Permalänk

Efter många timmar med kli i huvudet fick jag äntligen igång mitt också!

Sjukt grymt, men ack så svårt när man är van vid bf3 på 360.

Permalänk
Skrivet av KaptenSkurhink:

Efter många timmar med kli i huvudet fick jag äntligen igång mitt också!

Sjukt grymt, men ack så svårt när man är van vid bf3 på 360.

Jag känner mig helt efter, jag får f-n inte det till att funka för mig.

Hur fasen gör man?
Har kollat videos på youtube, vilket är exakt samma som en länk här i tråden visar.
Men det står fortfarande att det "ej släppts ännu"..gaaaaaaaah.

Hur gjorde du?
GJorde du exakt som i beskrivningen?
Du skrev att du kliat dig i huvudet flera timmar..samma här..munkfrillan är kommen.
Vad vart det som du kom på så att det till slut funkade för dig oxå??

Mvh JOhn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superfrog1984:

Jag känner mig helt efter, jag får f-n inte det till att funka för mig.

Hur fasen gör man?
Har kollat videos på youtube, vilket är exakt samma som en länk här i tråden visar.
Men det står fortfarande att det "ej släppts ännu"..gaaaaaaaah.

Hur gjorde du?
GJorde du exakt som i beskrivningen?
Du skrev att du kliat dig i huvudet flera timmar..samma här..munkfrillan är kommen.
Vad vart det som du kom på så att det till slut funkade för dig oxå??

Mvh JOhn

Använd en stabil vpn såsom overplay.net.

Anslut till korea eller USA då jag antar att det är ute för dom nu, starta Origin vilket kommer leda till att Origin visar priser i $, du bör kunna aktivera utan problem, stäng av vpn och spela.

Tänk på att om du inte har en nyckel via högerklick och visa info så kommer du inte kunna spela. Tänk också på att du måste göra om processen om du startar om datorn/Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog1984:

Jag känner mig helt efter, jag får f-n inte det till att funka för mig.

Hur fasen gör man?
Har kollat videos på youtube, vilket är exakt samma som en länk här i tråden visar.
Men det står fortfarande att det "ej släppts ännu"..gaaaaaaaah.

Hur gjorde du?
GJorde du exakt som i beskrivningen?
Du skrev att du kliat dig i huvudet flera timmar..samma här..munkfrillan är kommen.
Vad vart det som du kom på så att det till slut funkade för dig oxå??

Mvh JOhn

Tyckte att det var relativt lätt, gick under 5 minuter för mig att få igång det hela!
Gör så här; (tagit från Reddit)
1. In på http://www.vpngate.net/en/download.aspx, gå till downloads och välj den som har _VPN Gate Client Plug-In_
2. Stäng av Orgin och logga ut från Battlelog.
3. Starta "SoftEther VPN Client Manager" som du nyss hämtade, klicka på "VPN Gate Public VPN Relay Servers". Välj nu en host som ligger under Korea Republic Of..
4. Nu när du är ansluten på en av Korea's valbara VPN's så ska du starta Origin, det kan ta några minuter. Logga in på Battlelog (BF4) när du ser att du är inne på Origin/Asia. Nu ska du kunna se servrar och även ansluta till en. Första gången du ansluter står det att du ska aktivera ditt konto, gör detta och sen ska du alltså vara påväg in!
5. Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem.

Permalänk
Skrivet av dahlblom:

Tyckte att det var relativt lätt, gick under 5 minuter för mig att få igång det hela!
Gör så här; (tagit från Reddit)
1. In på http://www.vpngate.net/en/download.aspx, gå till downloads och välj den som har _VPN Gate Client Plug-In_
2. Stäng av Orgin och logga ut från Battlelog.
3. Starta "SoftEther VPN Client Manager" som du nyss hämtade, klicka på "VPN Gate Public VPN Relay Servers". Välj nu en host som ligger under Korea Republic Of..
4. Nu när du är ansluten på en av Korea's valbara VPN's så ska du starta Origin, det kan ta några minuter. Logga in på Battlelog (BF4) när du ser att du är inne på Origin/Asia. Nu ska du kunna se servrar och även ansluta till en. Första gången du ansluter står det att du ska aktivera ditt konto, gör detta och sen ska du alltså vara påväg in!
5. Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem.

