QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Som tidigare nämnt ska du skruva ut skruven som sitter på undersidan av foten, trycka dit den på "stammen" och sedan skruva i den igen. Hålet på min fot var inte helt korrekt borrat (var lite förskjutet) så fick förstora det lite med en kniv för att skruven skulle gå att skruva i rakt.

De verkar som standard sänka värdet till $200. Är troligen därför. Om du är nyfiken står även det angivna värdet på ytterkartongen du fick den i.

Ja det gjorde det ju :). 200$ skrev han den på.

Permalänk
Inaktiv

Hulustar skrev ner min till 100$ när jag köpte min. Men han kanske inte säljer längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon172162:

Hulustar skrev ner min till 100$ när jag köpte min. Men han kanske inte säljer längre?

Tror att 200$ är mininivån för ersättning som återförsäljaren vill ha från leverantören om de måste ersätta en skärm som har förstörts under leverans.

Men det är bara vilda spekulationer från min sida
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tror att 200$ är mininivån för ersättning som återförsäljaren vill ha från leverantören om de måste ersätta en skärm som har förstörts under leverans.

Men det är bara vilda spekulationer från min sida

Var nog det red-cap menade när han beskrev det för mig på en något halvknagglig och ofullständig engelska med ja

Permalänk
Medlem

Sådär, då har man äntligen fått hem skärmen! Jäklar vad skönt 1440p är, jätteskillnad verkligen! Inga döda pixlar heller, så det får jag vara nöjd över!

Förresten, hur märker jag om skärmen klarar 120hz? Har ändrat till 120 hz i Nvidias kontrollpanel, inga artefekter eller liknande. Rullar på som det ska så att säga. Är det något jag borde göra? Typ köra något "stresstest" eller liknande?

Edit: Kör i 96hz istället. Färgerna/gamman blir sämre med 120hz, dessutom spelar jag ingenting längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Sådär, då har man äntligen fått hem skärmen! Jäklar vad skönt 1440p är, jätteskillnad verkligen! Inga döda pixlar heller, så det får jag vara nöjd över!

Förresten, hur märker jag om skärmen klarar 120hz? Har ändrat till 120 hz i Nvidias kontrollpanel, inga artefekter eller liknande. Rullar på som det ska så att säga. Är det något jag borde göra? Typ köra något "stresstest" eller liknande?

Edit: Kör i 96hz istället. Färgerna/gamman blir sämre med 120hz, dessutom spelar jag ingenting längre.

Gött! Från vilken säljare köpte du ifrån, samt köpte du pixelperfect?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Efter att ha läst denna tråden och tråden på overclockers har jag nu beställt en QNIX 27" från accessorieswhole. Får hoppas detta håller hela vägen nu bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Gött! Från vilken säljare köpte du ifrån, samt köpte du pixelperfect?

Accessorieswhole. Köpte inte Pixelperfect.

Kan förövrigt rekommendera Accessoriesswhole. Skrev ner värdet till 200$ och mailade två gånger för att kolla om skärmen var framme, om jag var nöjd osv.

Permalänk
Medlem

Min skärm från red-cap hade levererats när jag kom till jobbet idag, trevlig överraskning! Inga döda pixlar, något lätt light bleed men inget jag öht märker av då jag inte ser på film på skärmen ändå! Galet nöjd! Värdet sänkt till 150$, ska bli intressant att se vad avgifterna blir i efterhand!

Edit: Testade snabbt custom res på 96 och 120hz, verkar fungera prima!

Permalänk
Medlem

Fick svar på tullverket om vad QNIX skärmen borde klassificeras som, se nedan:

"Din klassificering (statistiska numret: 8528 59 80 91) av varan är ett korrekt förslag enligt aktuell bedömning.
Presenterar du inget ursprungsintyg från Syd Korea är det "Tredjelandstullsatsen", 0 %, som gäller.

Tänk på att informationen ovan bara är rådgivande och grundad på de regler som gäller idag. Om du har fler frågor får du gärna kontakta oss igen via webbformuläret."

Ni som har fått skärmen klassificerad som en TV borde överklaga den avgiften.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde också en matt QX2710 från AccessoriesWhole i fredags. Den blev skickad i måndags morse från Bucheon > Incheon > Guangzhou och nu vilar den i Köln. Hoppas den fortästter i samma takt, då borde jag ha den här innan helgen.

Ni som har fått levererat via FedEx, hur bra stämde den uppskattade leveranstiden? Och hur långt innan ringde dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Jag beställde också en matt QX2710 från AccessoriesWhole i fredags. Den blev skickad i måndags morse från Bucheon > Incheon > Guangzhou och nu vilar den i Köln. Hoppas den fortästter i samma takt, då borde jag ha den här innan helgen.

Ni som har fått levererat via FedEx, hur bra stämde den uppskattade leveranstiden? Och hur långt innan ringde dem?

Min skärm från samma säljare beställdes torsdag kväll/natt och skickades fredag morgon. FedEx beräknade leverans sattes till torsdagen veckan efter. På måndag fanns den på Arlanda men kördes inte ut för att "den inte skulle levereras än". På tisdagen körde de ut den i alla fall, utan att ringa först. De skulle leverera den till jobbet först men kunde styra om den hem när de ringde för att ingen var kvar på jobbet.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Är det FedEx som kör ut skärmarna i Sverige? Samt finns det möjlighet att ringa och ändra adress den ska levereras till? Tydligen stod mitt Paypal konto på min gamla adress och inte min nya?

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av isorill:

Är det FedEx som kör ut skärmarna i Sverige? Samt finns det möjlighet att ringa och ändra adress den ska levereras till? Tydligen stod mitt Paypal konto på min gamla adress och inte min nya?

Vilka som kör ut den beror på vilket bolag säljaren skickat med. Är det EMS tar svenska posten hand om den sista biten. Är det något av de andra företagen är det de själva som hanterar det.

Med FedEx kunde jag ändra leveransadress via chatten. De andra vet jag inte. Är sådant som är viktigt att kolla innan då det inte alltid går att ändra hur som helst.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Leveranstiden stämde tyvärr väldigt bra... Min skärm ska komma någon gång imorgon men den har legat på det lokala Fedex kontoret sedan i måndags, vilket är tråkigt. Dock har det hela tiden stått beräknad leverans torsdag.

Permalänk
Medlem

Vilken säljare skickar med EMS? Har inte möjlighet att vara hemma och vänta på DHL eller ge alternativ leveransadress.

Även Fedex går bra då det är posten som kör det här nere.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | 2 x Lenovo R27qe
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Har ett nytt datorbygge på gång och använder den dels till spel men även mycket till film, därför funderar jag på att byta ut min nuvarande 27" som bara har TN panel, vill ha lite bättre färger. Nuvarande skärmen är dock på 120hz och 1920x1080, men jag vill ju upp på 2560x1440 och behålla 120 hz, därför har jag börjat kika på detta alternativet.
Nya datorn kommer förmodligen köras med tre R9 290/290X i CF.
Min undran med dessa skärmar är, hur fungerar klockningen när man kör Crossfire? Blir det några problem eller är det bara att köra på?
Ni som köpt verkar ju över lag vara väldigt nöjda så man blir ju sugen att testa

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Skrivet av Boman89:

Har ett nytt datorbygge på gång och använder den dels till spel men även mycket till film, därför funderar jag på att byta ut min nuvarande 27" som bara har TN panel, vill ha lite bättre färger. Nuvarande skärmen är dock på 120hz och 1920x1080, men jag vill ju upp på 2560x1440 och behålla 120 hz, därför har jag börjat kika på detta alternativet.
Min undran med dessa skärmar är, hur fungerar klockningen när man kör Crossfire? Blir det några problem eller är det bara att köra på?
Ni som köpt verkar ju över lag vara väldigt nöjda så man blir ju sugen att testa

Tänk på att alla skärmar inte går att OC till 120 hz. Det gäller att ha tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boman89:

http://www.ebay.com/itm/141016682918
så som jag fatta det så ska den klara klocka 120hz...:D men klart den kostar oxå... hehe

Visa signatur

Lian LI O11 XL | ASUS B850-E | 9950X3D | 64 GB RAM | ASUS 9070XT PRIME | WD SN850x 4TB | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFT OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

så som jag fatta det så ska den klara klocka 120hz...:D men klart den kostar oxå... hehe

står längst ner på sidan att de inte garanterar att skärmen klara av 120hz, och om den inte kommer upp i 120hz så är det inget skäll för återköp.

MVH
Andreas.Andreas

Permalänk
Medlem

Fick momskostnaden idag, 241+100 totalt, så 2500:- totalt allt som allt då värdet hade skrivits ner till 150$.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Finns inga garantier för någon skärm kommer klara 120hz, står även i texten som en annan skrev.
Tyvärr är det 100% lotteri vad ens skärm klarar.

Jag hade varit mer sugen om dom hade kunnat garantera 120hz felfritt, men nog för svårt för dom.

Permalänk
Medlem

De flesta Xnix o X-star verkar ju klara i allefall 96hz? Det är endå en ganska bra ökning från 60, man lär ju märka en del skillnad.

Skrivet av JimmieSan:

Finns inga garantier för någon skärm kommer klara 120hz, står även i texten som en annan skrev.
Tyvärr är det 100% lotteri vad ens skärm klarar.

