Permalänk
Inaktiv

Kritik på hemsida

körfrågor.se

Har kodat hemsidan vid sidan om ett tag nu.
Skulle uppskatta lite konstruktiv kritik.
Den är dock inte helt färdig än, lite smådetaljer som måste fixas och ett par undersidor.

Permalänk

Fixa till de tre thumbnailsen så att de är i linje med bildspel och så kan du lägga till lite marginal från bildspelet till bildspelskontrollen. Yrkesförarkompetensbevis blir lite långt också så du kan väl antingen förminska font-size eller så kortar du ner ordet. Annars ser det bra ut på förstasidan.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk

"Om" och "kontakt" länkar längst ner gör att den ser mer professionell ut. Minimalistisk design, vilket jag gillar, men känns lite torftig på något sätt. Förresten, på svenska skrivs rubriker med små bokstäver förutom i början, t ex "Bötesbelopp och straff". Ingen stor sak, men känns mer professionellt så, IMHO.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Spontant känns det som att det blir lite mycket vitt. Ögonen far omkring en stund på sidan innan man förstår var man ska trycka, om du förstår hur jag menar.

Lite pillande i css-filen skulle nog kunna få navigeringen mer intuitiv, för jag gillar layouten som den är.

Offtopic: Den påminner mig verkligen om ett "designkoncept" jag kom på under gymnasiet (10 år sedan). Samma orange färg och tunna orange linjer som avdelade olika fält. Kul

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Minimalistisk design är populärt och rätt så "inne" när det gäller webbdesign, se bara på vilka förändringar microsoft har gjort i sin design de senaste åren(och nyligen även Apple). Att det är mycket vitt på sidan är för mig inte något negativt, snarare en fråga om whitespace(tomma utrymmen) i så fall. Fundera lite över avstånd och grupperingar mellan sidans element för att om möjligt uppnå en bättre struktur. Vet själv att whitespace är jättesvårt att jobba med ibland, men det är också något av det viktigaste.

En väldigt bra artikel om hur man jobbar med navigationsmenyer: http://uxdesign.smashingmagazine.com/2012/03/20/the-elements-... , kanske kan få några idéer här för att förenkla det hela ännu mer!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | i5 2500K+ | 4 GB 1333 MHz Corsair XM3 | Asus Geforce GTX 580 DirectCU II | Corsair HX 620W

Permalänk
Medlem

Du behöver, precis som ovanstående nämner jobba med whitespace och alignmenets. Det måste vara luft på de rätta ställena och breder samt höjder måste ligga i linje.

Frågorna har olika längd på texten . Detta gör att knappar flyttas, det är inte bra - Navigering skall vara på samma plats så man inte måste jaga knapparna med musen. Lägg frågorna i en scrollande div, eller sätt knapparna ovanför texten.

Flera av bilderna är i formatet BMP, samt har inte transparent bakgrund. Det blir fult när bakgrunden inte är vit, samt att det tar hemskt lång tid att ladda in bilden.

Den stora lågupplösta bannern på vänster sida gör att sidan ser billig ut.

Tänk på när du använder ordet "Gratis" så måste det vara Gratis på riktigt, du får inte kräva någon som helst motprestation av användaren. Om du är osäker, använd istället frasen "Utan kostnad". "Gratis" är ett ord med viss juridisk tyngt och betyder någonting specifikt. Du bör inte slänga runt det ordet om du inte verkligen menar det.

Kul initiativ, lite jobb på det där så blir det nog finemang!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av antonlundin:

Fixa till de tre thumbnailsen så att de är i linje med bildspel och så kan du lägga till lite marginal från bildspelet till bildspelskontrollen. Yrkesförarkompetensbevis blir lite långt också så du kan väl antingen förminska font-size eller så kortar du ner ordet. Annars ser det bra ut på förstasidan.

Nu är thumbnailsen i linje med headern och bildspelet. Även bildspelskontrollen har fått lite marginal.

Angående yrkeskompetensbeviset tycker jag det blir lite fult och udda om hela menyn är en font-size och endast YKB knappen har en mindre font size, tips på hur man kan lösa det lite snyggt?

Vad tycker du om resten av hemsidan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LuhcForgh:

"Om" och "kontakt" länkar längst ner gör att den ser mer professionell ut. Minimalistisk design, vilket jag gillar, men känns lite torftig på något sätt. Förresten, på svenska skrivs rubriker med små bokstäver förutom i början, t ex "Bötesbelopp och straff". Ingen stor sak, men känns mer professionellt så, IMHO.

"Om" och "kontakt" ska fixas lite senare, tack som påminde mig. Fixade till det där med stor bokstav.
Tack!

Permalänk
Medlem

En smart hemsida skulle jag säga, kan nog hjälpa många!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar