Permalänk
Medlem

BF4 Förladda via vpn

Hej ville dela med mig hur man kan "preloada" bf4 med vpn och troligtvis köra via vpn imorgon!

Citat:

Use VPN magic to unlock/preload BF4 Early (should work).
Using this old trick should enable you to preload/unlock BF4 earlier.

Step 1: Get Fly vpn
Step 2: Using free trial accounts (listed on the right side on the free trial page) login to Seoul VPNs (It's in Korea, for those who did not like to study geography).
OBS: Korea vpn finns bara på vpnu kontot
Step 3: Fly VPN might ask you to install some drivers (seems important)
Step 4: once it confirms you're connected start origin - this may take a while.
Step 5: once you successfully log in, enjoy!
Step 6: once the preload is availabe, simply start it and wait for the download to begin
Step 7: once the downloading has started, DON`T CLOSE origin and DISCONNECT from fly VPN - from now you can continue downloading using your normal network

Lite rättning på 7:an: När nedladdningen har startat så ska man disconnecta från vpn utan att pausa nedladdningen i origin så kommer den fortsätta med ens vanliga nätverkshastighet

Original sida

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem

Tack så mycket! Frågan är väl om man vill spela så, även om det går. Är taggad för ett spel och första intrycket är när man spelar bakom en VPN.. jag väntar nog, men vore gött om folk rapporterade tillbaka i tråden om det funkar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Funkar detta verkligen?

Visa signatur

Speldator 1: Corsair 750D | MSI Z87-GD65 | i5 4670k (4.1Ghz) | 8GB @1866 MHz | Corsiar H110| Asus 780 DirectCU II OC | 2x Corsair GS Series 128GB | 1x WD10EARS | TX 650W | Samsung S27C350 |
Speldator 2: Corsair 300R | ASUS crosshair IV formula | AMD 1090T (3.8Ghz) | 4GB @1600MHz | Corsair H80i | AMD 6970 | Cooler master 500W |

Permalänk

Funkar inte för mig. När jag startar om Origin utan VPN så hoppar den tillbaks till vanliga datumet.

Permalänk
Medlem

Jag satt och testade mig fram med detta tidigare idag.

Pausa inte nedladdningen eller logga ut från Origin medans ni byter från proxy till egen uppkoppling. Stäng istället bara ner proxyn, utan pausa, så fortsatter nedladdningen automatiskt. Men fort går det inte, 200-500kb/s.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Tack så mycket! Frågan är väl om man vill spela så, även om det går. Är taggad för ett spel och första intrycket är när man spelar bakom en VPN.. jag väntar nog, men vore gött om folk rapporterade tillbaka i tråden om det funkar.

Du ska ju inte spela med VPN. Det du gör är att du aktiverar spelet. Sen kan du lira som vanligt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Hmm. Verkar ju intressant. Själv blir jag nöjd med att få spelar igenom singelplayer i lugn och ro innan fredags natten Kanske värt ett försök.

Dock så har jag läst mig till att det finns andra knep att ta till

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av Flygplan:

Pausa inte nedladdningen eller logga ut från Origin medans ni byter från proxy till egen uppkoppling. Stäng istället bara ner proxyn, utan pausa, så fortsatter nedladdningen automatiskt. Men fort går det inte, 200-500kb/s.

Okej, nu fungerade det. Men hastigheten är skit. Dessutom kommer den väl att gå tillbaka till standard datumet när jag starta om Origin? Oavsett om jag laddat ner spelet eller ej. Btw, 200kb/s = 35h. Så min download kommer inte blir klar till det datum jag låst upp till i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M4D4SS:

Okej, nu fungerade det. Men hastigheten är skit. Dessutom kommer den väl att gå tillbaka till standard datumet när jag starta om Origin? Oavsett om jag laddat ner spelet eller ej. Btw, 200kb/s = 35h. Så min download kommer inte blir klar till det datum jag låst upp till i alla fall.

Min snitthastighet än nog närmare 400. Så det är nog klart i tid.

Jag vet inte. Antar att man får starta Origin med proxy när det väl är att dags att spela, och förhoppningsvis funkar det sen att joina spel med med den egna uppkopplingen. Någon som vet?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk

Min hoppar mellan 1 och 2MB/s nu så. Många som hämtar hem antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DunderHoken:

Hmm. Verkar ju intressant. Själv blir jag nöjd med att få spelar igenom singelplayer i lugn och ro innan fredags natten Kanske värt ett försök.

Vilka knep?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Skrivet av M4D4SS:

Funkar inte för mig. När jag startar om Origin utan VPN så hoppar den tillbaks till vanliga datumet.

Edit: För att svara mer på M4D4SS fråga så måste du logga in med VPN för att få datumen för det landet. Du kan dock stänga av den efter du har loggat in och inte behöva starta den igen försen du loggar ut

Imorgon kl 16:00 får du ta och logga in med VPN och aktivera spelet. Sedan bör du kunna spela med din vanliga uppkoppling

Har redan postat det här i en annan tråd men det känns som det hör hemma här med

För er som har lyckats köpa via Mexikansk proxy eller på något annat sätt har spelet så värkar det som att man kommer kunna lira imorgon kl 16:00 bara man aktiverar via Proxy/VPN. Kommer antagligen också gå att skicka .exe filen till folk för att de ska kunna spela, då .exe-filen ändras efter aktivering

Här är en countdown till releasen som postades på Reddit:
Battlefield 4 Release with Central Asia Proxy

Och enligt EA support är det tydlgen OK att aktivera genom till exempel proxy för att få releasen snabbare:
You will not be banned for Activating via a VPN! (Origin Live Chat)

Så här ser det ut när du loggar in via Thailand

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Ladda ner 24GB via proxy/VPN är väl endå lite dumt?
Kommer ta en evighet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

tack! min går rätt så fort iaf (A)

http://i40.tinypic.com/2vakos8.jpg

14mb/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Kommer ta en evighet.