Skrivet av Superfrog1984:

Jag känner mig helt efter, jag får f-n inte det till att funka för mig.

Hur fasen gör man?
Har kollat videos på youtube, vilket är exakt samma som en länk här i tråden visar.
Men det står fortfarande att det "ej släppts ännu"..gaaaaaaaah.

Hur gjorde du?
GJorde du exakt som i beskrivningen?
Du skrev att du kliat dig i huvudet flera timmar..samma här..munkfrillan är kommen.
Vad vart det som du kom på så att det till slut funkade för dig oxå??

Mvh JOhn

Exakt så som dahlbom skrev.
Samma program och allt!

Lycka till, hoppas du får igång det

Permalänk
Skrivet av dahlblom:

Tyckte att det var relativt lätt, gick under 5 minuter för mig att få igång det hela!
Gör så här; (tagit från Reddit)
1. In på http://www.vpngate.net/en/download.aspx, gå till downloads och välj den som har _VPN Gate Client Plug-In_
2. Stäng av Orgin och logga ut från Battlelog.
3. Starta "SoftEther VPN Client Manager" som du nyss hämtade, klicka på "VPN Gate Public VPN Relay Servers". Välj nu en host som ligger under Korea Republic Of..
4. Nu när du är ansluten på en av Korea's valbara VPN's så ska du starta Origin, det kan ta några minuter. Logga in på Battlelog (BF4) när du ser att du är inne på Origin/Asia. Nu ska du kunna se servrar och även ansluta till en. Första gången du ansluter står det att du ska aktivera ditt konto, gör detta och sen ska du alltså vara påväg in!
5. Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem.

Blir tokig på detta..detta är precis vad jag gjort..men tack för väldigt bra instruktion.
Det funkar verkligen inte :/
Hur bifogar jag en bild så ni kan se, jag tog en screen shot precis men vet ej hur jag bifogar..den vill jag skall länka till någon adress??

Kan mitt problem ha något med att jag stängt av UPNP?
Eller någon inställning jag råkat göra för nätvärket när jag installerade om win7-64 för 1mån sedan?

Tacksam för alla svar o tankar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog1984:

Blir tokig på detta..detta är precis vad jag gjort..men tack för väldigt bra instruktion.
Det funkar verkligen inte :/
Hur bifogar jag en bild så ni kan se, jag tog en screen shot precis men vet ej hur jag bifogar..den vill jag skall länka till någon adress??

Kan mitt problem ha något med att jag stängt av UPNP?
Eller någon inställning jag råkat göra för nätvärket när jag installerade om win7-64 för 1mån sedan?

Tacksam för alla svar o tankar.

Har du fått produktkoden?
I origin: Tryck på bf4, tryck på knappen "i" brevid spela knappen. Där ska det stå en produktkod.
Står Det massa XXXXXX så kan du inte köra via VPN.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlblom:

Tyckte att det var relativt lätt, gick under 5 minuter för mig att få igång det hela!
Gör så här; (tagit från Reddit)
1. In på http://www.vpngate.net/en/download.aspx, gå till downloads och välj den som har _VPN Gate Client Plug-In_
2. Stäng av Orgin och logga ut från Battlelog.
3. Starta "SoftEther VPN Client Manager" som du nyss hämtade, klicka på "VPN Gate Public VPN Relay Servers". Välj nu en host som ligger under Korea Republic Of..
4. Nu när du är ansluten på en av Korea's valbara VPN's så ska du starta Origin, det kan ta några minuter. Logga in på Battlelog (BF4) när du ser att du är inne på Origin/Asia. Nu ska du kunna se servrar och även ansluta till en. Första gången du ansluter står det att du ska aktivera ditt konto, gör detta och sen ska du alltså vara påväg in!
5. Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem.

Det här fungerade första gången för mig tidigare ikväll. Sen var jag tvungen att starta om datorn, och nu fungerar det inte.
Jag får felmeddelande om jag försöker connecta efter att jag stängt av VPN: Origin could not get code (-5df70000): Base proxy error. You shouldn't get this error.
Någon teori på det?