Jag hade varit mer sugen om dom hade kunnat garantera 120hz felfritt, men nog för svårt för dom.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Qnix verkar ju alla kunna nå minst 96hz. Då är frågan, 96hz på 2560x1440 jämfört med 120hz på 1920x1080? Både min nuvarande Samsung och en Qnix är på 27" men jag får ju en mycket högre pixeltäthet på Qnix jämfört med min Samsung. Frågan är ju då hur mycket man märker av dom där sista 20hz?

Visa signatur

NZXT Phantom 820 - Asus Rampage IV Black Edition - Intel i7 4930K - 32 GB Corsair Dominator Platinum 2133MHz - 2x EVGA 780 Ti SLI - Corsair AX1200W PSU - 2st Samsung 840 PRO 256GB SSD- Samsung 840 PRO 512GB SSD - 2st WD Caviar Black 4TB - Windows 10 Pro 64-bit - Acer X34 Predator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

De flesta Xnix o X-star verkar ju klara i allefall 96hz? Det är endå en ganska bra ökning från 60, man lär ju märka en del skillnad.

Ja 96Hz är säkert, men även där får man ibland sänka till 60hz och sen öka då lite problem uppstår.
Men absolut är det en stor ökning ifrån 60Hz. Men 96Hz räcker inte för min egen del.

Permalänk
Medlem

Blev en skärm från accessorieswhole för mig också, beställd idag.

Vad kör ni med för monitorfästen? Jag vet att det från kjell.com är populärt ( http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fasten-... ) men har det dykt upp något bättre på sistone?

Permalänk
Medlem

Fick hem min skärm för någon timme sedan så jag har inte hunnit klocka den osv. Beställde hos AccessoriesWhole, gick skitbra dom skickade den på under 12 timmar tror jag. Sedan gick det precis en vecka innan den var hos mig, även fast den redan var hos det lokala Fedex:et redan i måndags.

Vad jag kan se så är det inga döda pixlar, upplever inte heller någon backlightbleeding alls! Jag hade förväntat mig lite backlight bleed iaf men jag ser verkligen inget! Jättefin skärm!

Permalänk

Har nu tagit mig igenom hela denna tråd men har hittills 3 frågor innan ja lägger en beställning.

1. Foten verkar ju riktigt dålig så ja skulle vilja köpa en vanlig fot tilll skärmen, nån som har nå tips? Vill inte ha en som man spänner fast i bordet.

2. Är dom matta skärmarna matta eller semi matta?

3. Har ett Gtx670 idag men funderar på att skffa ett gtx 780 istället. För mer minne osv til högre Hz, kan inte köra sli.

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Har nu tagit mig igenom hela denna tråd men har hittills 3 frågor innan ja lägger en beställning.

1. Foten verkar ju riktigt dålig så ja skulle vilja köpa en vanlig fot tilll skärmen, nån som har nå tips? Vill inte ha en som man spänner fast i bordet.

2. Är dom matta skärmarna matta eller semi matta?

3. Har ett Gtx670 idag men funderar på att skffa ett gtx 780 istället. För mer minne osv til högre Hz, kan inte köra sli.

1. Foten är lite svajig, ja. Jag kan tänka mig att det är för att den är fäst nästan vid botten av skärmen istället för mitten bak, där VESA-fästet sitter. Jag skulle dock inte säga att man är rädd för att skärmen ska ramla på grund av foten.

2. Folk på overclockers.net kallar dem semi-matta så troligen ska de väl klassas så. Har personligen inte haft några som helst problem med reflektioner på den och tycker nog att dess anti-glare coating har märkbart mindre fuzzyness än min tidigare Dell 2007WFP IPS. Vad du klassar som semi-matt har jag ingen aning om.

Rent allmänt verkar många tidigare glossy-förespråkare på OCN tycka att den matta varianten är bättre. Finns ju naturligtvis fortfarande vissa som enbart kan tänka sig glossy.

3. Ser ingen fråga men antar att du undrar om ett GTX 780 orkar driva skärmen i spel. Ja, det bör fungera utmärkt vad jag sett. Du lär inte kunna pressa upp skärmen i högre uppdateringsfrekvens (Hz) än med ditt nuvarande kort men däremot är det större chans att du får tillräcklig FPS i spel för att kunna utnyttja vsync i 96 Hz eller 120 Hz.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://m.ebay.com/itm/111088789065?nav=SEARCH&sbk=1
är det typ denna man ska sikta in sig på då? Nu är detta en pixel perfect, vet inte vad som skiljer? Kostar typ 300:- extra men gör det någon skillnad?

Visa signatur