QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Är det någon annan här som har fått sin skärm klassad som en Tv av tullverket?

För på mitt kvitto från Paypal står det tydligt "PC Monitor".

Ps: över ett dygn sedan beställning och skärmen har fortfarande inte skickats

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lördag, de arbetar förmodligen inte. Om det var ca 24 timmar sedan du skickade beställningen var klockan runt 20 i Korea/Kina på fredagkvällen, så inte troligt att de skickar den förrens på måndag.

Permalänk
Medlem

Beställde sen torsdag och den är nu i Köln! Otroligt effektivt att de på strax över ett dygn fått den dit! Hoppas att den dyker upp i början på nästa vecka!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Är det någon annan här som har fått sin skärm klassad som en Tv av tullverket?

För på mitt kvitto från Paypal står det tydligt "PC Monitor".

Ps: över ett dygn sedan beställning och skärmen har fortfarande inte skickats

Tror det var klassningen som TV som gjorde att de lade på 14% tull. På mitt FedEx-kvitto för avgifterna står det bara importmoms dock.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Det är lördag, de arbetar förmodligen inte. Om det var ca 24 timmar sedan du skickade beställningen var klockan runt 20 i Korea/Kina på fredagkvällen, så inte troligt att de skickar den förrens på måndag.

Gissar också på det, läste längre bak i tråden att någons hade skickats under helgen, så jag hoppades på detsamma.

Skrivet av blunden:

Tror det var klassningen som TV som gjorde att de lade på 14% tull. På mitt FedEx-kvitto för avgifterna står det bara importmoms dock.

Jo det är väldigt konstigt att de gjorde det, Sverige har ju frihandelsavtal med Sydkorea och så är det ju en datorskärm och inte en TV, man måste ju kunna överklaga en felaktig avgift?

Edit: hittade detta info dokument,

http://www.tullverket.se/download/18.3cf19d0112524cb001880009...

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Har nån fått skärmen klassad som en tv istället för pc monitor är det bara att överklaga till tullen, det är gratis. Moms+ avgift för pappersarbetet kommer man inte undan, men tull ska det inte vara på monitorer.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Fan va seg min skärm verkar vara emot alla andra.. min har fortfarande inte lämnat Sydkorea verkar det som. Köpte min den 27 på kvällen :/ Så imon är det 1 vecka.

(Står unconfirmed på ebay och söker jag på tex. EMS tracking så står det "Handed over to air carrier 29 okt)

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Ems är långsamt, inte jämförbart med fedex dhl etc.

I sverige är det posten som hanterar ems försändelser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Har nån fått skärmen klassad som en tv istället för pc monitor är det bara att överklaga till tullen, det är gratis. Moms+ avgift för pappersarbetet kommer man inte undan, men tull ska det inte vara på monitorer.

Det var ju två stycken som fick betala ca 1000-1200 kr i extra avgifter av olika slag. Det måste ju ha varit med tull.

Jag länkade tilll informationen om frihandelsavtelet med Sydkorea tidigare i tråden och håller med om att det borde gälla även dessa.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fungerar det att köra dual screen med två Qnix med grafikkortet i följande datorpaket?

http://www.dustinhome.se/product/5010748083/dustin-datorpaket...

Vad jag förstått måste det vara två stycken DVI-D dual link men det är det väl typ inte på något grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Fungerar det att köra dual screen med två Qnix med grafikkortet i följande datorpaket?

Vad jag förstått måste det vara två stycken DVI-D dual link men det är det väl typ inte på något grafikkort?

Du behöver nog två kort för att få två DVI-I/D utgångar.

Förövrigt så kommer 770 inte ens ha i närheten av så mycket VRAM som du behöver för att driva två skärmar i 2560x1440. Du behöver nog ett (eller två för fler utgångar) 290X eller Titan för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Det går utmärkt med det kortet. Du behöver två stycken dual-link DVI-D kablar (medföljer en med varje skärm), men dessa passar även i DVI-I kontakter på grafikkortet. Så länge det är dual-link (och det är det) så fungerar det fint.

Spela med två skärmar antar jag att du inte tänkt göra (dum idé med bilden delad mitt i synfältet) så ett 770 kommer fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

I don't always relize that my screen is in Sweden. But when I do.. I update each 5min even tho it's sunday.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kontaktade accessorieswhole om det deklarerade värdet och försäljaren sa att han skulle skriva ner det till 200$ samt att Fedex skulle sköta leveransen, skärmen har skickats nu så jag hoppas att jag får hem den innan helgen

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Beställde 30/10, statusen nu:
At destination sort facility
2013-11-04, 04:59:00, STOCKHOLM-ARLANDA

Lär väl levereras imorgon då kan jag hoppas, sjukt hur det kan gå så snabbt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Du behöver nog två kort för att få två DVI-I/D utgångar.

Förövrigt så kommer 770 inte ens ha i närheten av så mycket VRAM som du behöver för att driva två skärmar i 2560x1440. Du behöver nog ett (eller två för fler utgångar) 290X eller Titan för det.

Skrivet av era909:

Det går utmärkt med det kortet. Du behöver två stycken dual-link DVI-D kablar (medföljer en med varje skärm), men dessa passar även i DVI-I kontakter på grafikkortet. Så länge det är dual-link (och det är det) så fungerar det fint.

Spela med två skärmar antar jag att du inte tänkt göra (dum idé med bilden delad mitt i synfältet) så ett 770 kommer fungera utmärkt.

Tack för svaren även om det är motstridiga uppgifter. Är det någon som kan bekräfta att det går att köra två stycken Qnix med en dual link DVI-D och en dual link DVI-I?

Och ja, ska bara spela på ena.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min. Räkning på 717kr då han inte skrev ner värdet.

*** raderat *** Green-Sun är.. bad honom 2 ggr att skriva ner värdet och han lovade båda gångerna.

Opassande språk
Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Sitter nu på min nya skärm. Verkar inte vara några död pixels eller någon störande leeking.
Dock så känns färgerna off emot min vanliga IPS skärm.. typ lite gulare

Sedan, ska skärmen sitta helt löst på foten? Inga skruvar eller något?

Någon som har en guide på hur man klockar skärmen?

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av krox:

Tack för svaren även om det är motstridiga uppgifter. Är det någon som kan bekräfta att det går att köra två stycken Qnix med en dual link DVI-D och en dual link DVI-I?

Och ja, ska bara spela på ena.

Det ska gå bra så länge ditt kort har två dvi-i/d utgångar. Spelar ingen roll om det är I eller D. Båda är dual link.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

På min Qnix satt det en skruv på skärmen där man sätter på foten. Skruva ut den, montera foten och skruva in skruven så sitter foten ihop med skärmen.
Skruven har en bygel på huvudet som fäller ut så att man kan lossa/spänna den med fingrarna (vad detta nu heter).

Skrivet av AldrigJa:

Någon som har en guide på hur man klockar skärmen?

http://www.overclock.net/t/1384767/official-the-korean-pls-mo...

Under "Monitor Fixes, Support, Help" har du "Overclocking Guide and Help (Click to show)".

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Fick precis hem min. Räkning på 717kr då han inte skrev ner värdet.

Green-Sun är.. bad honom 2 ggr att skriva ner värdet och han lovade båda gångerna.

Tror knappast det är en person, och dom skriver inte ner värdet en för sig. Säljare brukar oftast ha ett avtal med det fraktbolag dom använder som skriver ner ett fast värde för varje produkt.

Angående hur man klockar skärmen finns det länkar på första sidan, och det mesta annat du kan fundera angående.

Redigerat
Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Överklocka skärmen görs lättast via nVidia kontrollpanelen , gör en custom resolution och sätt den Hz du vill testa.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Överklocka skärmen görs lättast via nVidia kontrollpanelen , gör en custom resolution och sätt den Hz du vill testa.

Han verkar använda AMD dock ? Sapphire 7970 ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Han verkar använda AMD dock ? Sapphire 7970 ?

Yap har amd.. laddade ner patch och grejjer på forumet ni länkade. Har skärmen på 120hz (verkar inte vara några problem mer ån att färgerna blev lite mörkare) men hur vet man ifall man har oc rätt?

Visa signatur

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Idag kom importmomsen, 446:-.
Antar att accessorieswhole skrev ner värdet själva, inget jag bad om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Som tidigare nämnt ska du skruva ut skruven som sitter på undersidan av foten, trycka dit den på "stammen" och sedan skruva i den igen. Hålet på min fot var inte helt korrekt borrat (var lite förskjutet) så fick förstora det lite med en kniv för att skruven skulle gå att skruva i rakt.

Skrivet av Differ:

Idag kom importmomsen, 446:-.
Antar att accessorieswhole skrev ner värdet själva, inget jag bad om.

De verkar som standard sänka värdet till $200. Är troligen därför. Om du är nyfiken står även det angivna värdet på ytterkartongen du fick den i.

Visa signatur

Permalänk

Hur mycket vågar man be säljaren att sänka priset (om man nu får välja) innan tullen fattar misstanker att något fuffens är på gång? $150?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Hur mycket vågar man be säljaren att sänka priset (om man nu får välja) innan tullen fattar misstanker att något fuffens är på gång? $150?

Jag bad red-cap sätta ner just till 150$, upp till bevis vad det faktiskt blev inom dagarna!

Green-sum ville inte gå under 200$ när jag frågade honom pga något oklart

Permalänk

Pratade med storewithstory (de är billigast just nu) och han frågade mig hur mycket jag vill ha nedsatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Pratade med storewithstory (de är billigast just nu) och han frågade mig hur mycket jag vill ha nedsatt.

En sak jag kom på i efterhand, både storewithstory och red-cap har "or best offer"-möjlighet, någon som testat typ, 280$, för att se om de går med på det? Brukar kunna tjäna några kronor på det när det faktiskt erbjuds.

Permalänk
Medlem

Verkar som att min skärm klarar av 120hz stabilt
Haft den på i 4h, kört BF4, kört webbased test samt ett man laddar ner (Ifrån Overclock forumet).
BF4 settings reggar 120hz i settings och ska testa högre sen.

Visa signatur

Pixel 7 pro