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD5 - Core I7 930 @ 4200Mhz- Corsair H100 p/p - Corsair 12GB 1600MHz - GTX690

Permalänk
Skrivet av Obolla:

Har du fått produktkoden?
I origin: Tryck på bf4, tryck på knappen "i" brevid spela knappen. Där ska det stå en produktkod.
Står Det massa XXXXXX så kan du inte köra via VPN.

TJena.
Sorry, glömde svara på den frågan, men japp, har en produktnyckel.

Permalänk

Här är en bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/vggczwhiirabt/

Sen hittade jag något som jag tycker ser skumt ut på VPN: ingen internet uppkoppling på just den?
Se bifogad bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/vjasasxtxjprj/

Permalänk
Medlem
Skrivet av cdnisse:

Det här fungerade första gången för mig tidigare ikväll. Sen var jag tvungen att starta om datorn, och nu fungerar det inte.
Jag får felmeddelande om jag försöker connecta efter att jag stängt av VPN: Origin could not get code (-5df70000): Base proxy error. You shouldn't get this error.
Någon teori på det?

Fick det också ett par gånger. Gjorde om hela processen och då gick det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det med att förladda om man köpt på fast2play?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superfrog1984:

Här är en bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/vggczwhiirabt/

Sen hittade jag något som jag tycker ser skumt ut på VPN: ingen internet uppkoppling på just den?
Se bifogad bild: http://www.ladda-upp.se/bilder/vjasasxtxjprj/

Hm..ser skummt ut som sagt!
Det ser alltså ut så efter att du har anslutit dig via VPN och sedan startat upp Origin? Kommer det inte upp text på koreanska för dig?

Permalänk
Skrivet av dahlblom:

Hm..ser skummt ut som sagt!
Det ser alltså ut så efter att du har anslutit dig via VPN och sedan startat upp Origin? Kommer det inte upp text på koreanska för dig?

Tycker oxå det ser mysko ut, någon ide/tanke om varför det ser ut så?

Nix, allt är på svenska..ingen koreansk text dyker upp.
Och jag har verkligen gjort step-by-step..flera gånger om, men det var först nu jag såg detta med "nätverkståtkomst saknas" på VPN?

Permalänk
Medlem

vad ska man göra om man får please renew you're account då man skapade sitt acc för 10 min sen

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superfrog1984:

Tycker oxå det ser mysko ut, någon ide/tanke om varför det ser ut så?

Nix, allt är på svenska..ingen koreansk text dyker upp.
Och jag har verkligen gjort step-by-step..flera gånger om, men det var först nu jag såg detta med "nätverkståtkomst saknas" på VPN?

Det har inte slagit dig att testa en annan vpn? overplay.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Jag testade att spela med min kontroll, det funkade felfritt.

Vad är det du menar?

Tycker det är flera kommandon som inte funkar eller som funkar dåligt som när man ska ge helikoptern order om att skjuta så får jag trycka höger bumper sen snabbt vänster bumper. Att det sen står "Q" på skärmen för att utföra ett visst kommando tycker jag är sådär, gillar mer hur det funkar i Crysis 3 te.x som känner av om du spelar med handkontroll eller tangentbord.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk

Du får inte ha Origin på eller något av tillägsprogrammen för att få det att fungera. Inget Sonar eller Origin.

Starta VPN som du har fått länk på den fungerar bra. Jag har märkt också att alla Korea anslutningar fungerar inte , testa en annan i listan. Sedan ansluter du och väntar att allt är färdigt.

Efter det startar du Origin och väntar. När du kommer in i origin kommer du se skillnaden och kommer även kunna trycka på bf4.

Du kan även sen när du har spelat en runda , koppla ner dig från VPN.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Skrivet av dahlblom:

Tyckte att det var relativt lätt, gick under 5 minuter för mig att få igång det hela!
Gör så här; (tagit från Reddit)
1. In på http://www.vpngate.net/en/download.aspx, gå till downloads och välj den som har _VPN Gate Client Plug-In_
2. Stäng av Orgin och logga ut från Battlelog.
3. Starta "SoftEther VPN Client Manager" som du nyss hämtade, klicka på "VPN Gate Public VPN Relay Servers". Välj nu en host som ligger under Korea Republic Of..
4. Nu när du är ansluten på en av Korea's valbara VPN's så ska du starta Origin, det kan ta några minuter. Logga in på Battlelog (BF4) när du ser att du är inne på Origin/Asia. Nu ska du kunna se servrar och även ansluta till en. Första gången du ansluter står det att du ska aktivera ditt konto, gör detta och sen ska du alltså vara påväg in!
5. Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem.

