägrar gå online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av labbz0re:

Finns ju bara 2 vpn serverar man kan joina, och båda är konstant fulla Nån som vet ett annat program som funkar?! mvh

testa sofether
nedladdning högst upp
http://www.vpngate.net/en/download.aspx

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Skrivet av CRHASH:

testa sofether
nedladdning högst upp
http://www.vpngate.net/en/download.aspx

Har testat det men får bara connection error med alla servers.

Permalänk
Medlem

Jag har testat Softher VPN och lyckas connecta till servrar där. Men när jag öppnar origin går det det fortfarande inte att spela BF4. Jag köpte det via svenska origin, kan det ha någonting med det att göra? Affären på Origin verkar fortfarande också vara på svenska...

Permalänk
Medlem

Jag får bara "Initializing" när jag ska gå in på en bana.. BF4 öppnas i en ruta men inget mer händer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av trixxi:

Jag har testat Softher VPN och lyckas connecta till servrar där. Men när jag öppnar origin går det det fortfarande inte att spela BF4. Jag köpte det via svenska origin, kan det ha någonting med det att göra? Affären på Origin verkar fortfarande också vara på svenska...

Jag får samma problem. Startar VPN och connectar till en "Korea Republic of" server och startar origin men spelet är fortfarande låst och origin är på svenska. Jag preloada spelet innan utan VPN. Har provat att stänga av AVG med då det har någon ID protection funktion men fungerar ändå inte