"Step 7: once the downloading has started, DON`T CLOSE origin and DISCONNECT from fly VPN - from now you can continue downloading using your normal network"

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kommer ta en evighet.

Som TS sa, du behöver bara starta nedladdningen med VPN och sedan fortsätta med din vanliga uppkoppling utan VPN/Proxy.

"Step 6: once the preload is availabe, simply start it and wait for the download to begin
Step 7: once the downloading has started, DON`T CLOSE origin and DISCONNECT from fly VPN - from now you can continue downloading using your normal network
"

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Kommer ta en evighet.

Går i 13 MB/s för mig. Man laddar inte ner hela spelet via VPN utan du startar endast nerladdningen med hjälp av VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

"Step 7: once the downloading has started, DON`T CLOSE origin and DISCONNECT from fly VPN - from now you can continue downloading using your normal network"

Skrivet av Daavido:

Som TS sa, du behöver bara starta nedladdningen med VPN och sedan fortsätta med din vanliga uppkoppling utan VPN/Proxy.

"Step 6: once the preload is availabe, simply start it and wait for the download to begin
"

Skrivet av M rosenberg:

Går i 13 MB/s för mig. Man laddar inte ner hela spelet via VPN utan du startar endast nerladdningen med hjälp av VPN.

Got it.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Helt onödigt att förladda nu . om du inte ska spela över proxy/vpn nu på tisdag annars får man ju förladda imorgon kl 10:00 så varför klödda när man inte kan spela förrän Torsdag

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders7272:

Helt onödigt att förladda nu . om du inte ska spela över proxy/vpn nu på tisdag annars får man ju förladda imorgon kl 10:00 så varför klödda när man inte kan spela förrän Torsdag

Om man hade tänkt att aktivera med VPN/Proxy så kan man göra det redan imorgon kl 16:00 då första releasen sker. Du kommer antagligen inte behöva göra annat än att aktivera via Proxy/VPN.
Så 4 timmar kanske inte räcker för alla att ladda ner spelet, kanske blir strul. Då är det skönt att ha spelet redan nu

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DunderHoken:

Lust att dela med dig?

Skrivet av anders7272:

Campaign?

Permalänk

Fungerar inte för mig, kommer inte ens till förladda, Hjääälp

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

Har EA dragit pengarna ännu? Om du trycker på "i":t som finns i hörnet. Har du då en produktnyckel? Om du inte har en så går et inte. Om du har en men den är "XXXXXXXXXXXXXXXXXXX". Så går det inte heller.

Om detta är fallet så skulle jag kontakta Origin och be dem göra en återbetalning för att sen köpa spelet på nytt

Edit:
Eftersom även jocke89 har detta problem så kan jag utveckla lite. Har EA dragit några pengar från kontot? Vad står det i orderhistoriken? Har du en återbetallning?

iallafall så är det en bug och du kommer antagligen behöva köpa spelet på nytt. Hände även mig :/

Om du har X som Produkt nyckel så är det en annan bug för de som förhandsbokade riktigt tidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

http://gyazo.com/e241857c6b5e0fe89d0f87ea42047c1e.png

Har exakt samma fel som dig, har digital delux däremot. Men för 2 av mina polare funkar det. Jag tror det har med beställningen att göra. När beställde du ditt om man får fråga? Jag beställde mitt 08-20, kollar jag min köphistorik i origin så är även denna tom... Något är fel för vissa verkar det som

Har mailat EA, får se vad de säger

Permalänk
Medlem

Fungerar inte för mig.

Loggar på Koreansk proxy - kör igång Origin och börjar tanka spelet, disconnectar från proxyn och då stoppar även downloaden till spelet.

Vad gör jag fel?

Permalänk
Avstängd

Det går inte att pre-loada om du inte har fått din nyckel. Jag avbokade min äldre order, la en ny och fick därmed nyckel och pre-load direkt!

Alltså, VPN är värdelöst om du inte har en nyckel!

Men när man väl har nyckel och pre-load så kan man ju givetvis spela tidigare :D.

Permalänk

Tog bara 22minuter så hade man BF4 Digital Deluxe på ssd'n

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Det går inte att pre-loada om du inte har fått din nyckel. Jag avbokade min äldre order, la en ny och fick därmed nyckel och pre-load direkt!

Alltså, VPN är värdelöst om du inte har en nyckel!

Men när man väl har nyckel och pre-load så kan man ju givetvis spela tidigare :D.

Hur fan avbokar man då? Jag kan ju inte ens se min order i historiken... :S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke89:

Hur fan avbokar man då? Jag kan ju inte ens se min order i historiken... :S

Ta kontakt med ea live chat! Du ber helt enkelt att få din order borttagen så du kan lägga en ny.

Permalänk
Medlem

Men då måste man köpa detta på origin? Eller hur har ni fått era nycklar såhär tidigt? o: