Permalänk
Medlem

55'' led tv. vad ska jag ha.

Kollar efter en ny tv. ska användas till film och spelande.

55''-60'' Led, inte plasma. 3d.
Får gärna var en smart tv, inget krav. Men det ska funka utan massa lagg och skit.

pris runt 10k

Det jag har kollat på nu är denna. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55F6475XXE/sa...

Kan inte någon som helst tester om den på nätet. Kan ju säga redan nu att samsung förmodligen kommer gå före allt annat men jag är öppen för förslag.
Jag är ingen hardcore gamer så det här med laginput säger mig ingenting. Jag spelar inga fps spel på konsol. Det jag inte vill ha är att tv laggar när jag kör spel som gta.

tv jag har nu är en 5-6år gammal samsung le40a566 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=348528
Jag är sjukt nöjd med den. och den tv'n jag tittat på lär ju både ha bättre och ''snabbare'' bild?

Permalänk
Avstängd

Varför inte Plasma?
Den TVn är sjukt dålig och tråkig. Samsungs billigare plasmor spankar skiten ur den.

Permalänk
Medlem

Tycker bara det är smidigare med lcd/led. Slippa oroa mig över att det bränner fast nåt på skärmen osv, Jag har 2 sträck upp och nere på min tv där den svarta borden sitter i filmer, sjukt störande och det är inte ens en plasma tv.

Vad är det som gör tv'n jag länka dålig och tråkig? och varför är samsung billiga plasma så mycket bättre?.

och det här med svärta är inget argument för mig. om det svarta är kolsvart eller svart/grått spelar ingen mig någon större roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

Tycker bara det är smidigare med lcd/led. Slippa oroa mig över att det bränner fast nåt på skärmen osv, Jag har 2 sträck upp och nere på min tv där den svarta borden sitter i filmer, sjukt störande och det är inte ens en plasma tv.

Vad är det som gör tv'n jag länka dålig och tråkig? och varför är samsung billiga plasma så mycket bättre?.

och det här med svärta är inget argument för mig. om det svarta är kolsvart eller svart/grått spelar ingen mig någon större roll.

Köp den billigaste 55an du hittar och köp till en Boxee.

Permalänk

Om du nu bums ska ha en LED 55", så sägs ju Sony's LED TV vara bäst när det gäller spel-lagg.
Så kanske denna 55" Sony, är ju dock en bit över ditt maxpris..
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1736654

Bra tråd att läsa, tv och spel-lagg..
http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Ja sonyn vore fin men känner att 50% prisökning är lite mycket.
Jag är som sagt inte ute efter den absolut bästa tv'n, utan en bra tv. Jag skulle klara mig länge till med min nuvarande tv, men vill ha större. Det jag är ute efter är en större tv. som är minst lika bra som den jag har nu. Med 5år nyare teknik så borde väll samsung tvn jag länka var bättre än det jag har? eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Köp den billigaste 55an du hittar och köp till en Boxee.

Skrivet av iesa:

Ja sonyn vore fin men känner att 50% prisökning är lite mycket.
Jag är som sagt inte ute efter den absolut bästa tv'n, utan en bra tv. Jag skulle klara mig länge till med min nuvarande tv, men vill ha större. Det jag är ute efter är en större tv. som är minst lika bra som den jag har nu. Med 5år nyare teknik så borde väll samsung tvn jag länka var bättre än det jag har? eller har jag fel?

Du har inga större krav på tv-apparater, jag hade gått på mitt tips.

Vad har du för apparat idag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iesa:

Tycker bara det är smidigare med lcd/led. Slippa oroa mig över att det bränner fast nåt på skärmen osv, Jag har 2 sträck upp och nere på min tv där den svarta borden sitter i filmer, sjukt störande och det är inte ens en plasma tv.

Vad är det som gör tv'n jag länka dålig och tråkig? och varför är samsung billiga plasma så mycket bättre?.

och det här med svärta är inget argument för mig. om det svarta är kolsvart eller svart/grått spelar ingen mig någon större roll.

Antagligen för att du har en gammal TV, dagens plasmor lider inte av inbränningar om du nu inte har fast en bild i 8 timmar och ändå är det bara att köra lite skärmtvätt...

Jasså, konstigt att du har 2 sträck, från vadå? När plasman är svart så visar den inget alltså kan det inte bränna in något, låter inte som du har haft en plasma överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiFibrorn:

Antagligen för att du har en gammal TV, dagens plasmor lider inte av inbränningar om du nu inte har fast en bild i 8 timmar och ändå är det bara att köra lite skärmtvätt...

Jasså, konstigt att du har 2 sträck, från vadå? När plasman är svart så visar den inget alltså kan det inte bränna in något, låter inte som du har haft en plasma överhuvudtaget.

om du läser mitt inlägg en gång till så ser att jag skriver att det inte ens är en plasma. vad jag vill få fram var att dessa 2 sträck jag har fått är sjukt störande.

Satt och läste i laginput tråden och det jag får fram är att det inte alls är säkert att en plasma har bättre lag input än en lcd/led. Var nästan inne på att ändra mig till plasma i tron om att dessa hade bättre laginput.

Permalänk

Kan klart rekommendera Sharp Aquos serie, använder själv en 60" till datorn.
Lirar de flesta spel FPS och mmo actionlir på denna och upplever inget inputlag ghosting eller dylikt, en förutsättning är iaf att man använder Game Mode på tv´n.

Permalänk
Medlem

Instämmer med att Sharp panel är att föredra, de ligger i framkant, säljs även till andra tillverkares toppskiktsprodukter. Min Philips i signaturen är sådan.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av iesa:

om du läser mitt inlägg en gång till så ser att jag skriver att det inte ens är en plasma. vad jag vill få fram var att dessa 2 sträck jag har fått är sjukt störande.

Satt och läste i laginput tråden och det jag får fram är att det inte alls är säkert att en plasma har bättre lag input än en lcd/led. Var nästan inne på att ändra mig till plasma i tron om att dessa hade bättre laginput.

Fast där har du istället lägre responstid. Så den totala responstiden är något du får titta på.