Min egen server är custom hela tiden.

Permalänk
Medlem

Min egen server är custom hela tiden.

Hej!
Det här är min första server jag hyr och den är från Rocket Blast. Jag använder Procon och har fixat några plugins men inte gjort några andra inställningar men ändå så står det att min server är custom i battlelog. Kan någon hjälpa mig och se vad problemet är?

# -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# File generated by Procon Frostbite. Replace the contents of your /cfg/AdminScripts/startup.txt
# on your game server with this file for your settings to remain persistent on game server restart.
# -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
# Comments begin with a # at the start of a line.
# Quotations are optional for single words, but are required if the parameter contains spaces:
# Correct: admin.password Hello
# Correct: admin.password "Hello"
# Incorrect: admin.password Hello World
# Correct: admin.password "Hello World"

admin.password "xxxxxxx"
punkBuster.activate
vars.serverName "Niclasss Super Phun Thyme Server"
vars.bannerUrl ""
vars.serverDescription "Conquest/Rush 64 players + Commanders"
vars.friendlyFire false
vars.idleTimeout 300
vars.teamKillCountForKick 5
vars.teamKillValueIncrease 1
vars.autoBalance true
vars.killCam true
vars.miniMap true
vars.3dSpotting true
vars.miniMapSpotting true
vars.3pCam true
vars.maxPlayers 64
vars.idleBanRounds 0
vars.vehicleSpawnAllowed true
vars.vehicleSpawnDelay 100
vars.bulletDamage 100
vars.nameTag true
vars.regenerateHealth true
vars.roundRestartPlayerCount 4
vars.roundStartPlayerCount 8
vars.onlySquadLeaderSpawn false
vars.soldierHealth 100
vars.hud true
vars.playerManDownTime 100
vars.playerRespawnTime 100
vars.gameModeCounter 100
vars.serverMessage "Giddy up!"
reservedSlotsList.aggressiveJoin false
vars.roundLockdownCountdown 10
vars.roundWarmupTimeout 600
fairFight.activate
vars.maxSpectators 4
vars.hitIndicatorsEnabled true
vars.serverType "RANKED"
vars.commander true

Dold text
Permalänk

Detta borde kunna hjälpa dig...fler som haft samma problem men kunnat komma runt det!
https://forum.myrcon.com/showthread.php?6431-Post-your-BF4-Co...!

Även läst detta på ett annat forum:
"There's a bug right now. We've had reports of needing a completely empty startup.txt before servers will show as normal."

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Detta borde kunna hjälpa dig...fler som haft samma problem men kunnat komma runt det!
https://forum.myrcon.com/showthread.php?6431-Post-your-BF4-Co...!

Även läst detta på ett annat forum:
"There's a bug right now. We've had reports of needing a completely empty startup.txt before servers will show as normal."

Tack men nu helt plötsligt så är den på normal så det är väl en bugg

Permalänk
Skrivet av Niclasss:

Tack men nu helt plötsligt så är den på normal så det är väl en bugg

Det var så lite så.
Tror nog vi kan räkna med en hel del sådana nu i början.
Buggarna i BF3 är ju ännu inte åtgärdade helt

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharkfinz:

Det var så lite så.
Tror nog vi kan räkna med en hel del sådana nu i början.
Buggarna i BF3 är ju ännu inte åtgärdade helt

Haha! Det är är ju min första server så det är lite krångel i början men väldigt kul att pyssla med plugins och så!

Det jag nu försöker fixa är att få conquest att ha 100% tickets och rush 200% utan att behöva manuellt byta, hittar dock ingen plugin som fungerar med bf4...

Permalänk

Följer med på denna tråd, eftersom jag själv hyrde en server idag! Men kommer inte in på Procon pga av "fel lösenord". Ska kolla liter djupare i det imorgon efter jobbet. Men du kan ju hojta om du hittar någon rolig plugin osv

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Babbanski:

Följer med på denna tråd, eftersom jag själv hyrde en server idag! Men kommer inte in på Procon pga av "fel lösenord". Ska kolla liter djupare i det imorgon efter jobbet. Men du kan ju hojta om du hittar någon rolig plugin osv

sammaa

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babbanski:

Följer med på denna tråd, eftersom jag själv hyrde en server idag! Men kommer inte in på Procon pga av "fel lösenord". Ska kolla liter djupare i det imorgon efter jobbet. Men du kan ju hojta om du hittar någon rolig plugin osv

Just nu kör jag med BF4 auto messages för att få regler och sånt i chatten: https://forum.myrcon.com/showthread.php?2609-Simple-BF3-Auto-...

Och vote map: https://forum.myrcon.com/showthread.php?6524