Funkar inte för mig heller, lustigt nog på grund av att det inte funkar att ansluta till någon av Koreas Host's, får direkt upp en "error code 2" utan ytterligare förklaring vad den innebär

EDIT: Två ominstallationer senare funkar det plötsligt, dock blir man ju utslängt från servern om man stänger av VPN mid-game

EDIT #2: Disconnectas seriöst samma sekund som jag stänger av VPN xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chichin:

Tycker det är flera kommandon som inte funkar eller som funkar dåligt som när man ska ge helikoptern order om att skjuta så får jag trycka höger bumper sen snabbt vänster bumper. Att det sen står "Q" på skärmen för att utföra ett visst kommando tycker jag är sådär, gillar mer hur det funkar i Crysis 3 te.x som känner av om du spelar med handkontroll eller tangentbord.

Nu förstår jag vad du menar! Jag håller med om att den bör visa schema för kontroll istället för PC.

Jag fick gissa mig fram ;).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Funkar inte för mig heller, lustigt nog på grund av att det inte funkar att ansluta till någon av Koreas Host's, får direkt upp en "error code 2" utan ytterligare förklaring vad den innebär

EDIT: Två ominstallationer senare funkar det plötsligt, dock blir man ju utslängt från servern om man stänger av VPN mid-game

EDIT #2: Disconnectas seriöst samma sekund som jag stänger av VPN xD

Det är klart att du blir dissad om du ansluter via vpn till enserver och sen stänger den anslutningen.

Men du behöver inte vara ansluten till vpn:et mer än första gången du startar spelet...efter det funkar det utan ända tills du startar om Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Avstängd

Skulle någon vilja spela :)?

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Det är klart att du blir dissad om du ansluter via vpn till enserver och sen stänger den anslutningen.

Men du behöver inte vara ansluten till vpn:et mer än första gången du startar spelet...efter det funkar det utan ända tills du startar om Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Klart och klart, säger folk att det är så man ska göra är det klart att jag provar att göra som de som fått det att funka säger? "Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem."

Funkar för övrigt inte att ansluta utan VPN nu heller, trotts att jag gjort det med VPN sen jag senast startat om Origin.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Klart och klart, säger folk att det är så man ska göra är det klart att jag provar att göra som de som fått det att funka säger? "Förhoppningsvis om du är inne i en server och allt rullar på bra så kan du koppla ur/stänga av VPN anslutningen och sedan fortsätta köra utan problem."

Funkar för övrigt inte att ansluta utan VPN nu heller, trotts att jag gjort det med VPN sen jag senast startat om Origin.

Då måste du göra någonting fel. Anslut till vpn > starta origin + battlelog > anslut till server > lämna server > disconnecta vpn > spela.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Då måste du göra någonting fel. Anslut till vpn > starta origin + battlelog > anslut till server > lämna server > disconnecta vpn > spela.

Precis så har jag gjort

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ni vet att spelet släpps om 6h40min va? Hur orkar ni lägga ner all tid (och vissa endel pengar) på vpn för att spela nån timme? Lugn o fin så kan vi spela utan vpn snart o slippa allt krångel?

Permalänk
Skrivet av archen:

Ni vet att spelet släpps om 6h40min va? Hur orkar ni lägga ner all tid (och vissa endel pengar) på vpn för att spela nån timme? Lugn o fin så kan vi spela utan vpn snart o slippa allt krångel?

All tid? Tog typ 5-10 minuter att prova

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

All tid? Tog typ 5-10 minuter att prova

Nu syftade jag inte på alla. Om du läser vissas inlägg så förstår du att dom lagt betydligt mycket mer tid än 10min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Då måste du göra någonting fel. Anslut till vpn > starta origin + battlelog > anslut till server > lämna server > disconnecta vpn > spela.

+1 Det här fungerar, har låtit bli att pröva men gick bra på första försöket

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

tack så mycket funkar perfekt o drar väl singelplayern innan man drar multiplayern ha det gött gott folk